Hei! Ositus pitäisi tehdä ja epäselvää, kun miehelläni Rakennusalan Tmi niin miten menee avioerotilanteessa? Meillä ei ole avioehtoa. Yrityksellä paljon arvokkaita työkaluja. Kuuluuko minun saada niistä puolet vai miten? Kiitän jos saan jotain infoa.
Avioehto
5
876
Vastaukset
- saada
Kumpikin omistaa omat työkalunsa itse.
- nix nax
Mielipiteesi perustanet AL 91 §:ään:
91 §
"Puolisolla on oikeus osituksessa päältäpäin erottaa itselleen hänelle kuuluvia vaatteita ja muita esineitä, jotka on tarkoitettu yksinomaan hänen henkilökohtaista käyttöään varten, ei kuitenkaan enempää, kuin puolisoiden oloihin katsoen voidaan pitää kohtuullisena."
Ap:n miehen toiminimen työkalut ja koneet eivät em. säännöksen piiriin kuulu. Niitä ovat säännöksessä mainittujen vaatteiden ohella esimerkiksi hygieniavälineet tms. vähempiarvoiset hyödykkeet. (Ks. Aarnio-Helin, Suomen avioliitto-oikeus "Päältäpäin erottaminen")
- nix nax
Toiminimen varallisuus otetaan huomioon miehen ositettavina varoina. Sen varat (ja velat) lisätään miehen muihin varoihin (ja velkoihin). Sen jälkeen verrataan puolisoiden nettovaroja, ja varakkaampi antaa omastaan köyhemmälle tasinkoa niin paljon, että nettovarat sen jälkeen ovat yhtä suuret.
>>Yrityksellä paljon arvokkaita työkaluja. Kuuluuko minun saada niistä puolet vai miten?- minun...
pakko ottaa asunto-auto tasinkona, vaikka mulla ei ole edes ajokorttia ja paikkaa mihin sen laittaisin, asun nyt rivitalossa vuokralla??? .Ottaisin mielummin rahaa..
- sivustakatsova
minun... kirjoitti:
pakko ottaa asunto-auto tasinkona, vaikka mulla ei ole edes ajokorttia ja paikkaa mihin sen laittaisin, asun nyt rivitalossa vuokralla??? .Ottaisin mielummin rahaa..
älä sitä säilytystä murehdi, autohan arvostetaan hinnalla, jonka siitä SAA myydessä, eli älä hyväksy sen arviohintaa tasingoksesi osituksessa, vaan vaadi sitova ostotarjous tai myymään asuntoauto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1435880
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2644845Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400002472809- 122021
- 1651692
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1781552- 1041293
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii2181273Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj961180- 601137