Onko 300 D kannattava ostos?

Ville

Tarkoituksena on ostaa canonin 300 D digijärkkäri. Onko kokemuksia jo kamerasta? Kannattaako sijoittaa 1000 euroa vai odottaa että esim D10 halpenee?

Kommenttia on myös ollut ettei kuvien ottamisesta oikein tule mitään normaalien EF objektien kanssa? Entuudestaan olisi eos 300 paketin mukana tullut EF 28-90 objektiivi. Kokemuksia tästä asiasta?

Kiitos!

8

1752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d300 Rebel

      Kyllä se hintansa arvoinen on jos et maksa liikaa :-) Webistä irronnee

    • DeZ

      10D vs 300D pohdintaa...
      http://www.jippii.fi/jsp/forum/thread.jsp?b=valokuvaus&t=2384

      10D Tuskin enää halpenee hirveesti ainakaan lähiaikoina.
      Ostin 10D tuos vajaa puol vuotta sitten ku ennestään oli nuota canonin linssejä ja myös eos 300 paketista jäänyt linssi. Mun linssi on muistaakseni EF28-80 ja sen piirto ei ole mitään kehuttavaa digin kanssa. Tuolla putkella otetulla kuvalla ja EF 50mm/1.8 putkella otetulla kuvalla on eroa kuin yöllä ja päivällä.
      10D:hen tottuneena 300D tuntuu kyllä kädessä aika lelulta. Se muovi runko on aivan toista luokkaa kädessä ku metallirunko.
      Mieti ensin kuinka innokkaasti kuvaat ja tee sit päätös. Studiossa tuo 10D kyllä on kätevä ku on liitin suoraan studiosalamoille.

    • ......

      Mielestäni hinta melko heppoisesta muovirungosta on turhan korkea, noilla 4-5 Mpks:n pokkareilla tekee kymppikoon kuvissa ihan samanlaista jälkeä ja hinta on noin kolmasosa tuon Canonin hinnasta.Eli kunnon pokkari tässä vaiheessa, paremmat kuvat ehkä filkkajärkkärillä ilman suljinviiveitä ja ehkä muutaman vuoden päästä tuollainen harrastelijajärkkärin saa filkkajärkkärin hinnalla. Tässä pätee hyvinkin sananlasku, hyvää kannattaa odottaa.Tllä hetkelää saa huippuluokan filkkajärkkäreitä digipokkarin hinnalla ja sen voin kokemuksesta sanoa, niillä kuvien taso on nyt ja tulee tulevaisuudessakin olemaan täysin kilpailukykyinen saman koon digeihin verrattuna, tällä hetkellä huippufilmillä tuo filkkajärkkäri vastaa noin 20 Mpks:ä eli vielä on digillä kehitettävää, lähimpänä lienee Kodakin ammattidigirunko, mutta hinta on sitten noin kymmenkertainen verrattuna tasokkaaseen filkkjärkkäriin.

    • Toni

      on se, että aina löytyy toista parempi, tässä tapauksessa kamera. Hintakin tietty nousee...
      Olen ostamassa 300 daaviddia ihan positiivisin mielin. Hinta 75-300 mm objektiivin kanssa n. 1400 euroa kun pelkästään 10d on n. 1600 ja siihen tuo objektiivi 300-400 euroa.
      Liitän EOS5000 järkkärin 36-78 mm objektiivin perusrööriksi.

      Rahaa menee kohtuullisesti harrastajalta, ei kuitenkaan kipeästi. Itelläni ainakin tuo 600 euron ero on lompakossa aika iso.

      Eiköhän Canon tee vieläkin hyviä kameroita.

      Mielipiteitä on aina yhtä monta kuin kysyjiäkin.

      • ......

        Kyllä minua ainakin noiden kameroiden hinnat hieman pistävät miettimään, tuolla digijärkkärin hinnalla saa vastaavia filkkajärkkäreitä ainakin kolme, jossain kyllä silloin mättää ja pahasti.En kyllä vielä suostu tuota rahaa pistämään, mieluummin tosiaan pitäydyn filkkajärkkärissä ja annan ajan kulua, en tosiaankaan menetä mitään, pikemminkin päinvastoin.Tuntuu, että on menossa jonkinlainen digihuumaa, pakko on saada, maksoi, mitä maksoi.Tämä omn tällainen herätyskirjoitus, jonkun kai on tällaisiakin väännettävä, jotta pistäsi nämä kuluttajat hieman ajattelemaan.Joku vetoaa lähes ilmaisiin kuvauskuluihin, paperikopiot kuitenkin maksavat ihan saman ja filmiä kun ostaa hieman enemmän kerralla, ei se ihan maailmoja maksa.


      • Toni
        ...... kirjoitti:

        Kyllä minua ainakin noiden kameroiden hinnat hieman pistävät miettimään, tuolla digijärkkärin hinnalla saa vastaavia filkkajärkkäreitä ainakin kolme, jossain kyllä silloin mättää ja pahasti.En kyllä vielä suostu tuota rahaa pistämään, mieluummin tosiaan pitäydyn filkkajärkkärissä ja annan ajan kulua, en tosiaankaan menetä mitään, pikemminkin päinvastoin.Tuntuu, että on menossa jonkinlainen digihuumaa, pakko on saada, maksoi, mitä maksoi.Tämä omn tällainen herätyskirjoitus, jonkun kai on tällaisiakin väännettävä, jotta pistäsi nämä kuluttajat hieman ajattelemaan.Joku vetoaa lähes ilmaisiin kuvauskuluihin, paperikopiot kuitenkin maksavat ihan saman ja filmiä kun ostaa hieman enemmän kerralla, ei se ihan maailmoja maksa.

        ..jotkut todellakin työskentelee kuvien kanssa vain koneella, taltioi ne cd:lle yms. Itse en siksi edes enää halua käyttää filmijärkkäriä, koska tulee paljon kalliimaksi teettää, skannata ja sitten taas ihmetellä. Aikaakin menee paljon enemmän.

        Mielummin siis jatkan kuvauksia ja sen kehittymistä digillä.

        Kyllä on totta, että on jokin digibuumi menossa, mutta silloin kyllä puhutaan pokkareista ja muista taskukameroista.


      • ....
        Toni kirjoitti:

        ..jotkut todellakin työskentelee kuvien kanssa vain koneella, taltioi ne cd:lle yms. Itse en siksi edes enää halua käyttää filmijärkkäriä, koska tulee paljon kalliimaksi teettää, skannata ja sitten taas ihmetellä. Aikaakin menee paljon enemmän.

        Mielummin siis jatkan kuvauksia ja sen kehittymistä digillä.

        Kyllä on totta, että on jokin digibuumi menossa, mutta silloin kyllä puhutaan pokkareista ja muista taskukameroista.

        Jos tosiaan kuvataltiointi tietokoneelle on tarkoitus, niin on aikalailla edullisempiakin vaihtoehtoja kuin digijärkkäri, resoluutio tietokoneen näytöllä on sen varan onneton, että ei kovin kummoinen pullonpohja tarvitse olla objektiivina, jotta saa kohtuullisen tuloksen.Fujillakin on ihan käypäsiä laitteita melko laaja-alaisella zoomilla.Jos vanhan filkkajärkkärin omistaa, niin tasokkaan filkkaskannerin myös saa puoleen hintaan verrattuna digijärkkäriin ja on tuo sama mahdollisuus siirtää parhaat otokset digimuotoon.On myös se etu, että tuo filmimuoto on paras tapa säilöä kuvat tulevaisuuteen, ei tarvitse murehtia, onko tulevaisuudessa oikeanlaisia koneita, joilla voi tiedostot avata.


      • Toni
        .... kirjoitti:

        Jos tosiaan kuvataltiointi tietokoneelle on tarkoitus, niin on aikalailla edullisempiakin vaihtoehtoja kuin digijärkkäri, resoluutio tietokoneen näytöllä on sen varan onneton, että ei kovin kummoinen pullonpohja tarvitse olla objektiivina, jotta saa kohtuullisen tuloksen.Fujillakin on ihan käypäsiä laitteita melko laaja-alaisella zoomilla.Jos vanhan filkkajärkkärin omistaa, niin tasokkaan filkkaskannerin myös saa puoleen hintaan verrattuna digijärkkäriin ja on tuo sama mahdollisuus siirtää parhaat otokset digimuotoon.On myös se etu, että tuo filmimuoto on paras tapa säilöä kuvat tulevaisuuteen, ei tarvitse murehtia, onko tulevaisuudessa oikeanlaisia koneita, joilla voi tiedostot avata.

        Asiasi on nyt ehkä hieman kaukaa haettua, kuten se miten kuvat tulevaisuudessa saadaan auki.

        Nämäkin siis makuasioita. Pidä sä järkkäri, me digit. Kaikki tyytyväisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe