Apua! Koristekrassin

kasvattelija

Tulikohan oltua vähän hätäinen: Laitoin pääsiäistä ennen koristekrassin siemenet kasvamaan ja pääsiäiseksi ne putkahti pintaan. Nyt ne on jo sellaisia 5-8 cm honteloita taimia. Laitoin jo osan taimista eri purkkeihin (maitopurkin puolikkaita ja tavall. muoviruukkuja??) 1-3 kpl / purkki. Kärsiikö koristekrassi koulimisesta tai liian aikaisesta kasvattamisesta? Kannattaako sitä edes kylvää ennenkuin toukokuulla?

4

2802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo........

      ...kasvamaan pääsiäisen pyhinä. Vielä ei mitään näy. Viime vuonna laitoin myös huhtikuun puolenvälin paikkeilla ja ihan olivat jo hyvän kokoisia kun ulos sain siirrettyä. Vähänhän ne tietty kärsii sisällä olosta loppuvaiheessa, mutta komeasti kuitenkin kasvoivat. Nyt on tuplaten sen verran tulossa kuin viime kesäksi. Itse en koulinut niitä juurikaan, nyt tosin niitä on niin paljon että sekin on edessä.

    • Multasormi 56

      Krassi kasvaa nopeasti mutta en usko että siitä mitään ongelmaa tulee. Olen joskus kasvattanut krassit sisällä ja ne kukkivat ihan hienosti ja kukista sai koristeita jääpalojen sisään ym.

      Krassin siemenet ovat onneksi aika halpoja joten laita toinen kylvö vähän myöhemmin.
      Jos sinulla on valoisa ja viileä huone niin voit yrittää saada krassia hiukan hiljentämään kasvuvauhtiaan.

      Maitopurkin puolikkaat on hyviä kuolinta-astioita monelle kasville. Kun varot juurien ja oksien katkeamista niin kyllä krassin saa myös koulittua, se on vain vähän hellävaraisempaa työtä, krassi katkeaa helposti jos se on liian pitkä ja hontelo.
      Itse kylvän kyllä krassin aina siihen astiaan missä annan sen sitten kasvaa ja kukkia koko kesän tai kylvän sen suoraan maahan.

      Pidän peukkuja krasseillesi:)

    • monta suurta laatikkoa hajakylvönä omista siemenistä. Laitan niitä aina paljon itselle, ja minulla tahtoo niitä taimen katselijoita olla kesän suussa jonoksi asti, kun ovat oppineet saamaan.

      • Innostunut aloittelija

        tehdään? Laitoin kaksi viikkoa sitten itämään ja nyt ovat jo yli 25sm:n korkuisia. Olen aloittelija enkä oikeasti tiedä :-). Vartta on ehkä 10sm ja sitten jakautuu kahteen tai kolmeen jossa kolikon kokoiset lehdet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe