Miten avioehtosopimus pitäisi säilyttää? Ystävätär menee avioon ruotsalaisen kanssa ja heillä on avioehto. Siitä on kopio ruotsalaisessa pankissa, jossa heillä on muutkin raha-asiat. Mutta pitäisikö olla Suomessakin jossakin? Pankissa? Omaisella? Naisen tulot ovat Ruotsista, mutta hänellä on Suomessa osuuksia kiinteistöyhtymistä, mökki ja kolmannes huoneistosta. Nämä on rajattu avioehdolla sellaiseksi omaisuudeksi, johon miehellä ei erotilanteessa oikeutta. Voiko avioehto olla tarpeen esim. noiden yhtymien asioiden hoidossa?
Paperi tallessa
5
1325
Vastaukset
- suomessa
se pitää rekisteröidä maistraattiin, ennenkö on pätevä.
- random_N
Minäpä välitän tämän tiedon nyt alkuun sinne.
- nimetönnötemin
Miksi puutut ystävättäresi asioihin??
- fjdklalfdsaf
mitäköhän se sinulle kuuluu ja miksiköhän sinä älähdät jos joku huolehtii ystävästään? pistää miettimään...
- random_N
No meillä on semmoinen YYA että minä hoidan jonkin verran valtakirjalla hänen asioitaan, koska olen muutenkin tekemisissä niiden ihmisten kanssa, joita on muina osakkaina niissä yhtymissä. Ja nyt avioliiton myötä muuttuu mm ystävän nimi eli valtakirjat kirjoitetaan uudestaan. Niiden kirjoittamisen yhteydessä sitten alkoivat/alettiin pohtia että tarvitseeko jossakin mainita avioehdosta ja jos tarvitsee, niin miten toimien avioehto olisi sitten oikein kirjattu. He eivät asu missään metropolissa, niin ei siellä ollut paikallisilla pankin ihmisillä tietoa Suomen kuvioista eikä oikein juristien toimistojakaan ole. Luulisin että Tukholmassa ja Suomessa Ahvenanmaalla ja rannikolla olisi osaamista tässäkin asiassa, koska paljonhan on perheitä joissa siipat ovat toinen Suomesta ja toinen Ruotsista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265248
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1441549
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141250- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211054viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.177927En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61883- 37819