Koneessa Win2000 prof. AVG Anti-Virus 8.0. Spywareblaster. Modeemina TeleWell TW-EA501 v.2005
Palomuuri puuttuu.
Etsin Win2000:sta omaa palomuuria, mutta en löytänyt.
Olishan tuo mukavampi elää muurin suojassa.
Toivomuksana ilmainen ja hyvin toimiva sekä helppokäyttöinen (niin, että sen voisi lähes kokonaan unohtaa).
Kun tätä Palomuuriketjua lueskelee, niin mummun pää sekoaa lopullisesti.
Oiskohan tästä viestistä mitään apua?
Win2000 kaipaa palomuuria
9
326
Vastaukset
- Huru-ukko 2
W2000:n palomuurina ZoneAlarm, ilmainen versio. Siihen tuli päivitys, jonka kilttinä poikana yritin asentaa. Asennusohjelma herjasi, ettei muuri asennu W2000:en vaan pitää olla uudempi käyttöjärjestelmä.
Sittenpä en yrittänytkään uudestaan.
Nyt joka kerta koneen avauksen jälkeen tulee häirikköilmoitus ZoneAlarm Servicestä. Pyydänpä palaamaan asiaan heti tai myöhemmin, vie häirikköilmoitus aina ZA:n sivulle, mistä pitäisi taas ladata se päivitys, joka siis ei toimi W2000:ssa.
Mitä teen?
Amerikankielen taitoni ei riitä kyseisen sivun linkkien selailuun ja mahdollisen vastauksen etsimiseen sieltä.
Pitääkö minun imuroida joku toinen palomuuri ja jos, niin mikä olisi keskivertokäyttäjälle riittävän helppokäyttöinen? Vai jatkanko elämää häirikköilmoituksen kanssa?
Modeemina minulla ADSL (?) -liittymässä joku ZyXEL, jossa olisi CD:llinen viisautta, mitä en ole asentanut koneeseen kun en osaa amerikkaa.
Kiitos asiallisista vastauksista. Palstan häirikkö älköön vaivautuko. - Huru-mummu, yli 70 v
Huru-ukko 2 kirjoitti:
W2000:n palomuurina ZoneAlarm, ilmainen versio. Siihen tuli päivitys, jonka kilttinä poikana yritin asentaa. Asennusohjelma herjasi, ettei muuri asennu W2000:en vaan pitää olla uudempi käyttöjärjestelmä.
Nyt joka kerta koneen avauksen jälkeen tulee häirikköilmoitus ZoneAlarm Servicestä. Pyydänpä palaamaan asiaan heti tai myöhemmin, vie häirikköilmoitus aina ZA:n sivulle, mistä pitäisi taas ladata se päivitys, joka siis ei toimi W2000:ssa.
Mitä teen?
Amerikankielen taitoni ei riitä kyseisen sivun linkkien selailuun ja mahdollisen vastauksen etsimiseen sieltä.
Pitääkö minun imuroida joku toinen palomuuri ja jos, niin mikä olisi keskivertokäyttäjälle riittävän helppokäyttöinen? Vai jatkanko elämää häirikköilmoituksen kanssa?
Modeemina minulla ADSL (?) -liittymässä joku ZyXEL, jossa olisi CD:llinen viisautta, mitä en ole asentanut koneeseen kun en osaa amerikkaa.
Kiitos asiallisista vastauksista. Palstan häirikkö älköön vaivautuko.Samantapaiset ongelmat täällä. Poistin käytössä olleen ja nyt etsin preisteeksi uutta muuria.
Kun tuolta netistä niitä haeskelin, totesin, että Win2000:lle valinnanmahdollisuudet olivat melko vähäiset.
Imuroin sellaisen vanhan muurin kuin Outpost Firewall Free 1.0.1817. Tuossa imuroinnissa tuntui kyllä olevan jotakin häikkää, mutta sain sen kovalevylle, niin notta se näkyy Etsi-ohjelmalla.
Kun nämä vanhan muijan ATK-taidot eivät ole kovin hääppöiset, en nyt tiiä miten tarkastaisin, toimiiko tuo Outpost koneellani, vaiko ei.
Mitään elonmerkkiä se ei ole antanut, joten "eppäillä soppii".
Josko joku viisas sattuu tämän lukemaan, niin olis kiva jos sais selvyyen asiaan. Tai vaikkapa jonkun hyvän neuvon muutennii.
Saattais sinullekin Huru-ukko olla avuksi. - muuria kerrakseen
Huru-ukko 2 kirjoitti:
Mitä teen?
Kiitos asiallisista vastauksista. Palstan häirikkö älköön vaivautuko. - Se Huru-Mummu
muuria kerrakseen kirjoitti:
Outpost rupesi tarjoamaan PRO-versiota hintaa mainitsematta. Mulle riitti. Oli mato koukussa, mutta sai vesiperän.
Imuroin sellaisen palomuurin kuin:
PC Tools Firewall Plus ver.5.0.0.38 7,35 MB. On ilmainen.
Onkohan tämän suhteen kehuja tai haukkuja.
Olisiko jotenkin verrattavissa linkissä
http://www.tallemu.com muuriin, jota tuossa edellä esitettiin. - muuria kerrakseen
Se Huru-Mummu kirjoitti:
Outpost rupesi tarjoamaan PRO-versiota hintaa mainitsematta. Mulle riitti. Oli mato koukussa, mutta sai vesiperän.
Imuroin sellaisen palomuurin kuin:
PC Tools Firewall Plus ver.5.0.0.38 7,35 MB. On ilmainen.
Onkohan tämän suhteen kehuja tai haukkuja.
Olisiko jotenkin verrattavissa linkissä
http://www.tallemu.com muuriin, jota tuossa edellä esitettiin.http://www.matousec.com/projects/firewall-challenge/results.php
- Se Huru-Mummu
http://www.matousec.com/projects/firewall-challenge/results.php
Tattista vain jo kahdesta linkistä.
Kuulehan, ko mummu ei ossoo tuota engelskaa sen vertaa notta sais muurien esittelystä jotain tolkkua. En lähtis ihan sokkona imuroimaan. - muuria kerrakseen
Se Huru-Mummu kirjoitti:
Tattista vain jo kahdesta linkistä.
Kuulehan, ko mummu ei ossoo tuota engelskaa sen vertaa notta sais muurien esittelystä jotain tolkkua. En lähtis ihan sokkona imuroimaan.Ei vaadi lontoon kielen taitoa sinänsä. molemmat harkinnassasi (?) olevat mmurit ovat yhtä "hyviä" verrattuna toisiinsa testiprosentilla 86%,asia noin niinkuin yksinkertaistettuna.
- p-muuri
Ei vaadi lontoon kielen taitoa sinänsä. molemmat harkinnassasi (?) olevat mmurit ovat yhtä "hyviä" verrattuna toisiinsa testiprosentilla 86%,asia noin niinkuin yksinkertaistettuna.
Minulla on ilmainen sygate personal firewall 5.6, siihen ei tosin saa enää päivityksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763392
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t312001Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681919Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian171466- 281401
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261328Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61306Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671247Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531025