Vuokralaiseni muuttivat viime vuonna huhtikuun lopussa pois ja minä muutin takaisin asuntooni 1.6. Syksyllä tuli muutama pankin kirje, ilmoitin siitä vuokralaisille ja hetkeksi kirjeiden tulo loppui. Tammikuussa tuli miespuolisen vuokralaisen verokortti, mikä meinaa sitä että hänen väestörekisterissä oleva osoitetieto on edelleen tässä osoitteessa. Ilmoitin siitä vuokralaisille, neuvoin että kuinka muuttoilmoitus tehdään ja kehotin tekemään sen nopeasti. Eilen sitten kotiin tullessa oli taas miespuolisen vuokralaisen kirjeitä, veroehdotus ja pankkikortti. Ilmoitin vuokralaiselle että vien ne postiin ja taas kerroin mistä sen muuttoilmoituksen voi tehdä. Mitäs jos ko. henkilö ei sitä osoitteenmuutosta tee? Kuinka ihmeessä saan hänet pois osoitteestani. Tämähän tarkoittaa sitä että viranomaisten edessä olemme avopari. Onneksi olen työelämässä enkä tarvitse sossusta tms. rahaa sillä silloin olisin liemessä. Minkälainen prosessi tämän henkilön poissaminen osoitteesta on? Maistraattin en ole ehtinyt vielä ottaa yhteyttä, tulin niin myöhään kotiin että toimistoaika oli jo mennyt. Millaisia maksuja siitä tulee vai tuleeko? Kuinka pitkään prosessi kestää? Anyone?
Vuokralainen ei ole tehnyt muuttoilmoitusta
3
4313
Vastaukset
- maistraattiin jotta
kyseinen henkilö ei asu enään eikä suostu tekeen itse muutoilmoitusta vaikka olet sanonut monta kertaa.ilmoitat sen uuden osoitteen jos kerran tiedät sen tietenkin maistraattiin.samoin postiin ilmoitus jotta kyseinen henkilö ei asu enään täällä.
- laki määrää
Eikös laki määrää että jokaisen on itse pidettävä asuinpaikkatietonsa ajantasalla? http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19940201 Joka tapauksessa eihän asiasta sinulle saa aiheutua mitään haittaa, kustannuksia tai vahinkoa. Otahan maistraattiin yhteyttä. Pyydä heitä velvoittamaan henkilö täyttämään ilmoitusvelvollisuutensa.
- hermostu
Tuo verotoimisto on sellainen, että sinne ei todella osoitteenmuutokset päivity. Itse olen tehnyt muuttoilmoituksen ja vieläkin puolentoista vuoden kuluttua verolaput tulevat vanhaan osoitteeseen. Olen lähettänyt sähköpostia, ilmaisen osoitteenmuutoskortin, soittanut kaksi kertaa, viimeinen soittoon vastannut virkailija lupasi ottaa sydämen asiaksi saada osoitetiedot oikein, Odottelen tässä, mihin osoitteeseen veroehdotus tulee. Eli muuttoilmoitus on voitu tehdä, mutta ei todella päivity edes viranomaisille vaikka niin lupaavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976841- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919