Saabbini taas vaihteeksi temppuilee. Tässä eräänä päivänä virtalukosta(johdosta) alkoi tulla käryä,auto kuitenkin pelasi normaalisti. Meni muutama päivä eteenpäin kun laturin valo alkoi palamaan himmeästi. Hihna kunnossa pystyin ajamaan kunnes tänään yrittäessä käynnistää ei käynnistynyt.Sain sitten käymään puolen tunnin yrityksen jälkeen, latausvalo himmeänä illassa loisti. Koitin virtalukosta lähteviä johtoja, joista yksi oli tosi kuuma ja myöhemmin katsottaessa hieman pää sulanut(siis siitä johdosta oman pään lisäksi).Sammuttaessa kotipihassa auton ja yrittäessä käynnistää ei taaskaan käynnistynyt, pyöritti kyllä mutta ei jäänyt käymään. Kävin penkomassa varaosalaatikoita, löysin toisen virtalukon, johon yhdistin johdot ennenkuin irrotin vanhan lukon. Ja kas auto pärähti käymään. Se yksi sulanut johto kylläkin lämpesi taas. Aloitin vanhan virtalukon irrottamisen tossa kasin aikaan ja nyt lähes kolmen tunnin taistelun jälkeen tulin tänne itkemään kun en saanut vanhaa lukkoa irti.Sieltä ohjausakselin alapuolelta pitäisi ohjekirjan mukaan jollain rautalangalla työntää joku "lukitustappi" pois tieltä ja vetää vanha lukko pois. Siellä alla on jotain kuusi reikää, joita kaikkia lähes kolme tuntia sörkittyäni alko mielenterveys järkkyyn kun en lukkoa irti saanut.Mikä avuksi lukon irtiottoon ja latausvalon palon poistoon ja miksi johto käryää virtalukossa? Kiitos ja kumarrus vinkeistä.
Saab 96 taas
12
1430
Vastaukset
- voi yhen
mikäs on että ei leikkaa. 96 on vanhastaan sähkömiehen painajainen koska virtalukon kautta kulkee liikaa ampeereita läpi siispä virtalukon pohja ei oikeen kestä. miksi sinun muuten pitäisi
koko lukkoa irroittaa kun pelkkä pohjan vaihto
riittää?
ettet vain vaihtanu yhtä paskaa toiseen paskaan kun vieläkään ei toimi kunnolla.
tarkasta että liittimet ovat tiukat ja ettei bakeliitti haise nenään uudessa virtalukonpohjassa
virtalukko lukkopesineen irtoaa noin 4 minuutissa
kun sen osaa.mutta se ei liity nyt vaivaasi.jos vielä homma kusee niin pane emailisi tähän niin paan sulle ohjeet suoraan. ps.löytyy muuten ehjä pohja- Mikke
On sekä hyviä että huonoja uutisia, ensin hyvät:Sain loppujen lopuksi vaihdettua virtalukon, rupesi käymään, mutta se yksi johto kuumenee edelleen. Sitten huonot: kytkin meni,Ei ole taitoa, aikaa eikä tilaa laittaa kuntoon.Jos joku on kiinnostunut 75 mallisesta kuupasta em. vikoineen, kori on aikas hyvä, maalattu punaiseksi muutama vuosi sitten ja superista otettu kone on ajettu vasta 160 tuhatta ja oivallisessa kunnossa, puoleentoista vuoteen ei ole lisätty pisaraakaan öljyä. Halvalla saa pois hakea. Auto on Tampereella. Otan pois rekisteristä vuoden vaihteessa ja vien romikseen.
- vallu
Mikke kirjoitti:
On sekä hyviä että huonoja uutisia, ensin hyvät:Sain loppujen lopuksi vaihdettua virtalukon, rupesi käymään, mutta se yksi johto kuumenee edelleen. Sitten huonot: kytkin meni,Ei ole taitoa, aikaa eikä tilaa laittaa kuntoon.Jos joku on kiinnostunut 75 mallisesta kuupasta em. vikoineen, kori on aikas hyvä, maalattu punaiseksi muutama vuosi sitten ja superista otettu kone on ajettu vasta 160 tuhatta ja oivallisessa kunnossa, puoleentoista vuoteen ei ole lisätty pisaraakaan öljyä. Halvalla saa pois hakea. Auto on Tampereella. Otan pois rekisteristä vuoden vaihteessa ja vien romikseen.
Ysikutosen kytkin on helppo vaihtaa mut maksaa vanhaa rahaa muistaakseni tonnin.
Onko autossa leima voimassa? Paikka kytkimen vaihtoon olisi ja jos auto tosiaan on halpa niin kannattaa varmaankin vielä korjata.
Auto siis kiinnostaa noin periaatteessa. - Peinu
vallu kirjoitti:
Ysikutosen kytkin on helppo vaihtaa mut maksaa vanhaa rahaa muistaakseni tonnin.
Onko autossa leima voimassa? Paikka kytkimen vaihtoon olisi ja jos auto tosiaan on halpa niin kannattaa varmaankin vielä korjata.
Auto siis kiinnostaa noin periaatteessa.96:n joskus omistaneena muistelen, että kytkimen vaihto on muuten simppeli homma, paitsi että koneen joutuu ottamaan pois. Eli koneen saa helposti pois kun ensin irroittaa konepellin, syylärin, maskin, startin ja laturin. Enää jää sähköjohdot ja vesiletkut (no nehän lähtikin jo syyläriä irrottaessa). Sitten vaan vaihdetaan asetelma ja kokoaminen toisin päin, paitsi että pikkasen hankalempaa. Ihan parissa illlassa saa homman hoidettua jos on vaan pari apumiestä ja kunnon vehkeet ja vinssit :)
Eikös se näin mennyt vai onnistuuko (muka) helpommin? - Mikke
vallu kirjoitti:
Ysikutosen kytkin on helppo vaihtaa mut maksaa vanhaa rahaa muistaakseni tonnin.
Onko autossa leima voimassa? Paikka kytkimen vaihtoon olisi ja jos auto tosiaan on halpa niin kannattaa varmaankin vielä korjata.
Auto siis kiinnostaa noin periaatteessa.Auto on leimattu kesäkuussa. Motonetissä taitaa olla vielä halvemmat osat kuin tonnin. Tule hakemaan pois.
- vallu
Peinu kirjoitti:
96:n joskus omistaneena muistelen, että kytkimen vaihto on muuten simppeli homma, paitsi että koneen joutuu ottamaan pois. Eli koneen saa helposti pois kun ensin irroittaa konepellin, syylärin, maskin, startin ja laturin. Enää jää sähköjohdot ja vesiletkut (no nehän lähtikin jo syyläriä irrottaessa). Sitten vaan vaihdetaan asetelma ja kokoaminen toisin päin, paitsi että pikkasen hankalempaa. Ihan parissa illlassa saa homman hoidettua jos on vaan pari apumiestä ja kunnon vehkeet ja vinssit :)
Eikös se näin mennyt vai onnistuuko (muka) helpommin?Noinhan se kytkin vaihtuu. Kunnon taljalla, reilulla kokemuksella ja irrallisella kytkinakselilla (keskittämiseen) aikaa kuluu 4 -5 tuntia. Ei ole siis mahdoton vaiva.
- vallu
Mikke kirjoitti:
Auto on leimattu kesäkuussa. Motonetissä taitaa olla vielä halvemmat osat kuin tonnin. Tule hakemaan pois.
Asun itsekin Tampereella eli olisi helppo käydä katsomassa, mutta missä?
- Saab 96
vallu kirjoitti:
Noinhan se kytkin vaihtuu. Kunnon taljalla, reilulla kokemuksella ja irrallisella kytkinakselilla (keskittämiseen) aikaa kuluu 4 -5 tuntia. Ei ole siis mahdoton vaiva.
Kalevassa, Väinölänkatu 31
- Mikke
vallu kirjoitti:
Asun itsekin Tampereella eli olisi helppo käydä katsomassa, mutta missä?
Kaleva, Väinölänkatu 31.
- huomioon
Mikke kirjoitti:
Kaleva, Väinölänkatu 31.
että kuumenemisen takia siellä on perstuntumalta ne kaksi harmaata johtoa sulanut yhteen laturilta taaksepäin.joudut kuoriin vähän ja vetään uuta johtoa
- vallu
Mikke kirjoitti:
Kaleva, Väinölänkatu 31.
Sopiiko tänään klo 14-15 tai la aamupäivä tulla katsomaan?
- Mikke
vallu kirjoitti:
Sopiiko tänään klo 14-15 tai la aamupäivä tulla katsomaan?
Tule vaikka tänään, soita 050 555 0655
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po884397Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi202817Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242684Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441886- 251736
- 1521530
- 1251511
Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?
Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin1111471Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2821409Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.941360