Kaikkihan tiedämme liikkeellä olevista koiranmyrkyttäjistä
http://www.adressit.com/rotanmyrkky_luvanvaraiseksi
Rotanmyrkky pois marketeista
4
519
Vastaukset
- Hukka-Musti
Turhaan rottia tapetaan, ei niistä haittaa ole.
Verrataanpa rottaa vaikka oravaan ja kärppään. Minun asuntooni on tullut monta kertaa orava ja kerran kärppä, mutta ei koskaan rotta. Monta kertää olen löytänyt varastostani kasan kotihiiriä ja myyriä, jotka ovat tuskin minkään muun jäljiltä kuin kärpän tai lumikon. Rotan sen sijaan en ole todennut aiheuttavan minulle mitään vahinkoa.
Orava on aiheuttanut linnunpöntöissäni paljon poikas- ja munatuhoja, mutta rotta ei ainuttakaan. Orava on purrut tuntemiani ihmisiä muutaman kerran, mutta rotta ei ole uskaltautunut kertaakaan edes kosketusetäisyydelle.
Rotta on >>siisti>> eläin, sillä se siivoaa kaduilta ja muualta ympäristöstä ihmisten ruuantähteet.
Vaikka täällä minun lähistölläni asustelee paljon enemmän rottia kuin oravia ja kärppiä, rotasta on paljon vähemmän haittaa kuin kärpästa ja oravasta.
Lisäksi rotat houkuttelevat tänne pienpetoja komeiksi bongauskohteiksi. Helsinkiinkin on tullut huuhkajia oikein keskustoihin asti rottien houkuttelemina. Joten hesalaiset saavat kiittää rottia komeista huuhkajistaan.- ryynis
Kyllä noita rottia saa puolestani hävittää, koska kyllä ne tuhojaan tekevät.
Varsinkin maatiloilla rotista voi muodostua jopa melkoinen ongelma, jos niitä ei hävitetä.
Mutta se, onko rotanmyrkky tähän oikea tapa, on taas toinen kysymys.
- -jke-
Mutta mikä mahtaisi olla hyöty kieltää YKSI mahdollinen myrkky, kun tarjolle jää kuitenkin lukuisia, vapaasti saatavilla olevia aineita, joilla pystyy halutessaan koiria myrkyttämään?
- A1A
Ketunmyrkyllä kateelliset myrkyttivät hyviä koiria. Onneksi myrkky kiellettiin, mutta Venäjältä nykyisin tuodaan salaa. Kyllä jonkinlainen kotrolli on tarpeen, ettei huolimattomalla tai tahallisella käytöllä tehdä vakinkoa. Varmasti on paljon paikkoja maatalouden ja ruokateollisuuden piirissä, missä rotat pitää hävittää, mutta se työ on ammattiosaajien hommaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401