Apua! Koristekrassin

kasvattelija

Tulikohan oltua vähän hätäinen: Laitoin pääsiäistä ennen koristekrassin siemenet kasvamaan ja pääsiäiseksi ne putkahti pintaan. Nyt ne on jo sellaisia 5-8 cm honteloita taimia. Laitoin jo osan taimista eri purkkeihin (maitopurkin puolikkaita ja tavall. muoviruukkuja??) 1-3 kpl / purkki. Kärsiikö koristekrassi koulimisesta tai liian aikaisesta kasvattamisesta? Kannattaako sitä edes kylvää ennenkuin toukokuulla?

4

3172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo........

...kasvamaan pääsiäisen pyhinä. Vielä ei mitään näy. Viime vuonna laitoin myös huhtikuun puolenvälin paikkeilla ja ihan olivat jo hyvän kokoisia kun ulos sain siirrettyä. Vähänhän ne tietty kärsii sisällä olosta loppuvaiheessa, mutta komeasti kuitenkin kasvoivat. Nyt on tuplaten sen verran tulossa kuin viime kesäksi. Itse en koulinut niitä juurikaan, nyt tosin niitä on niin paljon että sekin on edessä.

• Multasormi 56

Krassi kasvaa nopeasti mutta en usko että siitä mitään ongelmaa tulee. Olen joskus kasvattanut krassit sisällä ja ne kukkivat ihan hienosti ja kukista sai koristeita jääpalojen sisään ym.

Krassin siemenet ovat onneksi aika halpoja joten laita toinen kylvö vähän myöhemmin.
      Jos sinulla on valoisa ja viileä huone niin voit yrittää saada krassia hiukan hiljentämään kasvuvauhtiaan.

Maitopurkin puolikkaat on hyviä kuolinta-astioita monelle kasville. Kun varot juurien ja oksien katkeamista niin kyllä krassin saa myös koulittua, se on vain vähän hellävaraisempaa työtä, krassi katkeaa helposti jos se on liian pitkä ja hontelo.
      Itse kylvän kyllä krassin aina siihen astiaan missä annan sen sitten kasvaa ja kukkia koko kesän tai kylvän sen suoraan maahan.

Pidän peukkuja krasseillesi:)

• monta suurta laatikkoa hajakylvönä omista siemenistä. Laitan niitä aina paljon itselle, ja minulla tahtoo niitä taimen katselijoita olla kesän suussa jonoksi asti, kun ovat oppineet saamaan.

• Innostunut aloittelija

tehdään? Laitoin kaksi viikkoa sitten itämään ja nyt ovat jo yli 25sm:n korkuisia. Olen aloittelija enkä oikeasti tiedä :-). Vartta on ehkä 10sm ja sitten jakautuu kahteen tai kolmeen jossa kolikon kokoiset lehdet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7266
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      501
      5424
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3335
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2641
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      49
      2350
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1298
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1282
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1262
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1169
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe