Oppilaan oikeukset

Minäääääääää

Mitä eri oikeuksia oppilailla on???
Olen 5. luokalla ja koulussani on opettajia, jotka käyttäytyvät todella törkeästi!!
Esim. jos pyytää vessaan, ei päästettäisi!
Opettajani ovat arvostelleet ulkonäköä ja haukkuneet!
Olen diabeetikko, mutta syömään ei kaikki päästäisi, ennen kuin ilmoitan, että minähän lähden!!!!
Ottakaa kantaa!!

14

1202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valitusta

      Kerro rehtorille opettajista. Jos ei auta, tai ei usko, niin on kaikenlaisia muitakin tahoja joiden puoleen voi kääntyä. Ei kuulosta hyvälle, älä anna niiden määrätä tuolla tavalla.

      • Minäääääääää

        Onko totta, että ennen ei saanut koskea oppilaaseen ollenkaan, esim. "kantaa" luokasta ulos? Mutta nykyään,jos oppilas ei suostu lähtemään luokasta, saa käytää voimakeinoja! Näin sanoi rehtori.
        Koulussamme eräs opettaja, joka ei sano: luokasta ulos, vaan se repii niskasta!!!
        Saako näin tehdä, kun oppilasta ei edes ole pyydetty poistumaan ennen repimistä???


      • ,,,,,,,,,,,,
        Minäääääääää kirjoitti:

        Onko totta, että ennen ei saanut koskea oppilaaseen ollenkaan, esim. "kantaa" luokasta ulos? Mutta nykyään,jos oppilas ei suostu lähtemään luokasta, saa käytää voimakeinoja! Näin sanoi rehtori.
        Koulussamme eräs opettaja, joka ei sano: luokasta ulos, vaan se repii niskasta!!!
        Saako näin tehdä, kun oppilasta ei edes ole pyydetty poistumaan ennen repimistä???

        Ennenhän opettajat löivät lasta karttakepillä sormille jopa jos lapsi ei osannut. Kuri oli paljon kovempi entisaikaan. Nykyisin on tosi lepsua.

        On teillä kyllä ongelmia. Oletko miettinyt, että mitä jos sulkisit vain sen suusi tunnin aikana, antaisit toisille oppimisrauhan, niin opettajakin pitäisi sinusta.


    • .........

      Jos käyttäydyt kovin aggressiivisesti, kuten kirjoituksessasi, niin se herättää opettajissa negatiivisia tunteita. Vessassa käydään välitunnilla, joten miksi olet pyytänyt käymään vessassa tunnin aikana? Voisit itsekin ottaa vastuuta omasta käytöksestäsi. Opettajat tietävät, että oppilaat yrittävät lintsata pyytäessään päästä tunnin aikan vessaan. Normaali ihminen pystyy pidättämään virtsaansa 45 minuutin aikana. Jos sinulla on joku virtsaamisongelma, niin ilmoita siitä opettajalle vaikka kahden kesken. Eihän opettaja muuten pysty ymmärtämään, että sinulla on ongelma. Jos olet diabeetikko, ilmoita siitäkin opettajalle vaikka näyttämällä todistusta. Voit pyytää kauniisti tai voit aiheuttaa konfliktin opettajien kanssa. Oma valintasi. Tuon ikäisen pitäisi jo alkaa ymmärtämään, miten ihmisten kanssa käyttäydytään.

      Olisi kiinnostavaa kuulla, miten opettajat ovat haukkuneet ulkonäköäsi. Luulisi, että ylireagoit. Koulussa opetellaan yhteisten sääntöjen noudattamista. Pääset elämässä niin paljon helpommalla ja menestyt paremmin koulussa, jos vaan sopeudut joukkoon.

      • Minäääääääää

        En olisi todellakaan pyytänyt päästä vessaan kesken tunnin, ellei meillä olisi ollut kaksoistunti!!!
        Opettajani tietävät harvinaisen hyvin, että minulla on ollut diabetes monia vuosia jo!
        En ole pyytänyt vessaan asenteella: voisinks mä mennä vessaan? En sanonut sitä sillein aggressiivisesti! Lisäksi käytös numeroni oli 10!!!
        En ylireagoinut haukkumisen kanssa! Opettajani sanoi minua koko luokan edessä ylipainoiseksi!
        JOs sokerini ovat alhaalla ja käy näin:
        -Pääsenkö syömään, sokerit on alhaalla?
        - Nyt ei mene kukaan syömään!
        Minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lähteä!!!
        Kavereita on paljon, ja olen sopeutunut!


      • huutomerkkien käyttö
        Minäääääääää kirjoitti:

        En olisi todellakaan pyytänyt päästä vessaan kesken tunnin, ellei meillä olisi ollut kaksoistunti!!!
        Opettajani tietävät harvinaisen hyvin, että minulla on ollut diabetes monia vuosia jo!
        En ole pyytänyt vessaan asenteella: voisinks mä mennä vessaan? En sanonut sitä sillein aggressiivisesti! Lisäksi käytös numeroni oli 10!!!
        En ylireagoinut haukkumisen kanssa! Opettajani sanoi minua koko luokan edessä ylipainoiseksi!
        JOs sokerini ovat alhaalla ja käy näin:
        -Pääsenkö syömään, sokerit on alhaalla?
        - Nyt ei mene kukaan syömään!
        Minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lähteä!!!
        Kavereita on paljon, ja olen sopeutunut!

        Runsas huutomerkkien käyttö antaa aika uhmakkaan kuvan. Melkein jokainen lauseesi päättyy huutomerkkiin.

        Siis oletko kesken tunnin pyytänyt saada lähteä syömään? En oikein ymmärtänyt tuota kohtaa.

        Voisitko ottaa vaikka eväät mukaan, jotka voisit syödä jossain sopivassa välissä, esim. jollakin välitunnilla? Ei siis niin, että kesken tunnin eväät esille ;)

        Kyllähän sitä pitäisi kaksikin tuntia pystyä pidättelemään. Mitä siitä tulisi, jos kaikki haluaisivat yhtäkkiä ravata tuntien aikana vessassa? Ei millään pahalla. Se häiritsee opettajan opetusta ja muiden keskittymistä.


      • Minääääää
        huutomerkkien käyttö kirjoitti:

        Runsas huutomerkkien käyttö antaa aika uhmakkaan kuvan. Melkein jokainen lauseesi päättyy huutomerkkiin.

        Siis oletko kesken tunnin pyytänyt saada lähteä syömään? En oikein ymmärtänyt tuota kohtaa.

        Voisitko ottaa vaikka eväät mukaan, jotka voisit syödä jossain sopivassa välissä, esim. jollakin välitunnilla? Ei siis niin, että kesken tunnin eväät esille ;)

        Kyllähän sitä pitäisi kaksikin tuntia pystyä pidättelemään. Mitä siitä tulisi, jos kaikki haluaisivat yhtäkkiä ravata tuntien aikana vessassa? Ei millään pahalla. Se häiritsee opettajan opetusta ja muiden keskittymistä.

        Jos on kaksoistunti, niin silloin pidetään pieni tauko,jonka aikana ei ole opetusta ja pitäisi saada käydä vessassa.
        En voi mitään, että tässä iässä sokerit menevät miten sattuu ja joudun joskus (en kovin usein)käydä hakemassa keittiöstä mehun. Asiasta on puhuttu opettajan kanssa!


      • selvä juttu
        Minääääää kirjoitti:

        Jos on kaksoistunti, niin silloin pidetään pieni tauko,jonka aikana ei ole opetusta ja pitäisi saada käydä vessassa.
        En voi mitään, että tässä iässä sokerit menevät miten sattuu ja joudun joskus (en kovin usein)käydä hakemassa keittiöstä mehun. Asiasta on puhuttu opettajan kanssa!

        Voisitko pitää mehua vaikka repussa valmiina? Silloin siitä olisi vähemmän hämminkiä tunnilla.

        Ja jos opettaja on tosiaan sinua nimitellyt, niin se on kyllä ikävää. Jos sellainen on toistuvaa, niin kannattaa ilmoittaa jollekin, esim. vanhemmillesi tai rehtorille.

        Mukavaa kesänodotusta sinulle!


      • reppuun ja pyydä
        selvä juttu kirjoitti:

        Voisitko pitää mehua vaikka repussa valmiina? Silloin siitä olisi vähemmän hämminkiä tunnilla.

        Ja jos opettaja on tosiaan sinua nimitellyt, niin se on kyllä ikävää. Jos sellainen on toistuvaa, niin kannattaa ilmoittaa jollekin, esim. vanhemmillesi tai rehtorille.

        Mukavaa kesänodotusta sinulle!

        lupa siihen että saat syödä niitä jos tuntuu...ei häiritse ketään. Ja kun juo tarpeeksi, ei tartte ravata vessassa vaan pystyy piättämään!


      • Opettelija

        "Tuon ikäisen pitäisi jo alkaa ymmärtämään, miten ihmisten kanssa käyttäydytään." Miten niin tuon ikäisen? Monet aikuisetkaan eivät osaa käyttäytyä. Olen aikuisopiskelija ja tekemisissä aikuisten opiskelijoiden ja opettajien kanssa. Koitti sekin päivä, kun eräs opettaja huusi ilman syytä päin naamaani koulun käytävällä: "ihminen sentään!" Olin vain ajatellut tervehtiä häntä, tuttua aineopettajaa. Ehkä viiksekäs habitus ei oikein viehätä, mutta käytöstään tulisi ihmisten silti osata itse arvioida ja hallinnoida. Loukkaava ei tarvitse olla. WC-tarpeille saa mielestäni oppitunnin aikana mennä, jos tarve vaatii. Lähtevät jotkut opettajatkin tärkeän kännykkäpuhelun saatuaan käytävälle puhumaan.


      • Anonyymi
        huutomerkkien käyttö kirjoitti:

        Runsas huutomerkkien käyttö antaa aika uhmakkaan kuvan. Melkein jokainen lauseesi päättyy huutomerkkiin.

        Siis oletko kesken tunnin pyytänyt saada lähteä syömään? En oikein ymmärtänyt tuota kohtaa.

        Voisitko ottaa vaikka eväät mukaan, jotka voisit syödä jossain sopivassa välissä, esim. jollakin välitunnilla? Ei siis niin, että kesken tunnin eväät esille ;)

        Kyllähän sitä pitäisi kaksikin tuntia pystyä pidättelemään. Mitä siitä tulisi, jos kaikki haluaisivat yhtäkkiä ravata tuntien aikana vessassa? Ei millään pahalla. Se häiritsee opettajan opetusta ja muiden keskittymistä.

        Mietin vaan että esim tässä tilanteessa on voinut esim kuukautiset alkaa 5 luokkalaisella yllättäin kesken tunnin. Ja jos vessaan ei päästetä niin sepä kiva kun tunnin aikana tullut kyllä jo läpi. Tämä siis oli vain esimerkki:)


    • Minimuch

      Jos tilanne on oikeasti noin paha, niin nyt puhut vanhempiesi kanssa ja pyydät heitä järjestämään keskusteluajan tuon opettajan kanssa, johon paikalle tulee myös koulun terveydenhoitaja. Opettaja on vastuussa sinun hyvinvoinnistasi koulussa, jolloin hänen on myös huolehdittava, että saat syötävää, jos sokerisi ovat alhaalla. Voisitte myös lääkärisi kanssa keskustella, miksi sokeritasapainosi on huono, ja mitä sille voisi tehdä, sillä omasta kokemuksestani vaikuttaa siltä, että joku saattaa ehkä olla hoidossasi tai syömistottumuksissasi pielessä.

    • oppilaan asialla

      mistä löytäisn kirjallisena oppilaan oikeuden käydä vessassa kaksoistunnin aikana?

    • Anonyymi

      Kouluissa luulisi olevan opettajia omaan ryhmään,jossa hiljaiset ja erityistarpeet otettaisiin huomioon samaten kuin muualta tulleet,että oltaisiin samalla tasolla.Kieli,murre ja eriuskoisuus.Kuraattotit ja terveydenhoitajien kanssa neuvottelut paikallaan tästä aiheesta otankin asiantuntijoiden kommentteja kunhan arki alkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe