Grandis kokemuksia?

Ostajako

Auton vaihto edessä ja yhtenä vaihtoehtona on diesel Grandis. En ole vielä käynyt koeajamassa. Onko jollakin kokemuksia ko. autosta? Rengasmelu on kuulemma kovahko? Mitä vikoja on ilmennyt? Kulustus? Dieselveron määrä?

8

11842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IHI

      Italialaiset tekee parhaat autot.

    • ko

      On tullut koluttua kaikki 7 paikkaiset läpi uuden auton etsinnässä. Grandis ja Grand picasso ovat loppusuoralla tilojensa puolesta. Grandis on näistä mielestäni hieman mukavampi ajettava. Sopivaa kovuutta ja hyvää hallittavuutta. Rengasmelu on hieman häirisevä mukana tulevilla Yokohaman renkailla, mutta kokonaismelu huomattavasti esim. Tourania pienempi. Dieselin vääntö alakierroksilla on huono, mutta kaipa siihen tottuu. Ainoa iso miinus on keskirivin keskipaikan olemattomuussa, siinä citikka kepittää Mitsun. S-Max olisi myös hyvä vaihtoehto mutta se menee jo hieman kalliimmaksi.

      • -juha-

        Minulla on ollut diesel Grandis kohta vuoden verran. Tätä ennen olen ajellut 7-paikkaisilla mm. Honda Stream ja Chevrolet Trans sport.

        -Auto on erinomainen ajettava ja tilat toimivat 4 lapsen kanssa kiitettävästi
        -Rengasmelu ei ole häiritsevä, renkailla on todella suuri vaikutus. Kitkarenkailla melu häviää.
        -Volkswagenin diesel on ihan ok, mutta melko kovaääninen. Keskikulutus dieselillä on 6,5 litran luokkaa (pääosin kaupunkiajoa), mikä on tämän kokoiselle autolle todella vähän. Ajettaessa moottoritiellä kulutus kyllä nousee kesänopeuksilla 7,5 litraan.
        -Miinuksena sanoisin ratin säädöistä puuttuvan syvyyssäädön, mikä ei ole itselleni tuonut ongelmaa, mutta eräs ystäväni koki hankalaksi saada hyvää ajoasentoa. Toinen miinus on pitkäkoipisille se, että oikea polvi osuu keskikonsolin kylkeen.
        -Takimmaisen penkin takana oleva säilytystila on hyvän kokoinen, sinne mahtuu lasten rattaat ja kauppakassit mukavasti (toisin kuin esim. Streamissa).
        -Ikkunat ovat pysyneet talvellakin hyvin auki, mutta takimmaiselle penkkiriville saisi olla oma ilmastointi.
        -Diesel lämpiää melko nopeasti

        Olen kokeillut myös edellisessä viestissä mainittua Grand Picassoa lyhyen aikaa, mutta se ei lämmittänyt mitenkään. Ajettavuudeltaan todella tunnoton ja outo. Tilan eivät olleet myöskään yhtä toimivat kuin Grandiksessa. Positiivista oli näkyvyys edessä.

        Minä uskallan suositella Grandista 4-lapsiselle perheelle.


      • Kempele

        MOI

        Meillä on 2 kpl vm 2006 ( entisiä taxeja ) diesel Grandista. Molemmilla ajettu noin 380 tkm. Toisella olemme ajaneet noin 15 tkm 3 kk aikana. Mitään vikoja ei ole ollut .
        Toiseen jouduttiin tekemään kytkinremontti ( painelaakeri ja kaksoismassavauhtipyörä ). Se vauhtipyörä on törkeän kallis Mitsun osana ostettuna. Jos aikaa on ja vaivaa näkee niin se löytyy kuulema WV osana noin 1000 € edullisemmin.
        Rengasmelusta : Toisessa on 16 tuuman vanteet ja sen huomattavasti hiljaisempi / pehmeämpi ajella kuin 17 tuumaisilla varustettu Grandis.


      • Anoppia kyytillä
        Kempele kirjoitti:

        MOI

        Meillä on 2 kpl vm 2006 ( entisiä taxeja ) diesel Grandista. Molemmilla ajettu noin 380 tkm. Toisella olemme ajaneet noin 15 tkm 3 kk aikana. Mitään vikoja ei ole ollut .
        Toiseen jouduttiin tekemään kytkinremontti ( painelaakeri ja kaksoismassavauhtipyörä ). Se vauhtipyörä on törkeän kallis Mitsun osana ostettuna. Jos aikaa on ja vaivaa näkee niin se löytyy kuulema WV osana noin 1000 € edullisemmin.
        Rengasmelusta : Toisessa on 16 tuuman vanteet ja sen huomattavasti hiljaisempi / pehmeämpi ajella kuin 17 tuumaisilla varustettu Grandis.

        Vakkarina tummennetut ikkunat, cruise, takaspoileri, kevytmetallipyörät, dvd sydeemi - lapset tykkää, kuten myös keskipenkin nukkumasäädöistä sekä istuimen että selkänojan suhteen - samantapaista löytyi -88 mallin Passat limousinesta! Eli 5-henkisen perheen kanssa matkattu jo 76tkm ilman ongelmia - varsinkin kun vanhin lapsista valtaa peränurkan ja uppoutuu kirjoihinsa :-). Talven sohjossa ja kaikilla teillä menee kuin juna - tietysti alustan käsittelyllä saisi hiljaisuutta vähän lisää - jahka löytyy yks tonnin lappunen jostain. Lähivalot saisivat olla paremmat sen sanon ja muutamia kehityskohteita olisi seuraavaa versiota silmälläpitäen: keskipenkin kasaus alas toisi pidemmän tavaran kuljetuksen helpommaksi, toiseksi kattokiskot - jollaiset ilm. on Japanissa ollut tarjolla - nyt uudessa umpikaiteet. Lisäksi kuskin pyyhkijä on otettava joko Mitsulta (40€) tai sitten kuorma-auton korkeampirunkoinen Bosch (20€ suhina) -> uudessa koko varsisysteemi vaihdettu kapeampaan 12mm->9mm runkoon.
        Jarrupalat edessä on jo kertaalleen vaihdettu - eli ne kuluu ilmeisen nopeasti - toki ajotapakin vaikuttaa mut ei mielestäni saisi noin paljoa (palat/60tkm). Huoltokuluja tulee myös takajarrujen herkistelystä ja 90tkm isosta rempasta yli 1k€. Pyyhkijän varret muuten menee takuuseen kun niissä ei pysy maalit saranoiden kohdalla - ainakin mulla. Ja sit ylläri - Webasto, joka oli ostettaessa asennettuna saikin 3v. takuun joka on itse autolla - säästin ison rahan siitä rempasta ! Itse asiassa hirvittää nyt kun 3v. täyttyy - VW vikalistalla kun on ollut noita vauhtipyörä/turbo/jne. vikoja. Pitäiskö ottaa 2 vuoden jatkotakuu (noin 600€) - kokemuksia ? Eli tähän kun laitetaan 700€ dieselvero päälle niin kantsii olla siellä tienpäällä ja nauttia maisemista - hieman ylempää kuin perus autoissa ! Ja renkaitahan menee 800€/kierros parin vuoden välein :-)


    • sopiva..

      Minä olin joskus kyseistä autoa ostamassa ja vaikka kuinka yritin erilaisia säätöjä en saanut ajoasentoa mitenkään leppoisaksi että ajamisesta olisi voinut nauttia, kyynärnoja oli jotenkin liian läheellä penkkiä ja käsi nojasi apukuskin kyynärnojaan. Muuten vaikutti ihan asialliselta mutta edellämainitusta syystä jäi grandis ostamatta. Ja mitä tulee meluun niin mitsubishit ovat aian olleet meluisia autoja joten ei grandiskaan tee tässä poikkeusta.

      • että näin

        Meluväitteesi ei pidä paikkaansa. Esim uusi colt on luokkansa hiljaisin. Eikä monet erikoisemmat mitsut mitään meluisia ole, puhumattakaan isommista.


    • Grandis -07

      Moi,

      Meillä on ollut bensakoneinen Grandis kohta kolme vuotta. Juurikaan ei ole moitteen sanaa. Kuusihenkisessä perheessä, jossa kaikki lapset ovat vielä turvaistuimissa, tilaa on riittävästi. Pidemmälle matkalle lähtiessä tavaratila tosin pitää pakata varsin tehokkaasti. Suksiboksia en ole vielä tarvinnut.

      Rengasmeluiltaan Grandis on hiljaisempi kuin perheen toinen auto (-09 Golf-farmari).

      Bensaa tosin Grandis painavana autona tarvitsee liikkumiseensa.

      Ajettavuudeltaan Grandis miellyttää ainakin perheemme molempia kuljettajia. Olkoonkin, että kääntösäde on hiukan laajahko.

      Otin Grandikseen huoltosopimuksen, mutta se on osoittautunut turhaksi. Huolto-ohjelman ulkopuolisia korjaamokäyntejä ei ole tullut.

      Jos jotain haluaa moittia, niin keskikonsolin muotoilu voisi olla onnistuneempi.

      Niin tai näin, kilpailijoita ei niillä kriteereillä, jotka meillä on (tilat kuudelle tavaratila, käyttövarmuus ja vähävikaisuus, ajo-ominaisuudet, turvallisuus [kts. JCAP] ja palkansaajan ulottuvilla oleva hankintahinta), ole edellenkään kovin monta: S-Max, C4, Journey, 807/C8. Näistä edelleen valinta kohdistuisi Grandikseen.

      Volkkarin dieselistä Mitsussa en tosin tiedä. Golfissa se tuntuu toimivan ihan OK, olkoonkin että käyntiääni on varsin rouhea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe