Pakko päästä RUKkiin - miten?

Sotilassuvusta

Niin, miten voi varmistaa että intissä pääsee RUKkiin? Olen suvusta jossa kaikki miespuoliset ovat vähintään res. vänrikkejä. On siis vähän kuin "velvollisuus" käydä RUK. Olen varma että minua katsottaisiin kieroon, jos jäisin vaikka vain pelkäksi alikersantiksi. Pelottaa oikeasti. Onko neuvoja?

17

9054

Vastaukset 17

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun skarpaten..

jos kunto on hyvä, pää kestää, olet vahvoilla!!
      T.res.ltn -82

• ...

No eihän sitä voi varmistaa mitenkään, mutta mahdollisuuksia voi parantaa olemalla paras kaikessa. ;) Tavoite kirkkaana mielessä ja katse pallossa ja mitä näitä oli... Jos ei satu silloin AUKissa onnistamaan se rukkiin valinta, niin kunnostaudut uusien alokkaiden tullessa taloon ja kysyt komppanian päälliköltä (joka kysyy AUK:n johtajalta) mahdollisuuksia päästä jälki rukkiin. Eli kävisit rukin sen nuoremman saapumiserän rakkareiden kanssa. Jälkimmäistä vaihtoehtoa en suosittele, ihan perseestä, kokemusta on! Mutta kyllä siitäkin vänskän arvon saa.

• Wanha kapiukko

Kun näyttää tuo asenne olevan jo muutenkin niin kohdallaan. Hyvä aliupseeri pesee mennen tullen edustamasi pakko-olla-upseerit.

• Aukista sivariin

ei tarvinu käyä ees sivaria haha.. kysy sun suvulta miten ovat päässeet rukkiin kaippa ne kertoo...

• mitä toimintaa

mun on pakko saada bmw, mun on pakko päästä kruisaamaan. Hohhoijjaa, pikkusen vituttas jos suku on niin natsia porukkaa...

• x-x-x-x-x-x-x-x

Rupea sivariksi niin vältät alikersanttiuden häpeän. Vitut tässä maassa enään yhtään inttiramboa tarvitaan.

• tarvitaan

Voi jumaluta tälläisiä sivari enkeleitä! Teitä sivareita on jo aivan liikaa.

• Maajusti
        tarvitaan kirjoitti:

Voi jumaluta tälläisiä sivari enkeleitä! Teitä sivareita on jo aivan liikaa.

"Rupea sivariksi niin vältät alikersanttiuden häpeän." ROFL

• Stubbin kollega

Miksi,Alexander Stubb on korpraali,ja tuntuu pärjäävän hyvin johtotehtävissä.Kyllä ,jos on MIES,niin pärjää siviilissä ilman RUKKIAKIN.

• res.gonakuski!

Olin aikanaan itse samanlaisessa tilanteessa. Pappojen painostuksesta huolimatta ruk jäi käymättä ja ryhdyin kuskiksi :D Siinäkös oli sit sukulaisilla ihmettelemsitä. Eipä nekään siitä montaa hetkeä jaksaneet mussuttaa ja mua ei muutenkaan olisi semmonne voinut vähmpää kiinnostaa. Minun elämästä ja armeijan käynnistä oli kuitekin kyse, ei niiden.

Jos sinussa ei ole miestä tehdä itsenäisiä ratkaisuja elämässä edes armeijan suhteen, niin olet tulevaisuudessa suurissa vaikeuksissa. Et pärjää elämässä, mikäli päätöksentekosi perustuu siihen, että mitä jotkut sukulaispapat arvostavat. Sinä kusessa ei edes vänrikin nappulat auta.

PS. Kannattaa ryhtyä sotilaskuljettajaksi. Kuorma-auton ohjaamo on lämmin, Suomen talvi ei. Kuorma-autosta vastuussa oleminen säästää monelta ikävyydeltä armeijassa, auk tai ruk ei.
      PSS. Reservin kuskit löytää kesätyöpaikat. Aina.

• kuskeilla on kivaa

Ja kuskeista jäi vielä edellisellä kaverilla sanomatta että sen lisäksi että ne on kuskeja ni ne tekee kaikki muutkin perus taistelijan temput. kantaa miinoja, pystyttää telttoja, ryömii. syöksyy jne. tai siis ainakin jos niiden joukkueen kouluttajan on valveutunut. monelle kuljettajalle opetetaan kuskikurssilla (siivilitkö?) että mitään sellasta ei tarvi tehdä mutta kokemuksesta voin kertoa että kuski tekee myös perus taistelijan asiat jois ei ole ajotehtävässä tai ei ajon takia vaadi unta 6 h suositus. siis ainakin minun kouluttamani joukkueen kuskit tekevät!

• Hajoon....

Jos rukkiin haluat, niin yksi ainoa vinkki. Unohda koko paska! Intin (ja aika pitkälti elämäni) paskinta aikaa. Kunnian aamuja ei montaakaan näkynyt ja meiniki oli sellaista, että jos siellä suomen johtajat kasvaa, niin tämä maa on tuhoon tuomittu!

Jos nyt jostain ihme syystä olet saanut tuosta sellaisen pakkomielteen, niin aukkiin ilmoittaudut vapaaehtoisena ja selität skappareille että haluat rukkiin. Aukissa tarvii paljoa muuta kuin pärjätä hyvin kokeissa ja päästä väleihin apukouluttajien kanssa, että niiltä tippuu pisteet.

Itsehän olin vapaaehtoinen 180 päivän mies.

• Anonyymi00017

Kuinkas aloittajan sivari meni puolitoista vuosikymmentä sitten? Montako vuorokautta kestit alokkaana?

• Anonyymi00018

Jokainen tervepäinen sinne RUK:n pääsee jos vain haluaa eikä lusmuile.

• Anonyymi00019

Pistä yksityisviestiä rukin pääjohtajalle niin auttaa varmasti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      341
      1369
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      77
      936
    3. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      823
    4. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      69
      816
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      45
      702
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      120
      693
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      682
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      49
      648
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      606
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      552
    11. Pelasta mut tältä tuskalta

Jo!!!
      Ikävä
      45
      547
    12. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      9
      526
    13. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      25
      525
    14. 32
      521
    15. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      515
    16. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      32
      492
    17. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      485
    18. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      79
      457
    19. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      447
    20. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      44
      425
    Aihe