Kohde-ehdotuksia Napolinlahti / Salernonlahti ?

nuuke

Hei!

Olen lähikuukausina lähtemässä isoäitini kanssa omatoimiselle matkalle italiaan (tilaamme lennon ja hotellin itse). Napolinlahden ja Salernonlahden kaupungit/pikkukaupungit kiinnostavat, joten olisiko kenelläkään kokemusta tai tietoa näistä paikoista?

Kaipailen kokemusta esim. kohteesta joka olisi edes kohtalaisen ns. turistiystävällinen (vanhan ihmisen kanssa kun reissaillaan) ja jossa olisi mukava ilmapiiri, tarpeeksi kivoja ravintoloita ja jännittävä ympäristö. Pidämme kaupunkia myös vähän tukikohtana josta lähdemme sitten bussilla kiertelemään lähinähtävyyksiä (esim. Vesuviukselle). Kohteella ei tarvitse olla perinteistä hiekkarantaa, mutta silti rannikkokaupungit viehättävät ihan vaan sen meren takia. Eli kivirannikkoiset kaupungitkin kelpaavat.

Kohteita joita olemme harkinneet, mutta hylänneet:

Sorrento: Vauhtimummini piti sitä liian tylsänä, enkä itsekään ehkä ihan juuri nyt etsi näitä matkatoimistojen turistikohteita.

Positano: Tämä olisi muuten täydellinen (ai että näyttää kauniilta) mutta valitettavasti nuo jatkuvat jyrkät rinteet ja rappuset olisivat hieman vaikeita vanhukselle, ainakin paria päivää enempää.

Minori: Isoäitini on jo käynyt täällä.

Mutta juu, eli olisin hyvin kiitollinen jos joka osaisi ehdottaa kaupunkia noilla alussa mainituilla kriteereillä. Kiitos paljon! :)

1

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylästä kylään

Voisin suositella Maioria ja Amalfia. Itse reissasimme Sorrento-Salerno -väliä kylästä kylään, liikkumaan alueella pääsee kätevästi bussilla ja myös laivoilla. Sorrentosta toki parhaat yhteydet Pompeijiin ja Caprille mutta pääsee kylistäkin kun aikaisin lähtee liikkeelle. Maisemat on ihan mahtavat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      1727
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1662
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      1228
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      61
      1031
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      994
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      765
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      627
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      86
      620
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      607
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      566
    Aihe