Missä voisi opiskella historiaa niin että voisi erikoistua etenkin antiikin kulttuuriin? Minua kiinnostaa kyllä lähes kaikki historia ja lukion historian keskiarvoni on tasan 10 (en ole vielä kirjoittanut), mutta haluaisin jotenkin tulla "antiikin ammattilaiseksi". :)
Antiikin historia!
12
1065
Vastaukset
- bfdbfdbfdbdf
Ulkomaille vain opiskelemaan. Ei Suomessa ole antiikin historiaan erikoistunutta pääainetta, sivuaineita kyllä löytyy...
- fafasfasd
Välttämättä ei kannata kuitenkaan opiskeluaan typistää tuohon antiikin roomalais-hellenistiseen maailmaan (jota kai aloittaja tarkoittaa?), sillä mistä voisi saada tuolla erikoistumisella töitä?
- kkkkk-kkkkkkkk
fafasfasd kirjoitti:
Välttämättä ei kannata kuitenkaan opiskeluaan typistää tuohon antiikin roomalais-hellenistiseen maailmaan (jota kai aloittaja tarkoittaa?), sillä mistä voisi saada tuolla erikoistumisella töitä?
Jos on tarpeeksi kova jät... siis henkilö, niin töitä saa proffana. Jos taas ei, niin sitten laajennetaan horisonttia myöhemmin. Ei elämä niin vakavaa ole.
- aloittaja...
kkkkk-kkkkkkkk kirjoitti:
Jos on tarpeeksi kova jät... siis henkilö, niin töitä saa proffana. Jos taas ei, niin sitten laajennetaan horisonttia myöhemmin. Ei elämä niin vakavaa ole.
Turha elämäänsä on sen varaan rakentaa että mistä saa töitä... Jos pelkkä työllistyminen olisi mulle tärkeintä, menisin siivoojaks, josta mulla paljon työkokemustakin on.
- Paasykoeblogi
1. Opiskelet yleistä historiaa jossakin, mutta pyrit valitsemaan antiikkiin liittyviä kursseja niin paljon kuin niitä tarjotaan. Voit myös opiskella latinaa. 2. Opiskelet kulttuurihistoriaa (Turku ainakin) ja teet kuten yllä. 3. Opiskelet Turussa klassillisia kieliä ja antiikin kulttuuria.http://www.utu.fi/opiskelu/oppaat/valintaopas/hum_to.html#klassilliset_kielet
- aloittaja.....
Työmarkkinat eivät ole ongelma minulle, sillä haluan vain yksinketaisesti tietää antiikista kaiken, mutta kirjailija musta tulee.
- se voi olla
aloittaja..... kirjoitti:
Työmarkkinat eivät ole ongelma minulle, sillä haluan vain yksinketaisesti tietää antiikista kaiken, mutta kirjailija musta tulee.
Eihän antiikin opiskeluun yliopistoa tarvitse. Siitä vaan kirjastoon, latinankin oppii normaalilla kielipäällä varustettu ilman opettajaa!
- on yhteisö
se voi olla kirjoitti:
Eihän antiikin opiskeluun yliopistoa tarvitse. Siitä vaan kirjastoon, latinankin oppii normaalilla kielipäällä varustettu ilman opettajaa!
Yliopisto on yhteisö. Se on se Platonin akatemian perintö vuodelta nakki, eikä mikään paperinpalojen (tutkintojen) jakelu.
- S
...Helsingissä, humanistisessa tiedekunnassa. Siellä saa opiskella juuri sitä mitä kysyit, vaikka painotus onkin kielissä. www.helsinki.fi/hum/kla/
- hissanopiskelija
Moi!
Taitaa tulla vähän myöhässä tämä vastaus, mutta minun mielestäni pääset antiikin asioihin kiinni oikein hyvin lukemalla historiaa pääaineena yliopistossa. Esim Tampereella (missä itse opiskelen) on helppo suuntautua antiikkiin jo proseminaarivaiheessa ja opiskella latinaa perus- ja aineopinnot - Tampereen hissan ja filosofian laitoksella tarjotaan latinan kieli ja antiikin traditio- sivuainekokonaisuus.
Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä, onnea valitsemallesi tielle!- aloittaja...
Ei tullut lainkaan myöhässä, kiitos erinomaisesta vinkistä! :)
- k.k.l
Vielä myöhäisempi vastaus: Oulussa voi lukea historiaa pääaineena. Lisäksi on mahdollisuus lukea sivuaineena sekä arkeologiaa että klassillista arkeologiaa. Jälkimmäinen keskittyy nimenomaan antiikin aikaan ja syventäviin opintoihin kuuluu muistaakseni kahden viikon kaivausreissu Välimeren suuntaan (kuului ainakin pari vuotta sitten). Lisäksi voi opiskella ainakin latinaa, kreikasta en mene vannomaan kun en ole kieliopintoja niin tarkkaan tutkinut.
Antiikkiin erikoistuminen in varsin yksinkertaista: valitset siihen liittyviä kursseja ja kirjoitat kandin ja gradun jostain antiikkiin liittyvästä aiheesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894240
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032403Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?352399Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972144Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321905
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587- 291568
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 761331