meningeooma aivokalvon kasvain

meningeooma

meningeooma aivokalvon kasvain Olin varjoainekuvauksessa pari päivää sitten ja sain kuulla että minulla on aivokalvon kasvain. Minulla joka yleensä on terve. Nyt en ole tehnyt muuta kuin itkenyt kun epätietoisuus jyllää. Oireet olivat vasemman silmän näön huononeminen ja tietysti päänsärky jota oli hoidettu monta vuotta mikreeninä. Nyt odottelen lääkäriin pääsyä ja mitä siellä sitten sanotaan. Kasvain on 2cm iso ja sijaitsee oikealla puolella päätä noin korvan kohdalla, helpossa kohdassa leikata. Olisi kiva kuulla jos olisi kohtalotovereita kuinka heidän on käynyt ja miten tauti on edennyt, jos kyseistä kasvainta ei poisteta heti. Siis mitä saan vielä odottaa tulevaksi. Olisi kiva tietää millainen leikkaus on.

3

2728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota aivan
    • äidillä

Äidillä todettiin sellainen nelikymppisenä. Leikattu kaksi kertaa, oli hankalassa paikassa. Ihan hyvässä kunnossa vielä kolmenkymmenen vuoden jälkeenkin. Tsemppiä, kaikki menee varmaankin hyvin!

• elämä kantaa

Minulta leikattiin oulussa 23.12.08 kasvain kooltaan 3cm*3cm*4.5cm oikean silmän yläpuolelta.Haava ylettyy oikean korvan puolivälistä melkein keskelle päätä.Samasta haavasta on menty oikeaan poskeen silmän alle leukaluista rapsittu ja poskilihakset sisältäpäin katkaistu.Minulla oli valtavia oksennus kohtauksia ja hetkellisiä poissaolo kohtaksia.Oikeaa silmää alun perin lähdin valittamaa.Sain voiteita ja tippoja työpaikan lääkäriltä.Sitten hän lähetti vihdoin viimein silmälääkärille,joka totesi ,että ei sinun silmissäsi mitään vikaa ole,vaan hän epäilee kasvainta .Menihän siinä pompottelussa melkein 2 vuotta,välillä ambulanssilla sairaalaan oksennus kohtausten takia.Diagnoosi aivoverenkierto häiriöitä,mene kotiin lepäämään.Vihdoin työpaikkalääkäri kysyi,että mitä nyt tehdään.Sanoin ,että laita lähete keskussairaalaan kyllä minä maksan.Ja niin 12.11.08 mangneettikuvissa löytyi kasvaimia ja nestettä olivat keränneet paljon ympärilleen.Heti otettiin sairaalaan ja sain epilepsia ja kortisoni lääkityksen.Ja ouluun lähti lähete.Välillä kotiin odottamaan aikaa ouluun.16.12.08 sain taas valtavan oksennuskohtauksen ja kiireellä sairaalaan ja ct kuvauksiin .Neurologit säikähtivät,että oikean puolen kasvo halvaantuu.Ja keskustelivat oulun neurologien kanssa ja sopivat,että 21.12.08 sisälle sinne.Joulun aatonaattona leikattiin.Olen toipunut hyvin.Oulusta siirrettiin omaan keskussairaalaan 29.12.08.Ja 7.1.09 pääsin kotiin.23.3.09 otettiin ct kuva ja hyvin oli päästä parantunut.Poski on vielä tunnoton ja suuta en saa kovin suurelle auki,eli pieniä suupaloja syödessä.Viikolla 12 olin jo lapissa hiihtämässä.Niin että elämä jatkuu.Meillä on huippu neurologit Suomessa.Eikä muuta kuin positiivista elämän uskoa.Paljon enkeleitä mukaasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8108
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3912
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1380
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      33
      1224
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1109
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      980
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe