paha, pahempi , pahin

no hope any more

Mitä mieltä olette seuraavasta. Olen ollut naimisissa jo reilusti yli kymmenen vuotta. Avioliittoni aikana olen yrittänyt kaikenlaista, että vaimoni innostuisi seksistä ja hellyydenosoituksista. En ole onnistunut millään, vaimoani ei vaan kiinnosta suuteleminen eikä rakastelu. Minä saan anella seksiä vaikka joka päivä ja on ihan sama mihin aikaan tahansa niin ei tahdo kiinnostaa. Voi olla, että saan hänet sänkyyn noin 10 - 15 kertaa vuodessa. Ja sittenkin voin huomata ettei hän pidä siitä eikä edes suuteleminen ole hänestä miellyttävää. Meillä on lapsia ja sen takia olen yrittänyt jatkaa suhdetta ja toivoa muutosta. No nyt olen jo luopunut toivosta ja olen sortunut pettämään häntä pari kertaa. Tiedän, että moni nainen on kiinnostunut minusta, joten ei se haluttomuus voi minun surkeudestani johtua. Vaimo ei ole pettänyt minua toisen miehen kanssa, mutta minusta hän on pettänyt minua, koska ei ole ollut kiinnostunut hoitamaan meidän omaa suhdetta yli kymmeneen vuoteen. Eikö se ole pettämistä, ettei ole kiinnostunut omasta miehestä avioliitossa, eikä edes ole valmis puhumaan ja millään tavoin korjaamaan asiaa? En halua puolustella omia virheitäni ja omaa pettämistä, mutta ainakin olen sitkeästi yrittänyt jo yli kymmenen vuotta. Mitä mieltä olette asiasta. Onko puolisolla oikeus kieltäytyä seksistä ja suutelemisesta ja sitten odottaa, että toinen on uskollinen?

9

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsynyt

Olen nainen ja ollut naimisissa 20 v ja aina olen saanut houkutella miestäni seksin iloihin ja näyttämään hellyyttään..kyllä hän myös siihen *suostuu* mutta hellyys ja*iloittelu * puuttuu kokonaan..joten koska tunnistin nuo kaikki samat asiat ..ja olen tässä avioliitossa ollut enimmäkseen vain lasten takia,mikä om kyllä ollut katkera paikka huomata..että on antanut lapsillenn kammottavan mallin koska onnellinen en ole ollut ..
      Olen minäkin sortunut vieraisiin joskus mutta eihän se ole mikään ratkaisu ..ei kuitenkaan sisäinen moraalini anna siitä täysillä nauttia.

Onhan meillä keskusteltu asiasta mutta se ei johda mihinkään on vain suurempi pettymys huomata kun alkaa toivoa ja ihoni huutaa hellyyttä ja sitä ei taas kerran tulekkaan..

Ja onko oikeus ..kukahan siihen osaisi vastata ei kai ole ..uskottomuus ei ole kuitenkaan ratkaisu..
      katkaise sinä ajoissa ..kun itse en ole pystynyt ..

• no hope any more

pettäminen, mutta kumpi on parempi lasten kannalta? Pettää ja yrittää sinnitellä itse ilman rakkautta vai erota ja nauttia mahdollisesta uudesta suhteesta. Ja mitä sitten kun itse alkaa tuntea rakastuvansa vieraaseen ihmiseen! Olen aina ajatellut lapsiani, jotka ovat vielä pieniä, mutta välillä tuntuu, että olisikohan se ero parempi lapsillekin, kun kotona menee niin ja näin nykyisin. Usein kireästä ilmapiiristä saavat kärsiä myös viattomat lapset. Minusta ei ole oikein, ettei lapset saa nähdä kotona, että isä ja äiti todella välittävät toisistaan. Vaikeaa on teki mitä teki. Mutta tiedän, että tällaisia kohtaloita on varmasti myös muitakin. Emme ole ainoat, toivon kuitenkin sinullekin uskoa parempaan ja onnellisempaan elämään. Itse yritän miettiä omaa tilannettani ja tehdä jonkunlaisia ratkaisuja.

• väärinpäin
        no hope any more kirjoitti:

pettäminen, mutta kumpi on parempi lasten kannalta? Pettää ja yrittää sinnitellä itse ilman rakkautta vai erota ja nauttia mahdollisesta uudesta suhteesta. Ja mitä sitten kun itse alkaa tuntea rakastuvansa vieraaseen ihmiseen! Olen aina ajatellut lapsiani, jotka ovat vielä pieniä, mutta välillä tuntuu, että olisikohan se ero parempi lapsillekin, kun kotona menee niin ja näin nykyisin. Usein kireästä ilmapiiristä saavat kärsiä myös viattomat lapset. Minusta ei ole oikein, ettei lapset saa nähdä kotona, että isä ja äiti todella välittävät toisistaan. Vaikeaa on teki mitä teki. Mutta tiedän, että tällaisia kohtaloita on varmasti myös muitakin. Emme ole ainoat, toivon kuitenkin sinullekin uskoa parempaan ja onnellisempaan elämään. Itse yritän miettiä omaa tilannettani ja tehdä jonkunlaisia ratkaisuja.

Eiköhän lasten kannalta kuitenkin ole parempi, että vanhemmat ovat yhdessä eikä erikseen. Enpä usko, että lapsesi osaavat kaivata teidän vanhempien välistä kiintymystä.

Jos muuten arki sujuu, miksi vaihtaa? Ehkäpä tilanne vielä joku päivä muuttuu teidänkin välillä, vaikkapa sitten kun lapset ovat vähän isompia, eihän sitä koskaan tiedä.

Vaihtamalla se ei lopulta miksikään muutu, sama arki sitä siihen uuteenkin suhteeseen tulee, ennenmin tai myöhemmin, ja se arki voi olla jopa huonompi..

• onski

osoita ensin
      kiintymystä
      muulla tavalla
      vie vaikka
      etelän maille
      tarjoa viinaa
      eihän sitä
      naista raakana
      voi naimaan
      saada
      syy on usein
      suomalaisessa
      miehessä
      joka asentaa
      videokamerat
      makuuhuoneeseen
      painaa pläy
      ja sanoo:
      nyt akka
      naimaan

• kyynikko

...nyt jo aikuisen lapsen kantilta katsottuna.

Aikoinaan elivät minunkin vanhempani kaiketikin samanlaisessa tilanteessa ja elävät yhä vieläkin. En ole koskaan nähnyt heitä osoittamassa toisilleen minkäänlaisia välittämiseen vivahtavia tunteita. En muista heidän halailleen tai suukotelleen - sanaharkat taas muistan liiankin hyvin. Sänkykammarin saloista en tosin mitään tiedä, mutta epäilen, ettei sielläkään kovin romanttista ole voinut olla.

Mitäpä se minulle kuuluu? No ei kuulukaan muuten, kuin että olen valitettavasti huomannut itsessänikin moisia kylmän kampelan oireita. Tunteiden osoittaminen on ollut minulle aina vaikeaa. Vaikea on myös huomionosoitusten vastaanottaminen. En kerta kaikkiaan osaa kuiskia helliä sanoja tai yllättää halauksi ja suudelmin. Puolisoni osoittaessa minulle hellyttä yllätän itseni usein puntaroimasta mahdollisia taka-ajatuksia, vaikka tiedän ettei niitä ole.

Tunneälyni alkeellisuus ei rassaa pelkästään puolisoani, vaan myös minua itseäni. Elämän pienistä iloista nauttiminen ei ole yksinkertaista silloin, kun ne pitää vasta aikuisiällä opetella.

• Ninni

Voisin olla vaimosi, tilanteeni on kovin samankaltainen. En ole halunnut miestäni vuosiin ja suuteleminenkin tuntuu vastenmieliseltä, ajatuskin. En ole varma mikä tähän on ajanut, mutta tällä hetkellä olemme eroamassa.

Mielestäni lapset ovat yhtä onnellisia kuin vanhempansa, joten parempi elämäänsä tyytyväisen äidin ja/tai isän kanssa kuin tässä jatkuvassa perhehelvetissä. Itse olen kokenut samanlaisen lapsuuden kuin Kyynikko, en suosittele kenellekään.

yksi mahdollinen syy fyysisten väliemme viilenemiseen ja seksin loppumiseen ovat lapset. Ensin olin niin raskauksien ja lastenhoidon uuvuttama, etten jaksanut. Koin mieheni himokkuuden rasittavana ja vaatimukset "madonnan ja huoran" roolien vaihtamisen sormien napsautuksella mahdottomana. Lapset alkoivat pikkuhiljaa saada ja antaa kaiken hellyyden elämässäni, rakastin heitä valtavasti ja tavallaan hylkäsin mieheni henkisesti... ja fyysisesti. En vain halunnut häntä enää, seksi ei ollut enää tärkeää.

Nyt olen aivan tyytyväinen tulevaisuuteeni ilman miestä, ilman seksiä. Sitten kun lapset ovat isompia, tilanne luultavasti muuttuu, mutta tällä hetkellä tämä tuntuu hyvältä. Syitä eroomme oli tietysti muitakin, mutta tämä oli suuri osa ongelmaamme. Miehelleni suurempi ongelma kuin minulle.

Hyvää jatkoa sinulle, viisasten kiveä ei näissä asioissa ole, mutta toivon että läydät itsellesi sopivan ratkaisun! Etsi onnesi.

• onpahan vain mun mielipiteeni

Kerropa lapsillesi myöhemmin, kun kysyvät (kun ovat tarpeeksi vanhoja) että erositte, koska keskinäinen seksi ei enää maistunut. En usko, että ymmärtävät.. Tosiasia (mielestäni) on, että lapset haluavat ja tarvitsevat kummatkin vanhemmat ja ehdottomasti saman katon alla. Eriasia on, jos suhteessa on väkivaltaa tms.

• eeva
        onpahan vain mun mielipiteeni kirjoitti:

Kerropa lapsillesi myöhemmin, kun kysyvät (kun ovat tarpeeksi vanhoja) että erositte, koska keskinäinen seksi ei enää maistunut. En usko, että ymmärtävät.. Tosiasia (mielestäni) on, että lapset haluavat ja tarvitsevat kummatkin vanhemmat ja ehdottomasti saman katon alla. Eriasia on, jos suhteessa on väkivaltaa tms.

se on henkistä väkivaltaa se murjottaminenkin kun toinen ei anna tai toinen ei halua.

Kyllä oli tuttuja kokemuksia edellisillä naisilla ja keskustelun aloittaneella miehellä.

On se kumma että kun on lapsenhoidon uuvuttama niin pitäis jaksaa pitää mies tyytyväisenä pikapanoin. Itse ei koskaan saa mitään. Vaikka asiasta on puhuttu. Menin sitten ja petin. Oli hauskaa, mutta miehen kannalta tietysti kurjaa. Harmittaa kuulla että tää ei-toimivuus on näin yleistä.
        Ei paljoa rohkaise yrittämään enää uusia suhteita.

• Ninni
        onpahan vain mun mielipiteeni kirjoitti:

Taisit ymmärtää tahallasi väärin?
        Vanhempien läsnäolo on minustakin lapsille tärkeää. Minä kaipasin myös mieheni läsnäoloa, mutta hänen rakkautensa on työ. Joskus ihmettelin muistaako hän lainkaan, että vaimo ja lapset odottavat kotona... Kun työpäivät olivat kymmenkunta vuotta jatkuvasti n. 14-tuntisia, ei siinä parisuhteen hoitaminen ja lapset olleet enää ensimmäisinä mielessä. Ja loppuaika ryypättiin.

Jos ei saman katon alla suju, ei siellä lasten takia kannata olla. Lapsiin voi säilyttää toimivan suhteen erilläänkin. Itse järkytyin teini-iässä, kun tajusin viimein, mitä äitini on saanut kestää, missä perhehelvetissä hän eli vuosikymmenet vain meidän lasten takia. Minä en aio heittää elämääni hukkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      190
      12734
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      85
      6204
    3. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      115
      5691
    4. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5522
    5. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      4422
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4312
    7. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      92
      4300
    8. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      42
      4231
    9. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      33
      4168
    10. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      48
      3727
    Aihe