Minkä merkkisiä ilmalämpöpumppuja olette laittaneet autotalleihinne?
Itselläni on vielä pumpun merkki hakusessa. Autotallini koko on 50 m2.
ilmalämpöpumppu autotalliin
16
13405
Vastaukset
- Ultimate 10
Ja voin sanoa, että jos et jaksa värkätä niin en suosittele. Omani ei ole toiminut oikein päivääkään ja se ultimaten edustaja haiskahtaa pikkasen yksinkertaiselta. Ulkoyksikkö vaihdettu 2 kertaa ja sisäyksikkö menossa vaihtoon.
Eli jos hankit ultimaten, niin hanki se harrastuksen nimissä...Harrastukset maksaa. - pörrää
Fujitsu asya09lgc ja hyvin on talven pelannut. Laitteella 5v. täystakuukin vielä, ei siis luultavasti ole ihan "rihveli". Senpä aika näyttää, ei ollut paha hinta 1.460,- asennettuna.
- heittää pois
kannattaa ilmalämpöpumppu laittaa. Autotalli on turhin paikka asentaa pumppu. Yksi patteri riittää hyvin. Tietysti jos pitää autosta oikein paljon, on autollakin hyvä olla.
- ja 50m2
saapi olla sit aikasen iso patteri.
- *ILP*
Valitsen "ehkä" autotallin lämmönlähteeksi Fujitsun ASYA07LG. Hintakaan ei päätä huimaa, 1250 e asennettuna. Ja viiden vuoden takuukin kaupan päälle.
- ILP tyhjiöitävä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200904159419004_uu.shtml
KL: Osa lämpöpumpuista särkyy jo kolmessa vuodessa
Keskiviikko 15.4.2009 klo 16.58
Lämpöpumppubuumi voi muutamassa vuodessa näyttää synkän kääntöpuolensa, kertoo Kauppalehti.
Lämpöpumpun asennus kannattaa jättää ammattilaiselle. (TOMI GLAD/SK)
Kauppalehden juttu aiheesta
Lämpöpumppuja maahantuovan Ahlsell Oy:n toimialajohtaja Panu Lammi ja Tukesin tekninen asiantuntija Merja Rajamäki arvioivat, että nyt meneillään olevassa huumassa ostetut pumput alkavat rikkoutua jo kolmen, neljän vuoden kuluttua.
Lammin mukaan tämä johtuu virheellisestä asennuksesta.
- Läheskään kaikki asennusliikkeet eivät tyhjiöi laitteita asennettaessa. Silloin niihin jää kosteutta, joka muodostaa happoa, hän sanoo.
Takuu ei korvaa hapon syövyttämiä koneita. Lammin mukaan todella ammattitaitoiset asentajat ovat Suomessa harvassa.
Sekä Rajamäki että Lammi varoittavat myös ostamasta liian halpoja laitteita.
- Kaikki ei ole välttämättä kunnossa, jos haluaa saada halvan pumpun, Rajamäki sanoo.
Kauppalehti kertoo, että Suomessa on myynnissä myös laitteita jotka eivät sovellu täkäläisiin oloihin. Esimerkiksi sulatustekniikka voi olla puutteellinen.
IL
- ääni ei häiritse
Yksi asia on varma, kun hankkii autotalliin ilmalämpöpumppua niin silloin ei ainakaan välittää pitääkö ilmalämpöpumppu vähän enemmän ääntä - kun se ääni ei siellä autotallissa tule sisällä olevia kodin asukkaita häiritsemään. Vain jos teet autotallissa "paljon" töitä niin silloin joidenkin ilmalämpöpumppujen "ääni" voi häiritä.
- mertti
Suosittelen hankkimaan suht laadukkaan lämpöpumpun,vaikkakin kyseessä olisi autotalli. Jos ostat valvan niin se voi maksaa myöhemmin enemmän :) Minulle laitettiin Fuji Electric 07LGC autotalliin viike syksynä ja erinomaisesti se on siellä toiminut. Auto ja lattiat pysyivät hyvin kuivana. Fuji Electricissä on 6-vuoden täystakuu.
- mielestä
tässä haetaan (minä ainakin haen) ensisijaisesti nopeaa lämmitystä, eikä niinkään halpaa.
Eli meillä talvella autotalli 10, kun haluan mennä ropaamaan niin nostetaan lämpö ylös eikä mene kymmentä minuuttia kunta tallin ilma on lämmintä.- saa..
nopasti lämmitettyä autotallin,kun laittaa puhalluksen täysille.
Se kuivaa auton,lattiat ja siellä on paljon mukavampi tehdä töitäkin.
Ammattiautoiliana suosittelen lämpöpumpun asentamista autotalliin ja tietenkin asuntoonkin. Mulla laitteista vaan positiivisa kokemuksia!!
Kotia 130m2 lämmittää Mitsubishi FD25VABH ja autotallia Fuji Electric 09lgc. Molempiin oon tosi tyytyväinen. - ilppi
saa.. kirjoitti:
nopasti lämmitettyä autotallin,kun laittaa puhalluksen täysille.
Se kuivaa auton,lattiat ja siellä on paljon mukavampi tehdä töitäkin.
Ammattiautoiliana suosittelen lämpöpumpun asentamista autotalliin ja tietenkin asuntoonkin. Mulla laitteista vaan positiivisa kokemuksia!!
Kotia 130m2 lämmittää Mitsubishi FD25VABH ja autotallia Fuji Electric 09lgc. Molempiin oon tosi tyytyväinen.Kuis sattukin,minulla on ihan vastaavanlaiset pumput:
Omakotitalo 140 neliötä ja Mitsubishi FD25VABH,autotallissa 80 neliötä Fuji Electric 09LGC,mökillä 60m2 Fuji Electric 07LGC. Tuo 10 asteen ylläpitotoiminto on toiminut hyvin mökillä ja autotallissa.Ei minullakaan mitään valitettavaa ole kummastakaan merkistä. - dasfasölkdföldask
Sulla on vähän sama ongelma kuin meillä mökin peruslämmön kanssa. Lämpöpumppu hankittiin, mutta ei olisi kannattanut. Ensimmäinen ongelma oli se, että lämpöpumppujen lämpötila asetukset eivät mene tarpeeksi alas: yleensä (koskaan?) ei ole mahdollisuutta säätää lämpöä 10 asteeseen. No kun löytyi pumppu jossa pääsee lähes tarpeeksi alas, niin ongelmaksi tuli ulkoyksikön jäätyminen. Sehän on normaalia sopivilla "nollakeleillä". Ainakin tuossa värkissä (tunnettu merkkilaite) sulatus tapahtuu kierrättämällä sisältä lämmintä ulkoyksikköön. Sulatus ei kuitenkaan toimi, kun sisällä on liian viileää. Lämpöä ei mene ulos, en tiedä johtuuko siitä että laitteessa olisi joku suojaus estämässä taloa jäähtymästä liikaa. Myyjän mukaan se on aivan tunnettu ominaisuus, mutta ei tullut maininneeksi vaikka tiesi mihin käyttöön meni...
- cooling
dasfasölkdföldask kirjoitti:
Sulla on vähän sama ongelma kuin meillä mökin peruslämmön kanssa. Lämpöpumppu hankittiin, mutta ei olisi kannattanut. Ensimmäinen ongelma oli se, että lämpöpumppujen lämpötila asetukset eivät mene tarpeeksi alas: yleensä (koskaan?) ei ole mahdollisuutta säätää lämpöä 10 asteeseen. No kun löytyi pumppu jossa pääsee lähes tarpeeksi alas, niin ongelmaksi tuli ulkoyksikön jäätyminen. Sehän on normaalia sopivilla "nollakeleillä". Ainakin tuossa värkissä (tunnettu merkkilaite) sulatus tapahtuu kierrättämällä sisältä lämmintä ulkoyksikköön. Sulatus ei kuitenkaan toimi, kun sisällä on liian viileää. Lämpöä ei mene ulos, en tiedä johtuuko siitä että laitteessa olisi joku suojaus estämässä taloa jäähtymästä liikaa. Myyjän mukaan se on aivan tunnettu ominaisuus, mutta ei tullut maininneeksi vaikka tiesi mihin käyttöön meni...
ylläpito toiminto ilmalämpöpumpuissa ei säästä 16 asteeseen verrattuna kuin muutaman prosentin,koska 10 asteessa ulkoyksikön sulatukseen menee huomattavasti enemmän energiaa kuin 16.
- sb963
cooling kirjoitti:
ylläpito toiminto ilmalämpöpumpuissa ei säästä 16 asteeseen verrattuna kuin muutaman prosentin,koska 10 asteessa ulkoyksikön sulatukseen menee huomattavasti enemmän energiaa kuin 16.
Aikas moni kuuluu olevan laitanut ilmaläpöpumpin autotalliin lämmönlähteeksi.
Kuinka olette toteuttaneet ilmanvaihdo talliin? Painovoimainen? Huipparilla?
Itse olen suunnittelemassa 100m2 varastorakennusta (josta tallia noin 60m2) ja mietiskelen kuinka tuon ratkaisi.
Ajattelin että laittaisi joko ilmalämpöpumpun tai lattialämmityksen lämmönlähteeksi. Lattialämmitys tulee jos päädyn taloon ottamaan maalämmön. Ilmanvaihtoo olen suunnitellut huippuimuria kosteusohjauksella tai sitten joku ihan halpa ilmanvaihtokone LTO:lla. - sellainen malli
cooling kirjoitti:
Electroluxilla on malli jossa 10-toiminto. säästää aika paljon siihe verrattuna että sähköpatterilla pidetään esim. 15celsiusta.
- tyytyväinen!
sellainen malli kirjoitti:
Electroluxilla on malli jossa 10-toiminto. säästää aika paljon siihe verrattuna että sähköpatterilla pidetään esim. 15celsiusta.
Fuji Electricillä on kanssa tuo 10 asteen ylläpitotoiminto. Hinta/laatusuhde kohdillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812