Ajokortista

Lomalle lomps

Hei!

Olen saanut ristiriitaista tietoa vaadittavasta ajokortista, välillä kuulee että pitää olla kansainvälinen ajokortti jotta voi vuokrata auton esim. avis tai budget -vuokraamoista ja toisaalta olen kuullut että EU-ajokortti riittää. Olisko tästä kenelläkään kokemuksia? Orlandoon ollaan lähdössä ensi viikon torstaina, ihanaa!

9

1150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      Jep, kokemusta on sen verran, että viime syksynä auto vuokrattu Las Vegasista ja hyvin kelpasi suomalainen kortti.

    • menossa

      Tätä palstaa paljon seuranneena tuntuisi yhteenveto vastaavaan kysymykseen olleen, että auton saa vuokrattua suomalaisella ajokortilla ilman ongelmia. Jos sitten jossain vaiheessa joutuu esim. poliisin kanssa tekemisiin, voisi kansainvälinen ajokortti auttaa keskustelussa.

      • muija maalta

        Kun Floridassa poliisi pyysin nähtäväksi ajokorttia, hänelle kelpasi hyvin suomalainen ajokortti, ei kysellyt mitään kansainvälistä ajokorttia. Myös vuokaralle on auto saatu ilman sitä. Samoin kun ostimme auton siellä, ei vakuutuksia varten tarvinnut kansainvälisiä kortteja-


      • muija maalta kirjoitti:

        Kun Floridassa poliisi pyysin nähtäväksi ajokorttia, hänelle kelpasi hyvin suomalainen ajokortti, ei kysellyt mitään kansainvälistä ajokorttia. Myös vuokaralle on auto saatu ilman sitä. Samoin kun ostimme auton siellä, ei vakuutuksia varten tarvinnut kansainvälisiä kortteja-

        miten saitte tehtyä vakuutuksen vai asutteko virallisesti siellä?


      • muija maalta
        arvo-poika kirjoitti:

        miten saitte tehtyä vakuutuksen vai asutteko virallisesti siellä?

        Vakuutuksen otimme Leke Worthista suomalaiselta makelan vakuutuskonttorista. Meillä on omistusasunto Floridassa ja asumme siellä talvisin.


      • kokemukset
        muija maalta kirjoitti:

        Kun Floridassa poliisi pyysin nähtäväksi ajokorttia, hänelle kelpasi hyvin suomalainen ajokortti, ei kysellyt mitään kansainvälistä ajokorttia. Myös vuokaralle on auto saatu ilman sitä. Samoin kun ostimme auton siellä, ei vakuutuksia varten tarvinnut kansainvälisiä kortteja-

        Mutta tällä kertaa kyseessä oli Alabaman poliisisetä joka antoi ylinopeussakot, sillonkin kelpasi suomalainen ajokortti.

        En muista kertaakaan tarvinneeni kansainvälistä ajokorttia vaan suomalainen ajokortti oli aina riittävä, tosin eivät paikalliset poliisit käsittäneet siitäkään hölkäsen pöläystä mutta eivät myöskään kehdanneet kysellä lisätietoja.


    • ajokortti

      kelpaa ihan hyvin. Juuri palasimme (maanantaina) Floridasta. Aviksen kautta oli auto, muuten navigaattori ehdottomasti, mutta ovatten sitten jättäneet päivittämättä, käännättää teille, joita ei enää edes ole...no, mutta mieheltä katsottiin ajokortti ja vaikka minäkin olin mukana lisäkuskina, sanottiin vaan, että koska tuo on aviomiehesi, en tarvitse ajokorttiasi, saat ajaa...
      Oli varmuuden vuoksi USA liite, mutta sitä ei tarvittu missään.

      • asiassa olen eri mieltä.Ainakin joka kerta kun olen vuokrannut auton niin on kirjattu lisäkuljettajat ja katsottu ajokortit.


      • varmasti
        arvo-poika kirjoitti:

        asiassa olen eri mieltä.Ainakin joka kerta kun olen vuokrannut auton niin on kirjattu lisäkuljettajat ja katsottu ajokortit.

        paikasta ja virkailijasta. Meillä oli kaikki valmiina ja olin näyttämässä ajokorttia sekä USA-liitettä, ei kiinnostanut Aviksen virkailijaa. Ilman muuta kaikki tarvittavat paperit hankittava etukäteen ennen matkaa, mutta näin käiv meillä 4.4.09 Miamin lentokentällä, muilla varmasti muita kokemuksia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe