Perjantain Kalevassa oli osuvasti, että väärä sukupuoli todisti ensimmäisenä tyhjän haudan.
Silloin naisenkin todistus kelpasi.
Huomattavaa muuten seuraavassa evankeliumissa tämä kohta, joka puhuisi sen puolesta, että opetuslapset olivat vanhoillislestadiolaisia ;)
"20:9 Sillä he eivät vielä ymmärtäneet Raamattua, että hän oli kuolleista nouseva."
Johanneksen evankeliumi:
20:1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
20:2 Niin hän riensi pois ja tuli Simon Pietarin luo ja sen toisen opetuslapsen luo, joka oli Jeesukselle rakas, ja sanoi heille: "Ovat ottaneet Herran pois haudasta, emmekä tiedä, mihin ovat hänet panneet."
20:3 Niin Pietari ja se toinen opetuslapsi lähtivät ja menivät haudalle.
20:4 Ja he juoksivat molemmat yhdessä; mutta se toinen opetuslapsi juoksi edellä, nopeammin kuin Pietari, ja saapui ensin haudalle.
20:5 Ja kun hän kurkisti sisään, näki hän käärinliinat siellä; kuitenkaan hän ei mennyt sisälle.
20:6 Niin Simon Pietarikin tuli hänen perässään ja meni sisälle hautaan ja näki käärinliinat siellä
20:7 ja hikiliinan, joka oli ollut hänen päässään, ei pantuna yhteen käärinliinojen kanssa, vaan toiseen paikkaan erikseen kokoonkäärittynä.
20:8 Silloin toinenkin opetuslapsi, joka ensimmäisenä oli tullut haudalle, meni sisään ja näki ja uskoi.
20:9 Sillä he eivät vielä ymmärtäneet Raamattua, että hän oli kuolleista nouseva.
20:10 Niin opetuslapset menivät takaisin kotiinsa.
20:11 Mutta Maria seisoi haudan edessä ulkopuolella ja itki. Kun hän näin itki, kurkisti hän hautaan
20:12 ja näki kaksi enkeliä valkeissa vaatteissa istuvan, toisen pääpuolessa ja toisen jalkapuolessa, siinä, missä Jeesuksen ruumis oli maannut.
20:13 Nämä sanoivat hänelle: "Vaimo, mitä itket?" Hän sanoi heille: "Ovat ottaneet pois minun Herrani, enkä tiedä, mihin ovat hänet panneet."
20:14 Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus.
20:15 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet."
20:16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."
20:18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut.
20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
20:20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
20:21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
20:24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
20:25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko."
20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
20:30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
20:31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
Nainen todisti ensimmäisenä
23
754
Vastaukset
- ja Jumala, että
mikään ei pysy naisilta salassa. Tieto lähtee kulkemaan kiireen vilkkaa, kun jalka kapsaa ja nainen haluaa kertoa suuren uutisen kanssasisarilleen ja kaikille.
Jeesuksella on huumorintajuakin.No, hyväntahtoisella huumorilla noinkin asian voi ymmärtää.
Mutta huomaapa asian oikea laita. Onko nykyajan ilosanomanoman kertojilla, yhtä palava into kertoa ylös nousseesta Kristuksesta, kuin Marialla?- haudalla
että Jeesus ilmestyi siksi naisille, koska naiset ovat juorukelloja.
Kuitenkin tämä raamatunkohta on tärkeä siksi, että opetuslapset eivät uskoneet, että Jeesus nousee ylös, vaikka olivat Jeesuksen opetuslapsia.
Naiset uskoivat, vaikka eivät olleet Jeesuksen opetuslapsia, siksi enkeli ilmestyi heille.
Tämä raamatunkohta on hyvin puhutteleva ja pitäisi tehdä puhujatkin nöyriksi, Jeesus voi ilmestyä myös naisille silloin kun hänellä on erityisen tärkeää kerrottavaa.
Jeesus kertoi ristikunnan tärkeimmän asian ensiksi naisille. - ollut niin, että
haudalla kirjoitti:
että Jeesus ilmestyi siksi naisille, koska naiset ovat juorukelloja.
Kuitenkin tämä raamatunkohta on tärkeä siksi, että opetuslapset eivät uskoneet, että Jeesus nousee ylös, vaikka olivat Jeesuksen opetuslapsia.
Naiset uskoivat, vaikka eivät olleet Jeesuksen opetuslapsia, siksi enkeli ilmestyi heille.
Tämä raamatunkohta on hyvin puhutteleva ja pitäisi tehdä puhujatkin nöyriksi, Jeesus voi ilmestyä myös naisille silloin kun hänellä on erityisen tärkeää kerrottavaa.
Jeesus kertoi ristikunnan tärkeimmän asian ensiksi naisille.tämä armoitettu nainen ITSE omin jaloin ja halustaan varhain aamulla ja tunteen palolla tahtoi lähteä Jeesuksen haudalle ja tapahtui mitä tapahtui. Naisethan rakastivat Jeesusta tunteen palolla ja ottivat vastaan evankeliumin.
ollut niin, että kirjoitti:
tämä armoitettu nainen ITSE omin jaloin ja halustaan varhain aamulla ja tunteen palolla tahtoi lähteä Jeesuksen haudalle ja tapahtui mitä tapahtui. Naisethan rakastivat Jeesusta tunteen palolla ja ottivat vastaan evankeliumin.
**Naisethan rakastivat Jeesusta tunteen palolla ja ottivat vastaan evankeliumin.**
Miksi tuollain vl:mäinen sanamuoto?
Mitä tarkoita evankeliumilla, joka vastaanotettiin?
Evankeliumi on ilosanoma yösnousseesta Kristuksesta, joka ei taianomaisena mantrana, hippakosketuksen tavoin leviä.- haudalla
ollut niin, että kirjoitti:
tämä armoitettu nainen ITSE omin jaloin ja halustaan varhain aamulla ja tunteen palolla tahtoi lähteä Jeesuksen haudalle ja tapahtui mitä tapahtui. Naisethan rakastivat Jeesusta tunteen palolla ja ottivat vastaan evankeliumin.
kulki Jeesuksen mukana, mutta laitamilla, hän ei ollut Jeesuksen opetuslapsi.
Miksi Jeesus ilmestyi ensiksi hänelle ja hänen ystävälleen.
Miksi naiset lähtivät haudalle, varmasti uskon tähden, he halusivat vielä nähdä Jeesuksen. haudalla kirjoitti:
Miksi naiset lähtivät haudalle, varmasti uskon tähden, he halusivat vielä nähdä Jeesuksen.***Miksi naiset lähtivät haudalle, varmasti uskon tähden, he halusivat vielä nähdä Jeesuksen.***
Ovatko inhimilliset tunteet sinulle vieraita?
Naiset menivät oletettavasti haudalle siksi, kun heillä oli ikävä Jeesusta, eron ikävä.
Eikö sinulta koskaan ole kuollut ketään rakasta, että voisit eläytyä naisten tunteisiin, silloin kun he menivät haudalle?haudalla kirjoitti:
Miksi naiset lähtivät haudalle, varmasti uskon tähden, he halusivat vielä nähdä Jeesuksen.Eiköhän se kaikkien usko loppunut Jeesuksen kuolemaan, opetuslapsia myöten? Tarkoitan, että loppui väliaikaisesti. Siksi hämmästys oli suuri, kun käärinliinat olivat tyhjät..
- sanontatapa, vaan
Devoit kirjoitti:
**Naisethan rakastivat Jeesusta tunteen palolla ja ottivat vastaan evankeliumin.**
Mitä tarkoita evankeliumilla, joka vastaanotettiin?
Evankeliumi on ilosanoma yösnousseesta Kristuksesta, joka ei taianomaisena mantrana, hippakosketuksen tavoin leviä.oman pikku pääni tuote. Jos se on vl:mäistä, sitten alan jossain määrin olla vl ja sehän lienee vain hyväksi, ainakin tällä palstalla ;=)
Tunnen naisia AIKA HYVIN. - varmaan säilytetään
Devoit kirjoitti:
Eiköhän se kaikkien usko loppunut Jeesuksen kuolemaan, opetuslapsia myöten? Tarkoitan, että loppui väliaikaisesti. Siksi hämmästys oli suuri, kun käärinliinat olivat tyhjät..
roomalaiskatolisen kirkon lasivitriinissä ja sen kopioita ympäri maailmaa?
- uskonut
Devoit kirjoitti:
Eiköhän se kaikkien usko loppunut Jeesuksen kuolemaan, opetuslapsia myöten? Tarkoitan, että loppui väliaikaisesti. Siksi hämmästys oli suuri, kun käärinliinat olivat tyhjät..
että Jeesus on noussut ylös, koska hän sanoo:
20:11 Mutta Maria seisoi haudan edessä ulkopuolella ja itki. Kun hän näin itki, kurkisti hän hautaan
20:12 ja näki kaksi enkeliä valkeissa vaatteissa istuvan, toisen pääpuolessa ja toisen jalkapuolessa, siinä, missä Jeesuksen ruumis oli maannut.
20:13 Nämä sanoivat hänelle: "Vaimo, mitä itket?" Hän sanoi heille: "Ovat ottaneet pois minun Herrani, enkä tiedä, mihin ovat hänet panneet."
20:14 Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus.
20:15 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet."
20:16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."
20:18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut sanontatapa, vaan kirjoitti:
oman pikku pääni tuote. Jos se on vl:mäistä, sitten alan jossain määrin olla vl ja sehän lienee vain hyväksi, ainakin tällä palstalla ;=)
Tunnen naisia AIKA HYVIN.***Tunnen naisia AIKA HYVIN.**
;)varmaan säilytetään kirjoitti:
roomalaiskatolisen kirkon lasivitriinissä ja sen kopioita ympäri maailmaa?
**roomalaiskatolisen kirkon lasivitriinissä ja sen kopioita ympäri maailmaa?**
Eikö kuuluisat Torinon käärinliinatkin todettu väärennöksiksi?
Keskiajalla oli suorastaan teollisuuden muoto väärentää pyhäinjäännöksiä, roomalaiskatolisen kirkon toimesta.uskonut kirjoitti:
että Jeesus on noussut ylös, koska hän sanoo:
20:18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonutSitä juuri yritin sanoa, että pelkkä ikävä ja suru saivat marian haudalle menemään.
Mutta miksi Jumala valitsi avaintodistajaksi naisen? joka oli tuolloin yleisen käsityksen mukaan vain hysteerikko, lasten synnyttäjä.- Ei ymmärtänyt, vaan
Devoit kirjoitti:
Sitä juuri yritin sanoa, että pelkkä ikävä ja suru saivat marian haudalle menemään.
Mutta miksi Jumala valitsi avaintodistajaksi naisen? joka oli tuolloin yleisen käsityksen mukaan vain hysteerikko, lasten synnyttäjä.ajatteli, että
2 Hän lähti juoksujalkaa kertomaan siitä Simon Pietarille ja sille opetuslapselle, joka oli Jeesukselle rakkain, ja sanoi heidät tavattuaan: "Ovat vieneet Herran pois haudasta, emmekä me tiedä, minne hänet on pantu." [Joh. 13:23 ] - haudalla
Ei ymmärtänyt, vaan kirjoitti:
ajatteli, että
2 Hän lähti juoksujalkaa kertomaan siitä Simon Pietarille ja sille opetuslapselle, joka oli Jeesukselle rakkain, ja sanoi heidät tavattuaan: "Ovat vieneet Herran pois haudasta, emmekä me tiedä, minne hänet on pantu." [Joh. 13:23 ]vaikka he tulivat haudalle, vasta sitten enkelit ja Jeesus ilmestyivät Maria Magdaleenalle, kun miehet olivat lähteneet pois haudalta:
Johanneksen evankeliumi:
20:1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
20:2 Niin hän riensi pois ja tuli Simon Pietarin luo ja sen toisen opetuslapsen luo, joka oli Jeesukselle rakas, ja sanoi heille: "Ovat ottaneet Herran pois haudasta, emmekä tiedä, mihin ovat hänet panneet."
20:4 Ja he juoksivat molemmat yhdessä; mutta se toinen opetuslapsi juoksi edellä, nopeammin kuin Pietari, ja saapui ensin haudalle.
20:5 Ja kun hän kurkisti sisään, näki hän käärinliinat siellä; kuitenkaan hän ei mennyt sisälle.
20:6 Niin Simon Pietarikin tuli hänen perässään ja meni sisälle hautaan ja näki käärinliinat siellä
20:7 ja hikiliinan, joka oli ollut hänen päässään, ei pantuna yhteen käärinliinojen kanssa, vaan toiseen paikkaan erikseen kokoonkäärittynä.
20:8 Silloin toinenkin opetuslapsi, joka ensimmäisenä oli tullut haudalle, meni sisään ja näki ja uskoi.
20:9 Sillä he eivät vielä ymmärtäneet Raamattua, että hän oli kuolleista nouseva.
20:10 Niin opetuslapset menivät takaisin kotiinsa. Ei ymmärtänyt, vaan kirjoitti:
ajatteli, että
2 Hän lähti juoksujalkaa kertomaan siitä Simon Pietarille ja sille opetuslapselle, joka oli Jeesukselle rakkain, ja sanoi heidät tavattuaan: "Ovat vieneet Herran pois haudasta, emmekä me tiedä, minne hänet on pantu." [Joh. 13:23 ]Naisen logiikka on myytti, jolla vähätellään naista. He ovat taitavia näyttelemään yksinkertaista, jolla he ovelasti vetelevät naruja tahtomaansa suuntaan.
Nimim: Kokemusta omaava ;)haudalla kirjoitti:
vaikka he tulivat haudalle, vasta sitten enkelit ja Jeesus ilmestyivät Maria Magdaleenalle, kun miehet olivat lähteneet pois haudalta:
Johanneksen evankeliumi:
20:10 Niin opetuslapset menivät takaisin kotiinsa.Jeesus ilmestyi ensin niille, jotka tunsivat sydämessään todellista rakkautta häntä kohtaan?
- haudalla
haudalla kirjoitti:
vaikka he tulivat haudalle, vasta sitten enkelit ja Jeesus ilmestyivät Maria Magdaleenalle, kun miehet olivat lähteneet pois haudalta:
Johanneksen evankeliumi:
20:10 Niin opetuslapset menivät takaisin kotiinsa.Jeesus ei ilmestynyt opetuslapsille, vaikka he kävivät haudalla, vasta sitten, kun he olivat lähteneet pois, Jeesus ilmestyi Maria Magdaleenalle.
Ristikunnan tärkeimmästä sanomasta on kysymys: "Jeesus on noussut ylös!" ja Jeesus haluaa, että Maria Magdaleena kertoo sen opetuslapsille.
Miksi Jeesus ei ilmestynyt opetuslapsille vaan Maria Magdaleenalle?
- Delilah1
ennemmän kuunnella naisia:)
Jo Pilatuksen miettiessä ratkaisuaan Jeesuksen ja Barabbaan välillä ennen Jeesuksen tuomitsemista, avaa Matteus tästä asiasta tällaisen näkymän:
Matt 27:19 Kun Pilatus istui tuomarinistuimellaan, hän sai vaimoltaan sanan: "Älä tee mitään sille pyhälle miehelle. Näin hänestä viime yönä pahaa unta".
Eipä uskonut Pilatus vaimoaan vaan antoi kansan päättää ja seuraukset olivat mitä olivat..
No, Jeesuksenhan pitikin kuolla syntiemme takia. Suunnitelma olisi mennyt mynkään, jos Pilatus olisi toiminut toisin.Uskon vl-liikkeenkin, alkuaikojen voimakkaan expansiivisuuden olevan juuri naispuhujien ansiota.
Ja "ruohonjuuritasoa", ei pidä vähätellä. Kyllä luullakseni äiti on se, joka lapsellekin ensimmäisenä ylösnousseesta Jeesuksesta kertoo.
Naisilla, yleensä, on inhimillisyys jotenkin paremmin sisäänrakennettuna.
Nyt kun tarkemmin lukee näitä Raamattu-raukan tekstejä niin voi että.
Teksti on tönkköä eikä ollenkaan sujuvaa. Asioista voi saada ihan toisen käsityksen kuin kirjoittajan ilmeinen tarkoitus on ollut.
Onko syy alkuperäisessä kirjoittajassa vai onko kääntäjät olleet könkköjä?
Ei siis ihme, jos nuoret eivät ole kiinnostuneita lukemaan Raamattua, siellähän on sellaisia sanoja joita ei enää Suomen kielessä käytetä, elikkä teksti on vanhaa.
Ei silti, omasta puolestani se on hauskaa ja mielenkiintoista luettavaa, mutta voi että...
Muuten, rakas Devoit, mitä tarkoitat väärällä sukupuolella? Vai oliko Kalevassa ihan sanatarkasti sanottu, että väärä sukupuoli? Mulle kun ei Kalevaa tule kotiin, voiko sen lukea netistä?
Väärä sukupuoli????????????????Kyllä Kalevassa oli sanatarkasti otsikoitu niin, en löydä nettiversiota kirjoituksesta, voip jossain ollakkin..
Paavalin mielestä nainen oli väärä sukupuoli julistamaan evankeliumia ja kait mitään muutakaan. Tämä naispappeus kysymyshän on ollut koko ajan pinnalla. Ihme että Raamattuun ei ole väärennetty Marian tilalle miestä. Kertonee Raamatun luotettavuudesta?
Kaikki ilmeisesti sai alkunsa Paavalin oletetusta homoseksuaalisuudesta. Hänhän puhui piikistä lihassaan .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1532617
- 1971890
- 701667
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91351- 721031
- 811020
- 95999
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190924- 67901