tänne tulin juuri en täällä käy, jotenkin syy on siinä että mulla ei kai ole ollut asiaa vaikka yleensä en ole soppusuu,joten kyllä osaan esittää kyssärini missä ja milloin vain.
kävin tänään ikäseulonnassa,ja minusta alkoi tuntumaan että oikeestikko minä olen tulossa vanhaksi? vaikka ei aina siltä tunnut ,mut tämän kuukauden on tosiaan siltä tuntunut ,vähä ahditava olo ja jotenkin lievästi masis ja syykin siihen kai on tiedossa ,mutta en saa sitä asiaa pois mielestä mikä sen masiksen aiheuttaa .
sitten siitä ,että olen kyllä hyvin positiivinen ihminen mutta kysynkin teiltä ..eikä teilä ole mitään pikkustakaan ongelmaa?? joka haittaa joka päivästä elämää,näin niinkun huumorilla kysyn, kun teidän viesteissä kaikuu iloisuus,
kaipa minä liikaa mietin esim. mun mulle harmia tuottavaa nuorempaa tytärtäni,kun ei jo mulle riittäs joka öine kova nivelkipu, olen töissä silti joka päivä, vaikka yöt menee välilä valvoessa, ja sosiaalinen verkosto siinä määrin kunnossa kun sen haluankin olevan,
jään hymyillen odottamaan viestejänne, hyvää loppuviikkoa teille kaikille,
tässä
10
563
Vastaukset
- ent.tehtaantyttö
tuota ihan oikeaa raastettua inkivääriä..sitä kun reippaalla kädellä käytät..tai sitten inkiväärimaustetta ruokaan. Onhan niitä kapseleitakin...itsellä kaikissa sormissa synnynäinen nivelrikko ja osassa varpaitakin ja niiden päälle vielä tuo osteoporoosi iski;))onneksi tuo muutos vasta luokkaa I. Niin tuo inkivääri on auttanut sekä kylmägeeli silloin kun oikein niveliä särkee..Onneksi tuo kosteus nyt vähän häviää..me kun Stadissa asutaan...niin talvet täällä aina kosteita ja kylmiä...vitsi silloin on vähän kestämistä mullakin, särkylääkkeitä kun en kovin mielelläni ota...mutta sisulla vaan..mennään nekin päivät. Villasukat jaloissa.
Omien lasten murheet, niitä ei voi välttää..niiden kanssa on vaa opittava päivä kerrallaan elämään. Ja toivottava on parasta...Rohkene niistä puhua.
Pieni ohje sulle: Älä murehdi sitä mitä et voi muuttaa.. Huolta pidetään taivaan linnuistakin niin miksei siis meistä...ihmisistä. Tämän kun jaksat muistaa jokapäivä...niin, jo se elämäkin sieltä hymyilee...muuta tärkeää ei elämässä tarvitse mielessään pitääkään...;))muut asiat siinä sivussa sitten lutviintuvat.
t.friidu- inkivääriä
ihan sellaseenaanko raakana lusikalla suuhun? Olen kyllä lukenut inkiväärin tehoavan nivelsärkyihin.Maku ei niin houkutteleva ole, eikä hajukaan ja raasteessa on aina "tikkuja". Nivelsäryt väheni, kun aloitin lähes rasvattoman ja lihattoman ruokavalion. Ruuan, pääosin kasvisperäisen, haudutan uunissa tai keitän. Paistinpannulla käristettyä en ole syönyt kuukausiin. Ja painokin on pudonnut mukavasti. Noitten luontaistuotteiden suhteen olen aina ollut epäileväinen.
- Natriumglutamaatti
inkivääriä kirjoitti:
ihan sellaseenaanko raakana lusikalla suuhun? Olen kyllä lukenut inkiväärin tehoavan nivelsärkyihin.Maku ei niin houkutteleva ole, eikä hajukaan ja raasteessa on aina "tikkuja". Nivelsäryt väheni, kun aloitin lähes rasvattoman ja lihattoman ruokavalion. Ruuan, pääosin kasvisperäisen, haudutan uunissa tai keitän. Paistinpannulla käristettyä en ole syönyt kuukausiin. Ja painokin on pudonnut mukavasti. Noitten luontaistuotteiden suhteen olen aina ollut epäileväinen.
nivelkipujesi vähentymiseen on siinä, että lihan käyttöä vähentäessäsi et enää syö marinoitua natriumglutamaatilla tärveltyä lihaa. Natriumglutamaatti on allergialiiton allergeeniksi toteama, ja aiheuttaa migreeniä, nivelkipuja ja närästystä. Naudanliha on myös sellainen, mitä ei pitäisi paljon syödä, mieluummmin helpommin sulavaa sianlihaa tai kanaa. Liika lihansyönti ei ylipäätään ole hyvästä. Moni terveysvaiva johtuu siitä että nykyään syödään ihan järjettömiä määriä lihaa, jättipihvejä, makkaraa, muita leikkeileitä, päivittäin.
- tuntemuksesi.
Vahva viiskymppinen ei yhtäkkiä enää tunnista itseään. Lukeneena ymmärtää mistä on kyse, mutta toivoo sen kuitenkin omalla kohdalla olevan ohimenevää heikkoutta. Tsemppiä muorit! Kyseessä on ohimenevä häiriö...
Minulla on korkea kipukynnys, niin fyysisessä kuin psyykkisessäkin kivussa. Tarkoittaa ehkä sitä, että en valita helposti koskaan. Suuret kivut ja suuret vaikeudet ovat kasvattaneet suhteellisuudentajua. Kipujen ja vaikeuksien keskellä suuntaan energiani toimintaan, en vetäydy itseenpäin.
- ent.tehtaantyttö
ymmärrän kyllä hyvin jos, kiputilanne on jatkuvaa..vetää silloin "pinnaa" turhaan tiukkalle..varsinkin jos, nivelissä tuo turvotus ja jomotus ja kolotus;)) hitsi..nii.i tuo lymfahieronta tai muu vastaava kyllä helpottaa samoin kuin nämä kipugeelit...miksi kärsiä turhaan itse ja varsinkin se koti ympäristö;)) kun apuakin on saatavilla...eivät nämä hieronnat sitä sitä vaivaa paranna...mutta, itselläni ainakin tuo jalka on aina pitkään todella kunnossa...tuon lymfakäsittelyn jälkeen...ja olo siten taas iloinen ja pirteä kun ei kokoajan särje;) Särkylääkkeitä kun en mielläni käytä..niitä on tullut tuon jalan takia syötyä ehkä liikaakin.Aikaisemmin. t.friidu
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
ymmärrän kyllä hyvin jos, kiputilanne on jatkuvaa..vetää silloin "pinnaa" turhaan tiukkalle..varsinkin jos, nivelissä tuo turvotus ja jomotus ja kolotus;)) hitsi..nii.i tuo lymfahieronta tai muu vastaava kyllä helpottaa samoin kuin nämä kipugeelit...miksi kärsiä turhaan itse ja varsinkin se koti ympäristö;)) kun apuakin on saatavilla...eivät nämä hieronnat sitä sitä vaivaa paranna...mutta, itselläni ainakin tuo jalka on aina pitkään todella kunnossa...tuon lymfakäsittelyn jälkeen...ja olo siten taas iloinen ja pirteä kun ei kokoajan särje;) Särkylääkkeitä kun en mielläni käytä..niitä on tullut tuon jalan takia syötyä ehkä liikaakin.Aikaisemmin. t.friidu
Kivasti aina autat toisia ja annat myötätuntoa. Mahtaakohan olla kallista tuollainen lymfahieronta? Itse en sietäisi missään tapauksessa vieraan ihmisen kosketusta kiputilassa. Jos oma läheinen sitä voisi tuollaista hierontaa antaa, niin ehkä harkitsisin. Niin me kaikki ihmiset olemme erilaisia ihmisiä.
- ja tulehdus-
miljoona kirjoitti:
Kivasti aina autat toisia ja annat myötätuntoa. Mahtaakohan olla kallista tuollainen lymfahieronta? Itse en sietäisi missään tapauksessa vieraan ihmisen kosketusta kiputilassa. Jos oma läheinen sitä voisi tuollaista hierontaa antaa, niin ehkä harkitsisin. Niin me kaikki ihmiset olemme erilaisia ihmisiä.
tilan kroonisena elimistöön. Itse olen heittänyt naudanlihan ja makkarat sekä marinadilihat kokonaan, myös vehnäjauhon pois, sekä pyrin syömään lisäaineettomia ruokia. Pelkstästään näiden muutosten myötä jossain vaiheessa aiemmin vaivanneet nivelkivut sekä närästys ovat jääneet kokonaan pois. Nyt jos joskus syön jotain vehnäjauhoruokaa, eli tein pannukakkua, kyllä tulee turvonnut olo sitä syödessä. Ja vastaavaa pullamössöä ihmiset mussuttavat joka päivä, ei ihme että turpoavat ruokansa näköisiksi...
ja tulehdus- kirjoitti:
tilan kroonisena elimistöön. Itse olen heittänyt naudanlihan ja makkarat sekä marinadilihat kokonaan, myös vehnäjauhon pois, sekä pyrin syömään lisäaineettomia ruokia. Pelkstästään näiden muutosten myötä jossain vaiheessa aiemmin vaivanneet nivelkivut sekä närästys ovat jääneet kokonaan pois. Nyt jos joskus syön jotain vehnäjauhoruokaa, eli tein pannukakkua, kyllä tulee turvonnut olo sitä syödessä. Ja vastaavaa pullamössöä ihmiset mussuttavat joka päivä, ei ihme että turpoavat ruokansa näköisiksi...
että diettisi on auttanut nivelvaivoihisi. Minulla on vain yksi nivelvaiva, nilkka nyrjähtää helposti. Syynä on se että nivelside on liian löysä. Siihen ei auta dietit, mutta hyvä se on ajatella silti mitä syö. Minä en syö makkaraa enkä marinadeja. Liikun riittävästi ja en käytä suolaa. ja noista makeista sitten, joskus menee muutama siideri, noin parin viikon välein, sen voin tunnustaa rehellisesti.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 94914
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt54838Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61788Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa141688- 65665
- 78521
- 39488
- 40476
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto86467Olit kyllä niin
Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki44467