Rotanmyrkky pois marketeista

Adressi

4

622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hukka-Musti

Turhaan rottia tapetaan, ei niistä haittaa ole.

Verrataanpa rottaa vaikka oravaan ja kärppään. Minun asuntooni on tullut monta kertaa orava ja kerran kärppä, mutta ei koskaan rotta. Monta kertää olen löytänyt varastostani kasan kotihiiriä ja myyriä, jotka ovat tuskin minkään muun jäljiltä kuin kärpän tai lumikon. Rotan sen sijaan en ole todennut aiheuttavan minulle mitään vahinkoa.

Orava on aiheuttanut linnunpöntöissäni paljon poikas- ja munatuhoja, mutta rotta ei ainuttakaan. Orava on purrut tuntemiani ihmisiä muutaman kerran, mutta rotta ei ole uskaltautunut kertaakaan edes kosketusetäisyydelle.

Rotta on >>siisti>> eläin, sillä se siivoaa kaduilta ja muualta ympäristöstä ihmisten ruuantähteet.

Vaikka täällä minun lähistölläni asustelee paljon enemmän rottia kuin oravia ja kärppiä, rotasta on paljon vähemmän haittaa kuin kärpästa ja oravasta.

Lisäksi rotat houkuttelevat tänne pienpetoja komeiksi bongauskohteiksi. Helsinkiinkin on tullut huuhkajia oikein keskustoihin asti rottien houkuttelemina. Joten hesalaiset saavat kiittää rottia komeista huuhkajistaan.

• ryynis

Kyllä noita rottia saa puolestani hävittää, koska kyllä ne tuhojaan tekevät.
        Varsinkin maatiloilla rotista voi muodostua jopa melkoinen ongelma, jos niitä ei hävitetä.

Mutta se, onko rotanmyrkky tähän oikea tapa, on taas toinen kysymys.

• -jke-

Mutta mikä mahtaisi olla hyöty kieltää YKSI mahdollinen myrkky, kun tarjolle jää kuitenkin lukuisia, vapaasti saatavilla olevia aineita, joilla pystyy halutessaan koiria myrkyttämään?

• A1A

Ketunmyrkyllä kateelliset myrkyttivät hyviä koiria. Onneksi myrkky kiellettiin, mutta Venäjältä nykyisin tuodaan salaa. Kyllä jonkinlainen kotrolli on tarpeen, ettei huolimattomalla tai tahallisella käytöllä tehdä vakinkoa. Varmasti on paljon paikkoja maatalouden ja ruokateollisuuden piirissä, missä rotat pitää hävittää, mutta se työ on ammattiosaajien hommaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      131
      3891
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      8
      3269
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      34
      2884
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      2792
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      134
      2469
    6. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      50
      2104
    7. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      95
      1286
    8. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      63
      1266
    9. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      13
      1182
    10. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      36
      1139
    Aihe