Mitä äidille lahjaksi tänä vuonna?

Mammapäivä

Mitä aiotte antaa äidille lahjaksi tänä vuonna?

90

36038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omaleimainen

      Kyllä parhaan lahjan annat, kun teetät T-paidan äidille jossa on kuva hänen lapsesta, tai lapsenlapsista. Mitä iäkkäämpi äiti on, sen arvokkaampi on lahja. T-paidan teetät kätevästi osoitteessa www.omapaita.fi

      • MITÄÄN

        Ei sitten yhtään mitään. Meillä ei ostella mitään noina turhanpäiväisinä päivinä eikä myös jouluna. Ostokset tehdään sillon, kun jotakin tarvitaan, eikä mietitä päätä puhki, että mitähän se yli 70-v äiti ja isä tarviisi. Poikanikin ymmärsi tämän tavan jo 10-vuotiaana. Hyvää äitienpäivää: riittää, kun käy vanhempien luona ja vie, vaikka kukkakimpun.


      • AION TOTEUTTAA
        MITÄÄN kirjoitti:

        Ei sitten yhtään mitään. Meillä ei ostella mitään noina turhanpäiväisinä päivinä eikä myös jouluna. Ostokset tehdään sillon, kun jotakin tarvitaan, eikä mietitä päätä puhki, että mitähän se yli 70-v äiti ja isä tarviisi. Poikanikin ymmärsi tämän tavan jo 10-vuotiaana. Hyvää äitienpäivää: riittää, kun käy vanhempien luona ja vie, vaikka kukkakimpun.

        ÄITINI TAHTOO AIKAA HÄNELLE, TEHDÄÄN YHDESSÄ RUOKAA, JUTELLAAN, MENNÄÄN PARVEKKEELLE KAHVILLE JA OTETAAN ANOPPIKIN MUKAAN, ARVOKKAAMPAA EI OLEKAAN KUIN AIKA VARTTUNEELLE ÄIDILLE, EHKÄ PIENI MUISTO MUKAVASTA PÄIVÄSTÄ - KUVA KAIKISTA YHDESSÄ, KUN TÄNÄ ÄITIENPÄIVÄNÄ OLI AIKAA VAIN HÄNELLE! HALIT JA PALJON NAURUA - YHDESSÄOLOA -


      • lapsen tekemä....

        T-paita, johon oma lapsi tai jos on lapsilla lapsia niin sitten Äidill/mummolle vaan paitaan piirtämään. Sain sellaisen viime vuonna ja pappa sai paitansa isänpäivänä.


      • MAINOSMAINOS

        MAINOSMAINOS


      • Makettu jo
        AION TOTEUTTAA kirjoitti:

        ÄITINI TAHTOO AIKAA HÄNELLE, TEHDÄÄN YHDESSÄ RUOKAA, JUTELLAAN, MENNÄÄN PARVEKKEELLE KAHVILLE JA OTETAAN ANOPPIKIN MUKAAN, ARVOKKAAMPAA EI OLEKAAN KUIN AIKA VARTTUNEELLE ÄIDILLE, EHKÄ PIENI MUISTO MUKAVASTA PÄIVÄSTÄ - KUVA KAIKISTA YHDESSÄ, KUN TÄNÄ ÄITIENPÄIVÄNÄ OLI AIKAA VAIN HÄNELLE! HALIT JA PALJON NAURUA - YHDESSÄOLOA -

        Paras lahja http://leewi.vuodatus.net/page/iankaikkisuus


    • Jokunen 88

      Tuolla on nättejä uniikkeja koruja. www.patinanlahjapaja.fi

    • The_Evil_Of_Silence

      Kukkakimppu (kukkakaupasta ostettu) sekä kortti kukkien mukana, kun kortin voi ostaa kukkakaupasta. Kortissa voi olla kivoja runoja. ;)

    • roudari

      Tämän kuulin eräältä rekkakuskilta tuolla tienpäällä. Ruumisautokyyti.

    • ajdklakdjkj

      Tänä vuonna anopille erään naistenlehden ½ vuoden määräaikaistilaus - sopivasti lehtimyyjä soitti. Oma äitini taas saa uuden kihartimen, kun edellinen simahti. Mummu valitsi mallin itse. Yleensä kallistun lehtiin, tuottavat pidempään iloa. Määräaikaistilaukset eivät kaada lahjabudjettia. Kysyn myös, mitä tarvitaan. Esim. nyt äitini kysyi itse, olenko jo ehtinyt hankkia lahjan. Viime vuonna äitini sai lehtilahjan, anoppi taas jotain käytännöllistä. Missään tapauksessa en hankkisi t-paitaa lastenlasten kuvilla, huh huh. Kuka sellaista pitää? Lasten tekemät kortit ovat tärkeimpiä lahjoja.

      • surer

        rumat lapset :D Kyllä meidän rinsessat on söpöjä t-paidankin kuvassa, tosin tuo paitaidea on jo käytetty aikaisempana vuonna. Mutta onhan ne söpöjä edelleen, joten ehkä voisikin teettää uudet paidat tuoreemmilla kuvilla :) "Missään tapauksessa en hankkisi t-paitaa lastenlasten kuvilla, huh huh. Kuka sellaista pitää?"


      • SULLA
        surer kirjoitti:

        rumat lapset :D Kyllä meidän rinsessat on söpöjä t-paidankin kuvassa, tosin tuo paitaidea on jo käytetty aikaisempana vuonna. Mutta onhan ne söpöjä edelleen, joten ehkä voisikin teettää uudet paidat tuoreemmilla kuvilla :) "Missään tapauksessa en hankkisi t-paitaa lastenlasten kuvilla, huh huh. Kuka sellaista pitää?"

        Vähän sulla on rumat lapsenlapset - ähäkkutti - tyhymä........


    • ilahtuu

      lahjakortista parturiin :))

    • omalla kuvalla

      esim. ifolor.fi ssä saa teetettyä mukin, omalla haluamallaan kuvalla :)

      • ppkrr

        olen 40 äiti ja minun äitin on 80 ja me kumpikaan emme kaipaa muuta, kuin että te "meille tärkeimmät" pidätte hetken meitä "jalustalla"... haleja... pusuja... ja mukavaa yhdessäoloa. Koko maailma hukkuu tarpeettomiin lahjoihin ja krääsään... me haluamme vain teidät, omat rakkaat lapsemme, hetkeksi takaisin syliin hellittäviksemme !!!


      • Cuccipippari
        ppkrr kirjoitti:

        olen 40 äiti ja minun äitin on 80 ja me kumpikaan emme kaipaa muuta, kuin että te "meille tärkeimmät" pidätte hetken meitä "jalustalla"... haleja... pusuja... ja mukavaa yhdessäoloa. Koko maailma hukkuu tarpeettomiin lahjoihin ja krääsään... me haluamme vain teidät, omat rakkaat lapsemme, hetkeksi takaisin syliin hellittäviksemme !!!

        Voi kun kaikki ajattelisivatkin noin kauniisti...joillekin se tavara ja krääsä tuntuu olevan tärkeää ja ainoastaan siitä kuulemma huomaa sen arvostuksen. (itse en siis jaa tätä käsitystä) Sain mieheni kanssa kokea kamalan höykytyksen mieheni äidiltä eräänä äitienpäivänä. Kukat olivat väärät ja olimme myös huonosti pukeutuneet yms. Meinasin jo lähteä siitä pois kun pelkäsin että synnytykseni käynnistyy...sain hillittyä itseni ja asia on myöhemmin sovittu jotenkuten... Hän luulee että kaikki on ok, mutta minä muistan tämän lopun elämääni enkä osaa ajatella hänestä enää yhtä aurinkoisesti kuin ennen. Tämän jälkeen olen suoraan sanoen nuollut hänen persettään ja ollut kaikkea muuta kuin oma itseni, sen takia että rouva tuntee itsensä suureksi ja mahtavaksi ja pitää turpansa kiinni! Oman äitini kanssa ei ole koskaan ollut tarvetta ostella tavaroita sun muita. Ostelemme niitä mulloinkin kuin tiettyin päivinä. Nautimme yhteisestä ajasta ja se riittää meille.


    • viime vuonna sain

      Hieronta lahjakortti on käytännöllinen ja pidetty lahja.

      • hopeanuoli2

        Mistä saa hieronta lahjakortteja(lahjakortin)?


    • tupperware

      Mulla oli juuri tupperware-kutsut, joissa äitini oli, olisi halunnut ostaa sipuli-purnukan, jota ei voinut tilata, vaan se oli kiitoslahjana emännälle, joten ajattelin antaa purnukan sitten äitille. Ainakin on mieluinen, joskaan nyt ei kovin yllätyksellinen.

      • lahjoinesi...

        mun tyttäreni täyttää kohta 25 ja yhä jatkuu "murkkumainen" kiukuttelu ja herjailu. Ei toivetta edes kortista saati lahjasta?? Kyllä äitienpäivänä taas itkettää ja lujaa! Hän on kuitenkin minulle äärettömän rakas ja olen parhaani tehnyt kasvatustyössä. Ps. onko toivoa että hän koskaan aikuistuisi??


      • ennen pitkää
        lahjoinesi... kirjoitti:

        mun tyttäreni täyttää kohta 25 ja yhä jatkuu "murkkumainen" kiukuttelu ja herjailu. Ei toivetta edes kortista saati lahjasta?? Kyllä äitienpäivänä taas itkettää ja lujaa! Hän on kuitenkin minulle äärettömän rakas ja olen parhaani tehnyt kasvatustyössä. Ps. onko toivoa että hän koskaan aikuistuisi??

        Kylähän kaikki yleensä jossain vaiheessa kasvavat. Varmaan olet parhaasi yrittänyt. Hän ymmärtää ehkä sitten kun saa omia lapsia, että ihminen ei ole täydellinen, ei edes äiti ole täydellinen, mutta silti riittää kun on vilpittömästi tarkoittanut hyvää ja yrittänyt parhaansa niissä olosuhteissa ja niillä voimavaroilla mitä on milloinkin ollut. Tyttäresi pitää antaa sinulle anteeksi, että et ole täydellinen. Pyydä sitä lahjaksi, ehkä tyttäresi kasvu alkaa anteeksiannon myötä. Hyvää äitienpäivää!


      • viestistäsi
        ennen pitkää kirjoitti:

        Kylähän kaikki yleensä jossain vaiheessa kasvavat. Varmaan olet parhaasi yrittänyt. Hän ymmärtää ehkä sitten kun saa omia lapsia, että ihminen ei ole täydellinen, ei edes äiti ole täydellinen, mutta silti riittää kun on vilpittömästi tarkoittanut hyvää ja yrittänyt parhaansa niissä olosuhteissa ja niillä voimavaroilla mitä on milloinkin ollut. Tyttäresi pitää antaa sinulle anteeksi, että et ole täydellinen. Pyydä sitä lahjaksi, ehkä tyttäresi kasvu alkaa anteeksiannon myötä. Hyvää äitienpäivää!

        sain toivoa ja lohtua. Sain myös suuret kyyneleet valumaan, ne hoitavat minua äitienpäivän ylitse!


      • mami-65
        lahjoinesi... kirjoitti:

        mun tyttäreni täyttää kohta 25 ja yhä jatkuu "murkkumainen" kiukuttelu ja herjailu. Ei toivetta edes kortista saati lahjasta?? Kyllä äitienpäivänä taas itkettää ja lujaa! Hän on kuitenkin minulle äärettömän rakas ja olen parhaani tehnyt kasvatustyössä. Ps. onko toivoa että hän koskaan aikuistuisi??

        Mulla on kans kaksi kotoa muuttanutta poikaa. Ollaan tosi hyvissä väleissä, soitellaan ja nähdään, eikä ole mitään riitoja. Mutta vaikka kuinka on toitotettu, niin ei he osaa huomioida tätä päivää, kuten haluaisin. Eli en kaipaa muuta kuin valkovuokkoja ja yhdessäoloa. Ei ole näkynyt, soitti sentään toinen. Kyyneleihin on tämäkin päivä mennyt. Todennäköisesti tämä sukupolvi ei vain arvosta tällasia juttuja ja että se arvostus tulee vasta kun on omia lapsia. Ensi vuonna otan viikonlopun johonkin kylpylään, enkä edes odota lapsia kotiin. Hemmottelen itse itseäni, nyt loppuu itkut. Oikein mukavaa äitienpäivää sinullekin! ;)


    • Pikkurilli85
    • lukee

      mielellään, olen joskus ostanu Suomalaiseen kirjakauppaan lahjakortin, (sielläkin on käytössä kortti jota voi ladata). Joten äitini saa valita sitten semmoisen kirjan kun haluaa. Ja jos olen ladannut kortin vaikka 30 eurolla, ja kirja ei maksa niin paljoon, on äitini ostanut lopulla saldolla ristikkolehden (on myös hirmo ristikoiden ystävä). Luku ihmisille kirjakaupan lahjakortti on aika pettämätön lahja.

    • äippä

      Itsetehtyä toivoisin ainakin lapsilta. Lahjan ei tarvitse olla mitenkään kummoinen kunhan se annetaan omalle äidille rakkaudella. Yksi idea on teettää taulu lapsista/lastenlapsista. Lapsilta olen saanut itsetehtynä taulun, neulatyynyn, itsetehtyjä magneetteja jääkaapin oveen...

    • Lapsenlaps...

      Mun mummain on opetellut ny käytään netin ihmeelistä maailmaa ja hoitaa laskujen maksun äitienpäivän jälkeen huomattavasti helpommin kun saa lahjaksi Koodilukija...ei tarvii enää tihrata viitenumeroita...vinkkidinkki..ja onnittelut mun Maija mummulle!

    • äippätietää

      yleiskone,imuri,tiskiharja,pyykinpesuainetta. !!

    • äiti 2 & 6v

      Antakaa äidille aikaa - itsetehty lahjakortti joss lukee vapaa vuorokausien määrä. Vapaata lapsista ja miehestä esim 2 vrk. Menkää muu perhe vaikka mummilaan ja äiti saa olla kotona yksin tai mennä vaikka Ryanair -lennnolla johonkin. Vaalenapunaiset Reinotkaan eivät olisi vastenmieliset, ehkä?!

    • äiti&anoppi

      Äiti haluaa vain tarpeellista, asuu kaukana, joten käväistessään sai uudet tabletit pöydälleen jo näin etukäteen, ja oli tyytyväinen. Anoppia, joka asuu lähellä, saa -jälleen kerran- ikkunan pesut muun asunnon siivouksen. Hänellä on huonot kädet, eikä pysty sitä tekemään. Sen lisäksi käyn hänellä imuroimassa lähes tulkoon joka viikko. Molemmille siis tarpeellista.

    • taiteiluhenkinen

      Google on tehnyt ihanan idioottivarman (ja ilmaisen!) valokuvien käsittelyohjelman nimeltä Picasa, sillä saa vaikka kuinka "surkeista" valokuvista parilla klikkauksella näyttäviä kollaaseja ja vaikka mitä, sitten väritulostus tavalliselle paperille ja kortin tekoon tarvitaan vain sakset ja liimaa. Tuloksena mielettömän ainutlaatuinen kortti joka on osoitus siitä että haluan antaa jotain itse tehtyä, vaikkei taiteilijan kyvyt ihan riitäkään, niin digikuvia on onneksi muistikortit piukassa.

      • äidin tyttö

        Itse teen taulun perheestämme äidille. Valitsin parhaita kuvia vuosien varrelta, yhden perhepotretin ja kaikista perheenjäsenistä oma kuva (koiraa unohtamatta). Muokkasin hyviksi, käyn teetättämässä ja laitan suuriin kehyksiin. Kuvien väliin tulee tekstinpätkiä yhdestä biisistä joka sopii ajatukseeni äidistä. Uskon että äiti ilahtuu.


    • Äidin tyttö

      Tänä vuonna äitini saa autoonsa ammattilaisen tekemän kiillotusvahauksen. Auton kuuluisi olla musta, mutta ihan uuden auton vieressä se näyttää kovin harmaalta. Ja se sitten vasta äitiä harmittaakin, kun se auto ei ole niin kovin vanhakaan. Kuitenkin 2000-luvulla ostettu.

    • Nimetön

      Jos olet 14 ja siitä vanhempi,muttet vielä itse pienten äiti, anna äidillesi 1. Oma tekemä kortti 2. Tee suursiivous (aiemmin viikolla) 3. Laita ruokaa ja 4. jälkkäriksi kakkukahvit 5. Tärkeintä kaikista on kuitenkin iso halaus ja sanat olet tärkeä ja rakas. t.2 tytön onnekas äiti ja 2 pienen mummi 50v.

    • pav.
      • ihme

        Tämä on ihanaaa!!!! kiitos


    • Peffallaan

      Tilasin nettikaupasta brodeerauksella tehdyn laudeliinan. Äiti on nuorekas ja huumorintajuinen, halusin antaa jotain hauskaa ja hyödyllistä =) Tilasin samalla molemmille mummuille, pääsimpäs tänävuonna helpolla ;) Äidille "Anjan piukat pakarat" Mummuille "Mummi" Ja toiselle "Mummo" Isällekkin tilaan vielä myöhemmin mutta en vielä keksinyt hyvää tekstiä. Tulivat postissa jo eilen, oli tosi nopea toimitus varmasti ehtii vielä äitienpäiväksi... Kaverini täyttä pian 20 varmaan tilaan samanlaisen lahjan jollain huikean hauskalla tekstillä tai autonmerkillä. Pitäisi vain keksiä hyviä tekstejä! On kiva antaa lahja joka on vähän yksilöllinen! Apilakuu oli sen putiikin nimi jos muutkin innostuvat ideoimaan

    • ostin jo

      - itselleni parfyymin, josta haaveilin jo useamman vuoden. omalle äidilleni en osta mitään.

      • kaiza

        Jep, tierän, mitä vien Äidille. Kaksi anopinhammasta tyylikkääss ruukus. Äidin oma toive, kiva, kun saan sen toteuttaa


      • Terve vaan terve

        Äidille lahjaksi suolihuuhtelu!


    • Kukkis mummo

      Kaunis kukkakimppu, ruukkukasvi tai pensas tai puu puutarhaan, niistä pääsee kuitenkin eroon joskus, jos ei satu vaikka tykkäämään. Ja turhaa tavaraa maailma on pullollaan. Kukka kaupasta saa myös persoonallisia ihania kimppuja kunhan vain kyselee ja pistää kukkakaupan myyjät vähän näkemään vaivaa.Jos löydät itse kimppuun jotain mukavaa, kukkakaupassa se liitetään kukkien sekaan mielellään.

    • Päivi28

      Voi, kun saisi esimerkiksi limusiiniajelun äitienpäiväksi skumpan ja mansikoiden kera. Ajeltais vaikka Näsinneulalle katsomaan ja lapsetkin olis tyytyväisiä. Sitten vois vielä poiketa johonkin syömään, tai miksei piknikillekin. Taitaa mun kohdalla jäädä vain haaveiluksi, mutta jos jollakin muulla kävis tuuri.

      • päivä...

        on äidin oma ja tarkoittaa että lapsi/lapset muistavat äitiä. Vai onko ukkosi yksi lapsistasi? Nykyäänhän ukot ovat ikuisia lapsia ja siksi suurin osa lentää pellolle vuoden seukan tai liiton jälkeen.


    • ärppä

      ostan paistinpannun, entisen heitin männäviikolla roskiin. Joskus olen pessyt ikkunoita tai siivonnut, tehnyt kakun,haravoinut pihan. Kerran kerättiin sisarusten kanssa rahat ja pantiin äiti Espanjan koneeseen(synttärilahja samalla),ja yhteisrahoituksena kustannettiin äidille kuvaus-sessio valokuvausliikkeeseen. Useasti olemme ostaneet sisarusten kanssa jotain yhteistä, sekin miettimistouhu ja kiistely mikä mahtaa olla juuri se oikea lahja äipälle on kivaa.Ja kaikki kynnelle kykenevät sitten äitienpäiväkeffeelle...

    • yksinkertainen mamma

      kortin ja kukan,isomummon luona käydään siivoamassa koko huusholli,itse äitinä saan (toivottavasti) nukkua pitkään..:)siinä kaikki mitä tarvitaan...:)

    • nannuska

      Ostin viherpeukaloilta orkidean kauniissa sydämenmuotoisessa lasimaljakossa... IIIIIHANA!!

      • sinivuokko.

        Me otetaan koko perhe ja tietenkin äiti mukaan ja lähdetään Fiskarsiin katselemaan kevättä. Virkistyy oma, äidin ja lasten mielet : ) suunnitelmissa tarkistaa uusi suklaapuoti ja ostaa kaikille kakkupalat, jotka voisi nauttia kevätauringosta. Pääsee pois kaupungista, eikä äitikään saa sitä klassikkoa,vohvelirautaa..


    • oli helppoa!

      Kysyin suoraan äidiltä, mitä hän haluaisi. Vastaukseksi sain että lämmitettävä kauratyyny. Jos hän sellaisen haluaa, niin sellaisen saa. Äitini, enkä minäkään, pidä mistään turhasta roinasta. On mukava saada jotain, mitä oikeasti haluaa vaikka se ei olisikaan yllätys. Tietenkin sitten vielä vietämme päivän yhdessä, luultavasti metsässä vaeltaen.

    • Liisukka

      Omaa äitiäni ilahdutan lahjakortilla johon olen maksanut suursiivouksen hinnan ja hän voi tilata tekijät kotiinsa sopimaksikatsomallaan hetkellä. Se vasta hyvä lahja on !

    • väkertäjä
    • Kake 69

      Nää on onneks keränny tänne aika paljon hyviä lahjavinkkejä Äidille www.apuri.fi ite ainakin löysin aika kivan... K

    • itävalta tyttö

      Olen tämän vuoden vaihto-oppilaana itävallassa niin laitoin äitille paketissa kortin, pienen paketin tryffeleitä ja alppiruusun siemeniä. Tuskin nuo edelwaissit suomessa kasvaakaan mutta ajatushan se on tärkein. :)

      • puutarhuristi

        Edelweeissithan ovat alppitähtiä eivätkä alppiruusuja. Alppiruusuja kasvaa monillakin pihoilla, mutta nehän ovat siis niitä jykeviä pensaita. Alppitähdet niitä "valkoinen, hentoinen...lallallaa".


    • niinkuin miehellekin

      Dödöä, jotain halpaa hajuvettä tai saippua/kylpyvaahtosetti. Tai sitten uusia parempia keittiö- ja siivousvälineitä, niitähän nainen aina tarvitsee. Helpottavat kotitöitä ja ovat mukavia käyttää. Ai miten niin asenteellista? No, katsokaapa kauppojen isänpäivälahjaehdotuksia!

      • helpotusta

        Siivousta voi helpottaa antamalla äidille lahjaksi suolalampun. http://www.suolalamppu.net Vähentää huonepölyä ja luo tunnelmaa.


    • Tässä..

      Lahjakortit ovat aina aika käteviä lahjaksi. Saa mieleistänsä ja vieläpä ilmaiseksi. Itse ostin lahjakortin kampaajalle, hiustenleikkuuseen - ja värjäykseen. Unohtamatta normikukkia ja itsetehtyä korttia. :-)

    • käsikoru

      On ehdoton muotijuttu!

      • tzädäm

        Ja jos haluat lahjoittaa tänä vuonna vähän erikoisempia koruja... www.hopealukki.fi


      • myös =)

        Juu, otan mielelläni myös vastaan, vaikken muodista mitään ymmärrä, 40v. Sain ystävältäni 40v. lahjaksi sellaisen Nomination-käsikorun, jossa on neljä värillistä kiveä ja pidän siitä kovasti. Ostin itselleni "hopeisen"(koruterästä) ja kultaisen ja viisi erillistä palaa, nyt ottaisin vastaan uusia paloja. Kannatetaan :)


    • ppkkrr

      olen 40 äiti ja minun äitin on 80 ja me kumpikaan emme kaipaa muuta, kuin että te "meille tärkeimmät" pidätte hetken meitä "jalustalla"... haleja... pusuja... ja mukavaa yhdessäoloa. Koko maailma hukkuu tarpeettomiin lahjoihin ja krääsään... me haluamme vain teidät, omat rakkaat lapsemme ja lastenlapset, hetkeksi takaisin syliimme ihan vain olemaan ja hellittäviksemme !!! siis otetaan porukalla hali sinne ja hali tänne! ollaan yhdessä!

    • niinu leenu

      Itse asun eri paikkakunnalla kuin äitini, joten en pääse kyseisenä päivänä käymään kylässä. Tilattiin kuitenkin veljeni ja isäni kanssa äidille lahjaksi kevätsiivous, johon kuuluu ikkunoiden pesu. Vanhempani kun asuvat isossa talossa, vierähtää sen siivouksessa ja kaikkien niitten ikkunoiden pesussa useampikin päivä. Toivottavasti tällainen lahja on mieluinen! Anopin luokse menemme syömään illalla. Toki anoppi itse ei tee ruokaa vaan me menemme kokkailemaan. Aikomuksena on viettää meksikolainen ilta, ostimme jopa sombrerot!

      • Jos meksikolaisen illan aiotte viettää, niin senhän kruunaa kananmunilla täytetty pinata:D Hehhehh


    • PirreS

      Pähkäilin pitkään mitä ostan omalle äitimuorille lahjaksi, mahtava idea löytyi alla olevasta jutusta! Niksit toimii aina :) http://www.mtv3.fi/koti/ajankohtaista.shtml?873678

      • kielen käytöstä

    • ihana..

      Lapsi on 16, mutta kaappia siivotessa löytyi ihana juttu, jonka olivat päiväkodissa silloin yli vuosikymmen sitten tehneet. Käsipyyhe, jossa on lapsen kämmenen kuva painettuna. Kaapissa on siksi, kun ei sitä raski oikein käyttää..en tiedä lähteekö tuo kämmenen kuva pesussa pois.

    • Madonnaa
    • Omainen;

      Että sellasta.

      • jukka

        Haudalle kukkia tosiaan. Mun äiti kuoli just viikolla eikä hän ole vielä haudassa, mutta hänen hautapaikalleen aion viedä kukkia.


      • Omainen;
        jukka kirjoitti:

        Haudalle kukkia tosiaan. Mun äiti kuoli just viikolla eikä hän ole vielä haudassa, mutta hänen hautapaikalleen aion viedä kukkia.

        uudessa haudassa on vain hiekkaa, joten multaa kannattee ottaa mukaan, jos aikoo istuttaa joitakin kukkia sinne. Mun äitini kuoli helikuussa ja tänään sitten käytiin istuttamassa uudet kukat sinne isän ja äidin yhteyshaudalle ja multaa oli tietty mukana, koska siellä oli vain hiekkaa.


      • hopeanuoli2
        jukka kirjoitti:

        Haudalle kukkia tosiaan. Mun äiti kuoli just viikolla eikä hän ole vielä haudassa, mutta hänen hautapaikalleen aion viedä kukkia.

        kuinka vanha olet Jukka?


    • annoin

      äitienpäivälahjan jo tänään, sillä huomenna en pääse kyläilemään työesteiden vuoksi. Kukkakaupasta tarttui matkaan jokin lila, en tiedä mikä se niistä kaikista alalajeista oli, mutta valitsin sen koska se oli mielestäni kaunein ja sopivasti äitini lempiväriä. Lahja löytyi siihen tuurilla törmäten, yllättävää kyllä, motonetista. Vanhempani ovat kovia veneilemään ja myös melko huumorintajuisia, niinpä annoin äidilleni viinipullon pelastusliivit =)

    • odease

      ostan sähkökäyttöisen potkulaudan, ei vaan KUKAT RIITTÄÄ

    • Apan Koru

      Käsityönä tehty hopeakoru www.akoru.net

    • lahja äidille

      minä annan Äidilleni ja isoÄidilleni välineen jolla saa hyvää oloa koko vuoden seuraavaan äitienpäivään saakka ja ylikin. www.fysiostick.fi löytyy vastaus mikä se on.

    • ope hki

      tänä vuonna hankin äidille tyynyliinan, jossa oli runo. lahja on käytännöllinen ja antaa iloa moneksi vuodeksi. samassa nettikaupassa oli myös mitalleja äidille, jota harkitsin ja varmaankin ensi vuonna ostan.
      lahja oli edullinen ja kotiin toimitettuna vältin kauppakeskusten ruuhkat.
      käykää katsomassa www.lahjaliike.fi

    • minä ja karvakuonot

      Äitini saa tänä vuonna itse virkkaamani torkkupeiton. Lisäksi leivon hänelle täytekakun ja ostan jonkun kesäkukan.

    • hellu759

      Olen vuosia ostellut äidilleni kodinkoneita, uusia villapaitoja ja sisustustarvikkeita. Mitä ostaa rakkaalle jolla tuntuu jo kaikkea olevan?

      Nyt jouluna ensi kerran aloin miettiä tavaroiden sijaan antaa omaa aikaa. Siivosimme yhdessä ennen joulua ja kun aatto oli takana vien äitini rentoutumaan kanssani Flamingoon, tarkalleen Oriental SPAhan.

      Itämaisesti sisutetussa SPAssa otimme molemmat balilaiset hieronnat samassa hoitohuoneessa ja tämän jälkeen naureskelimme terapeuttien tehdessä meille manikyyriä. Tuntui että lahja sai äidin rentoutumaan ja unohtamaan arjen askareet. Materialistiset lahjani eivät tätä saaneet aikaan.

      Huomasin että Oriental SPAlla on äitienpäiväkampanja jossa tämän samaisen hoitokokonaisuuden saa puoleen hintaan ja ajattelin suositella sitä nyt muillekin tyttärille joilla on vaikeuksia löytää jotain uutta äiskälleen.

      tässä linkki tarjoukseen
      http://www.orientalspa.fi/tarjoukset.html

      Hyvää äitienpäivää,
      Hellu

      • katri911

        Hyvä idea on antaa äidille lahjaksi joku spa hemmottelu, kukkasidonta kurssi tai vaikkapa lento kuumailmapallolla. Iso valikoima vastaavia lahjoja löytyy www.elamyslahjat.fi


    • Tyttö *ruusu*
    • lensku63

      nupuska.omasivu.fi Ihania ja erilaisia, seinäkoristeita! tosi hyvä lahja idea äidille tai mummolle, oma mummoni piti kovasti!

    • Ehdotus!!!

      Hyvä lahja rakas äidille oisi...

      Kukkakimppu

      Suklaa

      Korvakoru tai Kaulakoru

      ihana tyyny kaupasta

      • Ehdotus!!!

        Ja kortti

        Hali ja pusu


    • Ällöttää

      En mitään. Inhoan näitä täysin turhia juhlapäiviä. Eri asia jos olisin jotain saanut vanhemmiltani mutta jouduin heitäkin elättämään heti kun pääsin työhön.

      Näitä on jo liikaa, koko ajan joku ystävänpäivä, naistenpäivä ja mitä lie.

    • HyväLahja

      Joku huomoristinen kirja toimii aina. Siinä tavallaan annetaan äidille lahja ja omaa aikaa. Voi vaikka luvata omaa aikaa samalla. Äitienpäiväksi ilmestyy aina joku loistava kirja. Tänä vuonna esim. Ruma kassa.

    • Äitienpäivälahjaksi
    • Pitopalvelija

      Äideille, jotka ovat ansainneet äitienpäivän (kaikki sopivat mukaan), voidaan antaa myös yhteinen äitienpäivälounas tai illallinen vaikka paikallisessa ruokaravintolassa. Kuitenkin asia, jossa äiti saa nauttia vapaasti läheistensä ympäröimänä. Joskus tarvitaan tähän myös ulkopuolista apua. Yleensä ei. Mielestäni hyvä lounas tai hyvä illallinen, pieni hilekortti, jos ei pääse yhteiseen pöytään. Näin se on aina toiminut. Yhteisin voimin tehdään kaikille asiat juhlapäivän mukaan. Yrittäjiä apuna käyttäen.

    • jotain_lempivärillä

      Edellisinä vuosina on tullut vietyä äiti syömään, mutta tänä vuonna ostettiin kimppaan korusetti äitin lempiväreillä http://www.helakka.fi/kauppa/

    • äidille

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe