Voisko joku kertoa minkälaista on anoreksian osastohoito Tampereella? Olen yli 20 vuotias ja menossa arviointikäynnille taysiin psyk.polille. Kunto ja paino on sitä luokkaa, että todennäköisesti suosittelevat osastoa. Pelottaa ihan kamalasti. En millään voi uskoa olevani alipainoinen, peilissä olen läski! Joo, tiedän kuuluu sairauteen, mut en tosiaan usko että voisin hyväksyä, jos pitäis saada lisää painoa...
osastohoito tampereella
7
2967
Vastaukset
- Huuruloiden 1uno. :B
Oon ollut nuorena useestikkin ja suosittelen että hoidat itseitses kondikseen.
Siellä oot meinaan saatananmoisessa loukussa, paitsi net ruuhka on sellanen et tuskin ne ees sua sisälle ottaa.- pelotella
apua tarvitsevia, mutta kyllä Pitkäniemi on aika törkeitä tyyppejä täynnä! Siis hoitajia, ei potilaita.
Ehkä avopuolelta löytyisi ihan koulutettu terapeutti, eikä vain joku plösö sh, joka kuvittelee enemmän, kuin tietää. Hoitajista on pula, joten siellä ne pahimmat asennevammaiset tuppaa viilettämään. Mutta sittenpähän näet! Ketään ei voi pakkohoidossa pitää loputtomiin. Jos suostut hoitoon itse voit myös lopettaa sen halutessasi. Ota henkivartija ja asianajaja mukaan. - Susienne-munmo
pelotella kirjoitti:
apua tarvitsevia, mutta kyllä Pitkäniemi on aika törkeitä tyyppejä täynnä! Siis hoitajia, ei potilaita.
Ehkä avopuolelta löytyisi ihan koulutettu terapeutti, eikä vain joku plösö sh, joka kuvittelee enemmän, kuin tietää. Hoitajista on pula, joten siellä ne pahimmat asennevammaiset tuppaa viilettämään. Mutta sittenpähän näet! Ketään ei voi pakkohoidossa pitää loputtomiin. Jos suostut hoitoon itse voit myös lopettaa sen halutessasi. Ota henkivartija ja asianajaja mukaan.Taysin avopuoli oli ainakin todella leppoisa, rento paikka, jossa sai olla rauhassa ja osallistua ihan oman fiiliksen mukaan. Ruoka oli hyvää eikä sitä tuputettu, hoitsut oli kaikki kauhean kivoja ja kanssaihmiset myös. Pitkäniemi on aika pahamaineinen paikka, soisin sun pääsevän lepäämään ja paranemaan avolle jos se vaan on mahdollista. Pitkiksestä toisinaan tullaan takaisin vanhojen ongelmien kanssa ja otetaan mukaan vielä kosolti itsetuhoisuutta. Tosin onhan siellä onnistuneitakin hoitosuhteita ollut, senkin tiedän, mutta avo oli niin rauhoittava, mukava ja monella tapaa sielunhoidollinen paikka, että melkein tekisi mieli suositella kaikkia tuttavia sinne pariks, kolmeks viikoks eheytymään. :)
Rohkeutta ketjun aloittajalle! Vielä se tästä iloksi muuttuu, vaikkei siltä ehkä tuntuisikaan tässä kohtaa. Jos ne arvioi sun hoidon tarpeesi Pitkäänniemeen niin muista, että sieltä on tultu elossakin pois eikä hoitoon meneminen ja avun vastaanottaminen siellä ole niin hirveää kuin syömishäiriön kanssa säätäminen päivästä toiseen. Kivaa ja helppoa hoito ei aina varmasti ole, mutta jos jonnekin pääset hoidettavaksi niin saat kunnon tiimin, jolle maksetaan rahaa siitä, että ne auttaa sua setvimään päätäsi. :) Yhteistyössä on voimaa, olkoon kuinka klisee vain.
Kerrothan, miten etenee? Voimahaleja ja valoa sinne. - aloittaja
Susienne-munmo kirjoitti:
Taysin avopuoli oli ainakin todella leppoisa, rento paikka, jossa sai olla rauhassa ja osallistua ihan oman fiiliksen mukaan. Ruoka oli hyvää eikä sitä tuputettu, hoitsut oli kaikki kauhean kivoja ja kanssaihmiset myös. Pitkäniemi on aika pahamaineinen paikka, soisin sun pääsevän lepäämään ja paranemaan avolle jos se vaan on mahdollista. Pitkiksestä toisinaan tullaan takaisin vanhojen ongelmien kanssa ja otetaan mukaan vielä kosolti itsetuhoisuutta. Tosin onhan siellä onnistuneitakin hoitosuhteita ollut, senkin tiedän, mutta avo oli niin rauhoittava, mukava ja monella tapaa sielunhoidollinen paikka, että melkein tekisi mieli suositella kaikkia tuttavia sinne pariks, kolmeks viikoks eheytymään. :)
Rohkeutta ketjun aloittajalle! Vielä se tästä iloksi muuttuu, vaikkei siltä ehkä tuntuisikaan tässä kohtaa. Jos ne arvioi sun hoidon tarpeesi Pitkäänniemeen niin muista, että sieltä on tultu elossakin pois eikä hoitoon meneminen ja avun vastaanottaminen siellä ole niin hirveää kuin syömishäiriön kanssa säätäminen päivästä toiseen. Kivaa ja helppoa hoito ei aina varmasti ole, mutta jos jonnekin pääset hoidettavaksi niin saat kunnon tiimin, jolle maksetaan rahaa siitä, että ne auttaa sua setvimään päätäsi. :) Yhteistyössä on voimaa, olkoon kuinka klisee vain.
Kerrothan, miten etenee? Voimahaleja ja valoa sinne.Tänään kävin ekaa kertaa Taysissa. Vaikutti kyllä tosiaan paljon kivemmalta, kun olin pelännyt. Lääkäri oli tosi kiva, kivoin jota olen tähän mennessä tän sairauden takia tavannut. Lääkäri oli sitä mieltä, että ehdottomasti mun pitäis suostua meneen sinne osastolle. Avo-osastosta ilmeisesti oli kyse, koska se ei Pitkässäniemesse ollut, vaan Tampereella. Hyvältä vaikutti ja nyt olen toivoa täynnä. Toivottavasti jonot etenee ja pääsisin nopeesti sinne, etten ehdi joutuua sisätauti osastolle, sinne en halua. Syöminen vaan on niin kauhean vaikeeta. Jos tässä monta kuukautta näin joudun jatkaan, ei enää paljon taida tästä tytöstä jäljellä olla... Tiedän sen enkä siltikään pytsty hallitseen syömistä ja oksentamista... Niin tyhmää ja vaikeeta. Paino vaan tippuu...
- osastollaoleva
aloittaja kirjoitti:
Tänään kävin ekaa kertaa Taysissa. Vaikutti kyllä tosiaan paljon kivemmalta, kun olin pelännyt. Lääkäri oli tosi kiva, kivoin jota olen tähän mennessä tän sairauden takia tavannut. Lääkäri oli sitä mieltä, että ehdottomasti mun pitäis suostua meneen sinne osastolle. Avo-osastosta ilmeisesti oli kyse, koska se ei Pitkässäniemesse ollut, vaan Tampereella. Hyvältä vaikutti ja nyt olen toivoa täynnä. Toivottavasti jonot etenee ja pääsisin nopeesti sinne, etten ehdi joutuua sisätauti osastolle, sinne en halua. Syöminen vaan on niin kauhean vaikeeta. Jos tässä monta kuukautta näin joudun jatkaan, ei enää paljon taida tästä tytöstä jäljellä olla... Tiedän sen enkä siltikään pytsty hallitseen syömistä ja oksentamista... Niin tyhmää ja vaikeeta. Paino vaan tippuu...
Oon tällä hetkellä tuolla avo-osastolla, yleissairaalapsykiatrian osastolla. Paikka on tosiaan rento-henkinen ja kaikkia potilaat mukavia. Tulijoita on kuulemma jonossa monta, että olen kyllä onnellinen päästessäni osastolle.. Toivottavasti sinäkin pääset!
- aloittaja
osastollaoleva kirjoitti:
Oon tällä hetkellä tuolla avo-osastolla, yleissairaalapsykiatrian osastolla. Paikka on tosiaan rento-henkinen ja kaikkia potilaat mukavia. Tulijoita on kuulemma jonossa monta, että olen kyllä onnellinen päästessäni osastolle.. Toivottavasti sinäkin pääset!
Kuinka kauan jouduit odottaan, että pääsit? Kuinka kauan osastolla ollaan? Mistä syömishäiriöstä olet parantumassa? Onko tämä ensimmäinen sairaala jaksosi? Jääkö viimeiseksi, eli onko hyötyä? Kuinka kauan osastiolla ollaan suunnilleen? Saako harrastaa edes kevyttä liikuntaa, vaikka syömishäiriö oliskin? Kauheesti on kysymyksiä... Ymmärrän, jos et halua kaikkeen vastata, mut mua vaan kiinnostaa tosi paljon, kun pelkään hirveesti... Olisin tosi kiitollinen kaikesta tiedosta. Toivon sinulle valtavan paljon voimia parantumiseen!
- osastollaoleva
aloittaja kirjoitti:
Kuinka kauan jouduit odottaan, että pääsit? Kuinka kauan osastolla ollaan? Mistä syömishäiriöstä olet parantumassa? Onko tämä ensimmäinen sairaala jaksosi? Jääkö viimeiseksi, eli onko hyötyä? Kuinka kauan osastiolla ollaan suunnilleen? Saako harrastaa edes kevyttä liikuntaa, vaikka syömishäiriö oliskin? Kauheesti on kysymyksiä... Ymmärrän, jos et halua kaikkeen vastata, mut mua vaan kiinnostaa tosi paljon, kun pelkään hirveesti... Olisin tosi kiitollinen kaikesta tiedosta. Toivon sinulle valtavan paljon voimia parantumiseen!
No tuota tuota. Osastollahan voi olla muustakin syystä, kuin syömishäiriöstä. Mutta kyllä, itselläni on syömishäiriö, epämääräinen sellainen. Osasto on avoin, joten sieltä saa lähteä pois, jos ja kun tuntuu siltä. Mutta tietty lääkärin kanssa neuvotellaan sopiva hoitojakso yms. Jouduin oottamaan päivän, tulin osastolle päivystyspotilaana. Liikuntaa saa harrastaa niin paljon kun lääkärin kanssa sovitaan. Esim itse saan ulkoilla vapaasti. Niinkun sanottu, osasto on avoin ja melkein kaikesta voidaan sopia. Kiitos samoin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225514- 324830
- 282761
- 342354
- 372058
- 152018
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121601
- 231482
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons261456