Näin kevään kynnyksellä on taas nuo varsin yleiset silmäoireet keskustelunaiheena eikä suotta.Vaiva on varsin yleinen tosin kivulias. Varsinaista lääkehoitoa mikä oireiluun auttaisi tuskin lienee. Toki aina ensin on selvitettävä lääkkärissä oireilun syyt ja siihen sopiva hoito. Yleensä hoitoohjeena on kosteuttavia silmätippoja. Varsinaista reseptilääkettä ei oireileviin silmiin ole ellei kyseessä ole tulehdus. Ongelmallista on silmien punoitus ja kivuliaisuus. Mikäli lääkäriltä ei mielestään saa riittävästi tehoavia hoitoohjeita voi niitä kysyä myös apteekkihenkilökunnalta. Kun oireilut jatkuvat tästä huolimata niinkuin itselläni oli päätin kokeilla ns. itsehoitoa. Apteekista hankin aluksi keittosuolaliuospulloja joista olikin jotain hyötyä. Vaivojen pitkittyä päätin kokeillä valmistaa itse keittosuolaliuosta. Valmistin liuoksen hieman vahvemmaksi mitä on keittosuolaliuos. Puhtaaseen veteen lisäsin tavallista pöytäsuolaa jonka keitin. Jäähtyneen veden laitoin oieneen desinfioituun muovipulloon. Jäähtynyttä liuosta sitten valelen silmään tarvittaessa. Silmäni ovat ongelmattomat jo vuosia eikä silmätulehduksia ole ollut. Valmis liuos säilyy käytettynäkin jääkaapissa 5-6 päivää. Kuljetan mukanani myös pientä muovipulloa josta on kätevää vaikka vessassa laittaa liuosta silmiin. Kevät ja kesäaika on sellaista että joutunee käyttää 2-3 kertaakin viikossa. Talvet on helpompia. Olen käyttänyt itse noin 7 vuotta . Olen välillä ollut käyttämätäkin mutta oireet näyttäisi palaavan kuitenkin. Lisäksi käytän ajoittain kosteuttavia silmätippoja. Tällä hetkellä silmäni voi hyvin ja voinen suositella tosin omalla vastuulla itsehoitoa.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211371- 721366
- 1081265
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331261Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 1091009
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89896
- 45881
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66811Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50706- 43676
- 58663
- 70646
- 98638
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123622- 67596
- 53587