Geenimuunneltu kasvi on 100 kertaa "luomumpaa" ja myrkyttömämpää kuin tavallinen lajike. Koskapa jotta saisit minkäänlaista satoa tavallisesta lajikkeesta, joudut käyttämään 100 kertaa enemmän kasvunsuojelumyrkkyjä !!!
Geenimuunteluhan on itseasiassa vain nopeutettua lajikkeen jalostusta ja se on saanut huonon maineen pelkästään siksi että nimitys geenimuuntelu kalskahtaa jotenkin epäedulliselta. -ihan turhaan.
http://www.tekniikkatalous.fi/kommentit/uutiskommentti/article272270.ece
"Saksan geenimuokkauskiellolla on paljon häviäjiä. Viljelijöiden kulut nousevat ja sadot pienenevät.
Kuluttajat saavat syödäkseen moninkertaisen määrän myrkkyjä.
Geenimuokattu maissi tuottaa itse omat hyönteismyrkkynsä. Maissikoisat ahmivat perinteistä maissia, jonka jälkeen vahingoittuneisiin kasveihin iskee home.
Italialaisessa tutkimuksessa perinteisestä maissista mitattiin satakertaisesti suurempia homemyrkkypitoisuuksia kuin geenimuokatusta maissista. Tulokset tosin salattiin vuosiksi, koska ne eivät sopineet vihreän maatalousministerin ideologiaan. "
Geenimuuntelua ei saa kieltää!
8
1053
Vastaukset
- Antaapa ajan kulua
Eikä kuolata kaiken uuden ja kiiltävän perään.
- GMO-työskentelijä
"myrkkyluokitukset" Myrkkyä ovat vai I-luokan aineet; muut vain aiheuttavat jotain (eivät siis ole myrkkyä). Mikähän on kirjoittamasi "kasvunsuojelumyrkkyjä !!!" (onko myrkkyä, joka suojelee kasvua); ilmeisesti tarkoitit torjunta-aineita. Toiseksi, oletko tietoinen, miten/millä ne on saatu GMO-kasveiksi ja mitä ne vaikuttavat perimäämme?
- turotaiturei
Vanha biologian pettajamme valaisi erittäin hyvin tuosta geenimanipulaatiosta.
Kertoi myös ihmisen käyttävän hyödykseen aminohappoketjuista vain ne aminohappopalaset eikä silloin siis ole mitään väliä minkälaisesta geenimuunnellusta "pätkästä" on kyse.
Geenimuunneltu "osanen" ei siis jemmaannu mein kroppaan vaan kyse on pienemmistä paloista joita ei voi muunnella...vain vaihdella niitä paikkoja edullisempaan muotoon.... ;)
Kantaa en ota siitä miten luonnossa kasvavat muut kasvit saattavat olla epäedullisemmassa kasvuasemassa sillä kysehän on ihmisen itsensä kasvattamasta ruoasta. En kkuitenkaan ole vakuuttunut etteikö luonnolle olisi haitallista saattaa luontoa nopeammin muunneltua kasvia normaaliin kiertokulkuun esim. viekö geenimuunneltu vehnä karatessaan tilaa luonnon heiniltä ja muulta kasvustolta?! Kuka tietää... - pelkkä ideologia?
kaiken mitä jossakin tekniikanlehdessä kerrotaan? Oletko alan asiantuntija? Oletko viljelijä? Vastustan GM-kasveja sen takia koska kukaan ei tiedä GM-kasvien ja ruuan pitkäaikaisista vaikutuksista ekosysteemiin ja ihmiseen. Varmasti joissakin kasveissa geenimanipulaatio saattaa toimiakin mutta yleisesti ottaen koko asian takana on kaupallinen yhteisö joka haluaa vain perinteiset luonnonmukaiset kasvit pois markkinoilta ja haluaa rahastaa GM-kasvien siemenillä koska nämähän eivät tuota omaa siementä vaan on manipuloitu lisääntymättömiksi. Jokainen asiasta hiukankin ymmärtävä ja tietävä ( esim. viljelijät) ovat yleensä geenimanipulaatiota vastaan koska he ymmärtävät sen riskit ja todennäköiset pitkäaikaiset vaikutukset niin luontoon kun maailmantalouteenkin. Geenimanipulaatio ei ole uusi keksintö, se on vain ymmärretty pitää tähän asti pois tuotannosta ja toivottavasti myös tulevaisuudessa.
- Missukka
Olen lukenut, että maailmalla geenimuunneltua perunaa (tappaa koloradonkuoriaisia, jotka maistaa jotain osaa perunakasvista) ei luokitella ruokakasviksi vaan torjunta-aineeksi. Revi siitä.
- anti gmo
On tutkittu että geenimuunneltujen kasvien geenit karkailevat esim. eläimiin, simpukoihin ja siitepölyn mukana leviävät hallitsemattomasti ties minne. Jos manipuloidut geenit (esim. eläimestä otettu geeni, joka on siirretty kasviin) voivat siirtyä eläimiin, niin kuka tietää mitä ne voivat aiheuttaa ihmiselle, vain aika näyttää.
Miltä sitten tuntuisi, kun manipuloidut geenit ovat pilanneet kaikki lajikkeet, kuten esim. amerikassa on kaikki maissilajikkeet saastuneet.
Isolla rahalla tehty "tutkimus" ja aivopesu Lue: Monsanto, pilaa loppukädessä lastemme ruoan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569