Edullinen hirsitoimittaja hakusessa?

Pirkanmaalta tai Keski-Suom...

Moi.

Tarttes hiukka vinkkejä, kiitos...

Olisiko kellään antaa vinkkejä Pirkanmaalta tai Keski-Suomen Keuruu - Tampere seudulta (noin 150 km säteeltä) omien kuvien mukaan hirsiä pätkivää ja salvokset tekevää yrittäjää jolta voisi saada luotettavaa palvelua kohtuullisella hinnalla pariin pienehköön (3*5) aittaan...

Hakusessa ei lauta vaan "hirsi, eli 70-90 mm luokassa...

19

5817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauno Kangas
    • mene Saarijärvelle...

      Tuosta Muuramen paikasta nyt liikkuu monenlaista juttua... Jos haluat hyvää palvelua ja puutavaraa niin ei kun Saarijärvelle yhteyttä Puurusen Mikkoon Syöte-huviloihin. Parempaa palvelua saa hakea ja puutavara on hyvää ja sitä on enemmän kuin riittävästi. Omista kuvista tarjoaminen onnistuu varmasti.

      • mieltä

      • Rauno Kangas
        mieltä kirjoitti:

        Olen yhden mökin sieltä ostanut ja hyvä oli. http://www.syotehuvilat.fi/paasivu.html

        ...kävi myös minulla mielessä yhtenä vaihtoehtona, mutta Tampereelta on sinne matkaa 200 km - ja alkuperäinen kysyjä asetti rajaksi tuon 150 kilsaa.


      • Kysyjä...
        Rauno Kangas kirjoitti:

        ...kävi myös minulla mielessä yhtenä vaihtoehtona, mutta Tampereelta on sinne matkaa 200 km - ja alkuperäinen kysyjä asetti rajaksi tuon 150 kilsaa.

        Kiitos kaikille vastanneille, tarjotut vaihto-ehdot vaikuttivat kiinnostavilta. Täytyy alkaa ensiviikolla soittelemaan noille valmistajille. Ei toi mainitsemani 150 km ole siis maksimi, eikä 200 km ole liian pitkä matka. Jonkinlaisen määritteen laitoin lähinnä siksi, ettei sentään Lapista saakka kannata tilata paria aittaa että noi rahdit pysyy kohtuullisena. Toki jatkossa täytyy tilata suurempiakin mökkejä (pelkkä hirsi-toimitus), eli vinkkejä saa laittaa lisää jos vaan mieleen tulee.


      • Rauno Kangas
        Kysyjä... kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastanneille, tarjotut vaihto-ehdot vaikuttivat kiinnostavilta. Täytyy alkaa ensiviikolla soittelemaan noille valmistajille. Ei toi mainitsemani 150 km ole siis maksimi, eikä 200 km ole liian pitkä matka. Jonkinlaisen määritteen laitoin lähinnä siksi, ettei sentään Lapista saakka kannata tilata paria aittaa että noi rahdit pysyy kohtuullisena. Toki jatkossa täytyy tilata suurempiakin mökkejä (pelkkä hirsi-toimitus), eli vinkkejä saa laittaa lisää jos vaan mieleen tulee.

        ...on kyllä merkityksellinen raja - jos ei toimituksen onnistumisen kannalta, niin ainakin tarjonnan kannalta. Suomessa nimittäin hirrenveistäjiä piisaa. Taisi olla vuosi 2002, kun viimeeksi kysyin kaupparekisteriltä työni vuoksi luetteloa toimialarajauksella "hirsitalojen valmistus" ja löysivät minulle 202 toiminnassa olevaa yritystä - siis joka toisessa kunnassa on oma hirsitalotehtaansa ja tuohon 50 kilometriin mahtuu kuntia "varmaan liki sata"...


      • mitään jos hyvän haluaa...
        Rauno Kangas kirjoitti:

        ...on kyllä merkityksellinen raja - jos ei toimituksen onnistumisen kannalta, niin ainakin tarjonnan kannalta. Suomessa nimittäin hirrenveistäjiä piisaa. Taisi olla vuosi 2002, kun viimeeksi kysyin kaupparekisteriltä työni vuoksi luetteloa toimialarajauksella "hirsitalojen valmistus" ja löysivät minulle 202 toiminnassa olevaa yritystä - siis joka toisessa kunnassa on oma hirsitalotehtaansa ja tuohon 50 kilometriin mahtuu kuntia "varmaan liki sata"...

        Kyllä kai hirsiveistämöitä on mutta eri asia minkälaisia. Mieluummin hyvä kauempaa kuin huono lähempää.


      • völjari
        mitään jos hyvän haluaa... kirjoitti:

        Kyllä kai hirsiveistämöitä on mutta eri asia minkälaisia. Mieluummin hyvä kauempaa kuin huono lähempää.

        Aitan kehikon toimituksessa saattaa rahti tulla hyvin keskeiseksi kustannukseksi, mitä minä olen kuullut ihmisiltä toimituskuluista pieneiltä veistämöiltä/höyläämöiltä, puhutaan 300 - 500 €! Joillakin valmistajilla on kiinteitä hintoja lähialueelle (< 200 km), jotka ovat edullisia.


      • ..Suomen kunnasta...
        Rauno Kangas kirjoitti:

        ...on kyllä merkityksellinen raja - jos ei toimituksen onnistumisen kannalta, niin ainakin tarjonnan kannalta. Suomessa nimittäin hirrenveistäjiä piisaa. Taisi olla vuosi 2002, kun viimeeksi kysyin kaupparekisteriltä työni vuoksi luetteloa toimialarajauksella "hirsitalojen valmistus" ja löysivät minulle 202 toiminnassa olevaa yritystä - siis joka toisessa kunnassa on oma hirsitalotehtaansa ja tuohon 50 kilometriin mahtuu kuntia "varmaan liki sata"...

        ....löytyy vähintään yksi kehikon toimittaja. Arvioisin että Suomesta löytyy (monissa kunnissa useita toimittajia) kopa parikin tuhatta toimittajaa ja jos Keski-Suomi on ns. 10 prossan lääni, silloin alueellasi on ???? kehikon toimittajaa!!
        Ja muista laatutaso on yhtä laaja!


    • Hirttäkö

      Siis puhutaan hirrestä 50-90 mm ?? Tuohan on vähän isompaa lautaa..Teetä oikeasta hirrestä väh.190mm käsinveistettynä kun saa samaan hintaan kuin tuon lautamökin !

      • ole hirttä...

        ...samaa mieltä kanssasimelkein sama kuin "kakkos nelonen "


      • völjari
        ole hirttä... kirjoitti:

        ...samaa mieltä kanssasimelkein sama kuin "kakkos nelonen "

        mutta 70x145 jo on hirttä ja siitä kokoluokasta jonnekkin 95x170 alkuperäinen kysyjä hakikin kehikolleen vahvuutta.


      • Nestori Miikkulainen
        völjari kirjoitti:

        mutta 70x145 jo on hirttä ja siitä kokoluokasta jonnekkin 95x170 alkuperäinen kysyjä hakikin kehikolleen vahvuutta.

        Konneella tehtyjä höylähirsi kojujahan noi Rauno Kankaan ynnä muiden kehumat on. Eikä sellaisesta pärekorista juuri mitään kannata maksaakkaan.


    • völjari

      Osa pienistä firmoista on melkoisen haluttomia tekemään muuta kuin omia valmismallejaan, joille on jigit valmiina. Minä pääsin nyt alkaneessa projektissani edulliseen ratkaisuun antamalla valmiin kuvallisen hirsilistan jonka mukaan sahatun, poratun ja salvetun nipun kävin hakemassa. Vastuu siitä, voiko niistä koota mitään rakennusta kukaan koskaan, jätin itselleni.

      • Risto 12

        www.markuspursiainen.net Itse ostin vuonna 2000 ja tyytyväinen olen saunaan ja ennenkaikkea hintalaatusuhteeseen ollut.


    • puista..

      ..omilla piirustuksilla... www.joutsenlahti.com

    • Jäte-Joonas

      Sellainen, yrittäjäksi rekisteröitymätön. Häneltä saat halvimmalla kun ei mene veroja, eläkkeitä, eikä tarvihe maksaa vakuutuksia.Heitä löytyy kyliltä pilvin pimein. Hirsikoulutuksen saaneita.

      A-Puu on rekistöröitynyt yrittäjä, on kallis kun joutuu maksamaan työmiehille palkat ja siihen päälle eläkkeet , alv verot ym.laissa säädetyt verot ja muut sivukulut.

    • Anonyymi

      mites nykyään onko tarjonta lisääntynyt vai vähentynyt...entäpä hirrenveistäjät löytyykö keskisuomesta?

      • Anonyymi

        Kyllä keski-suomesta muutama löytyy. Tarjonta on vähentynyt huomattavsti, kaikki nuoret haluavat etätöihin, tietokonetta tuijottamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe