Miksi Kotkan terveyskeskus

bluffaa?

Juuri nyt sattui omalle kohdalle selän välilevytyrä. Minua juoksutettiin muutaman kerran eri kokeissa mm. röntgenissä. Selässäni ei ollut mitään vikaa terveyskeskuslääkärin mukaan. Vain normaalia, lievää kulumaa. Töihin vaan! Kuitenkin selkään sattui vaan niin saatanasti, etten pystynyt edes nukkumaan. Hakeuduin sitten yksityislääkärille, joka passitti välittömästi magneettikuvaukseen. Seuraavana päivänä oli tarkka diagnoosi, hoito-ohjeet, lääkkeet ja sairasloma. Ammattimaista ja tarkoituksen mukaista toimintaa. Sen sijaan Kotkan terveyskeskuksen mukaan minulle ei tarvinnut edes vihjata tästä mullistavasta magneettikuvausmenetelmästä, joka maksaa pari kolmesataa euroa, mutta jolla kipujen syy voidaan paikallistaa tarkasti. Miksi Kotkan terveyskeskus bluffaa?

24

1312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhhkr6f

      ETKÖ OLE ENNEN huomannut ettei niitä kiinnosta?kunhan saa palkan ja pääsee potilaasta eroon,semmosia ne on :( oon itse kokenut samaa.eikä sinne koskaan saa aikaa,aina on varattu linjat. oikeaa palvelua saa jostain muualta. niillä on liikaa potilaita tuolla,surkeeta.

      • sopimaan

        uuden aikataulun. Telaranta kävikin sitten sopimassa asian puolestani, koska puhelinyhteyttä terveyskeskukseen oli mahdoton saada. Minulla tuuttasi keskustelun ajan toinen puhelin siinä vieressäni kaiuttimen kautta varattua, jonka Telaranta hyvin kuuli. Autenttista, mutta tehokasta.


      • aikaa terkkariin
        sopimaan kirjoitti:

        uuden aikataulun. Telaranta kävikin sitten sopimassa asian puolestani, koska puhelinyhteyttä terveyskeskukseen oli mahdoton saada. Minulla tuuttasi keskustelun ajan toinen puhelin siinä vieressäni kaiuttimen kautta varattua, jonka Telaranta hyvin kuuli. Autenttista, mutta tehokasta.

        vaan kuinkas kävikään,aina tuli tiedota jossa kerrotaan kaikkien asiakas palvelijoiden olevan varattuja, odotelkaa linjalla sulkematta puhelinta. muuten hyvä mutta en jäänyt odottelemaan vaan menin terkkariin varaamaan aikaa,no ennen minua oli muutama henkilö neuvonnassa odottamassa vuoroaan,sitten kun alkoi oma aikani lähestyä neuvontaa niin kaivoin puhelimen ja soitin samaan numeroon mistä olin yrittänyt varata aikaa. sama toistui edelleen,mutta sillä erotuksella ettei puhelimen hälytys ääntä saatikka yhtään valoa vilkkunut heidän puhelimissaan,siitäkään huolimatta jossa ilmoitettiin pysyvän linjalla. joten ei kannata soitella vaan mennä paikan päälle varaamaan aikaa,jos se suinkin on mahdollista.


      • Telarannalta
        aikaa terkkariin kirjoitti:

        vaan kuinkas kävikään,aina tuli tiedota jossa kerrotaan kaikkien asiakas palvelijoiden olevan varattuja, odotelkaa linjalla sulkematta puhelinta. muuten hyvä mutta en jäänyt odottelemaan vaan menin terkkariin varaamaan aikaa,no ennen minua oli muutama henkilö neuvonnassa odottamassa vuoroaan,sitten kun alkoi oma aikani lähestyä neuvontaa niin kaivoin puhelimen ja soitin samaan numeroon mistä olin yrittänyt varata aikaa. sama toistui edelleen,mutta sillä erotuksella ettei puhelimen hälytys ääntä saatikka yhtään valoa vilkkunut heidän puhelimissaan,siitäkään huolimatta jossa ilmoitettiin pysyvän linjalla. joten ei kannata soitella vaan mennä paikan päälle varaamaan aikaa,jos se suinkin on mahdollista.

        suoraan. Kerrot samalla, että hän voi työntää koko Terveyskeskuksen ajanvaraussysteemin vaikka perseeseensä! Tauno Telaranta vastaa siitä, että ajanvaraussysteemi toimii. Näin herra saa samalla kertaa tärkeää palautetta, jotta voi puuttua asiaan.


    • vamma..

      Sama vika minullakin oli. Tovi sitten.. jalkaa särki selkää ja istumisesta ja nukku- misesta ei meinan tulla mitään. Fysikaalisessa kävin 4 kertaa jossa jumppaus ja venytys ohjeet jotka tuntuivat ehkä turhaltakin ehkä. No pahimmat oireet katosivat. Välilevyn tyrää on monen asteista varmasti jotkut häviää päivässä ja jotkut oireet ovat aina ja joskus jopa leikataan. Itsellä hoito työterveydessä meni kuin pitikin.

    • menoa.. sfdsdf

      kysymyshän on rahasta ja lääkäreiden pelosta joutua syyllistetyksi sekä turhista lähetteistä sekä ammattitaidottomuudesta ja hätäilystä. Kyllä sitä sairaan pitää ensin kuukausitolkulla kärsiä ensin, ennenkuin mitään otetaan todesta. Näin se menee. Ja nyt on vielä ohjeistettu näitä tk:n tietäjiä, että ensin soitellaan erikoislääkäreille puhelimella ja kysytään neuvoa - sitten vasta mietitään ja millon lie toimitaan. Mutta jos lääkäri olisi millään lailla enempää vastuussa kuin vakuutuksen omavastuun verran tai 200e sakon uhalla jossain potilasvahinkotapauksessa, niin luulisi sitä aikaa sinne magneettiin löytyvän vähän nopeammin. Kukas tässä näiden tk:n lääkäreiden harjoitusappelsiinina toimivat, kuin kunnan kansalaiset. Ja köyhät tietysti suuremmassa määrin, koska ei ole varaa sinne privaattiin. Että tässä kohtaa se evoluution kulttuuripuoli kai pelaa näiden hyvin toimeentulevien pussiin - köyhät ja surkimukset joutaakin kuolla pois. Kun ovat vielä niin v:n saamattomia ja arkoja ja vätyksiä, etteivät saa omaa terveydenhuoltoaan pelaamaan. Kyllä kalastajat, rantajätkät, lennonjohtajat, paperimiehet sun muut paskankantajat saavat etujaan läpi, mutta tavalliset tapoihinsa kangistuneet nöyrät auktoriteettipelkoiset kuntalaiset eivät saa ku lämmintä kättä ja puhelimeen automaattia. Mutta mites se menee,,sitä saa mitä tilaa ja niin makaa ku petaa.. Että, kepeät mullat...

    • Iskias tai joku muu

      Eli olit jo terveyskeskuksessa , mutta jouduit soittamaan aikavarauksen puhelimella.

      Ja soitto tapahtui terveyskeskuksen sisätiloista ?

      "aikaa terkkariin" voitko tarkentaa.

      • tääsmennys

        Ei joutunut. Vaan testasi mitä ajanvarauksessa tapahtuu. Ei edes mennyt soitto perille.


    • Kun aika on.......

      Kyllä soiton voi tehdä vaikka ajanvaraustoimistossa tai eteisaulassa.
      Pitää vaan puhua hiljaa,ettei jonossa olevat asiakkaat häiriinny.

      Ajattele jos saat ajan vaikka välittömästi, niin olet jo valmiina paikalla.

    • Tarpeeton?

      Eläkkeellä olevana voin vain todeta, että magneettikuvaukseen ei terveyskeskuksen kautta ole pääsyä, koska en enää tuota yhteikunnalle muuta kuin eläkeestä menevän veron. Se magneettikuvaus on liian kallista eläkeläiselle!? Meidät eläkeläiset on hinnoiteltu, hyöty suhteessa hintaa? Kaikkea ei tehdä vaikkase voitaisiin tehdä, koska se maksaa!
      Röntgenkuvaukseen kyllä pääsin, mutta siitä ei paljon apua! Todettiin "vähän" kulumaa, mutta siinä ne nivelten tulokset? Ei siinä tapahtunut oikein mitään!
      Edelleen koetan kinkata, kontata, ja liikkuminen hankalaa! Joakus kivut pahoja, niihin särkylääkettä?
      Olen yhteiskunnalle tarpeeton! M.O.T.

      • syyllisyys hallinnol

        Lääkärin vala vastaankunnan hallitus. Ohjeet on selvät. Rahaa pitää säästää.
        Eli aspiriiniä potilaalle ja pihalle.

        Näistä ristiriitatilanteista johtuu pitkälti lääkäripula. Eli säännöt kieltää hoitamasta potilaita.Tämä lisää turhia eestaas käyntejä,mikä kuormittaa terveyspalveluita kohtuuttomasti.
        Asia mikä hoituisi magneettikuvauksella kertakäynnillä,aiheuttaa nyt puolen tusinaa turhaa käyntiä ja sen kirjaamisia.


      • Anonyymi

        Totta olen huomannut saman ikärajan.65
        Esim ennen otettiin diabetes kontrolli käynnin yhteydessä kerran vuodessa sydänfilmi ja psa 65 ikävuoden jälkeen ei oteta enää onhan touhu syvältä ja poikittain


    • potilas myös

      Samaa olen kokenut, ensin se oli tulehdus. Sillä meni vuosia, sitten pääsi röntgeniin ei mitään vikaa. Lääkettä lisää, taas meni vuosi menin sitten jälleen terveyskeskukseen ei vikaa edelleen heidän mielestä. Kivut oli helvetilliset joka yö.

      Menin taas jo ehkä viidennen kerran terkkarin juttusille ja taas siellä oli sellainen omalääkäri mikä oli ryssä, se toitotti sitä tulehdusta ja muuta paskaa. Sitten mulla oaloi kela.

      Sanoin sille että on kuvattu röngenissä ja pumpattu kipu ja tulehduslääkettä vuosia. Nyt jos et laita kunnon kuvauksiin niin se on sinun vastuulla jos jotain pahempaa sattuu. Olin itse sitä mieltä että välilevyongelma lääkäri ei sitä uskonut, no pääsin kuvauksiin ja jopas jotakin minulla oli parempi tieto ilman tutkimusta kun lääkärillä ja olin oikeassa.

      Pari kertaa leikkausjonossakin mutta kirurgi sanoi että leikataan jos haluat mutta jos ei ole kipuja ollut nyt 2 viikkoon niin odotellaan vielä kuukausi, olin siis saanut päivystyksessä jonkun piikin, koska eräänä iltana piti mennä koksiin sellaisten kipujen takia että ei voinut liikkuu, ei olla paikallaan ei istua tai maata puhumattakaan seisoa.

      Nyt se kirurgin pyytämä jatkoaika on kestänyt jo 6 vuotta eikä ne oireet ole palanneet, mutta välilevyvika ei parane koskaan se on siellä yhä. Mutta lähes oireeton, silti on hyvä muistaa että selkä ei ole kunnossa.

    • Ei naurata!

      Lonkkaa luukkaan, polvea pakottaa, mutta kotia kohti konttaan. Niin, kävin juuri apteekissa ostamassa minulle määrättyä särkylääkettä. Siksi tässä kotia kohti äsken luukkasin , liikkasin, osin konttasin.
      Huomasin sen taas; Olen yli-ikäinen, tarpeeton. En tuota enää yhteiskunnalle mitään, vaan vien sieltä kaikki, "tuhkatkin"! "Saisit jo kuolla". Näin sanoi viime kesänä eräs noin 3-kymppinen, tuntemaaton nuori mies, kaupan kassajonossa!
      Puhuiko joku vanhusten palveluista, hoivasta?
      Totuus on yksinäisellä aivan toista, kuin ne "fraasit"!

    • Saan hoidot nyt

      Älkää antako jallittaa itseänne. Pankaa kohtelias kova kovaa vastaan. Pyytäkää kirjallinen diagnoosi lääkärin allekirjoituksella, mikäli ei suostu kirjoita siitä valitus sosiaali-ja terveysministeriöön.
      Mikäli tästäkään ei ole apua, tee kantelu suoraan oikeusasiamiehelle. Kantelun voi tehdä netissäkin, niin ei maksa mitään. Asiasi käsittelystä saat diarinumeron, jolla voit seurata tilanteen kehitystä. Ole suorapuheinen ja rehellinen kantelusi kanssa, ja vetoa syrjintään mikäli vähänkään epäilet ikäsi vaikuttavan kielteiseen hoitoon.
      Mikäli epäilet tk:n ohjeistavan hoidon tarjoamiseen, ilmoita se kantelussasi.
      Et saa itsellesi oikeutta mikäli et itse valvo omia etujasi. Itse tein näin ja saan nyt aikoja lääkäriinkin enkä vain hoitajalle.

    • Paras Fiilari

      Kun johto on näin sekaisin, niin ei takuulla voi mitään palvelujakaan saada! On vähän sama juttu kun sillä leikatulla kollilla juoksuaikana. Mielessä käy, mut vehkeet puuttuu! Joka tähän asiaan todella haluaa perehtyä,voi perehtyä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tilantopankki sotkanetiin http://uusi.sotkanet.fi/portal/page/portal/etusivu

      Kotkan arvot ovat kautta linjan 50 prosenttia korkemmat maan keskiarvoa! Velkaantuneisuus taitaa olla tästä suurin poikkeama. Se on yli kaksinkefrtainen.

    • eläkeläinen.

      Se on sanottu terv. keskuksen erään lääkärin "suulla", joudumme punnitsemaan jokaise toimenpiteen mitä se maksaa, ja sen hyöty? Ja eläkeläiset, ikävä kyllä, usein jäävät sen rajoituksen takia ulkopuolelle asianmukaisen hoidon!
      Onko näin??

      • Konitohtorin uhri

        Myös työttömät rajataan tutkimusten ja hoitojen ulkopuolelle, levitellään vaan
        käsiä ja sanotaa emme tiedä mistä tuo sairaus johtuu,..
        emmekä aijo tuhlata rahaa tutkimuksii kun kysymyksessä on työtön.
        (Eikö sinulla ole työterveyttä kysyvät ensin?!)
        Työtön joka on jopa korkeastikin koulutettu, ei ole tuottava asiakas,
        vaan hyödytön hylkiö tunnetun "Konitohtorin" mielestä.
        Mene kotiin ja tule 3-kuukauden kuluttua uudelleen, jos vielä kuume jatkuu!

        Ja jatkuihan se tulehduksineen 4 kk:ta! Ei apua terveysasemalta!


    • Liepeet levällään

      Katsos bluffaus on säästöä! Sinun on oltava poliitikko, kansanedustaja, tai muu vaikutusvaltainen henkilö, jotta Kotkan terveysasemalla saisit mitään hoitoa.
      Silloin kylläkin sinulla olisi varaa mennä yksityiselle ja mangneettikuviin.
      Kyllä Konitohtori pitää siitä huolen ettet apua saa!

    • rahoitetaan Euuta

      Terveyden huolto on tosi kallista. Ihmekös tuo. Helkutin moinen organisaatio
      pompottelee potilaita täysin järjettömästi. Jos potilaat olisi eläimiä,niin moni ryhmittymä huutaisi kaduilla korjausta.

      Mutta näin kaava menee. Ensin ei saa hoitaa ryhmä, mutta niihinkin uhrataan aikaa tuossa laitoksessa, sitten tärkeät potilaat,heille etsitään kaikki tarvittavat tutkimukset ja apu. Loppuaika menee tietsikkaleikeissä, koska järjestelmät on sekavat,vanhat tai uudet,ei yhteensopiva mihinkään, eli painajainen käyttäjälle.
      Suomi on niin tyhmä ja rikas valtio että puolet lääkärin ajasta hukkuu tietokoneen ääressä. Toki osaava konttorityttö auttaisi ja nopeuttaisi, mutta tuleva työvoimapula estää palkkaamisen

      33 % hylätyt potilaat 33 % tärkeät potilaat 33 % konttorityö 1 % lepo

    • tunnistettu potilas

      Tuossa on suuntaa. Aatelkaapa mikä soittelu ja sähläys pelkässä varausjärjestelmässä. Sitte ventataan aulassa tohtoria kun on saatu kyytitaksi maksettua Tohtorilla on kiire,puoli tuntia on varrattu per potilas, Muutama kysymys,jotain lääkemoskaa ja ulos. Viimeksi 7 minsaa. Eli tautia ei selvitetty.Nyt näitä turhia lääkehakujuttuja tulee puolen tusinaa,ellei kuole alta pois.

      Miksei asiaa hoideta ? Jäisi lääkäriaikaa muillekin. Mikä typerä ajatus on tämä läpihuutolääkäri ja sirkus.

    • tulihan se totuus.

      Paras kuulemani lääkärin lausahdus:" Ai sä oletkin noin vanha, jos tuo lääkitys lopetettaisiin"! "Tu, puolenvuoden jälkeen uudestaa"! (Tulen, jos olen hengissä puolenvuoden jälkeen)?
      Optimismia? Mutta kumpa?

    • Anonyymi

      Kotkassa kaikki puoskarointi on pelkkää ihmisten harhauttamista ja perustuu puolustuskyvyttömien ihmisten rosvoamiseen.

    • Anonyymi

      Onko se Telaranta vielä hengissä? Tuollahan puhuttiin, että se oli saanut joltain moraa kupeeseensa. Olisiko ollut ihan palautetta tekosistaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe