tarvisin neuvoja köynnösruusu Flammentanzin istutukseen, kävin viikonloppuna ostamassa alun, ja tietysti en tajunnu ostaa mitään lannotetta, ja en oo koskaan ruusuja istuttanut, joitaki kukkia kerran, niin ei oo oikeestaan yhtään kokemusta asiasta :)
säilyykö toi ruusun alku ulkona vielä omassa purkissaan viikon verran vai pitääkse heti iskeä multaan?
vai kuoleeko helposti?
itse istutuksesta sitten: minkälaista multaa ois hyvä olla ja mikä on paras lannoite?
maa meillä on savea ja viime kesän kukkamullat on viel paikalla mihin olen ruusun suunnitellut laittaa, käynkö ostamassa uutta multaa, ja minkälaisessa mullassa se kasvaa parhaiten?
siinä oli nyt alkuun pari kysymystä.
Flammentanz
2
1317
Vastaukset
Ensin , jos ruusu on istutettu ruukkuun, niin sillä ei ole mitään hätää, voit pitää sen kosteana. Ruusu pitää saven sekaisesta mullasta, joten voit lisätä siihen penkkiisi tavallista puutarhamultaa, ja jos mahdollista saada, niin vaikka vähän hiekkaakin joukkoon. Että kasvualustasta tulisi kuitenkin läpäisevä, että vesi ei jäisi siihen seisomaan. On myytävänä ihan ruusulannoitetta litran purkeissa, ja muukin puutarha lanta käy. Mutta sillä nyt ei ole vielä kiire, sitten kun se pääsee kasvun alkuun. Tämäkin ruusu on sellainen, että se kukkii edellisen kesän versoilla. Siis kasvattaa tänä kesänä pitempiä versoja ja lumoaa sinut seuraavana kesänä kukkarunsaudella.Ja se onkin sitten niin komeaa, että siihen kannattaa vähän vaivaakin nähdä. Onnea sinun ruusukasvatukseesi!
- vihreähkö peukalo
Muista istuttaa ruusu riittävän syvään. Eli siis juurenniska mielellään jopa kymmeniä senttejä maan alle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882