Hei! Tällä palstalla tuntuu vierailevan paljon kokeneita Pariisin matkailijoita, joilta kaipaankin vinkkejä. Olemme suuntaamassa 4hlön porukalla elokuun alkupuolella noin viikoksi Pariisiin. Varaamme lennot ja hotellin itse erikseen ja olemme ajatelleen hotelliksi Lecourbe Hotelia, joka sijaitsee 15-alueella. Jos jollakin on omakohtaisia kokemuksia hotellista, mielellään kuulisin niitä. Tosin aika paljon hyvää palautetta olen netistä lukenut. Myös alueen 15-kokemukset yleensä kiinnostavat kovasti! Metrolla liikkuminen: mistä kannattaa ostaa jonkin sortin passeja? Olemme ke-ma välisen ajan Pariisissa ja metroa varmasti tulee käytettyä paljon. Luin jostakin, että on olemassa 5pv:n tai viikon metrokortteja/passeja, joilla pääsee rajattomasti liikkumaan Pariisin metroilla ja busseilla. Tietääkö joku, mistä paikasta tälläisen saa ostaa ja hinta olisi myös hyvä tietää. Jos joku on yöpynyt/ollut 15-alueella, kuulisin mieluusti halpoja/edullisia ruokailupaikkoja (esim. pitsapaikkoja, eksoottisia ravintoloita jne.) tältä alueelta ja lähistöltä. Entä nuorille aikuisille sopivia menopaikkoja Pariisin keskustassa? Esim clubeja, discoja jne. onko niitä ja jos joku tietää näistä enemmän, mielellään kuuntelen :) Kiitos, jos joku jaksaa vastailla kysymyksiini! Jotain ongin edellisistä keskusteluista, mutta lähinnä tuo 15-alueen lähistön palvelut ja tarjonta kiinnostaa. Teemme matkan mahd. pienellä budjetilla, joten jokainen rahansäästövinkki Pariisin matkaan liittyen on enemmän kuin tervetullut!
Elokuussa Pariisiin
3
1181
Vastaukset
- alkuun
Olennainen tieto Pariisin joukkoliikenteestä löytyy täältä http://www.ratp.fr Esim viiden päivän Paris Visite kortti on 28,30 ja sillä saa kulkea vyöhykkeillä 1-3 (kaupunki alue, ei Versailles) niin paljon kun sielu sietää. Passin saa metroasemien lippuluukulta. 15. kaupunginosa (arrondissement) ei taida olla oikein millään kriteerillä turistialuetta. Toki sopuhintaista majoitusta sieltä voi löytyä. Se on wikipedian mukaan kaupungin väkirikkain osa. http://en.wikipedia.org/wiki/15th_arrondissement_of_Paris Tuosta alueesta on vain näköhavaintoja Montparnassen tornista ja Eiffelistä ja yksi käynti messukeskuksessa siellä. Yöelämästä oli taannoin viestiketju tällä palstalla. Täältä löytyy muutama vinkkini nähtävyyksistä: http://kuvablogi.com/kb/matkakuvauksia/2008/08/1123/ ja kertomusta maaliskuun 09 matkalta: http://kuvablogi.com/kb/matkakuvauksia/2009/03/2244/
- .......
Eipä tuo 15. kaupunginosan "värikkyys" juuri millään tavalla näy katukuvassa. Riippuu tietysti, mitä sillä tarkoitetaan... Esim. jos eri etnisiä ryhmiä edustavista asukkaista puhutaan, kyllä mutu-tuntumalla esim. 20. kaupunginosa on paljon värikkäämpi. Kuten edellinen mainitsi, 15. kaupunginosa on bisnes- ja asuinaluetta, eli ei ehkä turistin kannalta kaikkein kiehtovinta seutua, mutta toki sieltäkin pääsee liikkumaan metrolla ja bussilla.
- miellyttävä
Itse valitsen Pariisin matkalla nimenomaan tuon alueen, koska siellä saa hyvän tuntuman kaupungista ja nähtävyydet ovat ainakin meille kävelymatkan päässä. Alueella on laadukkaita ruokakauppoja, joissa kohtuullinen hinta suomalaiselle. On kiva katsella pikkuliikkeiden ikkunoita ja löytää näin kivaa ostettavaa. Elokuussa valitettavasti monet nk tavalliset ruokapaikat ovat kiinni, koska ranskalaiset lomailevat. Tuo on myös pahin turistikausi, jolloin ravintolat saattavat nostaa hintoja. Epäonnistuneiden kokeilujen jälkeen itse käytän Ibis-hotellia: hyvä sijainti ja sängyt riittävän pitkät ilmastointi toimii ja suihkuista tulee ihan normaali määrä vettä.Tietysti tylsä standardihotelli, muttei myöskään yllätyksiä ja hinta siedettävä. Jos haluatte selvitä pienellä budjetilla: kävelkää ja nauttikaa ympäristöstä sekä ruuan osalta käyttäkää laadukkaita ketjujen ruokakauppoja. Samalla kiertäkää kahvilat, joissa pöytiin tarjoilu. Kahvin suurkuluttajana minulla on aina pikkuruinen vedenkeitin mukana, koska kahviin uppoaa uskomattoman nopeasti paljon rahaa.Vaikken muulloin syö puuroa, otan sitä aina mukaan paikkoihin, jossa ruoka ei paljoa sisällä kuitua. (Oma kokemus ja kaverin vinkki tämän takana) p.s. valmistautukaa jonottamaan!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745359Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03220Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302239- 381643
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261520