Ajokortista

Lomalle lomps

Hei!

Olen saanut ristiriitaista tietoa vaadittavasta ajokortista, välillä kuulee että pitää olla kansainvälinen ajokortti jotta voi vuokrata auton esim. avis tai budget -vuokraamoista ja toisaalta olen kuullut että EU-ajokortti riittää. Olisko tästä kenelläkään kokemuksia? Orlandoon ollaan lähdössä ensi viikon torstaina, ihanaa!

9

1204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

Jep, kokemusta on sen verran, että viime syksynä auto vuokrattu Las Vegasista ja hyvin kelpasi suomalainen kortti.

• menossa

Tätä palstaa paljon seuranneena tuntuisi yhteenveto vastaavaan kysymykseen olleen, että auton saa vuokrattua suomalaisella ajokortilla ilman ongelmia. Jos sitten jossain vaiheessa joutuu esim. poliisin kanssa tekemisiin, voisi kansainvälinen ajokortti auttaa keskustelussa.

• muija maalta

Kun Floridassa poliisi pyysin nähtäväksi ajokorttia, hänelle kelpasi hyvin suomalainen ajokortti, ei kysellyt mitään kansainvälistä ajokorttia. Myös vuokaralle on auto saatu ilman sitä. Samoin kun ostimme auton siellä, ei vakuutuksia varten tarvinnut kansainvälisiä kortteja-

• muija maalta kirjoitti:

Kun Floridassa poliisi pyysin nähtäväksi ajokorttia, hänelle kelpasi hyvin suomalainen ajokortti, ei kysellyt mitään kansainvälistä ajokorttia. Myös vuokaralle on auto saatu ilman sitä. Samoin kun ostimme auton siellä, ei vakuutuksia varten tarvinnut kansainvälisiä kortteja-

miten saitte tehtyä vakuutuksen vai asutteko virallisesti siellä?

• muija maalta
        arvo-poika kirjoitti:

miten saitte tehtyä vakuutuksen vai asutteko virallisesti siellä?

Vakuutuksen otimme Leke Worthista suomalaiselta makelan vakuutuskonttorista. Meillä on omistusasunto Floridassa ja asumme siellä talvisin.

• kokemukset
        muija maalta kirjoitti:

Mutta tällä kertaa kyseessä oli Alabaman poliisisetä joka antoi ylinopeussakot, sillonkin kelpasi suomalainen ajokortti.

En muista kertaakaan tarvinneeni kansainvälistä ajokorttia vaan suomalainen ajokortti oli aina riittävä, tosin eivät paikalliset poliisit käsittäneet siitäkään hölkäsen pöläystä mutta eivät myöskään kehdanneet kysellä lisätietoja.

• ajokortti

kelpaa ihan hyvin. Juuri palasimme (maanantaina) Floridasta. Aviksen kautta oli auto, muuten navigaattori ehdottomasti, mutta ovatten sitten jättäneet päivittämättä, käännättää teille, joita ei enää edes ole...no, mutta mieheltä katsottiin ajokortti ja vaikka minäkin olin mukana lisäkuskina, sanottiin vaan, että koska tuo on aviomiehesi, en tarvitse ajokorttiasi, saat ajaa...
      Oli varmuuden vuoksi USA liite, mutta sitä ei tarvittu missään.

• asiassa olen eri mieltä.Ainakin joka kerta kun olen vuokrannut auton niin on kirjattu lisäkuljettajat ja katsottu ajokortit.

• varmasti
        arvo-poika kirjoitti:

asiassa olen eri mieltä.Ainakin joka kerta kun olen vuokrannut auton niin on kirjattu lisäkuljettajat ja katsottu ajokortit.

paikasta ja virkailijasta. Meillä oli kaikki valmiina ja olin näyttämässä ajokorttia sekä USA-liitettä, ei kiinnostanut Aviksen virkailijaa. Ilman muuta kaikki tarvittavat paperit hankittava etukäteen ennen matkaa, mutta näin käiv meillä 4.4.09 Miamin lentokentällä, muilla varmasti muita kokemuksia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe