Kaksosuus periytyvää?

Miten on

Vaimo on identtinen kaksonen, saimme ei-identtiset pojat, meidän suvussa ei ole yhtään kaksosta. Onko asiaa tutkittu, periytyykö ja kuinka paljon?

12

1883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kas, siinä pulma

      Usein kaksosuus hyppää yhden sukupolven yli.

      Tiedän kaksikin naista, jotka ovat itse kaksospuolikkaita, ja heillä on kaksoset, mutta kaksos-siskoillaan ei ole kaksosia.
      Kumpikaan naisista ei ole identtinen kaksos-pari, eikä kaksoslapsetkaan ole identtisiä.

      Minulla on kaksoset, mutta meillä ei ole suvussani kaksosia.

    • on kaiketi

      äidinpuoleisessa suvussa kulkeva periytyvä ominaisuus. Identtiset kaksoset taas syntyvät sattumalta. Näin olen kuullut sanottavan.

    • identtiset kaksostytöt

      jotka ovat minun ikäisiä. heillä on yhdet isosiskot identtiset kaksoset... ainoastaan vanhin lapsi ei oo identtinen mutta toiset on. :D Et kyl se periytyvää on

      • Se on näin

        Identtisyys ei periydy, vaan se on luonnonoikku. Vain epäidenttisyys periytyy. Tuo on siis sattumaa. Identtisyys on myös harvinaisempaa, kuin epäidenttiset. Tämän voit lukea, kun vähän selaat nettiä ja tutkit kaksosuutta.


    • periytyvää

      Äidinpuolelta kaksosten saaminen periytyvää. Ei kuitenkaa millään suurilla prosenttiluvuilla.

    • perityy

      Meillä äidin äiti sai erimunaiset kaksoset (minun tädit siis), tätini (=toinen kaksosista) lapsi sai myös erimunaiset, sitten minä sain erimunaiset. Joten suvussa kiertää..

    • meillä toisinpäin

      itse olen ei-identtinen kaksonen. Ja olen nyt 1v3kk identtisten kaksosten onnellinen äiti. Suvussa on sekä identtisiä, että ei-identtisiä muitakin kaksosia. Mutta identtiset ei mielestäni periydy.

    • Tupamami

      Meillä ei ole suvussa ollut kaksosia yhtään ja nyt odotan itse niitä!
      Ilmeisesti on periytyvää, mutta sattumallakin on sormensa pelissä

      • marmatus

        isoäitini äisillä oli kahdet kaksoset ja äitini odotti kaksosia mutta sai keskenmenon. Meillä on kahdet kaksoset, jatkosta en tiedä toivottavasti pitkään aikaan.


      • ´84 äiti x4
        marmatus kirjoitti:

        isoäitini äisillä oli kahdet kaksoset ja äitini odotti kaksosia mutta sai keskenmenon. Meillä on kahdet kaksoset, jatkosta en tiedä toivottavasti pitkään aikaan.

        Äidin puolelta voi epäidenttisyys periytyä, mutta identtisyys ei periydy mistään oli suvussa identtisiä tai ei! Suosittelen lukemaan monikko sivustoja netissä..


      • mlmlmö
        ´84 äiti x4 kirjoitti:

        Äidin puolelta voi epäidenttisyys periytyä, mutta identtisyys ei periydy mistään oli suvussa identtisiä tai ei! Suosittelen lukemaan monikko sivustoja netissä..

        MInä olen kuullut kaksosilta (ei identtiset) että heidän mahdolliset lapsenlapset ovat 99%todennäköisyydellä kaksoset..


    • kasalaink

      hei
      meidän perheeseen syntyi 1999 kaksoset, tyttö ja poika - isännän suvusta ei löydy kaksosia ja minun puoleltani ainoat jotka on tiedossa ovat serkkuni, identtiset pojat.

      kaipa se kaksosominaisuus sitten on vaan loikannut sitten vuorostaan minulle.
      on asiasta jotain tutkimustakin tehty käsittääkseni, kaikkihan nykyisin tunnutaan tutkittavan ja eihän meidänkään tapauksessa ole tietoa kovin kaukaisiin sukulaisiin, siis isoisoisojnejne -vanhempiin, siletähän saattaa löytyä mutta kaksosraskaus jo sinällään on olut noihin wanhoihin aikoihin todellinen riski joten voipi olla ettei ole senkään takia kaikilla tietoa suvun kaksosista/kaksosittomuudesta kovin pitkälle...

      ja saitten on niitä tapauksi kun on itse kaksonen ja saa kaksoset ja toisetkin kaksoset ja sitten taas kaksoslapsista joku tekee liki samanmoisen tempun =)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe