kotikonsteja

käyttävä

Näin kevään kynnyksellä on taas nuo varsin yleiset silmäoireet keskustelunaiheena eikä suotta.Vaiva on varsin yleinen tosin kivulias. Varsinaista lääkehoitoa mikä oireiluun auttaisi tuskin lienee. Toki aina ensin on selvitettävä lääkkärissä oireilun syyt ja siihen sopiva hoito. Yleensä hoitoohjeena on kosteuttavia silmätippoja. Varsinaista reseptilääkettä ei oireileviin silmiin ole ellei kyseessä ole tulehdus. Ongelmallista on silmien punoitus ja kivuliaisuus. Mikäli lääkäriltä ei mielestään saa riittävästi tehoavia hoitoohjeita voi niitä kysyä myös apteekkihenkilökunnalta. Kun oireilut jatkuvat tästä huolimata niinkuin itselläni oli päätin kokeilla ns. itsehoitoa. Apteekista hankin aluksi keittosuolaliuospulloja joista olikin jotain hyötyä. Vaivojen pitkittyä päätin kokeillä valmistaa itse keittosuolaliuosta. Valmistin liuoksen hieman vahvemmaksi mitä on keittosuolaliuos. Puhtaaseen veteen lisäsin tavallista pöytäsuolaa jonka keitin. Jäähtyneen veden laitoin oieneen desinfioituun muovipulloon. Jäähtynyttä liuosta sitten valelen silmään tarvittaessa. Silmäni ovat ongelmattomat jo vuosia eikä silmätulehduksia ole ollut. Valmis liuos säilyy käytettynäkin jääkaapissa 5-6 päivää. Kuljetan mukanani myös pientä muovipulloa josta on kätevää vaikka vessassa laittaa liuosta silmiin. Kevät ja kesäaika on sellaista että joutunee käyttää 2-3 kertaakin viikossa. Talvet on helpompia. Olen käyttänyt itse noin 7 vuotta . Olen välillä ollut käyttämätäkin mutta oireet näyttäisi palaavan kuitenkin. Lisäksi käytän ajoittain kosteuttavia silmätippoja. Tällä hetkellä silmäni voi hyvin ja voinen suositella tosin omalla vastuulla itsehoitoa.

0

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tärkeä kysymys!

        Haluatko sinä, mies, minut?
        Ikävä
        91
        1415
      2. Asiallinen lähestyminen

        Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
        Sinkut
        154
        1127
      3. En tiedä..

        Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
        Ikävä
        84
        967
      4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

        Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
        Suomalaiset julkkikset
        15
        867
      5. Mitäs nainen

        Meinaat tehdä viikonloppuna.
        Ikävä
        82
        830
      6. Suhde asiaa

        Miksi et halua suhdetta kanssani?
        Ikävä
        62
        733
      7. Vedalainen metafysiikka

        Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
        Hindulaisuus
        289
        733
      8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

        Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
        Ikävä
        40
        723
      9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

        Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
        Ikävä
        107
        718
      10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

        Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
        Ikävä
        44
        692
      Aihe