Jonway 150cc skootteri

Gringo

Olen aikeissa ostaa Jonway Italy 150cc Sportin.Oisko kokemuksia kyseisestä skootterista? tehoa ilm. noin 8kw,kuulin, että saa todella helposti jollain sydeemillä lisää "potkua"voisko joku kertoa miten-missä-ja kuka tekis sen?Oon tampereelta.Kiitos etukäteen.

10

4589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostanut

Ostin viime "kesänä" (satoi aina) ´toukokuussa harmaan ja vaimo heinäkuussa samanlaisen punaisena Wihoselta ja kaikki meni hyvin koko "kesän" mutta syksyllä kun olin viemässä niitä talvisäilöön alkoi toisen etujarrulevy kolista. Sen kolme pulttia oli kesän aikaan löystyneet. Muuten ei mitään ongelmaa, kulutus kolmen litran paikkeilla satasella kaupunkiajossa. Kilometrejä niihin tuli n.700 ja n.400

• pääsiäisen jälkeen

kävin ostamassa wihoselta jonway 150cc:n, en ole vielä päässyt ajamaan, kaikkia skodeja ei ole tullattu joten paperit tulee postissa kun saavat skoden tullatuksi.päällisin puolin ihan samaa laatua kuin muutkin tämän päivän halpaskootterit. ainakin hyvät valot kaksi normaalipoltinta palaa yhtäaikaa eteenpäin, katteet on edessä sopivan leveät n.50cm sekä tuulisuoja, ei kaikki vesi ole sateella heti sylissä, renkaat 13 tuumaa, levyjarrut edessä ja takana, edessä näyttäisi olevan ABS,etujousitus vaikuttaa hyvältä ei pitäisi hakata käsille lyötteissä, painoa on enemmän kuin kuvittelin, saattaa olla hyväksikin tuolla tien päällä, miinusta antaisin akun sijoituksesta kun on satulan alla olevassa tilassa, sopisi olemaan konehuoneen puolellakin, lisäksi etulokasuojatilasta aika reilut ilmanvaihtoaukot konetilaan, lähinnä suomen oloissa ja kurateillä saattaa hiekkainen vesi tehdä kepposia, ilmeisesti tukin takuuajan jälkeen jollakin läpällä aukkoa, moottorihan saa jäähdytysilman ohjatusti sivulta. toivottavasti saan tuon ennakkoilmoitustodistuksen ja muut paperit niin voin hakea kilvet ja ajoon, täytynee kesän mittaan kommentoida lisää, jos ei ihan mitään pahoja lapsentauteja ole, luulisin että pärjään tämän kanssa, ihan on tuhdit äänet moottorissa.

• mut

satella ilmanputsari menee vettä täyteen kannattaa se aukko jollai tukkia

• 150cc
        mut kirjoitti:

Kannattaa kääntää sen putsarin suuaukko taaksepäin, se auttaa

• putsarin
        150cc kirjoitti:

Kannattaa kääntää sen putsarin suuaukko taaksepäin, se auttaa

suuaukko näyttää olevan valmiiksi taaksepäin

• ps
        putsarin kirjoitti:

suuaukko näyttää olevan valmiiksi taaksepäin

laittakaa kokemuksia jotka on ajanut enemmän.itse ostin juuri kys.laitteen ja kyllä sillä kaupassa käy mutta aika puhditon laitehan se muuten on, mutta riittäis että pysyy kasassa.taakse sopii isompikin perälaukku niin mahtuu kypäräkin sinne.kirjoittelen itsekkin kunhan saan kilometrejä.

• pulttasin
        mut kirjoitti:

kumisen roiskeläpän etulokasuojan jatkosi, ei työnnä kuravettä konehuoneeseen

• kypärä
        ps kirjoitti:

laittakaa kokemuksia jotka on ajanut enemmän.itse ostin juuri kys.laitteen ja kyllä sillä kaupassa käy mutta aika puhditon laitehan se muuten on, mutta riittäis että pysyy kasassa.taakse sopii isompikin perälaukku niin mahtuu kypäräkin sinne.kirjoittelen itsekkin kunhan saan kilometrejä.

mahtuu visireineen päivineen kun pistää kyljelleen takaboksiin, hanskat, huput ja muut aurinkolasit kypärän sisään. Umpikypärästä en tiedä mahtuuko

• pitäisi

saada lisää tehoa. Olen tänä kesänä ajellut 2500km Jonwaylla. Sisäänajon jälkeen olen ajellut kaikilla nopeuksilla. Mukavin on ajaa sellaista 75-80km tunnissa mopottori tuntuu kehräävän tasaisesti. Ei tarvitse yhtään enempää tehoa, koska pyörä painaa vain sen 120kg niin tehot mitkä koneessa on riittää hyvin. 90km tuntivauhti tuntuu jo urheilulta. Tosin itselläni on 5kg ylimääräinen hiekkasäkki satulan alla koska painan vain 73 kg vaikuttaa nimittäin ajo-ominaisuuksiin tasoittavasti ja koska pyörä on mitoitettu 2:lle yhteensää kuormaa saa olla muistaakseni 160kg niin jousitus kesyyntyy mukavasti kun on hieman lisäpainoa. Voimahan tästä riittää normaali menoon. Kuitenkin kannattaa muistaa että jos on pitempiä matkoja ajettavana, kannattaa kerralla hankkia isompi ja painavampi pyörä, koska näillä nopeuksilla on isoilla teillä vähän likenteen jaloissa ja jos nopeutta viritellään lisää on tosiaan rasittavaa ajaa jo tuulipyörteiden ja puuskien vuoksi. Tyytyväinen olen Jonwayhin, itse olen huoltanut, pakoventtiiliä joutui hieman löysäämään oli aika kireällä, säädöt pistin 0,10mm kun en enempiä ohjeita viitsinyt kysellä, bensamittarin tankin anturin vartta väänsin suoremmaksi niin sain näyttämään tuon mittarin oikeita arvoja, nämä taitaa olla useimpien kinkkien ominaisuuksia. Tuon hintaluokan vehkeissä täytyy varautua siihen että esim akkun ja renkaat voi joutua vaihtamaan laadukkaampiin jossain vaiheessa.

• jussi1

mä oon ajanut nyt 48 päivää tolla jonway 150cc:llä.aika kivat kokemukset kyllä.ei se mua jaksa viedä kun kahdeksaa kymppiä mutta en mikään marjanpoimija kyllä ole.ei viitsi ajaa täysillä,vaan jotain seitsämää kymppiä.kilometrejä nyt takana 832km.kahdesti siihen tuli joku nykimis-vika mutta se meni ohi ilman korjausta kun ajoi hetken sillä.mulle sopis varmaan toi 250cc paremmin.kyllä sitä satasen alueella on tientukko tolla 150cc malilla.minusta jonway 150cc on kaupunkiin sopiva,eikä sillä viitsi kovin pitkälle lähteä.nuorison peli ja minä kun olen jo vanha mies :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6927
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3846
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3518
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      189
      3465
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2969
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2674
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      47
      2507
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13