Keiki kukkii

"kukittaja"

Olen ihan aloittelija näissä orgidea asioissa.Nyt ihmettelen kun kahteen varteen kasvoi keikejä se sinänsä jo oli minulle ihme,mutta nyt sen keikin lehtihaaroihin tuli kolme nuppua,yksi jo aukesi kukkaan ja samaa kukintaa aloittaa toinenkin keiki.

Tietääkö kukaan onko keikien kukkiminen tavallista kun ne ovat vielä sillä asteella että ei mitään edes juuren alkuakaan ole näkyvissä ja ovat siinä emokasvissa lujasti kiinni vasta lapsia itsekin.? Mutta suloisen kauniita ne ovat ja niin pieniä.

6

1827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aapelix

      Ihan tavallista se on.
      Itselläni kukkii tällä hetkellä emossaan kiinni oleva keiki Epidendrum radicans -orkideassa.

    • aloittaja

      Kiitos vastauksesta!

      Mukava kuulla että toistenkin keikit kukkivat.

    • kevätilta

      Minun valkoiseen orkideaan on myös tullut kahteen kukkavanaan keikiä. Toisessa on vain lehtiä 2 sekä juurenalkuja ja toisessa on jo 5 kukkaa auki ja pienen pienet lehden alut ja juuren tyngät. On se kiva seurata niiden kasvua. Minulla on 4 orkideaa ja kun ne kukkivat täysin, niin niissä on 40-50 avointa kukkaa kussakin, kukkavanoja on 3. Iältään ovat 5-3 vuotiaita.

    • kämmekkä

      keikejä useinkin? Minun orkideoihini ei sellaista ole tullut vielä koskaan. Ne kasvattavat nyt mikä mitäkin: yksi jo kukkii, toinen kasvattaa kukkavanoja, kaksi lehteä, yksi ilmajuuria. Olisi kiva nähdä myös poikasen kehittyvän.

      • kevätilta

        Kyllä niitä keikejä aikanaan tulee. Minullakaan ei ole kun yhdessä 3 vuotta vanhassa orkideassa niitä keikejä. Lehtiä siinä on jo 15 ja 3 kukkavanaa tällähetkellä. Yksi uusi ja kaksi vanhempaa, joihin keikit ovat tulleet. Yksi kumpaankin ja olen katkaissut kuivat osat kukkavanoista, olisiko se sitten auttanut keikien kehittymistä. Keikit ovat kasvaneet katkaistujen kukkavanojen päihin. Vanat ovat n. 40 cm pitkiä. Aikaisemmat kukkavanat olen katkaissut ihan alhaalta, kun ne ovat täysin kuivuneet, ja niitähän tulee poistettua vuosittain.


    • meeno

      Ostin keväällä isosta marketista tarjouksessa olevia perhoskämmeköitä 2 kpl ja ne kukkivat todella kauan ja kauniisti. Nyt koko kesän olivat kukkimatta ja olin tekemässä kuntokartoitusta kun huomasin kukkavanojen alkuja 2kpl. molempiin vanhoihin varsiin oli tullut yksi vana. No nyt sitten huomasin, että ainakin toinen vanoista onkin keiki, toisesta ei osaa vielä sanoa :) Ja minulla olleet siis vain sen puolisen vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe