Vanhapolku

tomppa2006

Vanha polku kulkee läpi hautausmaan kuljen mietteissäin poispäin äitini haudalta kuinka hän minua rakastikaan en minä kirjoita runoja muita varten vaan itseni tähden kirjoitan rakkaudesta silti toivon sinun joskus lukevan

23

738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IirisA

Surullinen mutta hyvä tunnelma.

• tomppa2006

...ja hartaan tunnelman vallassa kirjoitettu runo... Kiitos palautteesta.

• padme_amidala

..kaunista ja rauhallista rakkauden kuvausta. Ehkä minuun vaikutti voimakkaasti tuo hautausmaa. Haudankaivajan tyttärenä hautausmailla käynti tuo sellaisen rauhallisen, kotoisan tunnelman. Lisäksi minua liikuttaa se, että hautausmaalla ihmiset käyvät rakkaimpiensa luona kauniiden muistojen keralla. Se läheisen kunnioitus ja rakkaus tuntuu hiljaisissa askeleissa ja vakavissa ilmeissä : ) Tuo toinen säkeistö sisälsi viisaan ajatuksen siitä, minkä takia täällä itsekukin on kirjoittamassa. Sen rauhallinen sointi tarttui lukijaan : ) Kiitokset hyvästä lukuhetkestä : )

• tomppa2006

...ja niin kauniille muistoille... En usko edes parhaimpien runoilijoiden kirjoittavan runojaan muille tilauksesta, vaan useimmiten runo on niin henkilökohtainen asia, aivan kuin tunnustus tai selonteko omasta sisimmästään. Toki sen voi antaa muiden luettavaksi, mutta eniten se on mielestäni tarkoitettu itselle. Kirjoittajien joukosta löytyy varmaan poikkeuksiakin tämän asian suhteen. Olen ilahtunut sanoistasi. *hymyilee*

• Minäki eilen ja kuljin tutun polun siinä hiljaa mietin miten raskas on ollu tämä tie. Rakkaan menetys koskee syvintä vie aikaa paljon ennekuin voi kulkea sydän tyyntyneenä. "VANHAPOLKU" Sinne kummulle on hyvä mennä ja rakkaudella muistella äitiä ja muita pois nukkuneita rakkaitamme. tomppa2006 on hyvä sanoiks pukea tunteitaan ollaan sukupolvien ketjussa ja elämme nyt meille uskottua osaa. Sinulle toivotan hyvää viikonloppua..Liisa

• tomppa2006

...mutta hyvillä mielin kuitenkin ajattelen jälkeenpäin sitä, että tuli käytyä vanhallapolulla... Runoillessa tulee mietittyä elämää niin monelta eri kantilta. Tunteiden pukemista sanoiksi, sinä sen kirjoitit oikealla tavalla sanoiksi. Kiitos. *hymyilee*

• ..muistutuksesta; sanoa äidilleni useammin miten häntä arvostan, ja kunnioitan! Isälleni en sitä enää samalla tavoin sanoin voi tehdä; silti toivon, että hän kuulee ja tuntee ajatukseni.. Toisaalta, mistä voi tietää..

• tomppa2006

...suurkiitos hyvästä ja kannustavasta palautteesta... Lähestyvä äitienpäivä herkisti ehkä mieleni. Koskaan ei voi tietää koska sitäkin juhlaa juhlii viimeistä kertaa, nyt sen ymmärrän.

• Nyt sitten saavuin polun päähän tällä kertaa tartuin runoosi oikein tarkoituksella - laadukas sisällöltään. Jotain sykähdyttävää jonka tuntee joka myös elää meissä jokaisessa. Niin - sykähdyttävä runo - pitkältäkin ajanjaksolta että puhutteleva.

• tomppa2006

...joskus runosuoni sykkii häkellyttävän tiheästi... Ajatukset on heti kirjoitettava ylös, muuten ne saattavat kadota ikuisesti. Tämä oli helppo runo kirjoittaa, ikäänkuin vain kirjasi ajatukset ylös. Ei tarvinnut muuttaa, korjailla eikä kikkailla. Rehellisiä tuntemuksia. *hymyilee*

• tomppa2006 kirjoitti:

...joskus runosuoni sykkii häkellyttävän tiheästi... Ajatukset on heti kirjoitettava ylös, muuten ne saattavat kadota ikuisesti. Tämä oli helppo runo kirjoittaa, ikäänkuin vain kirjasi ajatukset ylös. Ei tarvinnut muuttaa, korjailla eikä kikkailla. Rehellisiä tuntemuksia. *hymyilee*

Samoilla ajatuksilla että runoin siivin myös itsekin olen samaa todennut ja hyvä niin,ettei tarvita sommittelijaa jatkuvaan yhteispalaveriin...kun omakin veri toimii -edes joskus - huumoria tässä yritän veistää. Hyvää lauantai jatkoa.

• tomppa2006
        dolan kirjoitti:

Samoilla ajatuksilla että runoin siivin myös itsekin olen samaa todennut ja hyvä niin,ettei tarvita sommittelijaa jatkuvaan yhteispalaveriin...kun omakin veri toimii -edes joskus - huumoria tässä yritän veistää. Hyvää lauantai jatkoa.

...joskus oikein hyvin, helppo lentää runon aatoksin... Hyvin huumorista sain kiinni. Ei palavereilla vaan omalla tyylillä, niin kauan kuin omasta mielestä toimii. Sinulle myös oikein hyvää viikonloppua. Kuuma sauna lämmitti mukavasti kovasta tuulesta kylmennyttä kehoa. *hymyilee*

• tomppa2006 kirjoitti:

...joskus oikein hyvin, helppo lentää runon aatoksin... Hyvin huumorista sain kiinni. Ei palavereilla vaan omalla tyylillä, niin kauan kuin omasta mielestä toimii. Sinulle myös oikein hyvää viikonloppua. Kuuma sauna lämmitti mukavasti kovasta tuulesta kylmennyttä kehoa. *hymyilee*

Hyvää Sunnuntaita mieheen. Hymy kuin saunan lämpö - lämmittää koleudessa.

• Minanoita

Takuuvarmasti lukee hän:) Mie tykkään sinun runoistasi, ne ovat sellaisia elämänmakuisia, niinkuin nyt tämäkin=))

• tomppa2006

...lukeeko, mutta ainakin tietoisesti on kirjoitettu eräälle... Elävässä elämässä on paljon mielenkiintoista havainnoitavaa. Me olemme niitä tarinanylöskirjoittajia. Noitamaisesta palautteesta aina yhtä ilahtunut tomppa. *hymyilee*

• Laudi

Kunnioitus ja rakkaus.. narsissit vein äitini haudalle mieki. Ja koin hautausmaalla kulkiessani rauhaa. Jokkaiselle se olisi hyvä paikka hiljentyä tämän hössötyksen keskellä :( Pidän runoistasi. Niissä maistuu elämä :)

• tomppa2006

...mielestä hautausmaa on pelottava paikka, sen vuoksi he eivät mene sinne muuta kuin hautajaisiin... Itselle siitä tuli rauhallisuuden ja hiljentymisen paikka sen jälkeen, kun aloin melko säännöllisesti siellä käydä. Ei yhtään pelottava. Kiitos palautteesta joka sai hyvän mielen minulle. Oikein kaunista ja hyvää päivää sinulle.

• Polku on tuttuakin tutumpi ja rauhoittava tunnelma löytyy sieltä. Kiitos hyvän tunnelman tuovasta runostasi nautittavaa luettavaa.

• tomppa2006

...vanhaa polkua olen kulkenut ensimmäisen kerran jo pikkupoikana, ajatukset vaan muuttuneet vuosien saatossa... Olen kiitollinen sinulle, jos pystyin antamaan mukavan tunnelman. Sanasi ovat ilo silmilleni. Kiitos.

• *MURUKULTA*

Näetkö vanhan polun kaikki askeleet, juoksevat kiireiset pienet, hiljaisemmat viisaat vanhemman. Monta ajatusta siitä kulkenut surullisia, lempeitä, muistelevia.. Vahoja polkuja on hyvä silloin tällöin kulkea. Kiitos tästä tomppa ja mukva iltaa lauantain! :)

• tomppa2006

...kyllä minä näen ajatuksissani pienet kiireiset ja vanhemmat hiljaisemmat askeleet... Itse asiassa olen joskus itsekin juossut polulla ja nyt askel on vakaan arvokasta herrasmiehen ryhdikästä kävelyä. Jonkun vuoden päästä lyhenee ja hidastuu. Siihen polkuun liittyy oikeastaan koko elämän kirjo. Syntymästä kuolemaan. Paljon kauniita ajatuksia on vanhoilla poluilla, tarinoita. Kiitos sinulle Murukulta ja mukavaa lauantai-iltaa. *hymyilee*

• Tapiontytteli

Hei Tunnustanpa suoraan, että tarkoituksenani oli kirjata tähän tuntemuksiani nyt, kun “käynti-päiväni” lähestyy.... Olo on “pahempi” kuin pitkästä aikaa, koskapa tiedän, että....jne..... - En tohdi tähän enempää tästä kirjata -Tähän kauniiseen runoosi se ei sovi Minä itse kirjoitin omasta haudallakäynti-matkastani - Jonka matkan Sinun runosi saa muistamaan tässä ja nyt Sinä kirjoitat lämpimästi ja kunnioittavasti Äidistäsi , matkastasi Kiitos Sinulle , sait hartaan mielen sydämeen - kaunis ajatelma sisältyy runosi toiseen säkeistöön “itseni tähden” -miten totta se onkaan!! “silti toivon sinun joskus lukevan ” - itsekkäästi tähänkin kommentoin omien tuntemusteni kautta. Tällä sivustolla nyt jonkin aikaa vierailtuani olen saanut huomata miten hienoja tulkintoja, kauniita Rakkauden ylistyslauluja ja hiljaisuuden tunnetiloja täällä saa lukea Koska ajankäyttöni rationaalittomuus ei suo minulle mahdollisuutta huomioida -sanallisen palautteen antamisen kautta - kaikkiin niihin runoihin joihin syvästi haluaisin, niin olen pidättäytynyt lähes tyystin niitä kirjaamasta Sisimpäni on siksi valinnut tämän tien : Luen nauttien, mutta vaiti ollen :) - Siksipä nöyrällä kiitollisuudella olen oman toiveeni saanut nähdä toteutuneeksi käyneen Sinulla on taito luoda sanankäytölläsi Runojesi tunnetilat, niin että lukija tuntee sisimmässään myötäelämisen kaikkine vivahteineen Runosi vievät vahvasti mukanaan -Kiitos-

• tomppa2006

...joskus näillä palstoilla minulle tulee olo, että olen suupaltti tai lörppö, mutta... Lukiessani palautteesi istuin vain liikuttuneena hyvin hiljaa ja olin sanaton. Kiitos.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      72
      3289
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2343
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1879
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1851
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      24
      1281
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1197
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe