Apua! Koristekrassin

kasvattelija

Tulikohan oltua vähän hätäinen: Laitoin pääsiäistä ennen koristekrassin siemenet kasvamaan ja pääsiäiseksi ne putkahti pintaan. Nyt ne on jo sellaisia 5-8 cm honteloita taimia. Laitoin jo osan taimista eri purkkeihin (maitopurkin puolikkaita ja tavall. muoviruukkuja??) 1-3 kpl / purkki. Kärsiikö koristekrassi koulimisesta tai liian aikaisesta kasvattamisesta? Kannattaako sitä edes kylvää ennenkuin toukokuulla?

4

2926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo........

...kasvamaan pääsiäisen pyhinä. Vielä ei mitään näy. Viime vuonna laitoin myös huhtikuun puolenvälin paikkeilla ja ihan olivat jo hyvän kokoisia kun ulos sain siirrettyä. Vähänhän ne tietty kärsii sisällä olosta loppuvaiheessa, mutta komeasti kuitenkin kasvoivat. Nyt on tuplaten sen verran tulossa kuin viime kesäksi. Itse en koulinut niitä juurikaan, nyt tosin niitä on niin paljon että sekin on edessä.

• Multasormi 56

Krassi kasvaa nopeasti mutta en usko että siitä mitään ongelmaa tulee. Olen joskus kasvattanut krassit sisällä ja ne kukkivat ihan hienosti ja kukista sai koristeita jääpalojen sisään ym.

Krassin siemenet ovat onneksi aika halpoja joten laita toinen kylvö vähän myöhemmin.
      Jos sinulla on valoisa ja viileä huone niin voit yrittää saada krassia hiukan hiljentämään kasvuvauhtiaan.

Maitopurkin puolikkaat on hyviä kuolinta-astioita monelle kasville. Kun varot juurien ja oksien katkeamista niin kyllä krassin saa myös koulittua, se on vain vähän hellävaraisempaa työtä, krassi katkeaa helposti jos se on liian pitkä ja hontelo.
      Itse kylvän kyllä krassin aina siihen astiaan missä annan sen sitten kasvaa ja kukkia koko kesän tai kylvän sen suoraan maahan.

Pidän peukkuja krasseillesi:)

• monta suurta laatikkoa hajakylvönä omista siemenistä. Laitan niitä aina paljon itselle, ja minulla tahtoo niitä taimen katselijoita olla kesän suussa jonoksi asti, kun ovat oppineet saamaan.

• Innostunut aloittelija

tehdään? Laitoin kaksi viikkoa sitten itämään ja nyt ovat jo yli 25sm:n korkuisia. Olen aloittelija enkä oikeasti tiedä :-). Vartta on ehkä 10sm ja sitten jakautuu kahteen tai kolmeen jossa kolikon kokoiset lehdet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe