Jännitysniska, posken puutuminen jne.

pelkästään niskatko?

Mulla alkoi huimausoireilu ( puutumisia) jo pari vuotta sitten. Neurologi ei katsonut magneettikuvausta tarpeelliseksi, sanoi johtuvan niskoista.

Välillä ollut parempi, välillä huonompi.

Nyt viikko sitten sain huimauskohtauksen ja sen jälkeen tuntui puutumista lyhyen aikaa vasemmassa jalkaterässä, meni kuitenkin nopeasti ohitse.
Siitä lähtien on myös vasemmassa poskessa ollut enemmän ja vähemmän puutumistuntemuksia. Välillä hellittää hetkeksi, mutta sitten tulee taas. Makuulla näitä oireita ei juurikaan tunnu.
Lisääntyvät jotenkin tässä koneella kirjoittaessa.
Eilen aamulla ei ollut ekaan tuntiin kumpaakaan oiretta, mutta sitten alkoi taas ja tänä aamuna ei ollut herätessä huimausta, mutta poski (ja osa leukaa) tuntui vähän oudolta.

Istumisen jälkeen saattaa tulla nuo puutumiset jalkoihin hetkeksi (nyt etenkin oikean jalan varpaat). Käsissä ei juuri mitään.
Yöllä saattanut olla oikeassa kädessä jotain, kun olen nukkunut käsi tyynyn alla.

Voiko tosiaan olla pelkkää jännitysniskaa, vai onko jo muuta?
On peloteltu kyllä jo aivoverisuonten tukkeutumillakin, mutta eikö siinä olis pitänyt näkyä jo muitakin oireita ja vähän nopeammassa tahdissa?

5

10732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

      Huomenna pääsen neurologille, mutta tämä tosiaan hermostuttaa aika tavalla.

      Niskat ei siis ole edes varsinaisesti kipeät. Jotain pientä kipupistettä saattaa löytyä, kun oikein painelee ja yöllä saattaa ehkä tuntua hetken aikaa epämukavalta ja joutuu vaihtamaan tyynyn asentoa (on fysioterapeutilta ostettu pallokuitutyyny), mutta muuten ei mitään sellaista varsinaista särkyä ja kolotusta missään.

      Kipuileeko jännitysniska aina selvästi?

      • ripe

        Terve !
        Mulla on ollut juuri samanlaisia oireita ,kun sullakin ja kävin kuvassa tammikuussa ja siellä oli muutoksia kaularangan aluella ja sain lähetteen Töölöön.Siellä neurokirurgi katsoi kuvat ja kyseli oireet ja suositteli leikkausta.
        Mulla löydös oli 5-6 nikamavälin välilevy oire.Eli se oli puristuksessa ja sieltä pitää nyt poistaa "jotain " ja laittaa tilalle "jotain".Leikkaus kestää kuulemma 2 tuntia ja 5-6 viikkoa sairaslomaa ja sitten siitä on toivottavasti apua.Multa leikattiin saman sormien puutumisen takia jo muutama viikko sitten rannekanavaoireyhtymän vuoksi,ranne ja siitä apu oli se ,että sormet ei enää puudu.Mutta kaikki muut oireet on edelleen olemassa.Että olen nyt siis leikkausjonossa sinne töölöön.Mulla on ollut näitä oireita jo kauan ja nämä vaan pahenee.Että tälläinen tarina.


    • peloissaanjayksin

      mulla naaman puutumista kans... ollu kuukauden päivät... onks teil loppunu tää puutuminen, vai loppuuko tää ikinä? välillä parempi, välillä huonompi. tykkäään urheilla ulkona ku siellä sitä ei niin huomaa...

    • Puts

      Samoin täällä oikea poski puutunut jo pari kuukautta ja hierojalla olen käynyt - akupunktiossakin, mutta ei ole löytynyt apua.

      Parin viikon päästä pääsen jäsenkorjaajalle. Kerron sitten, jos puutuminen loppuu... Kertokaa te muutkin, please.

    • puts attu

      Käy ensin lääkärissä,ennen jäsenparantajaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe