Pakko päästä RUKkiin - miten?

Sotilassuvusta

Niin, miten voi varmistaa että intissä pääsee RUKkiin? Olen suvusta jossa kaikki miespuoliset ovat vähintään res. vänrikkejä. On siis vähän kuin "velvollisuus" käydä RUK. Olen varma että minua katsottaisiin kieroon, jos jäisin vaikka vain pelkäksi alikersantiksi. Pelottaa oikeasti. Onko neuvoja?

14

8219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun skarpaten..

      jos kunto on hyvä, pää kestää, olet vahvoilla!!
      T.res.ltn -82

    • ...

      No eihän sitä voi varmistaa mitenkään, mutta mahdollisuuksia voi parantaa olemalla paras kaikessa. ;) Tavoite kirkkaana mielessä ja katse pallossa ja mitä näitä oli... Jos ei satu silloin AUKissa onnistamaan se rukkiin valinta, niin kunnostaudut uusien alokkaiden tullessa taloon ja kysyt komppanian päälliköltä (joka kysyy AUK:n johtajalta) mahdollisuuksia päästä jälki rukkiin. Eli kävisit rukin sen nuoremman saapumiserän rakkareiden kanssa. Jälkimmäistä vaihtoehtoa en suosittele, ihan perseestä, kokemusta on! Mutta kyllä siitäkin vänskän arvon saa.

    • Wanha kapiukko

      Kun näyttää tuo asenne olevan jo muutenkin niin kohdallaan. Hyvä aliupseeri pesee mennen tullen edustamasi pakko-olla-upseerit.

      • Aukista sivariin

        ei tarvinu käyä ees sivaria haha.. kysy sun suvulta miten ovat päässeet rukkiin kaippa ne kertoo...


    • mitä toimintaa

      mun on pakko saada bmw, mun on pakko päästä kruisaamaan. Hohhoijjaa, pikkusen vituttas jos suku on niin natsia porukkaa...

    • x-x-x-x-x-x-x-x

      Rupea sivariksi niin vältät alikersanttiuden häpeän. Vitut tässä maassa enään yhtään inttiramboa tarvitaan.

      • tarvitaan

        Voi jumaluta tälläisiä sivari enkeleitä! Teitä sivareita on jo aivan liikaa.


      • Maajusti
        tarvitaan kirjoitti:

        Voi jumaluta tälläisiä sivari enkeleitä! Teitä sivareita on jo aivan liikaa.

        "Rupea sivariksi niin vältät alikersanttiuden häpeän." ROFL


    • Stubbin kollega

      Miksi,Alexander Stubb on korpraali,ja tuntuu pärjäävän hyvin johtotehtävissä.Kyllä ,jos on MIES,niin pärjää siviilissä ilman RUKKIAKIN.

    • res.gonakuski!

      Olin aikanaan itse samanlaisessa tilanteessa. Pappojen painostuksesta huolimatta ruk jäi käymättä ja ryhdyin kuskiksi :D Siinäkös oli sit sukulaisilla ihmettelemsitä. Eipä nekään siitä montaa hetkeä jaksaneet mussuttaa ja mua ei muutenkaan olisi semmonne voinut vähmpää kiinnostaa. Minun elämästä ja armeijan käynnistä oli kuitekin kyse, ei niiden.

      Jos sinussa ei ole miestä tehdä itsenäisiä ratkaisuja elämässä edes armeijan suhteen, niin olet tulevaisuudessa suurissa vaikeuksissa. Et pärjää elämässä, mikäli päätöksentekosi perustuu siihen, että mitä jotkut sukulaispapat arvostavat. Sinä kusessa ei edes vänrikin nappulat auta.

      PS. Kannattaa ryhtyä sotilaskuljettajaksi. Kuorma-auton ohjaamo on lämmin, Suomen talvi ei. Kuorma-autosta vastuussa oleminen säästää monelta ikävyydeltä armeijassa, auk tai ruk ei.
      PSS. Reservin kuskit löytää kesätyöpaikat. Aina.

      • kuskeilla on kivaa

        Ja kuskeista jäi vielä edellisellä kaverilla sanomatta että sen lisäksi että ne on kuskeja ni ne tekee kaikki muutkin perus taistelijan temput. kantaa miinoja, pystyttää telttoja, ryömii. syöksyy jne. tai siis ainakin jos niiden joukkueen kouluttajan on valveutunut. monelle kuljettajalle opetetaan kuskikurssilla (siivilitkö?) että mitään sellasta ei tarvi tehdä mutta kokemuksesta voin kertoa että kuski tekee myös perus taistelijan asiat jois ei ole ajotehtävässä tai ei ajon takia vaadi unta 6 h suositus. siis ainakin minun kouluttamani joukkueen kuskit tekevät!


    • Hajoon....

      Jos rukkiin haluat, niin yksi ainoa vinkki. Unohda koko paska! Intin (ja aika pitkälti elämäni) paskinta aikaa. Kunnian aamuja ei montaakaan näkynyt ja meiniki oli sellaista, että jos siellä suomen johtajat kasvaa, niin tämä maa on tuhoon tuomittu!

      Jos nyt jostain ihme syystä olet saanut tuosta sellaisen pakkomielteen, niin aukkiin ilmoittaudut vapaaehtoisena ja selität skappareille että haluat rukkiin. Aukissa tarvii paljoa muuta kuin pärjätä hyvin kokeissa ja päästä väleihin apukouluttajien kanssa, että niiltä tippuu pisteet.

      Itsehän olin vapaaehtoinen 180 päivän mies.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe