Mulla on Kingstonin 2 GB:n muistitikku ja nyt kone väittää, että siellä ei ole mitään tallentamiani tiedostoja. Mitä on oikein tapahtunut? Saako tiedostot palautettua?
Ja kun en näistä asioista juurikaan ymmärrä, kertoisitteko mitä se alustus tarkoittaa? Jos alustan tikkuni, eikö samalla saa heittää kaiken toivon tiedostojen palauttamisesta?
Kiitos neuvoista!
Muistitikku tyhjentynyt - apua!
8
2814
Vastaukset
- formatoit..
kannattaisi tehdä ns. näköiskopio koko tikun sisällöstä. Vaikka windowsisi väittää ettei tikulla olisi mitään, niin kyllä siinä tikulla varmaan on tavaraa silti.
Joku levynkloonausohjelma auttaisi, se lukee levyjä ja tikkuja tiedostoksi "raakana" välittämättä tiedostojärjestelmistä ym. mitään.- kaivelevat.
Muutamalla kympillä (jostain syystä kuulemma loppujen lopuksi 50) noita tiedostoja.
Ei formatointikaan varsinaisesti mitään poista, aina sieletä pysty kaivelemaan. Se vaan on siten vieläkin kalliimpaa.
- kaikki lähtee
jos alustat,olet varmaankin poistanut tikun väärin koneesta jolloin voi tapahtua noin et se tyhjenee
- tyhjene moisesta
mutta tiedostojärjestelmä kyllä menee sekaisin ja siksi vaikuttaa että se tyhjenisi. Itse tiedot on kyllä edelleen tikulla mutta ne ei vaan näy käyttöjärjestelmälle FAT32:n sekoamisen vuoksi.
- se nyt
tyhjene moisesta kirjoitti:
mutta tiedostojärjestelmä kyllä menee sekaisin ja siksi vaikuttaa että se tyhjenisi. Itse tiedot on kyllä edelleen tikulla mutta ne ei vaan näy käyttöjärjestelmälle FAT32:n sekoamisen vuoksi.
vaan voi tyhjentyä jos irroitat väärin,ihan turha sun on tosta kinata,sattumalta olen toissä sellaisessa paikka jossa tikkuja käytetään paljon ja on siinä muutam itku joltain päässy kun tikku on tyhjentynyt
- moisesta..
se nyt kirjoitti:
vaan voi tyhjentyä jos irroitat väärin,ihan turha sun on tosta kinata,sattumalta olen toissä sellaisessa paikka jossa tikkuja käytetään paljon ja on siinä muutam itku joltain päässy kun tikku on tyhjentynyt
Sun tässä on tyhmää kinata. Se miksi se voi NÄYTTÄÄ tyhjältä johtuu siitä että jos tikulle ollaan juuri kirjoittamassa tai siinä on avoimia tiedostoja ja tikku poistetaan kesken kaiken, niin tikulla oleva tiedostojärjestelmä sekoaa ja se voi näyttää sen takia tyhjältä vaikka ei sitä olekaan. Eli tikku ei siis tyhjene, se vain menee sekaisin. Eli voi mm. syntyä ns. lost clustereita, kadonneita varausyksiköitä jotka on periaatteessa tiedostoja joita ei näytetä hakemistolistauksessa mutta ovat kuitenkin tikulla.
Sopivalla softalla noita virheitä voidaan korjata ja tietoja pelastaa.
- varmuuskopiointia
opiskellaan kantapään kautta? Tiedostot saa helpoiten takaisin ottamalla ne alkuperäisestä paikasta tai varmuuskopioilta. YHTEEN paikkaan tallennettu tieto ei ole varmuuskopioitu.
Mikäli niitä varmuuskopioita ei ole olemassa eikä tikukaan ollut pelkkä varmuuskopio, niin sitten kokeilemaan noilla jo neuvotuilla tiedostonpalautusohjelmilla. - Riiviönrauta
...tiedostonpalautusohjelmia on sekä maksullia että maksuttomia, itse käytän lähinnä R-Studiota ja GetDataBackia, googleta file recovery...
-Rr
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446