Kunikanootti ?

Seija&Kari

Olemme harkinneet kumikanootin hankkimista. Tarkoitus on päästä nauttimaan Suomen kesästä ja vesistöistä päiväseltään näin aluksi.

Onko Sinulla kokemusta kumikanooteista ? Mihin asioihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota ? Kiitos !

3

1160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ok kajakki

      Muovia ja kangasta ne ovat. Advanced Element ok.

    • meloskelija

      Minulla on vajaan 10 kilon painoinen Gumotex. Olen ollut tyytyväinen. Kumikanootti tuntuu olevan selvästi vakaampi kuin jäykkärunkoinen kajakki tai inkkarikanootti. Kesäiseen päiväretkeilyyn aivan omiaan, ja soveltuu teoriassa jopa rinkassa rontattavaksi. Parhaimmillaan kuitenkin tyynellä säällä. Kun kanootti on kevyt ja siinä ei ole köliä, mutta kuitenkin kohtuullisen paljon pinta-alaa veden yläpuolella, niin se on helposti tuulen vietävissä. Suunnan pitäminen on samoin tuulisessa aallokossa välillä hankalaa. Osin samoista syistä kanootilla ei pääse etenemään mitään hirmuvauhtia. Olen mennyt kanootilla järvillä ja merellä. Kovin isoa ulappaa en sillä lähtisi ylittämään, koska tuulen ja aaltojen äkillinen voimistuminen voisi nostaa sykettä hieman liikaa. Mallihan on noissa avonainen ja oman kanoottini reunat eivät ole mitenkään erityisen korkeat. Ei ole kyllä vettä hörpännyt vähän reilummassakaan aallokossa, ainakaan kun en ole kääntänyt laitaa vasiten kohti aaltoja. Noita kumikanootteja on kuitenkin eri mallisia ja painoisia (jopa yli 20 kg), vaativimmillekin vesille, eli kannattaa tarkistaa mallin ominaisuudet sekä luokitukset, millaiseen käyttöön on tarkoitettu.

    • Anonyymi

      Kuntokaupan kaksipaikkainen ilmatäytteinen kajakki yhdelle on ihan ok. Melontavauhti on noin 4-5 km/h. Perse kastuu, mutta kajakki on helppo kuljettaa autossa ja säilyttää komerossa. Ei välttämättä sovi polvivikaiselle tai muuten kankealle, sillä asettuminen istumaan vaatii notkeutta siitä huolimatta että kyse on avoimesta kajakista. Vajkaa, ei saa nurin vaikka yrittäisi. Roiskevesi poistuu itsestään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe