Keiki kukkii

"kukittaja"

Olen ihan aloittelija näissä orgidea asioissa.Nyt ihmettelen kun kahteen varteen kasvoi keikejä se sinänsä jo oli minulle ihme,mutta nyt sen keikin lehtihaaroihin tuli kolme nuppua,yksi jo aukesi kukkaan ja samaa kukintaa aloittaa toinenkin keiki.

Tietääkö kukaan onko keikien kukkiminen tavallista kun ne ovat vielä sillä asteella että ei mitään edes juuren alkuakaan ole näkyvissä ja ovat siinä emokasvissa lujasti kiinni vasta lapsia itsekin.? Mutta suloisen kauniita ne ovat ja niin pieniä.

6

1827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aapelix

      Ihan tavallista se on.
      Itselläni kukkii tällä hetkellä emossaan kiinni oleva keiki Epidendrum radicans -orkideassa.

    • aloittaja

      Kiitos vastauksesta!

      Mukava kuulla että toistenkin keikit kukkivat.

    • kevätilta

      Minun valkoiseen orkideaan on myös tullut kahteen kukkavanaan keikiä. Toisessa on vain lehtiä 2 sekä juurenalkuja ja toisessa on jo 5 kukkaa auki ja pienen pienet lehden alut ja juuren tyngät. On se kiva seurata niiden kasvua. Minulla on 4 orkideaa ja kun ne kukkivat täysin, niin niissä on 40-50 avointa kukkaa kussakin, kukkavanoja on 3. Iältään ovat 5-3 vuotiaita.

    • kämmekkä

      keikejä useinkin? Minun orkideoihini ei sellaista ole tullut vielä koskaan. Ne kasvattavat nyt mikä mitäkin: yksi jo kukkii, toinen kasvattaa kukkavanoja, kaksi lehteä, yksi ilmajuuria. Olisi kiva nähdä myös poikasen kehittyvän.

      • kevätilta