Heippa muut odottavat,
olen siis viikoilla 17 5 ja mahaa ei näy nimeksikään. Miten muilla?
Kauhistuin kun katsoin erään keskustelupalstan käyttäjien masukuvia, kun siellä oli jo vkolla 13 ja 15 olevilla isoja palloja ja musta ei näy eikä tunne mitään?
Olin viime ma viimeksi ultrassa ja silloin gyne sanoi, että onpas hyvän kokoinen asukki, eli ilmeisesti iso?
Mittani ovat 165cm 56kg.
Rv17+5 mahan koko
6
3768
Vastaukset
- uppmE
itelläni ei myöskään vatsasta ollu tietookaan vielä tossa vaiheessa. Istelläni rupes pikkuhiljaa jotain näkymään siinä rv20. Odota ihan rauhassa, kyllä se sieltä tulee :D
- rv 12+4
Vatsan koko on hyvin yksilöllistä ja siihen vaikuttavat monet tekijät.
Esikkoraskaudessa masu tulee yleensä myöhemmin näkyviin. Toisessa ja sitä seuraavissa raskauksissa masu näkyy yleensä aikaisemmin, sillä kohtu on jo kerran venynyt, ja venyy nyt helpommin. Samoin jos tulee pian edellisen raskauden jälkeen uudestaan raskaaksi, eivät vatsalihakset ole ehtineet palautua kunnolla edellisestä odotuksesta, eivätkä tue vatsaa niin hyvin. Olen kuullut, että kohdun asennollakin voi olla vaikutusta vatsan näkyvyyteen. Voit olla tyytyväinen, että vatsasi on vielä pieni=) Se tulee kyllä esiin.
Itselläni esikoisessa masu alkoi näkyä siinä puolenvälin jälkeen, pieni kumpu oli jo sitä ennen. Masuni oli loppuun asti nätti ja pieni, vaikka sieltä syntyi yli 4,5kg vauveli.
Nyt odotan toista, ja masu on vähän pyöristynyt. Muille se ei kuitenkaan vielä näy, mutta vaikuttaa siltä että masu tulee aikaisemmin esille kuin esikoista odottaessa. Tulin uudelleen raskaaksi esikoisen ollessa vajaa 9kk, joten minulla raskauksien välissä on melko lyhyt aika. Vatsalihaksia aloin harjoittaa puoli vuotta synnytyksestä, aikaisemmin en uskaltanut.
Itse olen onnellinen, jos masu pysyisi vielä hyvän aikaa huomaamattomana. Kyllä sitä pallovatsaa ehtii ihan tarpeeksi kantaa=) Älä ole yhtään huolissasi, ennemminkin tyytyväinen. - asento?
Se riippuu kohdun asennosta. Jos sinulla on taaksepäin kallistunut kohtu, ei se näy vasta kuin puolivälissä... ja noita kuvia kun netistä katselet, ota huomioon että monilla tulossa jo toinen lapsi. Silloin se maha pullahtaa helpommin.
- dfdsfggteee
mulla alkoi näkyä ekassa raskaudessa rv25 eteenpäin, nyt tokassa raskaudessa näkyy ihan vähän (nyt rv24).. olen normaalin painoinen.
- rv 17+4
Riippuu myös selän pituudesta sekä lantion tilavuudesta, eli siitä kuinka paljon lapsella on tilaa kasvaa siellä piilossa. :) Lyhytselkäisillä masu luonnollisestikkin pullahtaa ulos aiemmin, koska sillä ei ole tilaa siellä sisällä kasvaa.
- Jipiii
mulla alkoi näkyy rv 25:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122