Penangin hotellit

:) Niina :)

Onko kokemuksia Penangin hotelleista Holiday Inn Resort ja Paradise Sandy Beach. Näiden välillä arvotaan.

Lähinnä mietityttää kun Holiday Inn on kauempana "keskustasta" eli löytyykö sieltä muita ravintoloita yms. verrattuna Paradiseen. Kuinka liikkuminen tapahtuu, Paradisen edustalla ymmäetääkseni pysähtyy paikallisbussi jolla keskustaan pääsee kätevästi.

Kokemuksia kaivataan :)

15

2128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • est

      Jos nämä ovat vaihtoehdot niin ehdottomasti Holiday Inn.On Batu Ferrighin alueella ja löytyy monia ihania ravintoloita ja yömarkkinat.Ei tarvi lähteä Georgetowniin asti illan viettoon.Myös parempi ranta siellä.Kaveri oli Pradisessa ja kulki sieltä lähes joka ilta taksilla Batun alueelle.

    • Paradise visitor

      Olin tuossa paradise hotellissa lomalla ja se on ihan ok perus hotelli. Varmasti tuo Holiday Inn on yleisesti paljonkin laadukkaampi. Näin sen vain ulkopuolelta. Kokonaan toinen asia sitten on se sijainti. Batu ferring on juuri kuten edellinen vastaaja kirjoitti eli turisti aluetta. Paljon ravintoloita ja ne iltamarkkinat, jossa myydään aasialaista rihkamaaa ja piraattituotteita. Paradisen lähettyvillä on myös paljon ravintoloita, joissa paikallisetkin käy syömässä ja muutenkin alue on paikallis asutusta enemmän kuin hotelleja. On siis täysin makuasia pitääkö batu ferringistä, itse en ja jopa paikalliset malesialaiset eivät oikein pidä noista piraattimarkkinoista vaan itsekin tahtoisivat, että turistit ostaisivat malesialaisia tuotteita, eikä kiinassa, filippiineillä tai thaimaassa tehtyjä piraatteja. Meille siis tuo paradise hotellin sijainti oli paljon parempi ja siitä yksi reissu batu ferringille riitti. Paradise hotellilta on halpa matkustaa George towniin. Bussi kulkee george townista parise hotellin ja betu ferringin ohi ja jatkaa vielä pidempäänkin. Itse tuli kyllä huomattavasti enemmän käytettyä takseja.

      • :) Niina :)

        Kiitos jaetusta tiedosta! Nämä keskustelupalstat peittoaa 6-0 hotellien yms omat infot. Lähinnä mietin sitä, kun olen lueskellut että meri ja rannat ovat Penangissa huonossa kunnossa (?). Tämän vaikutelman olen siis saanut. Tästä johtuen tuntuu että hotellin allasalueeseen tulee kiinnittää erityistä huomiota. Reissua tehdään vähän siellä ja täällä ympäri Malesiaa ja jos loppulomasta tahtoo "vaan köllötellä" ennen kotiin lähtöä toivoisi että se onnistuisi kivuttomasti kivalla allasalueella. Tosin ei kyllä joka ilta tekisi mieli illastaa vain hotellilla eli tässä taas painoarvo kallistuu eri tekijöihin. No kaikkea ei varmaan voi saada, mutta onneksi taksilla pääsee suhaamaan :)


    • anza79

      Itse olimme tammi- helmikuun vaihteessa 09 Paradise Sandy Beach-hotellissa. Hotelli oli tasoltaan tähän astista reissuista paras, 4 tähteä. Ranta oli aivan hotellin juurella ja ennakkotietoihin verrattuna jopa odotuksia parempi. Meduusavaroitukset olivat heti rantaan tultaessa, mutta eipä niitä näkynyt koko kahden viikon aikana kuin 2. Hiekka oli hieman karkeata eli ei mitään paratiisitasoa, mutta ei se haitannut. Vesi on ilmeisesti koko Penangin alueella samanlaista eli läpinäkymätöntä vihertävää mutta luonnonolot tekee sen. Vuosituhansien aikana kasaantunut lentohiekka ja vuorovesien aiheuttama velloontuminen tekee sen. Hotelli itsessään oli tosi tasokas. Huoneet siivottiin päivittäin ja huoneistot olivat tosi isoja, meilläkin esim. oli 2 parveketta ja kyseessä ei ollut sviitti, ja joka huoneistosta näkymä merelle päin. Hotellista lähtiessä heti tien toisella puolella oli 3 ravintolaa vierekkäin, joista yhdessä pieni kauppa. Lähellä oli myös paikallinen "pikaruokala" Khaleel, jossa tuli muutaman kerran käytyä, hinnat uskomattoman edullisia. Lähistöllä myös muita ravintoloita. Ja liikkumisesta sen verran, että Batuun bussilippu maksoi 1 ringin eli noin 20 senttiä ja Georgetowniin 1,5 ringiä eli 30 senttiä. Eli käsittämättön halpaa! Vastaavasti taksit maksoivat Batuun päivisin 15 ringiä (n.3 €) ja puolenyön jälkeen 20 (n.4 €)eli ei nekään kalliita olleet mutta bussiin verrattuna sikahintaisia:) Monta kertaa tuli käytyä iltaisin Batulla, jossa Holiday Inn on, ja olihan se meiningiltään ihan eri luokkaa kuin Paradisen ympäristö mutta itse olimme Paradise hotelliin erittäin tyytyväisiä sekä sijaintinsa, sekä tasonsa vuoksi.

      • :)Niina:)

        edullista tuo bussimatkailu :) On aivan mahtavaa lueskella teidän omakohtaisia kokemuksia reissuista! Onko sulla anza jakaa muita tipsejä :)


      • välihuutaja

        Näytti toi hotelli olevan ihan kelvollinen meidän matkallekin, ainakin ulos päin. Olihan tämä nyt se josta oli puhetta? http://www.paradisehotel.com

        Voisitko kertoa mitä hintaluokkaa noi huoneet oli kun äkkiseltään en ainakaan niitä löytänyt.
        En ole koskaan ennen ollut tuolla päin ja koko Malesia on uusi. Kuinka kaukana tosta hotellista on ne vilkkaammat paikat jossa olisi nähtävää ja shoppailua?


      • oli hyvä loma
        välihuutaja kirjoitti:

        Näytti toi hotelli olevan ihan kelvollinen meidän matkallekin, ainakin ulos päin. Olihan tämä nyt se josta oli puhetta? http://www.paradisehotel.com

        Voisitko kertoa mitä hintaluokkaa noi huoneet oli kun äkkiseltään en ainakaan niitä löytänyt.
        En ole koskaan ennen ollut tuolla päin ja koko Malesia on uusi. Kuinka kaukana tosta hotellista on ne vilkkaammat paikat jossa olisi nähtävää ja shoppailua?

        On se tämä hotelli josta on puhetta tässä ketjussa.
        10 päivää tuli vietettyä elokuussa ko hetellissa.
        Georgetown:iin mentiin useastikin taksilla jotain 10 km
        hotellilta ja sieltä löytyy ostospaikkoja jos jonkinlaista.
        Bussi menee ihan vierestä mut kun tuo taksilla liikkuminen
        on siellä niin edullista ja hotellilta sai taksin joka maksettiin etukäteen.
        niin taksilla tuli liikkuttua ympäri saarta.
        Batu Ferringhillä oli iltamarkkinat ja siellä on myös muutama kauppa.
        Maksettiin hotellista muistaakseni 500 euroa 10/vrk,
        Paradisen viereen oli valmistumassa ja luultavasti on jo valmis uusi
        hotelli, nimeä en muista.
        Ja jos haluatte ostaa silmälasit niin hotellille tulee pari kertaa
        viikossa silmälasikauppias Patric Ung, hänellä on muutamia kehyksiä
        mukana ja jos on ostoaikeita niin hän vie
        liikkeeseensä Georgetowniin, jossa tehdään näöntarkastus.


      • punttari neitit
        oli hyvä loma kirjoitti:

        On se tämä hotelli josta on puhetta tässä ketjussa.
        10 päivää tuli vietettyä elokuussa ko hetellissa.
        Georgetown:iin mentiin useastikin taksilla jotain 10 km
        hotellilta ja sieltä löytyy ostospaikkoja jos jonkinlaista.
        Bussi menee ihan vierestä mut kun tuo taksilla liikkuminen
        on siellä niin edullista ja hotellilta sai taksin joka maksettiin etukäteen.
        niin taksilla tuli liikkuttua ympäri saarta.
        Batu Ferringhillä oli iltamarkkinat ja siellä on myös muutama kauppa.
        Maksettiin hotellista muistaakseni 500 euroa 10/vrk,
        Paradisen viereen oli valmistumassa ja luultavasti on jo valmis uusi
        hotelli, nimeä en muista.
        Ja jos haluatte ostaa silmälasit niin hotellille tulee pari kertaa
        viikossa silmälasikauppias Patric Ung, hänellä on muutamia kehyksiä
        mukana ja jos on ostoaikeita niin hän vie
        liikkeeseensä Georgetowniin, jossa tehdään näöntarkastus.

        Millainen oli hotellin kuntosali vai oliko se pieni kuntoiluhuone joka käsitti kuntopyörän ja juoksumaton:)

        Olemme nyt kahden vaiheilla, joko Paradise Sandy tai sitten joku Baty Ferringin alueelta. Batun alue voisi loppupeleissä olla se parempi vaihtoehto koska siellä on enempi elämää. Nyt pitäisi vain löytää mieluisa hotelli joka on ihan rannalla ja josta upeat näkymät huoneista (kohtuu hintainen).
        ISO PLUSSA lähtee sellaiselle hotellille jossa on hyvä kuntosali, koska tapanamme on käydä myös lomalla kuntoilemassa, pysyy kunnossa ja jaksaa reissata.
        Oisko kellään kokemusta??


    • :)Niina:)

      Onko kenelläkään tarkempaa tietoa bussireitistä Batussa? Sijaitsevatko esim juuri Holiday Inn hotellin lähistöllä. Suuntana siis keskusta esim. Georgetown.

      • niitäkin käyttänyt

        Bussi, muistaakseni numero 10, kulkee georgetownista rantatietä pitkin vielä batun ohikin, eli esim. sekä Paradise, että Holiday Inn ovat ihan reitin varralle. Holiday Inn on kadun mantereen puolella ja Paradise saman kadun rannan puolella. Samalla bussilla pääsee esim. vähän ennen georgetownia olevaan suureen luksus tavarataloon guerney plazaan. Kadut penangissa ovat pääosin sellaisia suomen moottoritie tyylisiä eli molempiin suuntiin on kaksi kaistaa ja teiden ylitys on pahimmillaan extrema urheilua, mutta eipä liikenne tuolla niin älytöntä ollut ettei tietä olisi päässyt ylittämään.


    • Scot

      En suosittele Sandy Beach-hotellia. Olin maaliskuussa yhdistelmälomalla penang-kuala lumpur-georgetown. Penangin eka hotelli oli toi Sandy Beach, ja se oli ehdottamasti huonoin noista kolmesta. Siellä oli melkoisen pahaa ruokaa, allasbaarista sai kyllä hyvää pitsaa. Mutta ravintolan ruoat oli ihan alta riman; burgeri tarjoiltiin kylmänä, eikä sitä meinannut saada edes veitsellä leikattua. Kana-annos oli mun ensimmäinen ruoka reissuissa, mitä en uskaltanut syödä, koska en ollut ihan takuuvarma kypsyydestä.

      Rannasta sen verran, että vesi oli sameaa, ja siellä todella oli meduusoja. Itse asiassa yhdelle suomalaisnaiselle tuli sairaalareissu, kun osui meduusan maalitauluksi.

      Batu Ferringhin hotellit oli musta kivemmalla paikalla, kuin toi Sandy Beach.

      • muuten ok

        eli Sandy Beach hotellia ajateltiin tulevalle reissulle.
        Hotellissa emme aio kuitenkaan syödä kun aamupala ja
        ehkä jotain välipalaa allas baarissa.Siis eihän sitä
        tiedä muidenkaan hotellien sapuskoista onko ne hyviä vai
        huonoja. Itse hotelli, siisteys,palvelu ym on kait ok?Oliko?


      • scot
        muuten ok kirjoitti:

        eli Sandy Beach hotellia ajateltiin tulevalle reissulle.
        Hotellissa emme aio kuitenkaan syödä kun aamupala ja
        ehkä jotain välipalaa allas baarissa.Siis eihän sitä
        tiedä muidenkaan hotellien sapuskoista onko ne hyviä vai
        huonoja. Itse hotelli, siisteys,palvelu ym on kait ok?Oliko?

        Se ongelma oli lähinnä siinä, että siinä sandy beachin lähellä ei oikein oo ravintoloita, eli aina tarvi lähtee sit joko georgetowniin tai batu ferringille syömään, ni se sit just lounaiden kanssa vähän haasteellista. Huone oli ihan tosi ok, siistiä oli.

        Palvelu oli sellaista, että ihan jees, ja onhan se henkilökunta tosi ystävällistä, mutta aina niillä jotain tuppas unohtumaan tai sitten muuten vaan kesti:) Mutta toisaalta mihinkä sitä lomalla on kiire? Aulan vessa oli pari kertaa vähän härskissä kunnossa, mutta muuten ei ollut yleistenkään tilojen siisteyden kanssa ongelmia.

        Taksisysteemi siellä pelitti tosi hyvin, eli hotellin ovella oli tiski, ja siitä sai aina suoraan taksin. Hinta oli esim. georgetowniin joka kerta sama, eikä tosiaan ollu mitään juksausmeinikiä. Tämä ilahduttaa muistikuvissa vieläkin, koska olin justiinsa Pekingissä, missä joka ikisellä taksimatkalla sai tapella kuskin kanssa summasta!


      • scot
        scot kirjoitti:

        Se ongelma oli lähinnä siinä, että siinä sandy beachin lähellä ei oikein oo ravintoloita, eli aina tarvi lähtee sit joko georgetowniin tai batu ferringille syömään, ni se sit just lounaiden kanssa vähän haasteellista. Huone oli ihan tosi ok, siistiä oli.

        Palvelu oli sellaista, että ihan jees, ja onhan se henkilökunta tosi ystävällistä, mutta aina niillä jotain tuppas unohtumaan tai sitten muuten vaan kesti:) Mutta toisaalta mihinkä sitä lomalla on kiire? Aulan vessa oli pari kertaa vähän härskissä kunnossa, mutta muuten ei ollut yleistenkään tilojen siisteyden kanssa ongelmia.

        Taksisysteemi siellä pelitti tosi hyvin, eli hotellin ovella oli tiski, ja siitä sai aina suoraan taksin. Hinta oli esim. georgetowniin joka kerta sama, eikä tosiaan ollu mitään juksausmeinikiä. Tämä ilahduttaa muistikuvissa vieläkin, koska olin justiinsa Pekingissä, missä joka ikisellä taksimatkalla sai tapella kuskin kanssa summasta!

        Sitäpä vielä pitikin, että kyllä mä sitä Batu Ferringiä lähtisin ehkä enempi suosittelemaan. Siellä on just niitä ravintoloita ja kahviloita, kauneushoitoloita, iltamarkkinat... eli kaikki se, mikä Sandy Beachin ympäristöstä puuttuu. Toi Sandy Beach on vähän keskellä ei mitään.


      • Neito:D
        scot kirjoitti:

        Sitäpä vielä pitikin, että kyllä mä sitä Batu Ferringiä lähtisin ehkä enempi suosittelemaan. Siellä on just niitä ravintoloita ja kahviloita, kauneushoitoloita, iltamarkkinat... eli kaikki se, mikä Sandy Beachin ympäristöstä puuttuu. Toi Sandy Beach on vähän keskellä ei mitään.

        Tartuin tohon mainintaasi että Batulta löytyy kauneushoitoloita. Onko kenelläkään kokemuksia näistä, esim. hierontaa, kasvohoitoja, manikyyrejä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      133
      1342
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1195
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      846
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      156
      832
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      150
      733
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      728
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      588
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      575
    Aihe