Balille kesä-heinäkuun vaihteessa

ukkonennen

Hei vaan!

Olen lähdössä Balille kaverini kanssa ehkäpä kesäkuun lopussa ja nyt ei ole muuta kuin paljon kysymyksiä.

Majoitus?
Kartastahan katsoen Bali on kovin pieni paikka. Ollaan mietitty onko järkeä leiriytyä yhteen samaan paikkaan ja tehdä sieltä vain päiväretkiä muualle vai onko järkevämpää olla muutamassa eri paikassa? Myös tuo majoituksen hinta mietityttää. En tiedä olenko eksynyt väärille sivuille, mutta halvimmat majoitukset on ollut about 50€/vrk kahdelta hengeltä. Emme siis kaipaa mitään 5* hotellia, vaan halpaa majoitusta kera ilmastoinnin ja toki oma allas pihalla on aina plussaa.. :)

Mitä tehdä?
Kaikki kehuu, että aika Balilla loppuu aina kesken. Mihin se aika sitten kuluu? Meitä ei kiinnosta pelkästään rannalla makaaminen vaan pitää olla aktiviteettejä sekä päästä näkemään useita paikkoja. Ollaan mietitty parin päivän surffikurssia, sukellusta, koskenlaskua ja kenties retkeä tulivuorelle. Osaatteko suositella jotain hyvää lafkaa noille aktiviteeteille ja puuttuuko tuosta listasta jotain mitä Balilla ollessa on pakko nähdä? Niin tai olenko unohtanut jonkun aktiviteetin mitä pitäisi kokeilla?

Budjetti
Täällä on ollut useita keskusteltuja aiheesta, mutta kaikillä vähän eri näkemys. Nuo aktiviteettien hinnat löytyy hyvin netistä, mutta entä ruoka ja viina?-)

Muut saaret
Täällä monet ovat kehuneet vieressä olevia saaria ja niille halpoja lentoja sekä lauttoja. Ilmeisesti olen kovin kädetön googlen kanssa, mutta en tosiaan löytänyt mitään laivayhteyksiä ja lennotkin oli kovin paljon kalliimmat kuin mitä täällä on puhuttu. Olisiko jollain tietoa lentoyhtiöistä sekä noiden muiden saarien hintatasosta? Ehkäpä ajatuksena 2-3 päivän retki jonnekin muualle, ehtiikö siinä edes näkemään mitään vai kuinka pieniä vieressä olevat saaret ovat ja mitä suosittelette?

Pahoitteluni epäselvästä postista ja useista kysymyksistä, mutta olen kovin kiitollinen kaikesta mahdollisesta avusta.

15

2577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Balille myös

      No terve, vähän samanlaisia suunnitelmia
      täälläkinpäin, eka kertaa kesä-heinäkuussa balille..

      Itse katsellu myös noita kämmpiä Booking.comin ja asiaroomsin kautta, sekä tuolta vertaa.fi. sivustolta. Halvimmat ei ilmeisesti edes netissä ilmoittele. Ubud on varmaan yks pakkokohteista, jossa täytyy muutama päivä viipyä. Ehkä tuolta Sanurista vois loman aloittaa.

      • ukkonennen

        miksi tuo ubud on pakollinen kohde? oletko minkälaisella porukalla lähdössä?


      • ja parissa tunnissa

        nähty. Markkinoilla saa tietty ajan kulumaan, mutta tavara on samaa kuin kaikkialla muuallakin.

        Me olimme Balilla tammi-helmikuun vaihteessa, täällä toisissa ketjuissa paljonkin meidän kokemuksiamme paikasta.

        Poikkeuksellisesti me keskityimme enemmän auringonpalvontaan kuin yleensä (mukana 6v vesipeto) mutta sitä lähdettiin hakemaan. 2 päivänä tehtiin yli 10h retket maaseudulle, kävimme tulivuorella, maatilalla katsomassa Kobi Luwak kahvin valmistusta (sitä "kissankakka" kahvia), putouksilla, kuumissa lähteissä uimassa, Lovinassa, Ubudissa, monilla markkinoilla, kangastehtaalla ja puusepänverstaassa, apinametsässä sekä tietty monen monessa temppelissä mm paikallista "teatteria" katsomassa. Kaiken kaikkiaan kierreltiin siellä 9 pv.

        Hintataso oli tosi alhainen, söimme 2-3 ruokalajia / 3 henkeä ja kalleimmillaan viineineen maksoi yht. 60€!! Euron kurssi muuten parempi kuin dollarin. Miesten kesäpaita maksoi alta vitosen....

        Niillä on omia sivustoja mistä löytää kämppiä, googleta bali niin jo löytyy. Bookingin ja muiden kautta vain isoimmat hotellit


      • Balille myös
        ukkonennen kirjoitti:

        miksi tuo ubud on pakollinen kohde? oletko minkälaisella porukalla lähdössä?

        Oon lueskellut vaan tuosta Ubudista, että monet siellä viihtyy. Semmonen boheemi taidekylä. Riippuu mitä lomalta hakee. Toki biitsillälöhöilyäkin varmasti tulee harrastettua. Niin, ja vaimon kanssa kahdestaan lähdetään.


      • fd.s
        Balille myös kirjoitti:

        Oon lueskellut vaan tuosta Ubudista, että monet siellä viihtyy. Semmonen boheemi taidekylä. Riippuu mitä lomalta hakee. Toki biitsillälöhöilyäkin varmasti tulee harrastettua. Niin, ja vaimon kanssa kahdestaan lähdetään.

        Tarkoitus ei ollut arvostella, vaan enemmänkin tiedustella mitä sieltä löytyy..


      • Niksoma
        Balille myös kirjoitti:

        Oon lueskellut vaan tuosta Ubudista, että monet siellä viihtyy. Semmonen boheemi taidekylä. Riippuu mitä lomalta hakee. Toki biitsillälöhöilyäkin varmasti tulee harrastettua. Niin, ja vaimon kanssa kahdestaan lähdetään.

        Koskas noin tarkemmin olette pelipaikoilla? Me ollaan vaimon kanssa kesäkuun puolestavälistä 4.7. asti ja pitäähän sitä noinkin pitkällä ajanjaksolla kerran juhlistaa maanmiesten seurassa :)


      • Balille myös
        Niksoma kirjoitti:

        Koskas noin tarkemmin olette pelipaikoilla? Me ollaan vaimon kanssa kesäkuun puolestavälistä 4.7. asti ja pitäähän sitä noinkin pitkällä ajanjaksolla kerran juhlistaa maanmiesten seurassa :)

        Eipä vielä tiedetä, kaikki aivan auki.
        Lennotkin vielä hakusessa! Joskus kesä -heinäkuussa alustavasti suunniteltu, kaksi viikkoa. Ja noita halvempien kämppien hintoja näyttäs löytyvän ainakin lonelyplanetin sivuilta.http://hotels.lonelyplanet.com/
        Niin, miksei sitä maanmiehiäkin voisi tavata, jahka sinne asti pääsee.


      • Niksoma
        Balille myös kirjoitti:

        Eipä vielä tiedetä, kaikki aivan auki.
        Lennotkin vielä hakusessa! Joskus kesä -heinäkuussa alustavasti suunniteltu, kaksi viikkoa. Ja noita halvempien kämppien hintoja näyttäs löytyvän ainakin lonelyplanetin sivuilta.http://hotels.lonelyplanet.com/
        Niin, miksei sitä maanmiehiäkin voisi tavata, jahka sinne asti pääsee.

        ajankohdastanne alkaa selvitä, niin ehdottelen sitten lisää...


    • pettynyt

      Olimme mieheni kanssa helmi-maaliskuun vaihteessa 2 viikkoa Balilla.Me oltiin Tajung benoa alueella ja 4 tähden hotelleissa.Odotin jotain ihanaa fantastista, mutta petyin.Rannat olivat tosi likaisia, vedessä lillui roskaa.Oli puuta, muovia, kenkiä, paljon meren kuivuneita ruohoja.Ei voinut edes uida siellä.Kutassa käytyä sain melkein slaagin. Tosi täynnä ja pelkkää kaupastelua, meteliä, trafiikki oli kaaosta.Ruoka ei ollut maustettua edes senkään vertaa kun Thaimaassa.Olemme käyneet Mauritiuksella, Thaimaassa ja Barbadoksella, voin sanoa että viihdyin paremmin siellä. Oli puhtaampaa ja ihania hiekkarantoja, turkoosia vettä.Ihmiset olivat kylläkin mukavia mutta ei palvelu toiminut joka paikassa.

      • Kohta balille

        Ei kai Balille asti kannatakkaan lähteä pelkästään viettämään rantalomaa. Eiköhän Balin viehetys ole jossain muualla kuin rannoilla. Itse ollaan 3 viikon päästä lähdössä Bali/ Lombok yhdistelmä lomalle. Sit ollaan paljon viisaampia millaista siellä on. Ei me edes odoteta Balilta huippu hiekkarantoja. Tarkoitus olisi viettää sitä rantalomaa sitten Gileillä ja Lombokissa. Meidän tarkoitus olisi Balilla kiertää saarta taxilla, käydä vesiputouksilla, tehdä riisipelto kävelyjä, käydä tulivuorilla ja temppeleillä. Ja nauttia vaan lämmöstä, vihreydestä, maisemista mitä muualla ei ole. Ja kulttuurista. Saa nähdä tuottaako Bali meille pettymyksen. Sit sen näkee. Laitan kyllä matkan jälkeen tunnelmia et millaista oli. Lombokille ja Gileille riipaistaan tälläisen firman veneillä: http://www.gilicat.com/ Matkan jälkeen vastailen mielelläni, jos joku haluaa tietää millaista Bali/Lombok akselilla oli meidän mielestä.


    • Miten pitkään olette reissussa? Jos vain on aikaa, käykää muillakin Indonesian saarilla. Oma suosikkini on Sumatra, mutta sinne kannattaa ehkä lentää toista kautta (Jakarta). Majoitus löytyy alkaen 3,5€/kahden hengen huone per yö. Kutalta löytyy kahden hengen huone aamiaisineen altaallisessa hotellissa kympillä yö. Majoitus kannattaa etsiä vasta paikan päältä, tosin sesonki vaikuttaa hintaan. Viime vuonna vietimme kuukauden Indonesiassa, silloin lentomme oli Balille ja viihdyimme siellä kymmenisen päivää, käyden mm. Ubudissa (suosittelen!), Lovinassa ja Lake Baturin alueella. Matka jatkui Lombokille, Gili-saarille ja Nusa Lembonganin kautta takaisin Balille. Gili-saaret ovat ihanat, jos kaipaatte rauhallista rantaelämää. Ota yhteyttä, jos haluat lukea reissupäiväkirjani ja katsella kuviani. [email protected]

    • Kohta balille

      Ainakin tämä firma vie Balilta Lombokille ja Gileille. Itse käytetään tätä kun 3 viikon päästä mennään Bali/Lombok yhdistelmä lomalle. http://www.gilicat.com/

    • 3 vk

      josta 1 vk KL. Eka pari yötä on hotelli Kutassa, mutta sinne ei olis tarkoitus jäädä. Ubudia ajattelin, vesiputouksia. Laittakaa vinkkiä mistäpäin löytyisi puhtaat rannat? Entäs miten helposti voi siirtyä vaikka Lombokille? Olen ymmärtänyt että se olisi vielä parempi paikka. Heinä- elokuussa siellä taitaa olla high season, kannattaako hotelleja varailla enemmänkin etukäteen? Vai olisko ideaa majailla Kutassa vaikka viikon ja tehdä sieltä päivän retkiä? Ilmeisti siellä olis paikallisia matkatoimistoja jotka järjestää tällaisia.

      • Mika / Mandala Travel

        Palasin juuri itse Balin reissusta. Bali is back. Jo huhtikuun alussa alkoi monet pikku hotellit olla taynna Poppiesin backpacker kortteleissa ja hieman kauempanakin. Joten kannattaa varata jotain etukateen ellei majoituksella ole valia. Lombokille ja Gili saarille paasee katevasti nykyisin pikaveneella. Gileilla on ehka parhaimmat rannat ja puhtaimmat vedet. Balilla on viela muutamia helmi paikkoja. Jos tarpeeksi aikaa niin suosittelisin tekemaan kierroksen Balilla. Tulivuoret, Ubudin riisi terassit jne. Kerron mielellani lisaa ja meilta saa varattua kaikki palvelut halutessaan. www.mandalatravel.fi T.Mika


    • ja majoitus

      Helpointa alkuun asua yhdessä paikassa ja tehdä sieltä päiväretkiä. Kuta/Legian aluuella paljon kohtuuhintaista asumista, reppumatkaajat ja surffarit löytyvät Poppies kaduilta joissa saa ilmastoidun huoneen uima-altaalla n.300 000 RP ja rantaan kävelee parisataa metriä. Vähän "aikuisempaan" makuun Legianilta löytyy isompia ja rauhallisempia hotelleja, kannattaa googlata.

      Kyllä Balilla ajan saa kulumaan, koskenlasku, surffaus, sukellus ja tulivuoret teillä olikin jo listalla :) Itse varasimme surffitunnit ja kaikki retket tuttavan suositteleman paikallisen kautta, vaikka alkuun teimmekin kattavaa hintavertailua "tour operator" -kojujen kesken luullen pääsevämme halvemmalla hoitamalla sen itse. Mutta saimme siis edulliset retket kaikki yhden ihmisen kautta, ja kaikki sujui todella hyvin. Eli jos haluat päästä helpolla kannattaa meilata [email protected]

      Muilla saarilla ei ehditty käydä, mutta Gili saaret ja Lembongan on varmasti seuraavan reissun ohjelmassa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe