Vaikka on syytä kunnioittaa sitä musiikinhistoriallisestikin merkittävää työtä, jota the Beatles ja John Lennon tekivät, se ei ollut vielä mitään sen taide- ja populaarimusiikin taitekohtaa edustavan innovaation rinnalla, jonka Lennon teki rohkaistessaan Yoko Onoa laajentamaan taiteellista ilmaisuaan ja laulamaan.
Jokainen, joka rehellisesti ja ilman ennakkoasenteita kuuntelee Onon esityksen Dirty Macin kanssa the Rolling Stones -yhtyeen Rock´n Roll Circus taltioinnilla tai Onon laulaman Sisters -hitin, voi päästää lähelle tämän naismuusikkoneron luomaa aistinautintojen nirvanaa, joka on varmastikin ollut Lennonille arkipäivää. Se oli todellista huumetta, joka addiktoi.
You´re blues, John....
Yoko Ono,
7
620
Vastaukset
- aapo63
Tuon albumin aikoihin olin hyvin viehättynyt Yokon laulutyyliin. Walking On Thin Ice saa vieläkin väreitä aikaan, vaan rouvan Season Of Glass albumia en jaksa enää kokonaan kuunnella. Double Fantasy kyllä on edelleen hyvä kokonaisuus.
- provo!
Mitään niin älytöntä paskaa ei ole purkitettu edes avangarden nimissä kuin Onon ininät. Leninin Jussi laittoi akkansa mankumaan levylle kostaakseen suurelle yleisölle sen nöyryytyksen, jonka hän katsoi kokeneensa jouduttuaan täysiverisenä rokkarina rallattelemaan epsteinilaista haist´paska poppia levytolkulla. Epsteinin tekemä stailaus oli varmaankin eräs tärkeimpiä Leninin myöhemmänkin neuroottisen käytöksen syitä ja eräs viheliäisimpiä idioottimaisuuksia oli oman eukon "laulattaminen" (sitaatit todellakin välttämättömät).
- tiivistys
Dude, you rule!
- onossa
ei ole muuta suurta, kuin suuri rooli populaarimusiikin historian suurimman bändin alasajossa.
- vähän liian
tosikkoja.Onon laulukokeilut kannattaa ottaa huumorilla ellei löydä niistä kokeellisuutta ja rajojen etsintää.Luonnonlain mukaan näitä outoja lintuja on,koska niitä on oltava.Olisiko esim.Igor Stravinski tai Magnus Lindberg paheksunut Mrs.Millerin,Spike Jonesin,John Cage(1900-luvun ehkä tunnetuin kokeilija,Onon opettaja 50-60 luku USA) M.A.Nummisen tai Joko Onon musiikkitaidetta?Ono toi omista lähtökohdistaan eväitä pop/rock musiikkiin.Kiitos siitä!
- ...
vähän liian kirjoitti:
tosikkoja.Onon laulukokeilut kannattaa ottaa huumorilla ellei löydä niistä kokeellisuutta ja rajojen etsintää.Luonnonlain mukaan näitä outoja lintuja on,koska niitä on oltava.Olisiko esim.Igor Stravinski tai Magnus Lindberg paheksunut Mrs.Millerin,Spike Jonesin,John Cage(1900-luvun ehkä tunnetuin kokeilija,Onon opettaja 50-60 luku USA) M.A.Nummisen tai Joko Onon musiikkitaidetta?Ono toi omista lähtökohdistaan eväitä pop/rock musiikkiin.Kiitos siitä!
Voi sekoittaa pään lopullisesti.
- niinpä joo
John ja Eric soittivat kitaroita, ja keith tarttui passoon; ihmettelen hermojen pitäväisyyttä, kun Ono kirkui jätesäkissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255