Saanko metsästää näin?

vastauksia kiitos

Metsästäjä kavereiden kanssa keskusteltiin metsästysoikeudesta...Miten on?

Saanko metsästää vesilintuja oman kesämökkini rantaan rajoittuvalla järvellä tai joella?

Joku tuttu sanoi,että mikäli tonttisi rajoittuu edes hitusenkaan jokeen,mereen,järveen tai puroon saat metsästää koko vesialueella sitä riistaa mitä siinä saa metsästää, eli tässä tapauksessa lähinnä sorsalinnut kiinnostaisi

Eli:soutelisin pitkin jokea/järveä ja metsäsäisin

KIITOKSIA TODELLA PALJON, TEILLE KETKÄ VASTAATTE!

16

6987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainahan se noin on ollu

      tottakai saa metsästää vaikka Päijänteen toisessa päässä jos vähän on tonttia jossain kohtaa rannalla.

    • tosiaankaan

      näin ole asia.Järvet ovat yleensä jaettu osakaskuntiin,eli ns.kalastuskuntiin.Kyseisillä osakaskunnilla saattaa olla hyvinkin erilaisia säännöksiä metsästys- ja kalastuslupiin.
      Yleensä osakaskunnan aluella asuva tai mökin omistava saa kalastusluvat lunastettuaan myöskin metsästysluvan.Nämä luvat oikeuttavat kalastamaan ja metsästämään ainoastaan ko.osakaskunnan alueella.
      Varman vastauksen kysymykseesi saat oman osakaskuntasi(ent.kalastuskunta) esimieheltä tai sihteeriltä.Kannattaa varmaankin kysellä mökkisi naapureilta tai kylässä vakituisesti asuvilta,kuka mahtaisi ko.henkilö olla.
      Lupien saanti ei tosiaankaan ole mahdottomuus myöskään täysin ulkopuolisille alueille.

      • qwerfgh

        joo noinhan se menee suurinpiirtein. saat metsästää omalla tontillasi mutta et vesialueella ilman jako/osakaskunnan lupaa. eli saat ampua oman tontin yllä lentäviä lintuja mutta et vesialueen yllä lentäviä ilman lupaa!


      • Devil's Rock
        qwerfgh kirjoitti:

        joo noinhan se menee suurinpiirtein. saat metsästää omalla tontillasi mutta et vesialueella ilman jako/osakaskunnan lupaa. eli saat ampua oman tontin yllä lentäviä lintuja mutta et vesialueen yllä lentäviä ilman lupaa!

        Juu Noin se menee, mitenkä edellä mainitut sanovat mutta sinulla sitten myös pitää olla metsästys kortti tietenkin... :D mutta vesialue luvat ovat vesiosuuskunnista riippuen noin 20€ että se ei varmaan rahasta jää kiinni.


      • se menee
        Devil's Rock kirjoitti:

        Juu Noin se menee, mitenkä edellä mainitut sanovat mutta sinulla sitten myös pitää olla metsästys kortti tietenkin... :D mutta vesialue luvat ovat vesiosuuskunnista riippuen noin 20€ että se ei varmaan rahasta jää kiinni.

        Vesialueelle yleensä osakaskunta, kuka myy metsästyslupia. Eivät yleensä ole mahdottoman kalliita,meillä esim osakaskunnan jäsenille eli maanomistajille 5 euroa kausi. Joku kirjoitti ylempänä, että omalla tontilla saisi metsästää. Tähänkin poikkeuksia on, esimerkiksi pois vuokrattu metsästysoikeus. Rannalta sorsia passittaessa (kuvat vedessä) kannattaa huomioida, että tarvitset metsästysoikeuden/-luvan sekä maa- että vesialueelle.


      • Anonyymi
        se menee kirjoitti:

        Vesialueelle yleensä osakaskunta, kuka myy metsästyslupia. Eivät yleensä ole mahdottoman kalliita,meillä esim osakaskunnan jäsenille eli maanomistajille 5 euroa kausi. Joku kirjoitti ylempänä, että omalla tontilla saisi metsästää. Tähänkin poikkeuksia on, esimerkiksi pois vuokrattu metsästysoikeus. Rannalta sorsia passittaessa (kuvat vedessä) kannattaa huomioida, että tarvitset metsästysoikeuden/-luvan sekä maa- että vesialueelle.

        jos sinulla on metsästykseen verihurtta, kai sen saa naapurista ampua..
        senkin...


    • Anonyymi

      Jumankauta, sanon... kesyyntyneet ja ihmiseen luottavat suloiset sorsat.,. emot vaalineet poikasiaan, siivilleen juuri lähtevät.. miten kaunis näky elävät sorsat, mikä ilo..
      miten voitte lahdata lemmikkejä! Ystäviä! Ihmiskunta on tässä tuhon partaalla siksi juuri koska liian suuri määrä ihmisistä on tunnevammaisia koneita. Ymmärrän Linkolan näkemyksen että suurin osa ihmiskuntaa kuuluisi vähentää - tyhmyyden takia - eikä suinkaan eliminoida muita eläviä olentoja.

      • Anonyymi

        Penisilliini pitää kieltää ja tietysti kaikki rotan- ja hiirenloukut.


      • Anonyymi

        Kirjoitat väärälle palstalle. Sinua ja kaltaisiasi varten on metsästyksen vastustajat palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat väärälle palstalle. Sinua ja kaltaisiasi varten on metsästyksen vastustajat palsta.

        Tuo yötrolli jonka susinikkikin tunnetaan vaikka nyt huuteleekin puskista trollaa yöt läpeensä vuosikaudet aina kyyhkyjahdin alkaessa. Samaan aikaan tunnettu yötrollimme susianaalilyytikko onkin yhtäkkiä taas hiljaa🤣
        Sama aika, samat lauserakenteet ja samat sanamuodot ja kuvittelee että häntä ei tunnistettaisi😅


      • Anonyymi

        Tietenkään ei ammuta kesyynteneitä sorsalintuja. Meillä kun pojat oli pieniä niin eivät ymmärtäneet miksi ajoin sorsapoikueet pois rannasta, se oli sovittu käytäntö alueella, villieläimiä ei ruokita eikä totutella ihmisiin.


    • Anonyymi

      Jos tontti on meren rannalla niin saat tietenkin seilata vaikka Amerikkaan asti ampumaan sorsia.

    • Anonyymi

      Ei saa lahdata! Ei kesyjä ihmiseen luottavia olentoja kotirannassa, oksettava ajatuksenakin!
      Ei saa lahdata missään huvikseen. Ei saa ruoalla houkutella kyyhkyjä ja massamurhata.
      Ei saa huijata ja pettää ja keinotella. Ei saa kiusata ja tappaa pienempiään. Ei saa tappaa ajankuluna huvikseen. Ei saa tappaa. Tai sinutkin saa tappaa.

      • Anonyymi

        Suosittelen nuihin tappamispelkotiloihin käyntiä psykiatrilla.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen nuihin tappamispelkotiloihin käyntiä psykiatrilla.

        🪳🪳🪳🕸🕸


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        🪳🪳🪳🕸🕸

        Ei saa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1240
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      21
      465
    8. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    9. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    10. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      21
      447
    Aihe