S.postini lähettää

itse roskapostia

on vähän samankaltainen ongelma kuin tässä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000680&posting=22000000039878770

tällaista viestiä s.postini lähettelee eteenpäin:
Dear,
I would like to introduce a very good company, electronic products dealer.
I have bought some products from company,the price was very cheap,
and the products are very good quality!They accept paypal, credit card transactions,
bank transfers,and more.
Just have a look at this web page : http://www.shop4688.com
I am sure you will could save a lot of money!
Best regards!


Ainoastaan minä käytän konettani ja olen aina käyttänyt, keyloggerin mahdollisuus ei siis ole olemassa. Langaton nettini on suojattu salasanalla (vaihdan sen kuukausittain), s.postin salasana on vaihdettu (vaihdan sen joka viikko), koneessa hyvät virustorjunnat etc.
Joten... mitä tehdä?? ja missä vika?

9

758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcvbnm

      Oletko tarkastanut oletko sinä todella lähettänyt vai joku muu on laittanut lähettäjän paikalle osoitteesi.

      • alkuper.

        juu olen, ja s.postini lähetetyt -kansiossa näkyy ne kaikki lähetetyt spämmit.


    • sinullakin

      hotmail?

      • alkuper.

        on hotmail.


    • juhakorkeapudas

      "Ainoastaan minä käytän konettani ja olen aina käyttänyt, keyloggerin mahdollisuus ei siis ole olemassa." / "s.postin salasana on vaihdettu (vaihdan sen joka viikko)" Keyloggerin mahdollisuus on olemassa. Ei se tarkoita, että käyttäjän pitäisi päästä fyysisesti samalle koneelle, haittaohjelman saastuttama kone voi lähettää tunnistautumistiedot verkon yli. "Langaton nettini on suojattu salasanalla (vaihdan sen kuukausittain) Otapa tuolta (https://www.grc.com/passwords.htm) tuo 63 merkkiä pitkä salasana (63 random printable ASCII characters). Sen murtaminen kohtuullisessa ajassa nykykoneilla ole mahdollista joten säästyt kuukaisttaiselta avaimen vaihdolta. "mitä tehdä?? ja missä vika?" Perusteellinen skannaus haittaohjelmien varalta. Skannaa vaikka hakutulosten kolmella ensimmäisellä online-skannerilla, http://www.google.fi/search?hl=fi&safe=off&ei=10ToSdvDJcORsAaiu7iSBw&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=online virus scanners&spell=1 (F-Secure, Kaspersky, Trendmicro).

      • keksa

        joku haittaohjelma tullut koneelle nettisivustolta tai netistä muuten ja se käyttää outlookkia hyväkseen. Lähettää osoitekirjassa oleville spammiä ja todennäköisesti kopion haittaohjelmasta


      • alkuper.

        jep, skannaukset tehty, mtn ei löytynyt =/


    • Onks päälllä

      Ainakin hotmailiin on tullut lisää ominaisuuksia kun menee katsomaan asetukset kohtaa. Voi laittaa viesitit menemään toiseen osoitteeseen edelleenlähetyksenä. Gmailiin voi luoda suodattimia vaikka minkälaisia. Eli jos joku on kerran päässyt murtautumaan sähköpostiin on se voinut tehdä jonkunlaisen muutoksen ja sitten sitä ei tajua että miten ja mitä on tehty. Pitäsi siis osata tutkia että ei olisis sitten jotakin tehty.

      • alkuper.

        en löytäny hotmailin asetuksista mitään, missä olisi ollut puhe edelleenlähetyksestä... Tänään aamulla kun katsoin sähköpostiani, niin mukava yllätys odotti jälleen: sama spämmi oli lähetetty samoille yhteyshenkilöille kuin aiemminkin. hmph, mukavaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2730
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      209
      1753
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1465
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1221
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1081
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      943
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      72
      826
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      740
    Aihe