Olen ihan aloittelija näissä orgidea asioissa.Nyt ihmettelen kun kahteen varteen kasvoi keikejä se sinänsä jo oli minulle ihme,mutta nyt sen keikin lehtihaaroihin tuli kolme nuppua,yksi jo aukesi kukkaan ja samaa kukintaa aloittaa toinenkin keiki.
Tietääkö kukaan onko keikien kukkiminen tavallista kun ne ovat vielä sillä asteella että ei mitään edes juuren alkuakaan ole näkyvissä ja ovat siinä emokasvissa lujasti kiinni vasta lapsia itsekin.? Mutta suloisen kauniita ne ovat ja niin pieniä.
Keiki kukkii
6
1913
Vastaukset
- aapelix
Ihan tavallista se on.
Itselläni kukkii tällä hetkellä emossaan kiinni oleva keiki Epidendrum radicans -orkideassa. - aloittaja
Kiitos vastauksesta!
Mukava kuulla että toistenkin keikit kukkivat. - kevätilta
Minun valkoiseen orkideaan on myös tullut kahteen kukkavanaan keikiä. Toisessa on vain lehtiä 2 sekä juurenalkuja ja toisessa on jo 5 kukkaa auki ja pienen pienet lehden alut ja juuren tyngät. On se kiva seurata niiden kasvua. Minulla on 4 orkideaa ja kun ne kukkivat täysin, niin niissä on 40-50 avointa kukkaa kussakin, kukkavanoja on 3. Iältään ovat 5-3 vuotiaita.
- kämmekkä
keikejä useinkin? Minun orkideoihini ei sellaista ole tullut vielä koskaan. Ne kasvattavat nyt mikä mitäkin: yksi jo kukkii, toinen kasvattaa kukkavanoja, kaksi lehteä, yksi ilmajuuria. Olisi kiva nähdä myös poikasen kehittyvän.
- kevätilta
Kyllä niitä keikejä aikanaan tulee. Minullakaan ei ole kun yhdessä 3 vuotta vanhassa orkideassa niitä keikejä. Lehtiä siinä on jo 15 ja 3 kukkavanaa tällähetkellä. Yksi uusi ja kaksi vanhempaa, joihin keikit ovat tulleet. Yksi kumpaankin ja olen katkaissut kuivat osat kukkavanoista, olisiko se sitten auttanut keikien kehittymistä. Keikit ovat kasvaneet katkaistujen kukkavanojen päihin. Vanat ovat n. 40 cm pitkiä. Aikaisemmat kukkavanat olen katkaissut ihan alhaalta, kun ne ovat täysin kuivuneet, ja niitähän tulee poistettua vuosittain.
- meeno
Ostin keväällä isosta marketista tarjouksessa olevia perhoskämmeköitä 2 kpl ja ne kukkivat todella kauan ja kauniisti. Nyt koko kesän olivat kukkimatta ja olin tekemässä kuntokartoitusta kun huomasin kukkavanojen alkuja 2kpl. molempiin vanhoihin varsiin oli tullut yksi vana. No nyt sitten huomasin, että ainakin toinen vanoista onkin keiki, toisesta ei osaa vielä sanoa :) Ja minulla olleet siis vain sen puolisen vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,713515Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt152664Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242247Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod112233Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1052167Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992131Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1072063MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141905Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.5991897Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S231673