Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kielikurssi Maltalle

Nimetön

Onko kellään kokemuksia maltan kielimatkoista? Kannattaako mennä isäntäperheeseen vai global villageen? Ovatko Maltan liiderit tiukkoja, vai saako vapaasti liikkua myös iltaisin?

6

1896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiitii.

      Itse olin kielimatkalla Maltalla kesällä 2006. Olin siellä kuukauden ja matka oli ihan loistava kokemus!! Kielimatkalle lähtiessäni en tuntenut ketään, ja koska halusin ottaa parhaimman edun koko matkasta, valitsin host-perheen. Maltalle saavuttuamme ne jotka olivat valinneet isäntäperheen, jaettiin pareihin isäntäperheitä varten. Jotkut olivat jo kavereita keskenään ja sen takia menossa samaan perheeseen. Toiset sattuivat vaan saamaan parin itselleen. Minä, ehkä huonon onneni takia tai vain siksi että olin hostperheisiin menevistä vanhin(tai toiseksi vanhin(juuri täyttänyt 17v)), olin ainoa joka joutui perheeseen ilman paria. Se oli vähän huono asia, sillä jouduin kulkemaan koulu-, baari ja muut kotimatkat yksin. Samaan huonoon onneeni myös kuului, että perheeni ei juurikaan ollut kiinnostunut puhumaan minun kanssa. Mukavia ne olivat, mutte heillä oli jo aikuiset lapset ja muutenkin talossa tosi hiljaista. Kaikesta huolimatta suosittelisin hostperheeseen menemistä, sillä suuremmalla todennäköisyydellä saisit hyvän perheen, ehkä jopa perheen jossa on lapsia ja muita kielioppilaita. Jotkut perheet nimittäin majoittavat 2-6 kielioppilaista. Onhan global villagessakin omat hyvät puolensa mutta perheessä asuminen pakottaa puhumaan englantia ja antaa rahoille enemmän vastinetta:) Liiderit on luultavasti aika erilaisia, mutta maltan liiderini(kaikilla ryhmillä siis suomalainen, sekä paikallinen liideri) opasti meidän kaveriporukan heti toisena iltana omaan suosikki baariinsa, joka tietenkin on tyystin sääntöjen vastaista.. Eli luulen että jossei seuraavan päivän tunneille mene kovassa krapulassa, meno on melko vapaata. Tietenki kotiintuloajat on melko paikkaansa pitävät, mutta se ei haittaa kun kaikilla on samat ajat. Olentko mihin kohteeseen ajatellut lähteä? yksin vai kaverin kanssa? menetkö suomalaisen ryhmän kanssa vai otatko international kurssin? ja kuinka pitkään ajattelit olevasi? itse olin 3 1 kurssilla ja voin suositella!!:)

      • Nimetön

        Kiitos vastauksesta.Menen kaverini kanssa st.juliansiin kolmeksi viikoksi. Menemme international ryhmään. Tiedätkö onko ryhmässä muita suomalaisia? Mitä kaikkea ohjelmaa lukujärjestykseen kuului?


      • tiitii.
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.Menen kaverini kanssa st.juliansiin kolmeksi viikoksi. Menemme international ryhmään. Tiedätkö onko ryhmässä muita suomalaisia? Mitä kaikkea ohjelmaa lukujärjestykseen kuului?

        Jos menet kaverin kanssa, suosittelen todella että menette isäntäperheeseen. Olen myös melko varma että ryhmäänne tulee muitakin suomalaisia. Itse kun olin maltalla, siellä oli tosi paljon suomalaisia ja ruotsalaisia kielikurssilaisia. Vähän liikaakin kesäkuun lopulla.. Aktiviteetteja oli aika paljon(pakollisen koulun lisäks oli reissuja eri puolelle maltaa,elokuva ja keilaus iltoja,rantapippaloita,päivällisiä,vene ajeluita ym.), aina sitten riippu mihin oli varaa ja mihin kiinnosti mennä, mutta kyllä aina tekemistä oli. Ite sanoisin että kannattaa vähintään jollekkin päiväreissulle mennä ja banaanivene ajelu on must!


    • ....

      Kaverin kanssa maltalle nyt kesällä :) 2 1 Glogaliin :P

    • JuR

      Kaikista ärsyttävintä on 2h välein tapahtuvat tarkistukset, joihin pitää ilmoittautua tietyssä paikassa... http://my.ef.com/JuR

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe