Madzan alustaa on moitittu kovaksi autolehtien vertailussa. Mutta onko tämä pääosin alustasta vai renkaista johtuva ominaisuus?
Kaikissa testeissä näyttää olleen elegance tason varustelu ja matalaprofiiliset 215/50 R17 renkaat. Olisikin ollut hauska nähdä kuinka paljon paremmin kutonen olisi menestynyt testeissä classis tason järkevämmillä 205/60 R16 renkailla. Itse koeajoin kutosen 16 tuumaisilla kitkoilla, enkä havainnut alustassa mitään kovaa. Kesäkumeilla asia voi tietysti olla toisin.
Mazda6: Renkaat ja alustan kovuus
31
3910
Vastaukset
- uus6
kitkarenkailla ympäri vuoden (215/50R17). Kyllä uuden kutosen alusta on kovahko, korkeampi profiili varmasti hieman pehmentäisi. En alustaa voi moittiakaan, jämäkkä ajaa ja kitkoilla ainakin hiljainen kesät/talvet.
- masa savanna
sellainen tyyppi joka ajaa kitkarenkailla kesälläkin ei kyllä tiedä auton ominaisuuksista yhtään mitään!
- kogu
masa savanna kirjoitti:
sellainen tyyppi joka ajaa kitkarenkailla kesälläkin ei kyllä tiedä auton ominaisuuksista yhtään mitään!
Vai ei tiedä auton ajoominaisuuksista yhtikäs mitään,näin sivullisena herää kysymys että miksiköhän pitäisi tietää?Jos auto tuntuu hyvältä ajaa niin nuo "ominaisuudet"joutaa sinne mihin ei päivä paista.
- uus6
masa savanna kirjoitti:
sellainen tyyppi joka ajaa kitkarenkailla kesälläkin ei kyllä tiedä auton ominaisuuksista yhtään mitään!
voin vastata, että kokemusta on yli 20 vuotta. Paljonko Sinulla, ole millainen tyyppi tahansa!?
- masa savanna
uus6 kirjoitti:
voin vastata, että kokemusta on yli 20 vuotta. Paljonko Sinulla, ole millainen tyyppi tahansa!?
sen verran enemmän on kokemusta kuin sinulla että en lähtisi kirjoittelemaan ajettavuudesta mitään jos ajelisin kesätkin "talvirenkailla" kyllä uuden mazda kuutosen loistavat ominaisuudet tulevat esiin vasta kunnon kesärenkailla senhän nyt sanoo hemmetti järkikin!
- uus6
masa savanna kirjoitti:
sen verran enemmän on kokemusta kuin sinulla että en lähtisi kirjoittelemaan ajettavuudesta mitään jos ajelisin kesätkin "talvirenkailla" kyllä uuden mazda kuutosen loistavat ominaisuudet tulevat esiin vasta kunnon kesärenkailla senhän nyt sanoo hemmetti järkikin!
sen tiedät kokemuksesta. Vaikkakin et ole edes tainnut kitkarenkaita eläissäsi nähdäkään. Kutosen hienot ominaisuudet tulee esiin kesällä ja talvella. Ajele Sinä niillä omilla kiekoillasi, senhän sanoo "hemmetti" järkikin!
- kannattaisi ostaa Lada
masa savanna kirjoitti:
sellainen tyyppi joka ajaa kitkarenkailla kesälläkin ei kyllä tiedä auton ominaisuuksista yhtään mitään!
kyllä hyvä auto menee hukkaan jos kitkoilla ajelee kesällä ovat jopa vaaralliset pitoloppuu renkaan profiili liian pehmyt kesä kuumalla,huh kyllä meitä joka autoon .,,,junaan
- masa savanna
uus6 kirjoitti:
sen tiedät kokemuksesta. Vaikkakin et ole edes tainnut kitkarenkaita eläissäsi nähdäkään. Kutosen hienot ominaisuudet tulee esiin kesällä ja talvella. Ajele Sinä niillä omilla kiekoillasi, senhän sanoo "hemmetti" järkikin!
mene nyt säätämään sen kiinalaisen skootterisi alustaa ja palaa kolmen vuoden päästä asiaan kun olet ajokortti iässä ja saat ajaa muualta kuin iskän sylistä.
- uus6
masa savanna kirjoitti:
mene nyt säätämään sen kiinalaisen skootterisi alustaa ja palaa kolmen vuoden päästä asiaan kun olet ajokortti iässä ja saat ajaa muualta kuin iskän sylistä.
ajelen omillani ja aja Sinä omillasi, sillä siisti.
- sepi
kannattaisi ostaa Lada kirjoitti:
kyllä hyvä auto menee hukkaan jos kitkoilla ajelee kesällä ovat jopa vaaralliset pitoloppuu renkaan profiili liian pehmyt kesä kuumalla,huh kyllä meitä joka autoon .,,,junaan
älä muuta sano,taitaa kundi tosin vain haaveilla uudesta kuutosesta kuin noin ufoja kirjoittelee,eihän kukaan voi oikeasti olla niin pönttö että laitettuaan 30000 euroa autoon ajaa sitten talvirenkailla kesällä.
- kestää kesällä?
uus6 kirjoitti:
voin vastata, että kokemusta on yli 20 vuotta. Paljonko Sinulla, ole millainen tyyppi tahansa!?
Näin ensi alkuun tuntuu uskomattomalta ajatus kitkojen ympärivuotisesta käytöstä, mutta jos kokemusta kerran löytyy, niin olisi kiva kuulla perusteluja moiseen toimintaan. Itse olen ollut siinä käsityksessä että kitkat sulaa kesällä alle. Ja pito sekä varsinkin käsiteltävyys on jotain selvästi kesäkumeja heikompaa. Vai toimiiko matalaprofiilinen kitka kesäkeleissäkin ok?
- viisaammat
kestää kesällä? kirjoitti:
Näin ensi alkuun tuntuu uskomattomalta ajatus kitkojen ympärivuotisesta käytöstä, mutta jos kokemusta kerran löytyy, niin olisi kiva kuulla perusteluja moiseen toimintaan. Itse olen ollut siinä käsityksessä että kitkat sulaa kesällä alle. Ja pito sekä varsinkin käsiteltävyys on jotain selvästi kesäkumeja heikompaa. Vai toimiiko matalaprofiilinen kitka kesäkeleissäkin ok?
jotkut meitä viisaammat ovat asiaa testanneet ja todenneet että talven ajetut kitkarenkaat ovat jo puolessavälissä kesää loppuunajettujen kesärenkaiden arvoiset,eli siis aivan huippu vaaralliset,sellaiset kuskit jotka niillä läpivuoden ajavat käyttävät varmaan hiihtomonojakin keskellä kesää.
- uus6
masa savanna kirjoitti:
sellainen tyyppi joka ajaa kitkarenkailla kesälläkin ei kyllä tiedä auton ominaisuuksista yhtään mitään!
tyyppi vaan on. Tämäkin kevätkesä paineltu kitkoilla ja pelaavat loistavasti!!! Ominaisuudet?! Sanoisin hyvät jopa loistavat! Miltä sinulla kuluneilla passiivisen puoleisilla täh? Tietänetkö yleensäkään mitään!? Epäilen...
- kummasti
kolmessa vuodesa jo hyvinkin pehmeä, viidessä jo osaksi hävinnyt kokonaan.
- kutonen-
Niin voi olla, jos ette käytä uutta kutosta ruostesuojauskäsittelyssä ja uusi sitä 3 vuoden päästä.
- maz6
Jos palattaisiin asiaan. Onko kenelläkään kokemusta 16 ja 17 tuumaisten kesärenkaiden erosta kutosen alla?
- kokemusta,,
toki on vähän enemmän joustoa,mutta toinen asia mikä tulee esiin on ajettavuus mutkaisilla teillä ei mene niin sulavasti mutkiin kuin vähän matalampi profisilla renkailla ,mutta sen komprommissin joutuu tekemään jos haluaa korkeamman renkaan 60/65 sarjan kun kun joutuu laittamaan 16" vanteelle ettei renkaan kehä pienene se on vain kokeiltava mistä tykkää.
- MP79
Itsellä alla kesällä 205/50 17".
Noillakaan en sanoisi alustaa liian kovaksi.
Mukavan jämäkkä omaan makuun ja kun on vielä hyvät kumit alla niin on mukavahan tuolla on ajella...- M6 GT WAGON -06
Tere! olen hankkimassa Mazda 6 GT -06 uusia kesärenkaita, olen itsekin kääntymässä kokoon 205/50/17, nykyiset 215/45/17 tuntuu turhan kovilta ja äänekkäiltä. vaikuttaako koon vaihto oleellisesti "perstuntumaan" ja meluun ?(jos oli aikaisemmin matalammat)käsittääkseni mittarivirhekin pitäisi pienentyä? minkä merkkiset renkaat sulla on?
- MP79
M6 GT WAGON -06 kirjoitti:
Tere! olen hankkimassa Mazda 6 GT -06 uusia kesärenkaita, olen itsekin kääntymässä kokoon 205/50/17, nykyiset 215/45/17 tuntuu turhan kovilta ja äänekkäiltä. vaikuttaako koon vaihto oleellisesti "perstuntumaan" ja meluun ?(jos oli aikaisemmin matalammat)käsittääkseni mittarivirhekin pitäisi pienentyä? minkä merkkiset renkaat sulla on?
Morjens vaan,
Ei tunnu niin paljon terävät kuopat/saumat tiessä niin paljon kuin ennen, mutta ero ei ole mikään huikea.
Itsellä on Michelinit alla, en muista nyt tarkkaa mallia, mutta voittivat TM:n testin tuossa reilu vuosi takaperin...
Mittari just oikeaa nopeutta tällä hetkellä.
- kulkuväline
Ostettiin vaimolle viime vuonna uusi "6-masta". Koeajoimme sen 16" kitkarenkailla ja auto tuntui mukavalta. Uuden auton saimme sitten 17" renkailla. Aluksi tuntui, että ajellaan katujyrällä, mutta hyvällä tiellä auto on tosi makee ajettava. Paljon sporttisempi kuin oma Audi a6:seni. Muutenkin "masta" on pelannut aivan erinomaisesti. Suosittelen
- laitoin
alle 225/45 ja 17 tuumaiset vanha koppaiseen kutoseen. Alkuperäinen siis 195/65 ja 15 tuumaa. Hieman ovat äänekkäämmät, mutta muuten ajotuntuma on hyvä.
- taas laitoin
kolmattakymmentä vuotta sitten kitkarenkaat. Kas kummaa miten hyvät ne olikaan. Sen jälkeen en kitkoista ole luopunut, enkä luovu kun hiekan syönnissä. Hyvät kesät talvet, syksyllä vetäviin uudet, siinä kaikki. Nytkin kelit vaihtelee suuresti, hätäisimmät vaihtaneet suvikumit ja olleet "kusessa" jopa kolaroineet. Kitkarenkailla pärjää "normaaliajossa" hyvin ympäri vuoden ja se on facta! Eihän "kitkoja" kaikilla pidä olla, renkaan tekijät suuttuu. Kesärenkaita täytyy lajinsa saada markkinoille, olkoon kelit mitä tahansa. Kitkarenkaat "brawoo" oli kesä tai talvi ja keli mikä hyvänsä! Eräs lehtikin väitti "hengenvaarallisiksi" kitkarenkaita, varmaan kovan kokemuksen perusteella. Tiedän pari ryhmää jotka julistaa kitkat pannaan, suotakoon se heille. Jotkut tietää taas kaiken kitkoista, niissä on hyviä ja jopa täysiä "rutaleita"! Pitkälti yli 20-vuotta kitkoilla ympäri vuoden ajaneena, voin sanoa vain hyvää. On ollut hyviä ja vähemmän hyviä, tosi huonoja ei ollenkaan! Ja hiljaiset "AINA".
- menet
taas laitoin kirjoitti:
kolmattakymmentä vuotta sitten kitkarenkaat. Kas kummaa miten hyvät ne olikaan. Sen jälkeen en kitkoista ole luopunut, enkä luovu kun hiekan syönnissä. Hyvät kesät talvet, syksyllä vetäviin uudet, siinä kaikki. Nytkin kelit vaihtelee suuresti, hätäisimmät vaihtaneet suvikumit ja olleet "kusessa" jopa kolaroineet. Kitkarenkailla pärjää "normaaliajossa" hyvin ympäri vuoden ja se on facta! Eihän "kitkoja" kaikilla pidä olla, renkaan tekijät suuttuu. Kesärenkaita täytyy lajinsa saada markkinoille, olkoon kelit mitä tahansa. Kitkarenkaat "brawoo" oli kesä tai talvi ja keli mikä hyvänsä! Eräs lehtikin väitti "hengenvaarallisiksi" kitkarenkaita, varmaan kovan kokemuksen perusteella. Tiedän pari ryhmää jotka julistaa kitkat pannaan, suotakoon se heille. Jotkut tietää taas kaiken kitkoista, niissä on hyviä ja jopa täysiä "rutaleita"! Pitkälti yli 20-vuotta kitkoilla ympäri vuoden ajaneena, voin sanoa vain hyvää. On ollut hyviä ja vähemmän hyviä, tosi huonoja ei ollenkaan! Ja hiljaiset "AINA".
lääkärin juttusille ja lääkärisetä laittaa sun lääkityksen kuntoon.
- 2,5 mzr
Mulla on uuden mallin Kuutonen 2,5 litran koneella. Kyseessä siis tämä "sport"- malli. Kesärenkaat on 18-tuumaiset ja talvirenkaat otin 17' vanteilla. Mielestäni jousitus on jonkin verran keskimääräistä jämäkämpi, mutta epämukavan kovana en sitä pidä. Oikeastaan vähän oudoksun noita autotoimittajien höpinöitä liian kovasta alustasta. Ajotuntuma on oikein täsmällinen. Kesäkumeilla on havaittavissa pientä uraherkkyyttä ja hyvin karkealla, huomokuntoisella asfaltilla melutaso nousee jonkin verran. Kaiken kaikkiaan varsin mukava rassi ja jossain sivistysmaassa nuokin rengastukseen liittyvät pikkupuutteet olisivat poissa. Tämä on tienpidon osalta yksi vitun banaanivaltio.
- Tyyppivikainen
Kaikki Mazdat tarjoavat kovaa ja kolisevaa kyytiä. Vertaapa vaikka ranskalaisiin mukaviin ja miellyttäviin pirsseihin kuten vaikka C 5:n kivaan kyytiin. Eroa kuin yöllä ja päivällä. Pienetkin tien saumat aiheuttavat jo Mazdoissa tärähdyksen ja kolauksen. Kumma juttu kun jouset ja iskunvaimentajatkin on keksitty ja kuuhun lennostakin on jo kulunut vuosikymmeniä. Kivaahan tuollainen kolukärrykyyti ei ole eikä nykyaikaista. Kertoo myös tietynlaisesta laatupuutteesta.
- hiphei
Toinen tykkää äidistä, toinen tykkää tyttärestä, vai miten se sanonta oikein meni.
Varmaa on, että korjaamot tulevat sitikkakuskille tutuksi pehmeän ajonautinnon vastapainoksi.
Näyttäisi siltä, että kuluttajat saavat valita tällä hetkellä perheautoluokassa juuri näiden vastakohtien joukosta eli Mazda 6 on sporttinen, jossa melu ja alumukavuus ei ole huipussaan huonoilla teillä ja taasen C5 on mukava ja erittäin hiljainen. Kumpa nämä ominaisuudet olisivat tarvittaessa samassa autoss...:)!
- Masalainem
Mazdan alusta 2012 on 215/50/17 renkailla kova ja ohjaus hakee uria. Talvirenkailla 205 /60/16 alusta on pehmeämpi ja ohjaus ei tunne uria.
Suomen teille jälkimmäinen rengastus myöskin kesärenkaisiin olisi suositeltavin.
Muuten erittäin mukava, tilava ja teknisesti varmatoiminen auto.
3. mazda menossa , kestävyys on huippuluokkaa !- Nippo
Haluaisin ostaa kesärengassetin 2012 mazdaan mazdan alut ja205, 60, 16 kesä-
renkaat!
Vaihdossa voisin antaa 215 50 17 kesän ajetut godyearit masan aluilla. - Mazdist
Nippo kirjoitti:
Haluaisin ostaa kesärengassetin 2012 mazdaan mazdan alut ja205, 60, 16 kesä-
renkaat!
Vaihdossa voisin antaa 215 50 17 kesän ajetut godyearit masan aluilla.Missä päin? Kuvaa vanteista? Mulla on 16 talvirenkaat aluilla ja ajattelin vaihtaa ne 17.
- Nippo
Minkä vuosimallin alumiinivanteet 16" ovat?
Vuosimalli pitää olla 2008-2012, mieluiten juuri uusin, elikä 2012.
Omani 17" ovat virheettömät 2012 mazda 6 alkuperäisalut 215/50/17 renkailla.
Auto Espoossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063