Kandi ja Gradu samalla?

Onko joku tehnyt?

Siinäpä asiani. :) Onko kenelläkään kokemusta kandin ja gradun teosta samalla? Siis siten,että kandi lohkaistaisiin gradusta? Miten se käytännössä toteutuu?

8

1774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuinka?

      Kandin työtä voi toki laajentaa graduksi, mutta ei kai tuo toisin päin onnistu edes teoriassa. Meillä ainakin piti olla hankittuna kandin paperit ja lajitelma kaikenlaisia suorituksia, joita vaadittiin siihen, että graduseminaarin ovellekaan pääsi kolkuttelemaan.

      • ssddvd

        Meillä oli myös graduseminaarin vaatimuksena se että kandintyö on tehtynä. Mutta ei siinä paljoa muokkaamista tarvinnut että sai siitä hieman vajaan 30 sivun kandintyöstä sen 20 sivua gradun "pohjaksi". Itse ainakin kirjoitin kandintyön siten että siitä pystyi käyttämään lähes joka sivun myös gradussakin.


      • maantieteilijä
        ssddvd kirjoitti:

        Meillä oli myös graduseminaarin vaatimuksena se että kandintyö on tehtynä. Mutta ei siinä paljoa muokkaamista tarvinnut että sai siitä hieman vajaan 30 sivun kandintyöstä sen 20 sivua gradun "pohjaksi". Itse ainakin kirjoitin kandintyön siten että siitä pystyi käyttämään lähes joka sivun myös gradussakin.

        Onnistuu se kyllä toisinkin päin. Itse teen juuri parhaillaan kandintyötä gradusta.


      • maantietelijä
        maantieteilijä kirjoitti:

        Onnistuu se kyllä toisinkin päin. Itse teen juuri parhaillaan kandintyötä gradusta.

        Itse teen niin, että otan osan gradun teoriaosasta kandintyöhön ja yhden jutun graduun liittyvistä asioista aineistoksi (ei kai ole varsinaista gradun aineistoa kuitenkaan, pikemminkin liittyy gradun taustaan ja siihen, mistä lähdin gradua tekemään). En halua täällä enemmän selittää aihettani, mutta tiedän muitakin, jotka tekee kandintyön gradusta. Toki kandintyö pitää olla kuitenkin oma tutkimuksensa, esimerkiksi erillinen johdanto ja pohdinta ja mulla on kyllä muutakin omaa kandintyössä.


      • Mutta utelias olen
        maantietelijä kirjoitti:

        Itse teen niin, että otan osan gradun teoriaosasta kandintyöhön ja yhden jutun graduun liittyvistä asioista aineistoksi (ei kai ole varsinaista gradun aineistoa kuitenkaan, pikemminkin liittyy gradun taustaan ja siihen, mistä lähdin gradua tekemään). En halua täällä enemmän selittää aihettani, mutta tiedän muitakin, jotka tekee kandintyön gradusta. Toki kandintyö pitää olla kuitenkin oma tutkimuksensa, esimerkiksi erillinen johdanto ja pohdinta ja mulla on kyllä muutakin omaa kandintyössä.

        Minkä vuoksi et ole tehnyt kandintyötä silloin opintojen puolivälin tienoilla, jolloin se on tarkoitettu tehtäväksi? Eikös sen ole tarkoitus toimia tavallaan tutkimukseen tutustumisena ja hieman kuin gradun tekemisen harjoitteluvaiheena? En ole tutustunut muiden tiedekuntien tapoihin, mutta meillä oli kandintyön oltava valmis kolmannen vuosikurssin lopussa, tai opiskelu jumittui siihen paikkaan. (Pieni laitos, tiukka ohjelma.) Miten tuo on teillä mahdollista? Aika mielenkiintoinen juttu, nimittäin.


      • maantieteilijä
        Mutta utelias olen kirjoitti:

        Minkä vuoksi et ole tehnyt kandintyötä silloin opintojen puolivälin tienoilla, jolloin se on tarkoitettu tehtäväksi? Eikös sen ole tarkoitus toimia tavallaan tutkimukseen tutustumisena ja hieman kuin gradun tekemisen harjoitteluvaiheena? En ole tutustunut muiden tiedekuntien tapoihin, mutta meillä oli kandintyön oltava valmis kolmannen vuosikurssin lopussa, tai opiskelu jumittui siihen paikkaan. (Pieni laitos, tiukka ohjelma.) Miten tuo on teillä mahdollista? Aika mielenkiintoinen juttu, nimittäin.

        Mun opinnot on alkaneet ennen tutkinnonuudistusta. Ennen sitähän ei tarvinnut tehdä kandintyötä ollenkaan. En saanut opintojani valmiiksi viime keväänä (jolloin se aikaraja, jolloin tutkinnon olisi saanut tehdä vanhoilla vaatimuksilla meni umpeen), joten on nyt pakko tehdä tuo kandintyö.


      • Edellinen utelija
        maantieteilijä kirjoitti:

        Mun opinnot on alkaneet ennen tutkinnonuudistusta. Ennen sitähän ei tarvinnut tehdä kandintyötä ollenkaan. En saanut opintojani valmiiksi viime keväänä (jolloin se aikaraja, jolloin tutkinnon olisi saanut tehdä vanhoilla vaatimuksilla meni umpeen), joten on nyt pakko tehdä tuo kandintyö.

        Juu, en tullut ajatelleeksi tutkinnonuudistusta. Onnistuin itse sekä opiskelemaan että valmistumaan kahden uudistuksen välissä, eikä tosiaan käynyt aina kateeksi, katsoi sitten eteen tai taakse. Toivottaisin onnea kandintyöllesi, muttei se taida olla tarpeen, jos jos gradusta olet selvinnyt. :)


      • kohtalotovereita
        maantieteilijä kirjoitti:

        Mun opinnot on alkaneet ennen tutkinnonuudistusta. Ennen sitähän ei tarvinnut tehdä kandintyötä ollenkaan. En saanut opintojani valmiiksi viime keväänä (jolloin se aikaraja, jolloin tutkinnon olisi saanut tehdä vanhoilla vaatimuksilla meni umpeen), joten on nyt pakko tehdä tuo kandintyö.

        Itsekin tein sen per***een tutkinnonuudistuksen takia kandityön vasta gradun jälkeen. Ja täysin eri aiheestakin vielä. Ihan helppo juttu sinänsä ja tuli hyvä arvosanakin vielä, mutta kuitenkin... Just joo. No. FM kuitenkin nyt, vaikka so what?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2704
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1965
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1315
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1211
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. 20
      1036
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    Aihe