Olemme harkinneet kumikanootin hankkimista. Tarkoitus on päästä nauttimaan Suomen kesästä ja vesistöistä päiväseltään näin aluksi.
Onko Sinulla kokemusta kumikanooteista ? Mihin asioihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota ? Kiitos !
Kunikanootti ?
3
956
Vastaukset
- ok kajakki
Muovia ja kangasta ne ovat. Advanced Element ok.
- meloskelija
Minulla on vajaan 10 kilon painoinen Gumotex. Olen ollut tyytyväinen. Kumikanootti tuntuu olevan selvästi vakaampi kuin jäykkärunkoinen kajakki tai inkkarikanootti. Kesäiseen päiväretkeilyyn aivan omiaan, ja soveltuu teoriassa jopa rinkassa rontattavaksi. Parhaimmillaan kuitenkin tyynellä säällä. Kun kanootti on kevyt ja siinä ei ole köliä, mutta kuitenkin kohtuullisen paljon pinta-alaa veden yläpuolella, niin se on helposti tuulen vietävissä. Suunnan pitäminen on samoin tuulisessa aallokossa välillä hankalaa. Osin samoista syistä kanootilla ei pääse etenemään mitään hirmuvauhtia. Olen mennyt kanootilla järvillä ja merellä. Kovin isoa ulappaa en sillä lähtisi ylittämään, koska tuulen ja aaltojen äkillinen voimistuminen voisi nostaa sykettä hieman liikaa. Mallihan on noissa avonainen ja oman kanoottini reunat eivät ole mitenkään erityisen korkeat. Ei ole kyllä vettä hörpännyt vähän reilummassakaan aallokossa, ainakaan kun en ole kääntänyt laitaa vasiten kohti aaltoja. Noita kumikanootteja on kuitenkin eri mallisia ja painoisia (jopa yli 20 kg), vaativimmillekin vesille, eli kannattaa tarkistaa mallin ominaisuudet sekä luokitukset, millaiseen käyttöön on tarkoitettu.
- Anonyymi
Kuntokaupan kaksipaikkainen ilmatäytteinen kajakki yhdelle on ihan ok. Melontavauhti on noin 4-5 km/h. Perse kastuu, mutta kajakki on helppo kuljettaa autossa ja säilyttää komerossa. Ei välttämättä sovi polvivikaiselle tai muuten kankealle, sillä asettuminen istumaan vaatii notkeutta siitä huolimatta että kyse on avoimesta kajakista. Vajkaa, ei saa nurin vaikka yrittäisi. Roiskevesi poistuu itsestään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1187536- 535643
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa663150Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72683Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101628Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2051504Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931139Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271107Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2501101Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä31969