Takasumuvalo ei toimi 626

mäzää

Elikkä auton takasumari ei toimi, polttimo on ehjä. Onko tuolle sumarille jossain rele vai missä voisi olla vika? Auto on 626 2.0 -01.

10

3041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mazmek

      jos siul on vetokoukku siinä autossasi niin sumari voi olla kierrätetty sieltä vetokoukun pistorasian kärkien kautta.elikkä vika vois olla
      ehkä siellä.

    • oikoi

      Omassa Mazdassa oli juuri samanlainen ongelma ja vika löytyi juuri tuolta vetokoukun pistorasiasta. "Ulkokehähällä oleva nasta" oli jumittunut pohjaan, olettaen että kärri on perässä, takasumuvalo ei luonnollisesti toimi silloin autossa.

    • mazda sex

      Kiitos vinkistä, sieltä se vika löytyi.

    • Vallu

      Mulla lähti toimimaan kun rasiaa naputtelin vasaralla. Lisäksi valon mustan johdon liitin oli napsahtanut poikki. Laitoin ''karvaperseellä ''
      lampun kylkeen kiinni. Nyt toimii.
      Mazda 323 familia -96

    • liijgerijieot

      323 BG sedan oli mulla aikoinaan, vm. -90 ja takasumuvalo sijaitsi takaluukussa heijastinpaneelin yhteydessä. Johdot kulki pitkin takaluukun saranoita ja ilmeisesti joutuivat liikkumaan niin paljon että johto katkeili monta kertaa sieltä takakontin katonrajasta missä se oli mahdollisimman v1ttumainen korjata.

    • Anonyymi

      Jos on vetokoukku, niin takasumuvalon johto kiertää vetokoukun pistokkeen kautta. Siellä on joku katkaisija joka lopettaa toimimasta. Itse ohitin tuon yhdiställä rosvoliittimellä kuskin helmakotelon muovisuojuksen alta ohuet sinisen ja harmaan johdon toisiinsa. Johtoja ei pidä katkaista vaan nimen omaan kytkeä toisiinsa rosvoliittimellä.

      • Anonyymi

        Ja sitten kiroilet niin per...leesti, kun hirveässä lumipyryssä takasumuvalo valaisee koko ohjaamon ja häikäisee peilistä heijastuessaan peräkärryn valkoisesta kuomusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten kiroilet niin per...leesti, kun hirveässä lumipyryssä takasumuvalo valaisee koko ohjaamon ja häikäisee peilistä heijastuessaan peräkärryn valkoisesta kuomusta.

        Täällä ei saa perkele kiroilla. Usko se saatana jo kerrasta.


    • Anonyymi

      Aiheeseen liittyen,mutta tällä kertaa sumari palaa jatkuvasti. Niinkuin parkkivalo konsanaan. Autossa on vetokoukku. Auto on mazda 626 -98 Sumarin katkaisija toimii, koska katkoo vetokoukulle tulevaa sumarin virtaa. Testasin virtamittarilla pistokkeelta. Kysymys kuuluu...miksi sumuvalolle tulee jatkuva virta ja mistä se johtuisi?

      • Anonyymi

        Mahdollisesti jonkinlainen maadoitusongelma takavaloissa? Joku outo oikosulku johtosarjassa, joka ei kuitenkaan polta sulaketta? Kannattaa vilkaista sen sumuvalokatkaisijan taaksekin, onko korroosiota johdinliitoksissa, kuumana käyneen näköisiä tms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9789
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4226
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2936
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2614
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      212
      2613
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1823
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1667
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe