Siivoojat laiskoimpia

Velttoilu loputtava

Eniten sairauslomia siivoojilla. Onpa laiskoja lusmureita.

35

2845

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just katsottu

MTV 3 uutiset....Mites kommentoitte tuota; puhdistusalan ammattilaiset...?

• ......

Siivoustyö on raskasta työtä niin ruumiillisesti kuin henkisesti. Tämä aiheuttaa sen,että siivoojat ovat paljon sairauslomilla. Laiskuudesta ei ole kyse.

• ei mitään tee

ja lusmuilee kaiken aikaa niin eihän se rasitu ja sairastukaan. Että voisi sanoa. Laiskat ihmiset ei sairastu.

• Totuus.

Raskasta ruumiillisesti veltolle ja raskasta henkisesti tyhmälle.

• Oikea totuus
        Totuus. kirjoitti:

Raskasta ruumiillisesti veltolle ja raskasta henkisesti tyhmälle.

siitä, että siivousalalla työntekijä vedetään ihan piippuun: raskas työ, vähän aikaa, työnantaja kusettaa minkä ehtii ja maksaa nimellistä palkkaa, eikä kukaan arvosta. Kuka jaksaa sitä sairastumatta??

• siivous exbert

laiskoja kun muutkin. Rehellisesti sanottuna, vanhemmat siivoojat jotka ovat kouluttamattomia sairastelevat jatkuvasti. 50v eivät halua oppia uusia menetelmiä, kun ollaan 30v vanhoilla tehty niin tehdään edelleen. Työnantajien pitäisi laittaa kaikki koulutukseen ja vaatia että oppeja käytetään päivittäisissä töissä. Ymmärrän nuoria koulutettuja siivoojia ,he joutuvat tulilinjalle kun "vanhat" jyrää. Mikä ihmeen kirosana on koulutettu? Jos siivoojat, myös ne vanhemmat, ajattelisivat omaa terveyttään niin uudet menetelmät olisivat iloinen asia. Johtopäätös on: kun naristaan eikä viitsitä uusia asioita opetella niin on parempi saada sairaslomaa, kiva varmaan naukua lääkärille kun on kaikki paikat rikki.Lääkärikin vielä luulee että se on kokonaan työnantajan vika, ja taas loistaa marttyyrin kehä siivooja raukan pään päällä.

• kaikkea heti yleistää:)
        siivous exbert kirjoitti:

laiskoja kun muutkin. Rehellisesti sanottuna, vanhemmat siivoojat jotka ovat kouluttamattomia sairastelevat jatkuvasti. 50v eivät halua oppia uusia menetelmiä, kun ollaan 30v vanhoilla tehty niin tehdään edelleen. Työnantajien pitäisi laittaa kaikki koulutukseen ja vaatia että oppeja käytetään päivittäisissä töissä. Ymmärrän nuoria koulutettuja siivoojia ,he joutuvat tulilinjalle kun "vanhat" jyrää. Mikä ihmeen kirosana on koulutettu? Jos siivoojat, myös ne vanhemmat, ajattelisivat omaa terveyttään niin uudet menetelmät olisivat iloinen asia. Johtopäätös on: kun naristaan eikä viitsitä uusia asioita opetella niin on parempi saada sairaslomaa, kiva varmaan naukua lääkärille kun on kaikki paikat rikki.Lääkärikin vielä luulee että se on kokonaan työnantajan vika, ja taas loistaa marttyyrin kehä siivooja raukan pään päällä.

Kun ja jos joskus itsekin täytät 50v. alkaa kremppoja tulemaan. Halusi tai ei! Kukaan ei ole ikinuori (paitsi ehkä Aira Samulin, joka ei kuitenkaan ole siivooja:)). Myös nuoret ovat saikulla usein, jotkut ei. Riippuu aivan henkilöistä ja monesti kohteen ja työn raskaudesta ja rasittavuudesta. Toki myös siivoustyötä tekevän välineet, aineet laitteet, koneet, ammattitaito (myös esimiesten!) ym. sekä työilmapiiri jokaisen henkilökohtainen terveydentila mukaan lukien, vaikuttavat poissaoloihin. Onhan selvä, että jos ..tuttaa ja työilmapiiri on huono, ei silloin töihinkään ole mukava mennä. Itse olen lähes 50v. hetki sitten valmistunut laitoshuoltajaksi (työn ohessa, omatoimisesti palkaton koulutus). Viimeksi olen ollut 3 pv. pois sairauden takia vuoden 2008 tammikuussa. Teen viitenä päivänä viikossa 7,5 - 8,5 tuntia siivoustyötä. Ns. laiskuus on henkilön persoonaan liittyvä ominaisuus, eikä se mitenkään riipu henkilön ulkoisista, koulutuksellisista tai iästä riippuvista ominaisuuksista! "Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi" sanottiin jo muinoin Isossa Kirjassa. Pitänee vieläkin paikkansa. Positiivisuus synnyttää positiivisuutta jne.

• että Iso Kirja ei
        kaikkea heti yleistää:) kirjoitti:

Kun ja jos joskus itsekin täytät 50v. alkaa kremppoja tulemaan. Halusi tai ei! Kukaan ei ole ikinuori (paitsi ehkä Aira Samulin, joka ei kuitenkaan ole siivooja:)). Myös nuoret ovat saikulla usein, jotkut ei. Riippuu aivan henkilöistä ja monesti kohteen ja työn raskaudesta ja rasittavuudesta. Toki myös siivoustyötä tekevän välineet, aineet laitteet, koneet, ammattitaito (myös esimiesten!) ym. sekä työilmapiiri jokaisen henkilökohtainen terveydentila mukaan lukien, vaikuttavat poissaoloihin. Onhan selvä, että jos ..tuttaa ja työilmapiiri on huono, ei silloin töihinkään ole mukava mennä. Itse olen lähes 50v. hetki sitten valmistunut laitoshuoltajaksi (työn ohessa, omatoimisesti palkaton koulutus). Viimeksi olen ollut 3 pv. pois sairauden takia vuoden 2008 tammikuussa. Teen viitenä päivänä viikossa 7,5 - 8,5 tuntia siivoustyötä. Ns. laiskuus on henkilön persoonaan liittyvä ominaisuus, eikä se mitenkään riipu henkilön ulkoisista, koulutuksellisista tai iästä riippuvista ominaisuuksista! "Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi" sanottiin jo muinoin Isossa Kirjassa. Pitänee vieläkin paikkansa. Positiivisuus synnyttää positiivisuutta jne.

muuta teekään kuin tuomitsee ihmisiä kaikesta :)

• siivous exbert
        kaikkea heti yleistää:) kirjoitti:

ja siivonnut yli 30v. Sääliksi käy narisijoita jotka eivät halua että uudet menetelmät helpottavat työtä. Kaiket päivät kitistään millon mistäkin ja työkaverit joutuvat kuuntelemaan. Onneksi minulla ja työkavereillani on hyvät välit ja huumoria työpaikalla, meillä on päivisin hauskaa.

• valtion laikkari
        siivous exbert kirjoitti:

Ei se uudelleen koulutus mitään auta sairaslomien kannalta enää yli 50 vuotiaalle siivoojalle. Uusien menetelmien käyttäminen on tietenkin hyvä, mutta totuus on se, että jos olet siivonnut 30 vuotta raskaamman kautta niinkun entisaikaan tehtiin, niin kyllä siinä kerkiää tulemaan parantumattomat hartia, selkä, ja käsivaivat...

• kuka tekee

noilla palkoilla voi huoletta lusmuilla. En viittis edes töihin mennäkkään. Tyhmä töitä tekis.

• kukaan sinua töihin

huolisikaan!

• jss

Tämän viestiketjun avaajahan voisi tulla vaikka pariksi päiväksi siivoamaan elintarviketeollisuuden tuotantotiloja. Saattaisi siinä vähän tuo asenne muuttua meitä siivoojia kohtaan.. Se on hirveän helppo haukkua siivoojia laiskoiksi, kun ei ole eläessään niitäkään töitä tehnyt. Totta on, että siivousta ei arvosteta pätkääkään. Olisiko sitten parempi hukkua paskaan?

• Katkerako?

Tällä palstalla tuntuu olevan todella joku todella katkera nuori siivooja,koska näitä juttuja vanhoista siivoojista ilmestyy joka aloitukseen.Ja kyllä,minä olen vanha,koulutettu kylläkin ja päivitin hiljaittain tietojani siivousaineista ym.Sairauslomalla olin viimeksi 2,5 vuotta sitten.Minulla on onni saada työskennellä mukavien työkaverien kanssa,esimiestä meillä ei ole ole,joten yhteistyön sujuminen on tärkeää ja kun se hyvin sujuu,jaksaa raskastakin työtä tehdä.Laiskotteleminen ei kuulu työnkuvaan.

• Japi..
        Katkerako? kirjoitti:

Tällä palstalla tuntuu olevan todella joku todella katkera nuori siivooja,koska näitä juttuja vanhoista siivoojista ilmestyy joka aloitukseen.Ja kyllä,minä olen vanha,koulutettu kylläkin ja päivitin hiljaittain tietojani siivousaineista ym.Sairauslomalla olin viimeksi 2,5 vuotta sitten.Minulla on onni saada työskennellä mukavien työkaverien kanssa,esimiestä meillä ei ole ole,joten yhteistyön sujuminen on tärkeää ja kun se hyvin sujuu,jaksaa raskastakin työtä tehdä.Laiskotteleminen ei kuulu työnkuvaan.

Olen ollut sairauslomalla seitsemän vuoden aikana vain kaksi kertaa.

• kuntatyöntekijä, kun
        Japi.. kirjoitti:

Olen ollut sairauslomalla seitsemän vuoden aikana vain kaksi kertaa.

olen kuullut, että kunnalla ja valtiolla ollaan herkemmin poissa kuion yksityisellä puolella. Kun julkisella se palkka tulee "moolokin kidasta" eli veronmaksajilta.

• oon20ker

Mä on 20 kertaa pois vuodessa,hihihi enkä välitä :) ten omii hommiii ihihiihi

• täällä vielä pyörii?

hihihii, siivoustyö on ihan työ siinä missä muutkin. Veroprosentti se on pitkälti, mikä tulotason ns. pieni palkkaislla ratkaisee. Muutama euro palkkaan lisää voi tietää sellaisia veron korotuksia ettei kannata tienata "liikaa". Lasten hoitomaksutkin nousee tulojen myötä. Joskus kannattaa tienata vähän vähemmän, että käyttöön jää enemmän rahaa :)

• puutyö
        täällä vielä pyörii? kirjoitti:

hihihii, siivoustyö on ihan työ siinä missä muutkin. Veroprosentti se on pitkälti, mikä tulotason ns. pieni palkkaislla ratkaisee. Muutama euro palkkaan lisää voi tietää sellaisia veron korotuksia ettei kannata tienata "liikaa". Lasten hoitomaksutkin nousee tulojen myötä. Joskus kannattaa tienata vähän vähemmän, että käyttöön jää enemmän rahaa :)

Maksa sä veroja puutyömies, toiset ei :)

• sairaslomaa

viettää....Ei sitä sängyssä vietetä, vaan esim. lähdetään baariin rentoutumaan tai shoppaileen... Että näin täällä...

• sairaala-apulainen

ja paljon. Työ on kyllä raskasta, varsinkin siivousfirmoilla työalueet ylimitoitettuja, niitä ei monikaan jaksa tehdä sairastumatta, väsyneenä ja alikuntoisena kaikki taudit iskevät helpommin. Vielä on onneksi sellaisiakin paikkoja joissa mitoitukset on kohdallaan ja löysiäkin on, mutta mitä tekee siivoojat; pidentävät taukoja, puhuvat paskaa toisistaan, haukkuvat pomoja, tekevät työnsä hutiloiden jotta jää lusmuiluaikaa, vaativat perussiivouksiin sijaisia koska itsellä ei muka ole aikaa. Ja kuvittelevat huono työnjälki ja nurkissa juoruilevat siivoojat saa työnantajaa miettimään siivouksen ulkoistamista, siinä vaiheessa lusmuilut onkin sitten lusmuiltu ja joillekin se on ihan oikein.

• töissä.

Hoitajilla raportit aina venyy tunnin mittaisiksi, vaikka asiaa ei oikeasti kummemmin olisikaan, ruokatauot venyy aina kaksinkertaisiksi ja töistä lähdetään 15min ennen työajan loppua. Laskin, että meidän osaston hoitajilla on varsinaista työaikaa, josta käytetään osa netissä roikkumiseen noin 4t 45min päivässä. Itsekin laskin olleeni tauolla tänään 90min ja siihen lisäksi aamun tilausten teko joka on myös aamukahviaika 20min. Eli enpä ole itsekään tehnyt mitään järkevää 80 min työajastani vaan lusmunnut. Toisaaltaan kuka muka virkistyy 10min kahvitauon ja 20min ruokatauon aikana? No ei kukaan. Siivoan varmasti yhtä hyvin ja tehokkaammin kun olen saanut pitää kunnon tauot. Olen muuten ollut tosi terve koko talven ja mikään paikkakaan ei kolota. Eipä kyllä työkään stressaa.

• muka on???
        töissä. kirjoitti:

Hoitajilla raportit aina venyy tunnin mittaisiksi, vaikka asiaa ei oikeasti kummemmin olisikaan, ruokatauot venyy aina kaksinkertaisiksi ja töistä lähdetään 15min ennen työajan loppua. Laskin, että meidän osaston hoitajilla on varsinaista työaikaa, josta käytetään osa netissä roikkumiseen noin 4t 45min päivässä. Itsekin laskin olleeni tauolla tänään 90min ja siihen lisäksi aamun tilausten teko joka on myös aamukahviaika 20min. Eli enpä ole itsekään tehnyt mitään järkevää 80 min työajastani vaan lusmunnut. Toisaaltaan kuka muka virkistyy 10min kahvitauon ja 20min ruokatauon aikana? No ei kukaan. Siivoan varmasti yhtä hyvin ja tehokkaammin kun olen saanut pitää kunnon tauot. Olen muuten ollut tosi terve koko talven ja mikään paikkakaan ei kolota. Eipä kyllä työkään stressaa.

??????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• kerron!
        muka on??? kirjoitti:

??????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Virallinen totuus on tietysti se, että kiire on ja tarvitaan lisää porukkaa töihin kun ei millään ehditä tehdä kaikkea. Oikeasti minä en ehdikään, mutta kun ei ehdi tehdä kaikkea niin hyvin kun haluaisi tai ylipäätään tehdä niin miksi pingottaa? Lisää työvoimaa saa vasta kun paskaa alkaa kertyä nurkkiin tarpeeksi. Sitä odotellessa ei kannata repiä itseään. Sitten kun saadaan lisää porukkaa niin on aikaa siivota ooooiiikein hartaudella ja nysvätä kaikki nurkat ja keksiä vaikka mitä kivaa tekemistä kun kerrankin ehtii tehdä.

• sairaalasiivouksessa taso ?...
        kerron! kirjoitti:

Virallinen totuus on tietysti se, että kiire on ja tarvitaan lisää porukkaa töihin kun ei millään ehditä tehdä kaikkea. Oikeasti minä en ehdikään, mutta kun ei ehdi tehdä kaikkea niin hyvin kun haluaisi tai ylipäätään tehdä niin miksi pingottaa? Lisää työvoimaa saa vasta kun paskaa alkaa kertyä nurkkiin tarpeeksi. Sitä odotellessa ei kannata repiä itseään. Sitten kun saadaan lisää porukkaa niin on aikaa siivota ooooiiikein hartaudella ja nysvätä kaikki nurkat ja keksiä vaikka mitä kivaa tekemistä kun kerrankin ehtii tehdä.

Ei ihme, että sairaalabakteerit leviää eikä loppua näy... Huh!

• Ollaan rautaisia
        sairaalasiivouksessa taso ?... kirjoitti:

Ei ihme, että sairaalabakteerit leviää eikä loppua näy... Huh!

ammattilaisia jotka tekee parhaansa 1/3 resursseilla mitä muut osastot. Ollaan muuten ainoa osasto jolla ei ole kevään aikana ole ollut mitään kiertäviä tauteja. Naapuri osastolla taas on olleet norot ja muut kiusaamassa potilaita. Pitää vaan tietää missä ne kriittiset pisteet on ja kuinka kauan voi pitää jotain paikkaa siivoamatta. Sairaalabakteerejakaan ei ole vielä ilmestynyt : )

• asiaa sulla----
        kerron! kirjoitti:

Turha sitä ikinä itteensä repiä on...!!!Pääasia on että itsestään pitää HYVÄÄ HUOLTA ja arvostaa muutenkin itseään ja tekemisiään! Olkaamme ylpeitä ja arvostakaamme sekä itseämme että toisiamme!!!

• lähteä repimään itseään.
        asiaa sulla---- kirjoitti:

Turha sitä ikinä itteensä repiä on...!!!Pääasia on että itsestään pitää HYVÄÄ HUOLTA ja arvostaa muutenkin itseään ja tekemisiään! Olkaamme ylpeitä ja arvostakaamme sekä itseämme että toisiamme!!!

Jos minä nyt sairastun niin minua ei sijaista kukaan! Koko osasto olisi silloin vain yhden siivoojan varassa. Sekin siivooja tarvitsee vapaata ja jonkun pitäisi ne iltavuorotkin tehdä, viikonloput jne... Ei, nyt vaan otetaan varovasti ja pidetään itseään kuin kukkaa kämmenellä, että ollaan aina työkunnossa. Sijaisia on aivan mahdoton saada ja saa rukoilla kavereitaankin sijaistamaan, mutta kun kaikki on ihan ylityöllistetty.

• valtion laikkari

Provo=D

• mutta oletkos

ajatellut työn raskautta ??! tuskinpa olet. hyvät kesät kaikille siivoojille

• yks lusmuilia

no olen itsekki ollu saikulla vasta ikään 7kk solunsalpaajahoitojen takia ,töihin oli kova ikävä ja sinne oli myös mukava palata. Edellisen kerrankin olin tämän saman kyseisen syövän takia saikulla 3v sitte 6kk muun asian takia ei ole tullu oltua saikulla , mutta joo kaippa se syöpä on itse aiheutettu tauti et pääsee lusmuilemaan töistä ;)

• lusmuilija 2

minä olen silloin tällöin ollut pois töistä erinäisten rasituskipujen vuoksi välillä lyhyempiä , välillä pidempiä aikoja.
        kuitenkin olen töissä sellaisessa kunnossa ettei moni olisi vaivautunut edes työpaikalle ja edes yrittänyt tehdä työtään. lääkäreiden mielestä pitäisi lyhentää työpäivää mutta taloudellisista syistä en sitä voi tehdä enkä muutenkaan halua koska tykkään työstäni , en ole kotona viihtyvää sorttia

on niitä sellaisiakin jotka on menossa heti lääkäriin jos menee tikku sormeen tai ilmestyy pari näppylää iholle.....ärsyttäväää....huh huh. ilmankos niitä lääkäri aikoja on joskus mahdoton saada silloin kun todella tarvitsisi.

joten lusmuillaan me silloin hyvällä omalla tunnolla kun on pakko...

• kunta-alan siivoojista,

kyseisessä "tutkimuksessa"! Huom!

• muka lusmuja

Olen yli viiskymppinen ja itse KOULUTTAUTUNUT siivousalalle, ei koulutettu.
        En ole pahemmin sairauslomilla ollut, nuoremmat työpaikallani sairastelee enemmän kuin minä. Ei pitäis todellakaan yleistää, ihmisiä on niin erilaisia.
        Ja muutenkin teen mielelläni siivoustyötä, tuntuu vaan että kroppa alkaa natista vastaan. Ei sille sitten mitään voi kun terveys menee, mutta siihen saakka tehdään 110 lasissa.
        Että lopettakaa yleistäminen jo vihdoinkin ja kirjoittakaa vaikka että "minun työpaikallani.." tai "olen nähnyt että.."

• SANOT

Yleensäkin ruumillisen työntekijät sairastuvat useimmin....siinä puhut asiaa.
      Mutta emme ole lusmureita vaan keräämme urakalla teidän toimistohiirien paskat pois kun istutte 8 tuntia niin että p...e leviää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe