Moro Kysymys siis onko järkeä aloittaa enää 16-vuotiaana partiota. Olen aikaisemmin ollut pariossa vuoden mutta lopetin koska vetäjät eivät olleet hyviä emmekä tehneet oikein mitään mukavia terkkuja :p
Onko järkeä?
5
1234
Vastaukset
- mukaan vaan
Olen jo eläkeiässä ja edelleen jollain lailla mukana. Aloitin ensin lapsena ja olin yhden vuoden. Aloitin uudelleen 12 vuotiaana ja jatkoin neljä vuotta. Kolmas kerta toden sanoi 35-vuotiaana omien lasten aloitettua partion ja en enää "päässyt irti". Matkan varrella on motivoitu mm. monen pienen partiolaisen vanhemmat mukaan, isompien opiskelukavereita ja muualta tulleita välillä lopettaneita. Vaikka partio on lapsi- ja nuorisojärjestö, se ei toimisi ilman aikuisia. Joten rohkeasti mukaan, kysy piirin toimistosta lippukuntia, jotka kaipaavat johtajia. Osallistumalla vaikka ensin piirin järjetämiin tilaisuuksiin, saat kavereita ja siitä onkin helppo liukua lippukuntaan. Voi olla alussa hankalaa päästä sisään (kuten mihin tahansa uuteen yhteisöön), mutta jos on tuttuja, se helpottaa. Ja yksin uutena kysele ensin ja anna muiden tutustua Sinuun rauhassa, liian innokkaana voit pilata mahdollisuudet. Voit suorittaa kaikki merkit yms. minkäikäisenä tahansa (sovelletusti).
- blubb
Hei kiitti tosi paljon vastauksesta, päätin äsken liityyä ton liitypartioon.net kautta ja odottelen sitten sieltä vasttausta :P
- tulevaisuuteen
blubb kirjoitti:
Hei kiitti tosi paljon vastauksesta, päätin äsken liityyä ton liitypartioon.net kautta ja odottelen sitten sieltä vasttausta :P
Katso netistä www.partio.fi/koulutus > tervetuloa partioon. Jos et jo sitä ehtinytkin...
- Nimetön
ei ole järkeä. sitten pikku gallubi:mitä mieltä oot partioosta
- avviso
Oletettavasti et tiedä hitustakaan siitä mihin kantaa otat... Joo, opitaan solmut ja rakentamaan hätämajoite, jos sattuupi jäämään keskelle ei mitään. Ja ensiapua, jos vaikka kolaripaikalle sattuu ensimmäisenä. Tai vaikka muonittamaan 1200 hlöä leirillä reilun viikon ajan. Tai rakentamaan leija... ja opettamaan rakentaa leija. Tai majoittumaan ilman ongelmia metsässä kesällä tai talvella. Oleellisinta kuitenkin ovat ystävät.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2072742
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1262577En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761708Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2031233Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va591230- 471088
- 991001
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6813- 46813
- 107811