Käykää äänestämässä
http://www.kaivinkoneet.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=56
Äänestys - paras kaivurikuormaaja
11
6960
Vastaukset
- kaivurikuormaajista
Mielestäni JCB, sisältäen kaikki mallit 1cx:stä 4cx malliin. JCB on kestävä ja luotettava sekä tehokas. JCB tai Joseph C. Bamford on kaivurikuormaimen keksijä ja JCB valmistaa paljon omia komponentteja mm. akselistot ja vaihteistot. Näkyvyys hyvä etukuormaimelle ja renkaille. Toinen hyvä kaivurikuormaajamerkki on CAT. Caterpillar on myös kestävä ja vahva kone, jossa on myös kalteva konepeitto, jonka ansiosta näkyvyys kuormaimen kauhalle hyvä. Ketterä ja näppärä. Tehokas etukuormain sekä kaivulaite.
- jorel
Pitihän se arvat ettei JCB:n kuljettajat osaa vastata sinee mihin oli tarkoitus.
JCB ja CAT on siunauskihveleitä, ei niillä mitään todellisia töitä voi tehdä....lapiosta seuraava aste.
Miten nuo koneet muka on ketteriä?????? kääntösäde on lentokentän kokoinen. - myös minä
jorel kirjoitti:
Pitihän se arvat ettei JCB:n kuljettajat osaa vastata sinee mihin oli tarkoitus.
JCB ja CAT on siunauskihveleitä, ei niillä mitään todellisia töitä voi tehdä....lapiosta seuraava aste.
Miten nuo koneet muka on ketteriä?????? kääntösäde on lentokentän kokoinen.Lännen iso linkku eli 740S. Vahva murikka ja kääntyy melkein paikallaan.
- kellervo
myös minä kirjoitti:
Lännen iso linkku eli 740S. Vahva murikka ja kääntyy melkein paikallaan.
740S EI ole Lännen iso linkku! se on pienin likkukone, jota Lännen tuohon aikaan teki.
940 on vastaavan aikakauden iso linkku
- Lännen
Lännen linkku koneet! Näkyvyys todella hyvä. Runko-ohjaus paras ratkaisu kaivuri kuormaajassa. Etukuormaajalla esim. autoon lastaaminen käy kuten pyörä kuormaajalla. Helpottaa pahoissa paikoissa menoa. Ketterä kone kokoisekseen. Nelipyörä ohjatuissa molemmanpään kauhat kiertää ison lenkin, mutta linkussa kauhat kääntyy mukana. Lumen aurauksessa tärkeää ettei etu kauha kierrä lenkkiä vaan menee samaa jälkeä pyörien kans. Länkkäri on pohjastaan jo tehtaalla panssaroitu kunnolla ja on kaivuri kuormaajaksi voimakas ja vakaa.
- Terex, Komatsu, CAT
ovat myös erinomaisia kaivurikuormaajia ja nelipyöräohjaus sekä rapuohjaus tekee nelipyöräohjatuista nelivetoisista kaivurikuormaajista erinomaisia työvälineitä mm. tasaustöihin. Terexissä pyörien kääntöympyrän halkaisija on erinomaisen pieni. Erinomainen kaivuvoima on myös Terexin vahvuus.
- Terex, Komatsu, CAT
ja sivusiirtokaivulaitteella varustetut kaivurikuormaajat ovat omiaan ahtaisiin työkohteisiin ja kaivurilla pystyy tekemään mittatarkkaa työtä aivan seinän vierestä. Nelipyöräohjatun kaivurikuormaajan etu on myös pienempi koko verrattuna linkkuihin. Linkku koneista Hydrema on aivan kelpo kaivurikuormaaja, mutta itse kallistun enemmän nelipyöräohjatun kaivurikuormaajan puoleen monestakin syystä.
- hymas
jaa taidan olla mielipiteineni yksin. hymas (9000) ja huddig hyvin samankaltaisia. en tietenkään väitä että hymas (9000) olis paras, mutta kun itsellä on niin eihän omaa voi moittia. mutta pyyndän kiinittämään huomiota vaihteistoon kun kehutte länkkäriä. Länkkäreissä sen seitsemää erilaista laatikkoa, hymaksessa aito ZF, samana kenties 10vuotta. helpot varaosat kun laatikko käy enempiä ihmettelemättä. huomioikaa myös hymaksen runkonivel/kaivunivel ja hurthin akselit kun puhutte länkkäreiden 740:stä jaa eipä 740, etuakselin lukitusta joka hymaksessa vakiona ja helpottaa koneen käsittelyä kun kauhalla nostaa perän ilmaan ni ei keiku kun kääntää n.1m suoraan sivulle, vaikka ojan päälle/yli ajaessa panssarointi ainakin omassani on perusteellinen, kaikki raudat tallessa ja niitä on! 10 osainen panssari äkkiä laskien, sisältää siis runkonivelen suojaraudat 4kpl hymaksen hytti on hyvä ja sopivan kokoinen ja ulos näkee mielestäni ihan hyvin. ainahan voisi paremminkin toki olla. kaivulaite on oikeasti pikakiinitteinen. noin tunnissa on kaivuri irti tassuineen ja venttiilipöytineen. etukuormaaja on voimakas ja kaivulaite myös ja erityisesti kääntö ponnekas. kulmakaivu vakiona maavara 50cm vakiorenkailla, joka mielestäni tärkeää ja pohja myös aikas sileä valmetin moottori on ihan hyvä, käynistyy herkästi, pieniruokainen ja ei vanhan väljänä tärise, kalkata eikä edes syö öljyä ja vaan lutkuttaa säyseästi. jarrut on ihan huiput ja kyllä pysähtyy! mitäs huonoa no etukuormaaja on niin pitkillä aisoilla että väännöt raskaissa taakoissa liian suuria ja paikat ei kestä. nostovoimaa on ihan tolkuttomasti verraton aisojen pituuteen ja sivuttaishuteruuteen sanoovat hymaksen jakolaatikkoa koneen heikoimmaksi kohdaksi, mutta asian yhteydessä mainitaan että ongelmia ei ole jos tarkistaa öljyt esim. kerran viikossa ja vaihtaakin joskus. moottoria jotkut moittii, jopa niin että valmet antoi korjaussarjan ilmaiseksi mukaan. 12V sähköjärjestelmä on suorastaan kesy ja sähkötyöt traktoritasoa Ymmärrän kyllä että jokainen kehuu omiansa. mutta muistakaamme huoltokulut työskentelykyky/maasto-ominaisuudet käyttövarmuus käyttäjäystävällisyys jne. asiat jotka tulevat vasta kun konetta käytetään enemmän pakko sanoa että jcb on valitettavasti vaihteisto levällään ennen 10000h, pääseekö puoliakaan ja maksaa. länkkäri on puomineen hitsailtu moneen kertaan noille tunneille eikä se 860 vahvaksi mitoitettu voimansiirto välttämättä aivan niin vahva kuin luullaan itselläni hymas 17000h, vaihteisto tehtaan jäljiltä, luultavasti myös jakolaatikko, akselit alkuperäset, puomia hitsattu vähän ja kone suht ryhdissään ja siistissä alkup. kunnossa että kun eurooppalaiset ovat antautuneet, niin pohjoismaalaiset koneet jatkaa mikäli saadaan sylinteritapit irti ja tiivisteitä vaihdeltua. Lännen on hyvä kaivuri ja suosituin (paras) mutta turhaan ovat niitä malleja vääntäneet niin montaa samasa kokoluokassa ja osat eivät käy keskenään ja huolto hankalampaa. hymas ja huddig hieman vanhoillisia ja raskaita mutta tuossa asiassa etevämpiä.
- Khomatsu
On paras
- toiselle sivustolle
Täälä ei oo tapana kertoa noin ammattimaisesti koneista ja mikä suuri virhe kun vielä parustelit.Kuuluu kertoa vaan koneen merkki ja piste.
- tosissani
toiselle sivustolle kirjoitti:
Täälä ei oo tapana kertoa noin ammattimaisesti koneista ja mikä suuri virhe kun vielä parustelit.Kuuluu kertoa vaan koneen merkki ja piste.
Maaseudulla yhdenkoneen yrittäjän on ryvettävä kaikki mökkiläisten pohjat ym.silloin pitää olla vahva ja hyvin suojattu kone.Kaikki hommat on tehtävä mitä eteen tulee.Mutta jos kaupungissa raksalla piikeillä kantaa levynippua ja takakauhalla roskalavaa painelee,silloin paras on ostaa edullinen kone.Itse pidän jcb:tä hyvin toimivana koneena helppoihin töihin.Kaikki tarpeelinen: taka-ajo.ym hifistely löytyy.Jäykkä runko vahvempi ja vakaampi kun linkku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685