Nyt on tehty kaksi tähystystä ja molempien tulos negatiivinen. Verikoe positiivinen. Oireet: kaupan vehnätuotteista melko varmat vatsakivut, ruisleivästä ilmavaivat ja ripuli, omatekoiset täysjyvävehnään tehdyt leivonnaiset eivät aiheuta oireita.
Taas tämä kysymys:
3
725
Vastaukset
- minäpää
Voi olla, MUTTA, virallista diagnoosia et tule saamaan ennenkuin suolinukka on oikeasti vaurioitunut.
Voi olla myös jotain muuta??
Jos ei muuta syytä löydy ja oireet jatkuvat, tervemenoa vuoden päästä uuteen vatsatähystykseen. Pyhä byrokratiamme on tälläistä! - tekisin niin
että olisin jonkun jakson täysin gluteenittomalla dietillä jotta noista oireistasi sais jotain tolkkua eli pois sulkea gluteenin vaikutus.Sun on ehkä vaikea olla syömättä niitä kaikkia herkkuja mitä vehnästä ym tehdään varsinkin kun sulta ei kielletty virallisesti syömästä kotimaisia viljoja kun sulla suolinukka todettu terveeks,mutta ei tosta muuten ota pirukan selvää.Ja nuo verikokeet voivat olla epäluotettavia,täsjyvävehnä yhtä myrkkyä keliaakikoille kans,kumma kun ei sulle olisko valmis tuotteissa jotain ehkä maito tai muu allergisoiva?.t.keliaakikko jo 20v (m)
- se aloittaja taas
Olin gluteenittomalla ruokavaliolla ensimmäisen tähystyksen jälkeen pari vuotta, minkä ajan olin ihan oireeton. Ja muutenkin hyvävointinen. Hb nousi yli 20 yksikköä. Sitten halusin uudestaan tähystykseen, jotta saisin diagnoosin, ja söin muutaman kuukauden kotona tavallista ruokaa, töissä gluteenitonta, että ei tulisi kipuja eikä ilmavaivoja töissä. Oireet tulivat aluksi melko rajuina, mutta laimenivat osittain pikkuhiljaa. Nyt toisen negatiivisen tähystyksen jälkeen aina välillä päätän olla gluteeniton, ettei olisi oireita, ja sitten taas ruisleivän ja vehnänleseiden terveellisyys vievät voiton. Niistä luopuminen on vaikeaa, herkuista ei. Leivon pullaa, jossa on täysjyväriisin ja gluteenittomien jauhojen lisäksi osa täysjyvävehnää, ja siitä ei ole tullut oireita. Tosin en niitä kovin usein tee enkä syö. Laktoosi-intoleranssi on testattu eikä sitä ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään13713154Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen823619Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,952894Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?361369Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2731364Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1461294Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151254Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S121167- 811051
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin184923