Vishnu, Brahma, Krishna. Kuka on suurin näistä, oikea Jumaluus?
Tämä vaivaa, jos joku osaisi vastata?
"Yogamaya" Krishnan sisarus Devakin kohdussa. Rohini puolestaan on Vasudevan vaimo kakkonen. Krishna käskee Devakilta siirtyvän Rohinin kohtuun, jotta voi itse mennä Devakiin. Hämäys Kamsalle. Yogamayan oltava Nandan ja Yasodan tytär. Joten jos hän siirtyi toiseen naiseen, miten Devaki sai keskenmenon, joten hänellä oli kuitenkin joku sikiö?
Krishnan sisko
6
938
Vastaukset
- Mahaprabhu
Eihän Yogamaya voi olla Krishnan sisko, heillähän on täsin erisät ja äidit !!!
- olla...
Taidat olla aikamoisen ulalla!!
- ilon lähde
kirjassa Maha-Visnu sanoo suoraan että Krsna ja Arjuna ovat ilmestyneet aineelliseen maailmaan Minun (Maha-Visnun) inkarnaatioina (sivu 323) eli Maha-Visnu on korkeampi Jumaluus kuin Krsna tai Arjuna. Sen lisäksi Maha-Visnu ilmoittaa vielä sivulla 324 että Krsna ja Arjuna ovat suurenmoisen tietäjän Nara-Narayanan inkarnaatioita eli Nara-Narayana on korkeampi Jumaluus kuin Krsna tai Arjuna. Kun lukee tuon kappaleen 88 kokonaan läpi niin voi hyvin nähdä että Maha-Visnu on korkein Jumala ja Nara-Narayana häntä alhaisempi ja Krsna Nara-Narayanaa alhaisempi Jumaluus. Arjuna taas on 77 sijalla jumaluudesta jos aletaan laskea Nara-Narayasta.
- Itämaanmatkaaja
Kylläpä olet jännän tulkinnan Krsna-kirjalle keittänyt kasaan. Kannattaisi ehkä pistäytyä Ruoholahden temppelillä tsekkaamassa, menikö nyt ihan niin kuin kirjoittaja (Prabhupada) meinasi (samalla kannattaa popsia mahan täydeltä herkullisia karamelleja). En nyt lähde tässä väittämään Prabhupadaa miksikään jumalallisen totuuden torveksi mutta jotain hajua asioista taisi silläkin äijällä olla, ja ihan intuitioni perusteella sanoisin että vähän enemmän kuin tuossa spekulaatiossa.
Miksi pitää olla ylempi ja alempi? Krishna, Vishnu ja Narayana on yksi ja sama henkilö. Kyllähän pressakin (vaikkapa Halonen) on varmaan vähän eri oloinen duunissa kuin kotona. Yhtä hyvin voisit heittää kristitylle spekulaation siitä, kuka Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä on ylin ja kuka alin..
Eipä silti, tota ylin jumala - alempi jumala -meininkiä viljellään Hare Krishna-liikkeessäkin (joka siis on Krsna-kirjan levittäjä) ihan huolella, Krishnaa pidetään ylimpänä ja tärkeimpänä ja esim Shivan palvojia morkataan materialisteiksi ja harhassa oleviksi...
God is One. But wich one?
Mä olen henkkoht sillä kannalla että jumala on ihan oikeasti yksi, Krishna ja Shiva (ja Brahma ja Mataji, aivan kuten Allah ja Jahve) ovat vain eri 'kasvoja', eri 'näkökulmia' samaan juttuun. Ja nyt HK-posse voikin tuomita minut monistiksi, 'mayavadiksi', harhaantuneeksi kun en tunnusta että JUURI HEIDÄN näkökulmansa on ainoa oikea.
- on suurin
Brahman, maailmansielu on yksi ja ainut jumaluus kaikille maailman ihmisille. Muut jumalat ilmentävät vain eri puolia tuosta jumaluudesta. Pääjumalia ovat Brahma, Vishnu ja Shiva. Krisna on vain yksi Vishnun inkarnaatioista. Krisna voi olla ilon lähdelle joillekin - aivan yhtä hyvin kuin vaikkapa Rama, Kali, Hanuman tai Ganesh tai moni muu yksin tai yhdessä muiden kanssa.
- on kaikkeus
Brahman on suuri, kaikkeus, joka ilmenee monessa eri muodossa. Brahma, Vishnu ja Shiva ovat kolme pääjumalaa, joilla on myös lukuisia eri ilmentymismuotoja. Krisna on yksi Vishnu-jumalan kymmenestä ilmentymästä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982