Minä en ymmärrä sitä, että minkä takia asiat käännetään aina niinpäin, että alkoholisti on mulkku ja tuhoaa kaikkien elämän?
Porukka itkee johkin al-anon tukipuhelimiin.
Eivät ymmärrä. Toistan, eivät ymmärrä, että alkoholisti on se, joka siitä "sairaudestaan" kärsii, ja sitä ei voi mitenkään verrata siihen että terve ihminen katselee sivusta ja rypee säälissä.
Alkoholistikin on ihminen. Ei tee kyllä yhtään mieli selvitä, kun joka puolelta satelee syyllisyydentunnetta niskaan. Humalassa sen syyllisyyden tunteen sentään kestää.
Naurettavaa ja loukkaavaa
31
1308
Vastaukset
- lopettaistit kyllä
juomisen heti mutta kun
"Ei tee kyllä yhtään mieli selvitä, kun joka puolelta satelee syyllisyydentunnetta niskaan."
juopon juominen on muitten vika ja syy !!! aina.- Denso tenukeppi kauhee doku
Juomisestani en syytä muita. Juon koska tekee mieli juoda.
Muiden suhtautuminen siihen vaan on ikävää.
Ei minulla ole henkisiä syitä olla lopettamatta juomista. Fysiikka on se, mikä tällä "oppimäärällä" pistää hanttiin.
Selvinpäin ei vaan yksinkertaisesti voi olla, koska olo on niinkuin junan alle jääneellä, ja sitä jatkuu päiväkausia, kunnes en enää kestä ja otan "elämän eliksiiriä". - ....
Denso tenukeppi kauhee doku kirjoitti:
Juomisestani en syytä muita. Juon koska tekee mieli juoda.
Muiden suhtautuminen siihen vaan on ikävää.
Ei minulla ole henkisiä syitä olla lopettamatta juomista. Fysiikka on se, mikä tällä "oppimäärällä" pistää hanttiin.
Selvinpäin ei vaan yksinkertaisesti voi olla, koska olo on niinkuin junan alle jääneellä, ja sitä jatkuu päiväkausia, kunnes en enää kestä ja otan "elämän eliksiiriä"...aloitusviestissäsi selvitit, että jokapuolelta satelee syyllisyydentunnetta niskaan, ja sitä et selvinpäin kestä.
Eli olet edelleenkin sitä mieltä, että juot ulkopuolelta tulevien paineiden takia.
Mitä arvelet, onko alkholiriippuvuudellasi mitään tekemistä asiassa, ja onko sekin pahantahtoisesti tullut ulkopuolelta? - denso tenukeppi ja mitäseny...
.... kirjoitti:
..aloitusviestissäsi selvitit, että jokapuolelta satelee syyllisyydentunnetta niskaan, ja sitä et selvinpäin kestä.
Eli olet edelleenkin sitä mieltä, että juot ulkopuolelta tulevien paineiden takia.
Mitä arvelet, onko alkholiriippuvuudellasi mitään tekemistä asiassa, ja onko sekin pahantahtoisesti tullut ulkopuolelta?Niin, luultavasti edustat sitä ajattelua että juoppo on aina dille eikä osaa tuollaisia asioita ajatella itse.
Tottakai alkoholiriippuvuus on minun täysin oma vikani kaikessa mahdollisessa suhteessa, mutta olen tarkoittanut sitä, että näin pitkälle edenneenä tämä riippuvuus on sitä luokkaa, että tunnen aikamoista voimattomuutta sen edessä, ja yhtään ei asiaa auta se, että jatkuvasti saa kuulla haukkuja, kun muutenkin jo "puutkin hyökkää kimppuun".
- äidit on ihan
tyhmiä kun ei ymmärrä alkoholistien juomista. Sääli on sairautta, ja alkoholismi myös.
Mitä olet tehnyt toipuaksesi sairaudestasi ja päästäksesi eroon kärsimyksestäsi?
Arveluni on, että et mitään, kun sulla on niin paskamaiset ihmiset ympärillä. Onneksi on viina, millä voit nostaa henkistä elintasoasi ja kestää syyllisyyden tunteen. Siis tunteesi, et syyllisyyttäsi, koska ethän ole syyllinen.- Denso tenukeppi kauhee doku
Älä jätä duuniasi. Kyyniset ja sarkastiset toteamuksesi olivat sen verran kuluneita, että ei niillä stand-up koomikoksi pääse.
- ---+
Jos eivät kestä ja ymmärrä ryyppäämistäsi ja kauheaa kärsimystäsi.
Nosta kytkintä, ja häippäse maisemiin, missä voit ryypätä kaikessa rauhassa.- Denso tenukeppi kauhee doku
...onkin kyllä käynyt mielessä että mitään sanomatta ottais pienen aikalisän ja lähtisi johonkin miettimään asioita ihan yksin.
Vaikea tehdä mitään päätöksiä kun kokoajan on joku hössöttämässä korvaan ohjeita.
- Jepjep.
Perusjuttu koitetaan kätkeä mitenpäin vain keksitään.
Puli sairastaa, se pitäisi parantaa. Mutta jostain syystä kaikki vaan keuhkoavat ympäristövaikutuksista. Tai koittavat saada pulia äänestämään ommaa puoluttaan ens vaaleissa.
Koko ongelma koitetaan häivyttää lieveilmiöiden piireissä maton alle. Pääasia, että joku AlAnnon saa mahdollisimman paljon soittoja maksullisiin puhelimiin. Puliahan siinä tilanteessa pitäisi alkaa hoitamaan mahdollisiman paljon hänen sairautensa parantamiseksi, ei keskittyä ympäristöhaittoihin.
Ihan sama jos tankkeri laskee koko lastinsa perämerelle, ja sitten keskitytäisiin pelastamaan kuolevia lintuja, sen sijaan että koitettaisiin ehkäistä sellaiset vahingot.
Mutta, jostain syystä missään ei ikinä mainita A-klinikoitten apua. Siellä on saatavilla myös omaisille hoitoa ongelmissaan, samalla kun hoidetaan päihderiippuvaista.
Mutta uskonnot nyt ovat mitä ovat. Tilastoja en tiedä. Oletan kuitenkin, että valtaosa ihmisistä kääntyy asiantuntioiden puoleen, ei lahkojen amatöörien.
On olemassa myös terveydenhuollon "palvelevia puhelimia", jostain syystä ne löytvät puhelinluetteloista ja numerotiedusteluista, ei ilmaisilta nettipalstoilta.
http://www.tukiasema.net/auttajat.asp- voipytty
oleva Al-Anonin puhelinnumero ei ole maksullinen.
Mihin käsityksesi Al-Anonin auttavan puhelimen maksullisuudesta perustuu?
Tiedät vissiin, että juova alkoholisti kieltää avun tarpeensa viimeiseen asti, että ei joutuisi luopumaan rakkaasta pullostaan. Kyllä se juopon läheisten hoito yleensä tuottaa hyvää hedelmää. Lakkaavat ainakin paapomasta, jos juoppo itse ei halua ruveta hoitamaan itseään.
Voit uskoa, että töitä riittää niin vapaaehtoisille järjestöille kuin ammattiauttajillekin. - pullon varjosta
"Koko ongelma koitetaan häivyttää lieveilmiöiden piireissä maton alle. Pääasia, että joku AlAnnon saa mahdollisimman paljon soittoja maksullisiin puhelimiin. Puliahan siinä tilanteessa pitäisi alkaa hoitamaan mahdollisiman paljon hänen sairautensa parantamiseksi, ei keskittyä ympäristöhaittoihin ".
vai pitäisi pulia alkaa hoitamaan eikä hänen järjestämiään "ympäristöhaittoja".
puli saa tarvittavan hoidon jos haluaa raitistua. jos ei halua niin onko se väärin hoidettu tai jotain muuta lässytystä ?
vastuu on vain ja pelkästään juopolla itsellään !
minä olisin aivan valmis laittamaan niskalaukaukset toimeen pulien kohdalla.
maailma parantuis ja tääkin palsta tyhjenis ruikuttajista ja juomahulluista. - parantuisi
pullon varjosta kirjoitti:
"Koko ongelma koitetaan häivyttää lieveilmiöiden piireissä maton alle. Pääasia, että joku AlAnnon saa mahdollisimman paljon soittoja maksullisiin puhelimiin. Puliahan siinä tilanteessa pitäisi alkaa hoitamaan mahdollisiman paljon hänen sairautensa parantamiseksi, ei keskittyä ympäristöhaittoihin ".
vai pitäisi pulia alkaa hoitamaan eikä hänen järjestämiään "ympäristöhaittoja".
puli saa tarvittavan hoidon jos haluaa raitistua. jos ei halua niin onko se väärin hoidettu tai jotain muuta lässytystä ?
vastuu on vain ja pelkästään juopolla itsellään !
minä olisin aivan valmis laittamaan niskalaukaukset toimeen pulien kohdalla.
maailma parantuis ja tääkin palsta tyhjenis ruikuttajista ja juomahulluista.Jos keskityttäisiin itse ongelmaan, ei sen side-efekteihin.
- voipytty
selvin päin kuuntelee ja katselee muutamana iltana 3-5 tuntia alkoholistien touhuja voi mieleen tulla ajatus, että ne tosiaan on täysiä mulkkuja. Kokeile vaikka.
Al-anonin puhelimet ja ryhmät ovat tärkeä tuki niille, jotka kärsivät alkoholistin tai jonkun muun juopottelusta. Eivät kaikki tietenkään kärsi.
Kärsiviä alkoholisteja varten on yhteiskunta kehittänyt erilaisia hoito- ja parannusorganisaatioita. Sitten joskus tulevaisuudessa jos sinun rupeaa tekemään mieli selvitä, voit hakea apua A-klinikalta tai muualta. Siellä on töissä lääkäreitä ja hoitajia ja katkolla saa myös majoituksen ja sapuskat.
On myös vapaaehtoispohjalla toimivia alkoholistien toveriseuroja. - calmato
Ota riittävän suuri välimatka huolestuneisiin ja hössöttäviin läheisiin. Muuta omaan asuntoon, vaihda puhelinnumero salaiseksi, älä ole tavoitettavissa. Älä missään tapauksessa itse pidä yhteyttä tällaisiin ihmisiin - missään olosuhteissa.
Onnellisin tilanne kannaltasi olisi, jos voisit muuttaa kokonaan pois Suomesta johonkin lämpimämpään maahan jossa alkoholi on halvempaa. Espanja, Portugali, Italia tai Kreikka - kuulostaako hyvältä ajatukselta?
Kukaan ei siellä häiritsisi juomistasi, jos vain et itse ota yhteyttä etkä vastaa yhteydenottoihin.
Toivottavasti saat juoda rauhassa ja kenenkään häiritsemättä niin kauan, kuin itse haluat juoda.
Al-anonin puhelinpalvelu ja kaikki muukin toiminta on osallistujille täysin ilmaista, jos ei pysty mitään kokouksissa kiertävään lippaaseen laittamaan.
Terveisin
Al-anon -yhteisön jäsen ja AA-toveriseuran tuella päivä kerrallaan raittiin alkoholistin tyytyväinen eukko (joka ei ole koskaan naputtanut juomisesta al-anon ohjelman viisastuttamana!)- aloittaja lukekoon
tuon jutun tarkkaan.
ota kassisi, pakkaa siihen hieman tavaraa(ei varastettua tai muuten maksamatonta).
irtisano kännykkäliittymäsi ja jätä kännykkä kokonaan.
liftaa hevon kuuseen tai ihan mihin tahansa mutta vähintään 500km. mieluummin ulkomaille.
älä kerro kenellekään minne meet ja missä oot.
sen jälkeen toteuta elämääsi tekemällä hidas ja vittumainen itsemurha juoden.
silloin minä kiitän jo etukäteen naapureittesi ja omaistesi helpotuksen puolesta, vessa on vedetty lopullisesti kohdallasi.
oleko mies vai ämmä ? toimi . - Aloittaja
aloittaja lukekoon kirjoitti:
tuon jutun tarkkaan.
ota kassisi, pakkaa siihen hieman tavaraa(ei varastettua tai muuten maksamatonta).
irtisano kännykkäliittymäsi ja jätä kännykkä kokonaan.
liftaa hevon kuuseen tai ihan mihin tahansa mutta vähintään 500km. mieluummin ulkomaille.
älä kerro kenellekään minne meet ja missä oot.
sen jälkeen toteuta elämääsi tekemällä hidas ja vittumainen itsemurha juoden.
silloin minä kiitän jo etukäteen naapureittesi ja omaistesi helpotuksen puolesta, vessa on vedetty lopullisesti kohdallasi.
oleko mies vai ämmä ? toimi .:-D
- kaikkien elämän
Juova alkoholisti on sellainen itsekeskeinen ja narsistinenkin mulkku, joka tuhoaa muiden ihmisten elämää. Ei välttämättä tapa muita, mutta roikottaa löyhässä hirressä, jopa vuosien ajan, kunnes tajuaa kuolla pois.
Jokainen itsekeskeinen alkoholistin mulkku kuvittelee juomisellaan aiheuttavansa ongelmia ainoastaan itselleen, sillä tämä mulkku ei osaa kuvitella, miltä muiden elämä tuntuu silloin kun tällä mulkulla on niin v*** vaikeaa.
Minä itse, minä, siis minun minä voi huonosti, siis minä itse ja minun minuuteni....- calmato
Läheinen voi itse valita, miten suhtautuu toisen ihmisen alkoholismisairauteen.
Tietysti on ikävää ja surullista, jos läheisellä on mikä tahansa vakava ja hoitamattomana ennenaikaiseen kuolemaan johtava sairaus. Sairaus voi olla hoitamaton verenpainetauti, diabetes, tai vaikka märkivä avohaava, jota sairas ei halua hoitaa.
Ei sille voi mitään. Suomessa ei voida pakottaa hoitoon kuin mielisairas tai vaikeasti kehitysvammainen. Kaikki muut saavat sairastaa, miten itse parhaiten haluavat ja kuolla vaikka ennen aikojaan.
Kun hyväksyt tämän tosiasian, ymmärrät, että et voi parantaa toisen alkoholismia sen enempää kuin mitään muutakaan sairautta. Sinä et ole sitä aiheuttanut, et voi sen etenemistä hidastaa tai ylipäätään tehdä asialle yhtään mitään. Olet vapaa!
Sinun tehtäväksesi jää elää omaa elämääsi ja irrottautua rakkaudella ongelmasta, jonka ratkaisu ei ole sinun vallassasi. Kaikki ponnistelusi ja yrityksesi hillitä juomista ovat jo etukäteen tuomitut epäonnistumaan. Älä siis hanki itsellesi turhaan epäonnistumisen kokemuksia asiassa, jossa et voi onnistua.
Itsestäsi ja omasta elämästäsi voit vastata. Jos on alaikäisiä lapsia, huolehtia myös heistä.
Al-anonissa olen nähnyt ihmeitä, kun alkoholistin läheinen pystyy elämään tyytyväisenä ja jopa onnellisena, vaikka hänelle rakas puoliso, sisarus, oma vanhempi tai lapsi vielä joisikin. SE on mahdollista, mutta joissakin tapauksissa vaatii aluksi hieman harjoittelua. :) - kyllä
calmato kirjoitti:
Tietysti on ikävää ja surullista, jos läheisellä on mikä tahansa vakava ja hoitamattomana ennenaikaiseen kuolemaan johtava sairaus. Sairaus voi olla hoitamaton verenpainetauti, diabetes, tai vaikka märkivä avohaava, jota sairas ei halua hoitaa.
Ei sille voi mitään. Suomessa ei voida pakottaa hoitoon kuin mielisairas tai vaikeasti kehitysvammainen. Kaikki muut saavat sairastaa, miten itse parhaiten haluavat ja kuolla vaikka ennen aikojaan.
Kun hyväksyt tämän tosiasian, ymmärrät, että et voi parantaa toisen alkoholismia sen enempää kuin mitään muutakaan sairautta. Sinä et ole sitä aiheuttanut, et voi sen etenemistä hidastaa tai ylipäätään tehdä asialle yhtään mitään. Olet vapaa!
Sinun tehtäväksesi jää elää omaa elämääsi ja irrottautua rakkaudella ongelmasta, jonka ratkaisu ei ole sinun vallassasi. Kaikki ponnistelusi ja yrityksesi hillitä juomista ovat jo etukäteen tuomitut epäonnistumaan. Älä siis hanki itsellesi turhaan epäonnistumisen kokemuksia asiassa, jossa et voi onnistua.
Itsestäsi ja omasta elämästäsi voit vastata. Jos on alaikäisiä lapsia, huolehtia myös heistä.
Al-anonissa olen nähnyt ihmeitä, kun alkoholistin läheinen pystyy elämään tyytyväisenä ja jopa onnellisena, vaikka hänelle rakas puoliso, sisarus, oma vanhempi tai lapsi vielä joisikin. SE on mahdollista, mutta joissakin tapauksissa vaatii aluksi hieman harjoittelua. :)koska läheiset ei osaa potkia tuota juoppoa tarpeeksi kaus itsestään vaan paapominen jatkuu ja jatkuu. juuri siksi juoppo tuhoaa.
asian ratkaisemiseksi on helpompaa muuttaa yhtä ihmistä kuin kymmentä muuta. eli juopolle pelkkä menolippu jonnekin mistä ei varmasti pääse takaisin.
menolipun vois korvata vaikka kiinni köytetyllä ratakiskon pätkällä ja eiku souturetkelle. - Heh.
calmato kirjoitti:
Al-anonissa olen nähnyt ihmeitä, kun alkoholistin läheinen pystyy elämään tyytyväisenä ja jopa onnellisena, vaikka hänelle rakas puoliso, sisarus, oma vanhempi tai lapsi vielä joisikin. SE on mahdollista, mutta joissakin tapauksissa vaatii aluksi hieman harjoittelua. :)"Läheinen voi itse valita, miten suhtautuu toisen ihmisen alkoholismisairauteen."
Olla onnellinen oikealla asenteella, vaikka läheinen ryyppää.
Helpommin sanottu, kuin tehty.
"Noo, tuossa se taas makaa paskoissaan ja oksennuksissaan, ja juonut koko perheen kuukauden talousrahat. Ei se mitään, antaa ryypätä vaikka velaksi, se on hänen oikeutensa. Minä suhtaudun oikein."
Kovin, kovin naiivia. - calmato
Heh. kirjoitti:
"Läheinen voi itse valita, miten suhtautuu toisen ihmisen alkoholismisairauteen."
"Noo, tuossa se taas makaa paskoissaan ja oksennuksissaan, ja juonut koko perheen kuukauden talousrahat. Ei se mitään, antaa ryypätä vaikka velaksi, se on hänen oikeutensa. Minä suhtaudun oikein."
Kovin, kovin naiivia.Läheinen voi tosiaan valita oman suhtautumisensa.
Kun kaveri makaa lattialla paskat housussa ja oksennukset rinnuksilla ja on juonut kuukauden talousrahat, voi hänelle antaa myös kaikki omat säästönsä ja käydä lainaamassa pankista vielä lisää.
Tai sitten ei.
Läheinen voi itse valita, haluaako jatkaa elämistä tämän henkilön kanssa vai eikö halua.
Jos haluaa elää samassa taloudessa, viisas läheinen jättää sotkut siivoamatta ja odottaa, että juomari aikanaan siivoaa ja pyykkää itse, kunhan siitä tokenee. Ei niitä hänen tarvitse siivota.
Voi hoitaa raha-asiat niin, ettei koko perheen rahavarat ole juomarin hallussa.
Tai voi muuttaa itse tai panna juomarin ulos kotoa.
Pääasia on, että tekipä läheinen minkä ratkaisun tahansa, se on hänen oma valintansa. Niin kuin aina onkin. Läheisellä ei ole mitään oikeutta ruikuttaa, että juoppo pilaa hänen elämänsä. Ei siinä ole pakko olla, mutta jos on, niin lopettakoon ruikutuksen ja juovan asioihin puuttumisen.
Sillä myös juovalla on oikeus elää juuri sellainen elämä, jonka hän itse itselleen haluaa. Niin kauan kuin alkoholi on laillinen päihde, ei kenelläkään minun mielestäni ole oikeutta estää millään tavalla aikuista ihmistä juomasta niin paljon kuin tämä haluaa.
En minäkään anna muiden puuttua asioihini. Mieheni esimerkiksi usein valittaa, että käsityötavarani ja kirjani ovat levällään - mutta ne ovat levällään minun alueellani ja jos se hänen taiteellista ja järjestyksestä pitävää silmäänsä häiritsee, niin se on hänen ongelmansa eikä minun. - Aiheen aloittaja
Heh. kirjoitti:
"Läheinen voi itse valita, miten suhtautuu toisen ihmisen alkoholismisairauteen."
Kovin, kovin naiivia.Niin, ilmeistä on, että kaikki juopot eivät ole samanlaisia.
Koskahan olen viimeksi oksentanut, siitäkin huolimatta, että minulla on refluksitauti.
Promillet harvoin menevät edes yhteen promilleen... normaalisti... sitten jos on bileet tai muuten vaan sattuu olemaan käsillä "jäykkää", niin sitten voikin mennä monta päivää sumussa ja luonnollisesti pahoinvointia. Ei kuitenkaan väkivaltaista käyttäytymistä.
- Spriten_voimalla
Lähipiirissäni on tapaus, jossa vaimo hoivasi koko pitkän avioliiton ajan alkoholistimiestään. Vaimo oli mitä parhain esimerkki läheisriippuvaisesta ihmisestä. Nyt kun mies on kuollut, vaimolla ei ole muuta tekoa kuin itkeä menetettyä elämäänsä.
Taitaa olla niin, että usein näissä tapauksissa sairas kohtaa toisen sairaan ja he sitten pyörittävät sairauden kehää hamaan ikuisuuteen saamatta koskaan selville mikä minkäkin aiheutti - mikä oli syy ja mikä oli seuraus.- ja kun
juoppo kupsahtaa, nii leski hankkii seuraavan juopon ja homma jatkuu.
jos tahtoo jonkin ruoskivan itseään jatkuvasti ja saa siitä kiksejä elää nii sen kun vaan.
mutta sairaita, niitä ovat. tai sitte uskonnollinen ympäristö estää järkevän ratkaisun ?
- Mörköinen
Perkele. Minun juoppo isäni hakkasi äitini ja meidät pari kertaa viikossa. Kolme perheemme lapsista makasi haudassa ennen kolmekymmenvuotispäiviään ja minä maistoin linnaa tehtyäni humalassa pahaa - toisille juopoille.
Minä olen täynnä vihaa ja halveksuntaa - ja iotsehalveksuntaa. Tiedän sen.
Juoppo on pyörremyrsky muiden ihmisten elämässä. Juoppo vähättelee usein omia tekojaan. Kun on "vain vähän ryypännyt", "omiaan juonut" ja niin pois päin.
Miten inhoankaan tällaista höpinää.
Ei pidä ryömiä sairautensa taakse piiloon vastuutaan. Kun kerran alkoholisti määrittää tilansa, vastuu toipumisesta on samantien itsellä.
Juuri juopon umpikierolle ajatusmaailmalle ominaista olisi toimeen tarttumisen sijasta mehustella "sairaudellaan" ja sen kautta jatkaa vajavaista elämäänsä ilman oman osuuden tekemistä. Kenties siitä saisi luvan ryyppyyn ilman omantunnontuskia? Syöpään verrattava asiahan tässä vain...
Lopeta rutina ja tee jotakin elämällesi.- Juoppo.
Alotusviesti on oikein malliesimerkki, miten kännikala väenväkisin kääntää vastuun juomisestaan muihin, ja vieläpä syyllistää muut ihmiset, kun jeppe itse juo. Yrittää vääntää logiikkaa ja oikeutusta sillä, että juoppo itse kärsii eniten. Mistä juoppo sen tietää, miten muut kärsivät, kun keskityy vain omaan napaansa, minä, minä, minä? Juopolla on aina päällimmäisenä MINÄ, omat mielialat, krapulat, ja viinan riittävyys.
Muista ei ole paskankaan väliä. Mitä aina valittavat? - Aiheen aloittaja
No ensinnäkin, kaikki juopot eivät ole väkivaltaisia, eikä ilkeitä.
Minä en ole väkivaltainen. Ilkeä saatan olla, jos minulle ollaan ilkeä.
Mitä minulla sitäpaitsi on tässä syytä raitistua, sillä syöpä on levinnyt joka puolelle. "juokaa syökää naikaa, vuosi aikaa". - ja ymmärrän
Aiheen aloittaja kirjoitti:
Mitä minulla sitäpaitsi on tässä syytä raitistua, sillä syöpä on levinnyt joka puolelle. "juokaa syökää naikaa, vuosi aikaa".mutta silti mikään edelläsanotusta ei vesity
alkoholismi on silti myös sairaus ja alkoholisti (myös syöpää sairastava) sairastuttaa ympäristönsä
oma puolisoni lopetti alkoholin käytön kokonaan kun sai tietää että sairastaa syöpää eikä mitään hoitoa ole/anneta - se oli rankkaa, mutta hän halusi tehdä omat ratkaisunsa selvin päin
voimia sinulle jaksaa - Mörköinen
Mitä minulla sitäpaitsi on tässä syytä raitistua, sillä syöpä on levinnyt joka puolelle. "juokaa syökää naikaa, vuosi aikaa".Syövän heikentämä ei yleensä juuri jaksa ryypätä. Oletko nähnyt sellaisen? Sytostaatti- tai sädehoitotapauksen, joka vetää viinaa että hampaat helisevät?
Edes tuntemattomassa baarissa nämä jutut eivät puraise. Ei sekään, että joku on aina lääkäri tai tuomari, mutta ei milloinkaan juomari.
Jos tilanne silti oikeasti tulee eteen, kannattaa valita, kuoleeko miehenä vai paskat housussa parransänki naamalla, kuten tuossa joku jo sivistyneesti sanoikin. - calmato
Mitä minulla sitäpaitsi on tässä syytä raitistua, sillä syöpä on levinnyt joka puolelle. "juokaa syökää naikaa, vuosi aikaa".Kun kaikki kumminkin kuolevat, niin miksi olla edes koskaan selvin päin? Sama loppu jokaisella edessä, ennemmin tai myöhemmin. Jos aikaa on mielestäsi liian vähän tehdä enää mitään oman ja muiden ihmisten elämänlaadun kohottamiseksi, niin miksi et saman tien tekisi muutenkin mitä huvittaa? Nyt voit saman tien vetää kovia huumeita ja tehdä rikoksia mielin määrin, kun et kumminkaan ehdi kauan Linnassa lusimaan. Anna palaa. Alkoholistilla ei ole syytä raitistua niin kauan, kuin alkoholista saadut onnen hetket ovat suurempia kuin alkoholin tuomat haitat. Mutta ota todesta vinkkini, että muutat ulkomaille tai edes toiselle paikkakunnalle ja hankit salaisen osoitteen ja puhelinnumeron. Ikävä tuollaista on sivusta seurata sellaisten, jotka ei ole tajunneet, että alkoholi on vain ja ainoastaan sinun oma asiasi.
- Katsoja
Täma on sitä juopon itsesääliä jota riittää niin kauan joku viittii kuunella.Kyllä se yksi jouppo tuhoaa kymmenen ihmisen eläman. Ei sitä sieltä juopon näkövinkkelistä nähdä. Itsekäs ilkeä muista mitään piittaava sinä olet Ja vielä jonkun vielä pitäs teitä retaleita ymmärtää.Alkoholismiko sairaus.ja vitut heikkoen ihmisten vaiva se on kun täytyy pullon taakse ongelmia paeta .Ota itseäs nyt niskasta kiinni korkki kiinni näin oton päivänä .Jaksamista nyt kumminkin Tiedän mistä puhun.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871724- 851232
- 1101123
- 68915
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56818- 47731
- 36722
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47671- 33663